3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez tomaszsuplicki » 11 lip 2010, 18:54

przy wymianie oleju naszła mnie chęć czyszczenia i konserwacji miski olejowej i uszczelniaczy (tych trefnych :)21 )
A więc zaczynamy potrzebne są klucze 17,14,12.wymiana dość łatwa. :)
zdejmujemy osłony pod samochodem odkręcamy belkę poprzeczną odkręcamy 4 śruby
Obrazek



odkręcamy misę olejową 19 śrub na klucz 12 potrzeba przedłużkę do klucza

po wyjęciu mamy taki widok
Obrazek
odkręcamy smoki "rurki'' po jednej śrubie na smok
Obrazek
i mamy nasze smoki i uszczelniacze
Obrazek
Obrazek
proponuję sprawdzić czy przy siatkach wewnątrz niema przyklejonych jakiś brudów najlepiej przemyć je środkiem do czyszczenia
Obrazek
Obrazek
wymieniamy uszczelniacze myjemy miskę i skręcamy
Obrazek
miałem nietypowy problem ponieważ filtr olejowy (mały) miał o 1 milimetr za dużą średnicę na zewnątrz i zaczepiało o uchwyt w silniku po użyciu wleksa weszło jak spod igły
cała naprawa trwała ok.3,5 godziny
po spuszczeniu oleju z listwy wtryskowej i wszelkich przewodów z olejem weszło ok.8,5 litra oleju
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez kusy » 12 lip 2010, 10:21

gdzie i jakie najlepiej kupić uszczelniacze.
i czy miska ma uszczelkę czy tylko silikon
pozdrawiam kusy
kusy
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 sty 2009, 23:04
Lokalizacja: łódź-głuchołazy-rusinowo

Re: wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez tomaszsuplicki » 12 lip 2010, 18:33

co do uszczelki to niewiem umnie nie było uszczelniacze, tylko w serwisie (w Islandii) niewiem jak to się ma w Polsce myślę że można dopasować od czegoś innego
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez kusy » 12 lip 2010, 23:07

to istotna sprawa bo po rozebraniu morze być za późno na szukanie a na pewno spowolni to całą naprawę.
jeżeli ktoś ma informację na temat uszczelniaczy itd. proszę o info.
pozdrawiam kusy
kusy
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 sty 2009, 23:04
Lokalizacja: łódź-głuchołazy-rusinowo

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez jedrula » 01 wrz 2010, 22:00

viewtopic.php?f=5&t=713&start=0
tam opisałem rozmiary tych oringów
jedrula
 
Posty: 154
Dołączył(a): 01 paź 2009, 06:01

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez Deadly » 09 gru 2010, 16:48

Witam.
Te uszczelniacze są dwa na jednym smoku? Czy to jest jeden taki szeroki? Jakoś na zdjęciach nie moge sie dopatrzeć.
4jx1
Deadly
 
Posty: 14
Dołączył(a): 05 lip 2010, 21:17

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez SUPER TROOPER » 09 gru 2010, 19:36

Jeden szeroki .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez Deadly » 09 gru 2010, 22:39

No właśnie mam problem żeby taki kupić. Nie wiem od czego spasować. Może ktoś coś podpowiedzieć?
4jx1
Deadly
 
Posty: 14
Dołączył(a): 05 lip 2010, 21:17

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez tomaszsuplicki » 09 gru 2010, 23:31

jedrula napisał(a):przerabiałem podobny problem ( a w zasadzie jeszcze go przerabiam bo jest jeszcze za krótko po naprawie) u mnie sytuacja z olejem była odwrotna tzn. po dłuższym postoju nie było ciśnienia oleju ,pojawiało się dopiero po kilku chwilach aż do momentu aż nie pojawiło się wcale. wcześniej przerabiałem temat z zaworami ciśnieniowym i zwrotnym które umieszczone są w chłodniczce oleju ( wymieniłem na inne) ale problem powrócił. W momencie gdy ciśnienie się nie pojawiło wcale wynikła potrzeba gruntowniejszego przyjrzenia sie tematowi , okazało się że oberwał sie smok zasilający pompe olejową, pospawałem wspornik smoka i złożyłem ponownie ale na starych oringach i wszystko wróciło do normy . Po jakimś czasie problem pojawia sie ponownie i tym razem znowu dostałem sie do smoka ale tym razem poskładałem na nowych oringach( tam gdzie się dało założyłem 0,5 mm grubsze(22x17x3) , normalne 22x17x2,5) i narazie jakiś czas jest spokój. ciśnienie oleju pojawia sie natychmiast( nawet przy kręceniu rozrusznikiem) i utrzymuje się w przedziale 4-6,5.
A teraz moja teoria - smok w tym aucie(są dwa jeden do pompy olejowej smarującej silnik , drugi do zasilania zasobnika oleju pompy wysokiego ciśnienia) jest dość długi ,pompa olejowa wysoko umieszczona dodatkowo smok jest dzielony i uszczelniany oringami zmiany temperaturowe i związane z tym zmiany rozszerzalnosci metalu i dodatkowo zestarzenie się oringów spowodować mogą rozszczelnie sie smoka i zasysanie powietrza na pompe olejową ( w moim przypadku po dłuższym postoju zaś w opisywanym na rozgrzanym silniku).
Proponuje zajrzeć do smoka i wymienić oringi na nowe a co do turbiny to padła bo nie miała smarowania a jest w najwyższym punkcie smarowania silnika.
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez Deadly » 09 gru 2010, 23:45

Szukałem po rozmiarach (ogolnie czytam forum zanim zapytam) i nie znalazłem. Na moim rynku lokalnym jest z tym problem dlatego dociekam szczegółów. Jeśli ktoś będzie w stanie coś podpowiedzieć bedę wdzięczny.
4jx1
Deadly
 
Posty: 14
Dołączył(a): 05 lip 2010, 21:17

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez koluniu » 18 mar 2013, 23:17

Można zastosować zwykłe oringi w odpowiednim rozmiarze (3-4szt.) i będzie hulało.
2002r. 3.0 i nareszczie tsy dwa 95r.
Avatar użytkownika
koluniu
 
Posty: 624
Dołączył(a): 20 gru 2010, 17:03
Lokalizacja: warszawa

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez Hezuz » 09 lis 2013, 04:30

mam takie uszczelniacze

koluio niestety sie myli 4,5 oringów o średnićy ok 1mm nie załatwią sprawy , skoro uszczelka ma wysokość 9mm

dość jak coś to prosze na priv
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez Hezuz » 09 lis 2013, 04:33

grubości oringu 1mm
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez koluniu » 13 lis 2013, 21:58

Hezuz napisał(a):mam takie uszczelniacze

koluio niestety sie myli 4,5 oringów o średnićy ok 1mm nie załatwią sprawy , skoro uszczelka ma wysokość 9mm

dość jak coś to prosze na priv

A Ja nie pisałem że mają mieć 1mm. :roll:
2002r. 3.0 i nareszczie tsy dwa 95r.
Avatar użytkownika
koluniu
 
Posty: 624
Dołączył(a): 20 gru 2010, 17:03
Lokalizacja: warszawa

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez wojtekkk » 14 lis 2013, 20:35

w 3,1 wygląda to tak samo??? - głównie chodzi mi o uszczelniacze
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: 3.0 TDI (4JX1) - Wymiana uszczelniaczy rurek olejowych

Postprzez bigdon » 16 sie 2015, 09:08

wojtekkk napisał(a):w 3,1 wygląda to tak samo??? - głównie chodzi mi o uszczelniacze

Nie, to zupełnie inna bajka, w 3,0 2 smoki - dłuzszy od panewek,turbiny -1 pompa
2 pompa- krótki smok do listwy wtryskiwaczy :)
w 3,1 jest jeden klasyczny smok
wciąż szukam i drążę

Zapraszam na https://web.facebook.com/stajniaw124/
bigdon
 
Posty: 208
Dołączył(a): 21 lis 2012, 20:33
Lokalizacja: warszawa


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości