Strona 1 z 1

tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne - rozwiązane , kupione :)

PostNapisane: 12 wrz 2021, 22:26
przez mcgiver
jak w tytule brakuje mi z tyłu silnika aluminiowego łacznika obu głowic, nawet nie zabardzo mogę coś takiego znależć w sieci jak to wygląda.
podejrzewam że niezależnie czy 3,2 y32ne , czy 3,5 6ve1 te łączniki powinny być takie same , ale nic sobie za to nie dam uciąć :lol: .
w 6vd1 na tym łączniku są czujniki temp wody do ecu i do zegara , ale widzę że w 6ve1 te czujniki są na łaczniku z przodu głowic .
kontakt pw lub mail mcg1ver@wp.pl

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 12 wrz 2021, 22:30
przez Jake

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 12 wrz 2021, 22:54
przez mcgiver
no nie stety nie widzę tego na tych schematach. ale zastanawiam się czy zamiast alu łącznika nie powinny tam być przykręcone tylko króćce do węży skoro czujniki są z przodu :?
na pierwszej i na ostatniej fotce pod linkiem widać że z przodu głowice są połączone , a z tyłu są otwarte kanały
https://photos.app.goo.gl/eYvpK2sWjZ6XH9h18
odlewy głowic w tych silnikach są tak wykonane że po wybiciu broka na oś koła rozrządu i zamianie położenia wałków (tył-przód), głowice są zamienne lewa z prawą.
wałki ssące i wydechowe są takie same , oba mają impulsator dla czujnika, a z 4 wałków tylko jeden daje impulsy dla czujnika .
na jednej fotce widać pewien element przykręcony do głowicy z jednym kablem , czyżby to był pingdetector?

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 12 wrz 2021, 23:11
przez Jake
Co do kanałów wodnych - wyglada na to, ze masz komplet. Mostek laczacy jest tylko z przodu. Tamte tylne wolne króce maja zostac wolne - one sa zaslepione brokami tak jak widac na foto ktore wrzucilem.

Nie. Czujnik stukowy jest miedzy głowicami, pod kolektorem dolotowym, wkrecony w prawa glowice, mniej wiecej na wysokosci srodkowego cylindra, w formie takiego małego ufo
index.jpg
index.jpg (4.55 KiB) Przeglądane 5455 razy

Ten prostopadłoscian na Twoim foto to kondensator filtrujacy zaklocenia od cewek, od HV itp. W japończykach jest ich duzo tu i owdzie. Zmniejszaja ilosc wysokich czestotliwosci w instalacji.

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 12 wrz 2021, 23:35
przez mcgiver
Jake napisał(a):Co do kanałów wodnych - wyglada na to, ze masz komplet. Mostek laczacy jest tylko z przodu. Tamte tylne wolne króce maja zostac wolne - one sa zaslepione brokami tak jak widac na foto ktore wrzucilem.

Nie. Czujnik stukowy jest miedzy głowicami, pod kolektorem dolotowym, wkrecony w prawa glowice, mniej wiecej na wysokosci srodkowego cylindra, w formie takiego małego ufo
index.jpg

Ten prostopadłoscian na Twoim foto to kondensator filtrujacy zaklocenia od cewek, od HV itp. W japończykach jest ich duzo tu i owdzie. Zmniejszaja ilosc wysokich czestotliwosci w instalacji.

no rozjebałeś mnie teraz :lol: , te kanały faktycznie są zaślepione :roll: , ja musze isć do okulisty :)21 ,
a ten bączek , to nie przyszło mi do głowy że to jest pingdetector , wyglada raczej jak jakiś odpowietrznik , ale faktyczne we wiązce jest wtyczka która do tego chyba pasuje.
silnik jednak będzie stawiany z tą wiązką na speduino bo jest w całkiem, dobrym stanie , trzeba tylko polutować miejsca po wycietym lpg , i wyciąć egr oraz elektrozawór zmiany długości dolotu, nie wiem co będzie z tym kondensatorem , się zobaczy, ale w standalone może nie być na to miejsca....
generalnie sytuacja się dynamicznie zmienia i chyba raczej na pierwszy ogień pojdzie silnik , a rama i buda później. kolektor dolotowy idzie na żyletki , ale dolna część z gniazdami wtrysków zostanie wykorzystana w costomie , musze to obgadać ze spawaczem-artystą , czy da rady to zadoptować w nowym plenum :)2

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 13 wrz 2021, 00:18
przez Jake
Haha, to zes teraz dowalił XD :lol: :lol: :lol:
Czekaja Cie denka od słoików jak nic. Wez sie lepiej nie wiem, za ogrodek czy cos, a nie silniki skladasz z takimi oczami :)21

Kondensator nie stanowi o osiagach i bez niego bedzie chodzic, ale wiadomo - fajnie zeby byl. Z tym ze lokalizacja nie ma zadnego znaczenia, byle z jednej strony byl na tym przewodzie na ktorym jest, a z drugiej strony musi byc przykrecony do jakiejkolwiek masy. Moze byc na budzie, nie musi byc na silniku.

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 13 wrz 2021, 00:26
przez mcgiver
Jake napisał(a):Haha, to zes teraz dowalił XD :lol: :lol: :lol:
Czekaja Cie denka od słoików jak nic. Wez sie lepiej nie wiem, za ogrodek czy cos, a nie silniki skladasz z takimi oczami :)21

Kondensator nie stanowi o osiagach i bez niego bedzie chodzic, ale wiadomo - fajnie zeby byl. Z tym ze lokalizacja nie ma zadnego znaczenia, byle z jednej strony byl na tym przewodzie na ktorym jest, a z drugiej strony musi byc przykrecony do jakiejkolwiek masy. Moze byc na budzie, nie musi byc na silniku.

a myslisz że ja nie mam ogródka? i tam nie trzeba mieść sprawnego wzroku ? pomidory, jeszcze są , ogórki już zebrane , paprykę szlag trafił jak i śliwki również. jabłka częściowo już w słoikach , częściowo jeszcze wiszą, a ziemniaki dalej w ziemi , czosnek się suszy , powaga 8-)
Z tymi kanałami to z góry przyjąłem ze ma być bypass łączący z tyłu , jak w starym 6vd1 , nawet nie popatrzyłem w te kanały :)21 .

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 13 wrz 2021, 02:07
przez Jake
No tak, tez i racja, jeszcze pomylisz ziemniaka z ogórkiem, ziemniaki ukisisz, a ogórki ugotujesz i co bedzie ;)

Tak, wiem o co Ci chodzi - czasami zdarza nam sie tak zafiksowac na czyms, ze nie ogarniamy, tego ze w innym aucie/silniku tego nie ma. 6VE1 jednak ma troche roznic do 6VD1, nie tylko z wierzchu. A podobne ustrojstwo z czujnikami od tyłu silnka jak w 6VD1 jest w 3VZ-E - ogolnie zauwazam mase podobienstw miedzy Toyota a Isuzu z podobnych rocznikow. Ciekawe kto od kogo zrzynał rozwiazania.
6VD1.jpg
6VD1.jpg (84.65 KiB) Przeglądane 5425 razy

3VZE.jpg
3VZE.jpg (82.27 KiB) Przeglądane 5425 razy


mcgiver napisał(a): kolektor dolotowy idzie na żyletki , ale dolna część z gniazdami wtrysków zostanie wykorzystana w costomie , musze to obgadać ze spawaczem-artystą , czy da rady to zadoptować w nowym plenum :)2


Czy taki nowy kolektor planujesz?
28619084_575462779488203_3741534490002766098_o.jpg
28619084_575462779488203_3741534490002766098_o.jpg (121.51 KiB) Przeglądane 5427 razy

A jesli chodzi o robienie customa, nawet bez kompresora - mysle ze dolna czesc kolektora mozna spokojnie zostawic i tylko gorna wyrzezbic - duzo mniej roboty.

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 13 wrz 2021, 14:29
przez mcgiver
tak kolektor będzie wyglądał bardzo podobnie , tak sobie go własnie wyobrażałem jak na tej fotce ,ale ten pasek to tam jest o wiele za krótki na tej fotce , pozatym nie opina niektórych kół nawet w 1/3 :D , a tak z ciekawo,sci co to za projekt ? żuć jakiegoś linka
co do Twoich sugesti o zostawieniu dolnej części to nie będzie to wyglądało dobrze , po zatym byłby problem z dołożeniem czegoś na kolektor z braku miejsca pod maską, zresztą przepustnica przy kompresorze w tym miejscu komplikuje temat.

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 13 wrz 2021, 15:51
przez Quentil
Taki kompresor jak na zdjęciu to pamiętam na pejsbuku był robiony przez jakiś warsztat.

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 14 wrz 2021, 04:47
przez Jake
Facebooka nie mam, ale link znalazlem przez google szukajac "6VE1 Supercharger":
https://www.facebook.com/Ezygeeautomoti ... 936154854/

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne

PostNapisane: 14 wrz 2021, 12:25
przez Quentil
To ten.

Re: tylny łącznik głowic 6ve1 y32ne - rozwiązane , kupione :

PostNapisane: 23 wrz 2021, 21:03
przez mcgiver
z pod tego linka
http://www.catcar.info/isuzu/?lang=en&l ... J8fGZ0cj09
brakuje mi z magistrali wodnej rurek o numerach 22 i 82, kupie jak ktoś ma.