Witajcie, Wojtek, podlaskie

Tu mozesz sie przywitac i przedstawic

Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez frank_lucas » 08 gru 2019, 15:35

Witam wszystkich na forum. Co prawda nie posiadam Isuzu/Opla, ale stoje przed jego zakupem. Wcześniej jeździłem samuraiem coily, który ciągle jest w rodzinie, ostatnio był Patrol Y61 krótki. Teraz szukam czegoś prostszego, tańszego i mniej awaryjnego :) Wybór padł na długiego Troopera/Montereya. Chętnie dowiem się czegoś nowego, sam coś mogę podpowiedzieć w kwestiach patrolowo- samurajowych :)
Pozdrawiam, Wojtek.
frank_lucas
 
Posty: 6
Dołączył(a): 05 gru 2019, 19:51

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez miras7 » 08 gru 2019, 18:08

Witaj
Przerobiłem kilka Samurai na sprężyny, ale oryginalnym Coily nie miałem okazji pojeździć.
Powodzenia w zakupie Troopera. W jaki silnik celujesz?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez frank_lucas » 08 gru 2019, 18:40

Miras7, zależy mi na dieslu. Na forum czytałem, że 3,1 mało awaryjny, więc fajnie byłoby takiego trafić :). 3,0 trochę straszy awariami, ale za to karoseria po lifcie fajnie wygląda.
frank_lucas
 
Posty: 6
Dołączył(a): 05 gru 2019, 19:51

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez miras7 » 08 gru 2019, 18:59

Jak ogarniesz diagnostykę to 3.0 nie jest zły. Natomiast 3.1 potrafią z racji wyeksploatowania być zaskakująco awaryjne.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez Jake » 08 gru 2019, 19:04

miras7 napisał(a):Jak ogarniesz diagnostykę to 3.0 nie jest zły. Natomiast 3.1 potrafią z racji wyeksploatowania być zaskakująco awaryjne.

Miałem dwa 3.1 z przebiegami 314 i 340 tys. Tego drugiego mam dalej. Wymienialem troche osprzetu ktory ze starosci wymagal wymiany, awarii nie doznalem zadnej.
No i kazdy mocno wyeksplatowany silnik powyzej swojej zakladanej zywotnosci moze doswiadczyc awarii, niezaleznie od tego czy jest dieslem czy benzyna :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez miras7 » 08 gru 2019, 19:43

Chodziło mi o to, że legenda niezawodności 3.1 powoduje, że ludzie nic przy nich nie robią, nawet oleju nie wymienią. Przez moje ręce przeszło kilka 3.1 z popękanymi głowicami, rozpadniętą tuleją cylindra a nawet wirnik turbiny z rury wydechowej wyjmowałem...
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez Jake » 08 gru 2019, 20:44

miras7 napisał(a):Chodziło mi o to, że legenda niezawodności 3.1 powoduje, że ludzie nic przy nich nie robią, nawet oleju nie wymienią. Przez moje ręce przeszło kilka 3.1 z popękanymi głowicami, rozpadniętą tuleją cylindra a nawet wirnik turbiny z rury wydechowej wyjmowałem...

Ech, no to jest racja, na ludzka glupote i zaniedbanie nie ma lekarstwa. W kawale z broda o tym, ze jak polakowi dac dwie kulki z lozyska to jedna zepsuje a druga zgubi jest duzo prawdy...
Wszystkie diesle sa wrazliwe na temperature i bez poprawnego chlodzenia przy pałowaniu glowice beda pekac.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez frank_lucas » 08 gru 2019, 22:21

Koledzy, a co powiecie o automatach w tych autach? W ogóle patrzeć w ich kierunku? Miałem Patrola w automacie i to była bajka.
frank_lucas
 
Posty: 6
Dołączył(a): 05 gru 2019, 19:51

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez Jake » 09 gru 2019, 00:42

W dieslach jest automat Aisina, podobno niezly, wytrzymały. Nie wiem zas jak sie zachowuje dosc slaby motor w zestawie z 4-biegowym automatem, ja ogolnie nie lubie automatu w dieslu, w dodatku takich wersji jest bardzo mało, nie wiem czy były oferowane w Europie... W benzynach zas niestety był gówniany GM 4L30, który jest bardzo słaby i nie nadaje sie od terenowego auta.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez frank_lucas » 09 gru 2019, 09:26

Pytam o te automaty bo znalazłem coś takiego:
https://www.otomoto.pl/oferta/isuzu-tro ... CBvsX.html?
Oczywiście po drugiej stronie Polski, do tego automat i 3,0 :)
Sprawa nie jest pilna, mogę kupić po Nowym roku, bo mam czym jeździć. Kwestia tylko żeby znaleźć coś naprawdę gładkiego i działającego.
Miras, mówiłeś o diagnostyce 3,0. Jest jakiś problem z połączeniem się z komputerem? Opel/Isuzu potrzebują jakiegoś dziwnego interfejsu?
frank_lucas
 
Posty: 6
Dołączył(a): 05 gru 2019, 19:51

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez miras7 » 09 gru 2019, 11:30

Poszukaj na forum. Freefly dużo i mądrze o tym pisał.
Tutaj przykładowy temat odnośnie 3.0 : viewtopic.php?f=5&t=7378&p=55237&hilit=freefly#p55237
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez frank_lucas » 09 gru 2019, 22:37

Poczytałem, popatrzyłem :) ogarnąłem wątek Bunnego, w którym wyremontował krótkiego 3,1td. Ktoś wie jaki koniec projektu?
Coraz bardziej przychylam się ku młodszym modelom z 3,0. W razie czego trzeba będzie odwiedzić Deltę we Wrocławiu. Tech2 ma znajomy mechanik w okolicy więc damy radę na codzień. Fajne te wasze Troopery :) o wiele prostsze od Patrola, ale mają to, czego brakuje w Samuraiu. To chyba będzie fajny kompromis.
frank_lucas
 
Posty: 6
Dołączył(a): 05 gru 2019, 19:51

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez Jake » 10 gru 2019, 00:24

A dziekujemy, miło nam :) A z ciekawosci co w Patrolu jest takiego skomplikowanego czego u nas nie ma? GR Y60 to auto proste jak kłonica.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez miras7 » 10 gru 2019, 08:50

Jake napisał(a):A dziekujemy, miło nam :) A z ciekawosci co w Patrolu jest takiego skomplikowanego czego u nas nie ma? GR Y60 to auto proste jak kłonica.

Y61, zapewne 3.0 ;)
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Witajcie, Wojtek, podlaskie

Postprzez frank_lucas » 10 gru 2019, 09:09

Dokładnie :) zd30 ze swoją pompą paliwa potrafi wkurzyć. Poza tym nawet Suzuki ma lepsze zabezpieczenie fabryczne podwozia i ramy. To chyba wszystkie minusy y61. Niestety wersja 3drzwiowa jest mało praktyczna i wraz z wiekiem przyda się druga para drzwi :) na długiego y61 i jego remonty i przeróbki po prostu mnie nie stać, albo szkoda kasy pchać w jedno auto. W przypadku Isuzu/Opla można coś kupić za 15tys a dokładając 10tys mozna go porządnie odświeżyć i przygotować na następne lata.
frank_lucas
 
Posty: 6
Dołączył(a): 05 gru 2019, 19:51


Powrót do Powitania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron