Strona 1 z 1
Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
06 lut 2014, 15:20
przez miras7
Sprzedam komplet 12szt. podkładek/dystansów nadwozia do bodylift do Monterey/Trooper. Wysokość dystansu 30mm, średnica 50mm. Materiał Poliamid (Ertalon ).

Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
06 lut 2014, 20:12
przez LUCYFER
Pod długiego nada?
Biorę jak tak
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
06 lut 2014, 23:08
przez miras7
12 sztuk to właśnie pod długiego. Jeśli dobrze kojarzę w RS jest 10 poduszek. Dla siebie zrobiłem taki sam komplecik.
Jeśli ktoś jeszcze będzie potrzebował to pisać, nastrugam więcej

Jeśli potrzebna inna wysokość to także nie ma problemu.
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
11 lut 2014, 08:49
przez piotrck
Nie potrzeba do tego zestawu też dłuższych śrub ? Do ilu cm można podnieść co by przeróbek nie trzeba było robić tj. np. zderzaka ciąć ?
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
11 lut 2014, 09:06
przez pocieszny
zderzak jest mocowany do ramy więc przerwa będzie tak samo z tyłu, więc albo mocowania w zderzaku przespawasz o 3 cm (nie problem flex + 5 minut) albo wywalić przynajmniej tylny
żeby nie przerabiać drążka kier, wlewu paliwa, hamulców, sprzęgła itd to właśnie 3-4cm max
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
11 lut 2014, 13:49
przez marcinoski
ja biore na 100% jeden komplecik a do jutra dam znać czy drugi też , przy dwóch jakiś rabacik ?

Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
11 lut 2014, 17:13
przez LUCYFER
Czyli tu pozostaje TYLKO dokupić dłuższe śruby?, czy w coś jeszcze trzeba ingerować, mocowania chłodnicy czy coś...?
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
11 lut 2014, 17:32
przez miras7
Warto mieć NOWE dłuższe śruby. Zderzaki są mocowane do ramy, ale ich boki do nadwozia. Warto o tym pamiętać podnosząc nadwozie. Najwięcej problemu to obudowa wentylatora chłodnicy. Będzie kolizja z wiatrakiem. Trzeba albo ciąć dolną część (szybko , ale nieprofesjonalnie) albo obniżyć mocowanie chłodnicy. Dolne wieszaki można bez kłopotu obniżyć o 25mm wiercąc tylko nowe otwory i to powinno załatwić sprawę. I jeszcze te łączniki pomiędzy poprzeczką środkową ramy a podłogą nadwozia. Należy je przedłużyć, ewentualnie ... wymontować. Jak sobie coś jeszcze przypomnę to napiszę. W tym temacie podałem jakie tam są śruby:
viewtopic.php?f=4&t=2635&p=31942&hilit=bodylift#p31942Poniżej widać zamontowane dystanse 30mm:

Tutaj przed bodylift:

Tutaj po:

...i po podniesieniu przedniego zderzaka:

Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
20 lut 2014, 19:35
przez miras7
Jeśli ktoś potrzebuje, to nadal aktualne

Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
20 lut 2014, 22:12
przez koluniu
Pany, napiszcie proszę, co oprócz kwestii wizualnych zyskujemy podnosząc budę? bo tak nie bardzo rozumiem zasadność takiego działania... nie to żebym był na anty czy coś, tylko tak się zastanawiam...
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
20 lut 2014, 22:17
przez LUCYFER
Możliwość wsadzenia większych kół?, bez kręcenia drążkami?
Te 30 mało, ale tu bardziej na pytanie odpowiadam...
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
20 lut 2014, 23:46
przez PiotrR
+2cm pozwolą ci zmieścić 33'' bez podcinania przednich nadkoli przy zachowaniu et 0. Ułatwia mycie i konserwację ramy, daje trochę większy prześwit pod progami i miejsce na większy wy-krzyż tyłu.
+ 2 cm zrobisz na fabrycznych śrubach, nic więcej nie trzeba przerabiać .Większy to już poważniejsza operacja nie wiem czy warta zachodu.
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
21 lut 2014, 11:04
przez pocieszny
zalety
-większe koła
-mniejsze podniesienie środka ciężkości niż przy lifcie na zawieszeniu,
- utrzymanie czystości
-możliwość zmieszczenia większego baku
z wad to jest tylko większe naprężenie punktów mocowania buda/rama które w razie potrzeby (zgnicia ramy) trzeba poprawić i to akurat można podciągnąć pod zaletę a nie wadę
dodatkowo większość zestawów do podnoszenia auta o 2 cale nie zmienia zakresów pracy zawieszenia tylko je "utwardza"
ogółnie najlepsza jest kombinacja jednego liftu z drugim

Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
14 kwi 2014, 22:30
przez miras7
Pytanie do administracji... Jako, że ogłoszenie jest już nieaktualne, ale wątek zawiera trochę cennych informacji, może dało by się umieścić go w innym dziale pod nowym tytułem? Czyli np "wszystko o bodylift"... ? Lub samo "Bodylift" itp
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
08 cze 2014, 17:44
przez miras7
Wrzucam tutaj garść informacji na temat montaż podkładek do bodylift. Jest to przekopiowana treść wiadomości do jednego z forumowych kolegów.
"Najwięcej problemu mogą sprawić śruby. Sześc jest OK, ponieważ jest śruba - nakrętka. Sześć tylnych są wkręcone w podłogę nadwozia. Jeśli one się ukręcą to może być problem. Jest dość ciężki dostęp do wiercenia i gwintowania. Jak uda się śruby odkręcić to już z górki. Warto tez zastąpić nowymi. Spis śrub podałem w temacie o poduszkach nadwozia. Tak jak pisałem sześć tylnych widać od dołu, po prostu wykręcasz (z wyczuciem!). Dwie przednie widać z nadkola. Kolejne dwie są pod lawą nogą kierowcy i prawą pasażera. Wystarczy zdjąć nakładkę progową i podwinąć dywanik. Może jeszcze jakieś drobne plastyki koło fotela - nie pamiętam. Foteli nie ruszasz. Śruba jest pod gumowym korkiem. Następne są zaraz za przednimi fotelami. Podobna procedura, z tym, że nie ma korków. Śruby odkręcasz bez stresu, bez podnośników itp.
Następnie odkręcasz łączniki rama - nadwozie. Są pomiędzy belką drążków skrętnych a tunelem nadwozia. Po przykręceniu budy na dystansach trzeba je będzie przedłużyć.
Odpinasz zderzaki od nadwozia. Są one głównie przykręcone do ramy, ale "wąsy" są po bokach do nadwozia. Chyba, że zamierzasz przerobić mocowanie do ramy i je podnieść. Wtedy demontujesz w całości.
Chłodnica jest mocowana do nadwozia, obudowa wiatraka do chłodnicy, a wiatrak poprzez silnik do ramy
... czyli musimy opuścić chłodnicę, żeby wiatrak nie klinował się w tunelu. Żeby to zrobić trzeba wyjąć chłodnicę i zdemontować zderzak, odkręcić dolne wieszaki chłodnicy, przewiercić nowe otwory 25mm niżej (więcej się nie da, a tyle wystarczy) i zmontować wszystko...
Można też prościej - podciąć tunel na dole na tyle, żeby wiatrak bez problemu się obracał (jakieś 2min roboty)
Można unosić nadwozie jednym lewarkiem za próg (podkładając deskę) i robić po jednej stronie na raz. Zakładasz komplet na jedną stronę, łapiesz śrubami i kolej na drugą stronę. Jak buda siądzie na dystansach, dociągasz śruby. Jak będziesz podnosił tylko tyle, żeby weszły dystanse (czyli nie za dużo, np 4cm) to nie powinny się wypiąć żadne kostki i takie tam...
"
Tu jest jeszcze zdjęcie tych łączników po podłogą, które trzeba przedłużyć lub wykręcić:

Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
08 cze 2014, 20:23
przez piotrck
rozgrzeszony

Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
08 cze 2014, 21:06
przez miras7
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
30 sie 2022, 10:17
przez frendzel
Odświeżę temat
Jak robicie lift na budzie to wyrzucacie te gumowe podkładki i robicie podkładki pod wymiar np 60mm?
Czy zostaja gumowe podkładki i do tego podkładki np 30mm?
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
30 sie 2022, 11:48
przez miras7
Jak robisz podkładki twarde, jak ertalon itp to musisz zostawić gumowe. Jeśli uda Ci sie zrobić/kupić gumowe lub poliuretanowe wyższe od oryginalnych to zamieniasz oryginalne gumowe na te wyższe. Osobiście nie chciałbym wysokich miękkich poduszek, buda będzie na nich "pływać"
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
30 sie 2022, 11:59
przez frendzel
miras7 napisał(a):Jak robisz podkładki twarde, jak ertalon itp to musisz zostawić gumowe. Jeśli uda Ci sie zrobić/kupić gumowe lub poliuretanowe wyższe od oryginalnych to zamieniasz oryginalne gumowe na te wyższe. Osobiście nie chciałbym wysokich miękkich poduszek, buda będzie na nich "pływać"
Dziekuję za wyjasnienie, będe robił twarde, jeszcze pytanie 20 czy 30? lub 25:)
Jaka średnice robić? Miras7 miałes 50mm, w internecie są 70mm.
Re: Dystanse podkładki bodylift 30mm

Napisane:
30 sie 2022, 14:59
przez miras7
Oryginalne poduszki są mniejszej i większej średnicy (nie pamiętam ile mm). Robiąc dystanse o średnicy 50mm dostosowałem bardziej pod te mniejszej średnicy. Najlepiej było by mieć takie jak poduszki, czyli i mniejsze i te większe. Nie pamiętam ile których jest .. 6+6, czy 8+4 (w długim). Zajrzyj pod nadwozie, będziesz wiedział. Jak masz materiał to tak będzie najlepiej. Wszystkie 70mm też nie są złe, tylko trzeba zobaczyć czy się zmieszczą na węższych poduszkach.
A wysokość... 30mm to najwyższe z bezproblemowym montażem, praktycznie nic nie przedłużasz. Ja tylko chłodnicę obniżałem. Możesz dać niższe jak ma to jakieś uzasadnienie u Ciebie. Natomiast wyższe to może być problem z przewodami, wlewem paliwa, kolumną kierowniczą.... Jak masz oryginalne zderzaki, to przedni przerobisz bez problemu, natomiast tylny jest bardziej zagmatwany.