problem z 4JX1

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

problem z 4JX1

Postprzez Gregolas » 30 gru 2011, 17:21

Witam, pojawił mi się mały problem z w/w silnikiem...
otóż w czasie jazdy pojawił się spadek mocy i dosc silne drganie drążka zmiany biegów.
Początkowo podejrzewałem uszkodzenie tarczy sprzęgłowej, lub uszkodzenie wału napędowego ale to chyba nie tłumaczy spadku mocy.
Na chwilę obecną podejrzewam brak spalania w jednym z cylindrów...
Co może byc tego przyczyną, i czy istnieje możliwośc naprawy tego w prawie polowych warunkach.
i najważniejsze, czy w przypadku braku możliwości naprawy istnieje możliwośc jady samodzielnej autka (jest do zrobienia ok 400km)
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: problem z 4JX1

Postprzez freefly » 31 gru 2011, 02:30

To ten sam 4JX1, co się "wściekł" jakiś czas temu?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z 4JX1

Postprzez Gregolas » 31 gru 2011, 11:03

ten sam...
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: problem z 4JX1

Postprzez mario_gdynia » 02 sty 2012, 21:17

Hey gregolas,słyszałem iż miałeś problemy z rozbieganiem sie silnika.Powiedz mi,czy przed skoczeniem obrotów,najpierw poszła Tobie temp.w góre? Kurde u mnie okazało sie,że Turbo szczelne i dobre,z odmy nie wyrzuciło raczej oleju...
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: problem z 4JX1

Postprzez Gregolas » 03 sty 2012, 08:04

nie pamiętam, ale na pewno na początek stracił moc i troszkę zaczął dymic na czarno, o potem już strasznie dużo dymu i trudności ze zgaszeniem silnika...
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: problem z 4JX1

Postprzez mario_gdynia » 03 sty 2012, 19:28

Ha, u mnie zero jakiegokolwiek dymu.A poprzedzający wzrost temp spowodowany był lużnym paskiem klinowym od wisko.Ale czy od wzrostu temperatury cieczy, turbina mogła sie przyciąć na sekunde,aby rzygnąc olej przez uszczelniacz,ponoć powstaje wysokie ciśnienie i sprawne uszczelnienie Turbo może popuścić na chwile.Innego wytłumaczenia nie mam.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: problem z 4JX1

Postprzez Gregolas » 03 sty 2012, 21:04

U mnie w czasie "rozbiegu się silnika" wywiało cały płyn z chłodnicy....
A pro po mojej awarii...
najprawdopodobniej nalałem felernego paliwa i z tego co mówił mechanik zapiekło mi wtryskiwacze....
po zalaniu zbiornika dobrym paliwem i po dodaniu kilku uszlachetniaczy i innych preparatów do paliwa usterka prawie przeszła, zostało lekka nierówna praca silnika, ale to podobno powinno przejśc mu samo po całkowitym oczyszczeniu się wtryskiwaczy i wymianie filtra paliwa ???
Chciałem tu podziękowac HASANOWI za pomoc :)
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce


Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron