Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez mario_gdynia » 23 gru 2011, 10:22

Witam Was serdecznie po dłuższej przerwie.Od razu pragne złożyć wszystki użytkownikom Monterey'a Najserdeczniejsze Życzenia Świąt Bożego Narodzenia.A teraz do tematu:
Posiadałem Montka krótkiego 96 rok 3,1TD . Ale to była "przejściowa" zabawa z tym autkiem. Na codzień użytkuje VW Sharana 1,9tdi . Ale z racji pogarszających sie dróg w moim rejonie i przeprowadzki w mniej dostępne miejsce.Musze zmienić Sharana na coś bardziej terenowego. Nie ukrywam ,że interesuje mnie auto z przedziału rocznikowego jak najmłodszego. Dużo przeglądałem forum,propo wyboru silnika,jaki benz, a jaki diesel.Wiem,że 3.1 TD jest nie do zdarcia. Słyszałem negatywy na temat 3.0 Td,ale czy tylko winne są uszczelnienia pompowtrysków,czy coś jeszcze pada w tych silnikach? A jeśli benzyna ,to jaki motor?Z benzyniakami wogóle nie miałem styczności.Interesują mnie też realne miejskie przepały tych wszystkich dostępnych wersji silnikowych w dieslu,jak i w benie.Bez gazu i z gazem. Wiem,podobne wątki były wałkowane pare razy,ale prosze o pomoc.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez danti » 23 gru 2011, 10:37

W tych rocznikach co piszesz są tylko 2 silniki, dizel 3.0 (niepolecany) i bezyna 3,5. Jak chcesz któreś z tych aut to tylko benzyna. Z gazem będzie ekonomiczniejsza niż dizel, a awaryjność minimalna, o wiele trwalsza niż 3,0.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez croochy » 23 gru 2011, 21:38

3,2 v6 benzyna bez gazu na mt z liftem po mieście więcej jak 15 nie bierze przy cięzkiej nodze.
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez wojtekkk » 23 gru 2011, 21:58

croochy napisał(a):3,2 v6 benzyna bez gazu na mt z liftem po mieście więcej jak 15 nie bierze przy cięzkiej nodze.

tylko że na wolnym wydechu :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez mario_gdynia » 24 gru 2011, 01:22

Skłaniam sie ku benzyniakom.Ostatnie moje auto na benie to omega C v6 irmschera :) Tęskno mi troche za czymś,co ma więcej kucy,hehe. Od trzech lat turlam sie Sharanem i też nie narzekam,komfort super,spalanie w zimie po miescie na poziomie 7,5 litra. Szkopuł w tym,że kilka razy dziennie pokonuje krótkie odcinki po 5 km w jedną strone.Czy gaz ma racje bytu w takim aucie? Czy zdązy sie nagrzać silnik,aby sie przelączyć na alternatywne paliwo? A wracając do tych nieszczęsnych 3,0 diesel.dużo czytałem głównie na temat pompowtrysków,a raczej ich uszczelniaczy,co jeszcze jest ich bolączką? Czy te same diesle były montowane w Isuzu D-max z rocznika 2004? Oraz jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy 3,2 a 3,5 litra? Czy te większe jednostki są też w manualu? Widze na Allegro same automaty....
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez gumirek » 24 gru 2011, 12:20

mario_gdynia napisał(a):Czy zdązy sie nagrzać silnik,aby sie przelączyć na alternatywne paliwo?

Oczywiście że tak, od tego jest termostat. Podobnie jest przecież z ogrzewaniem wnętrza - nie ma różnicy.
mario_gdynia napisał(a):jest różnica w spalaniu pomiędzy 3,2 a 3,5 litra?

Na tyle niewielka, że nie nie ma sensu uważać to za kryterium wyboru.
mario_gdynia napisał(a): Czy te większe jednostki są też w manualu?

Są, ale bardzo rzadko się trafiają. Od kilku lat spotkałem na Allegro może 3-4 takie egzemplarze, wszystkie z 1999 roku. Nowszego 3,5 z manualną nie odnotowałem.
mario_gdynia napisał(a):wracając do tych nieszczęsnych 3,0 diesel

Z silnikami diesla jest tak - im starszy tym bardziej niezawodny. Nowoczesne diesle trwałością już nie przewyższają jednostek benzynowych. Unikaj silnika 3.0, chyba że chcesz poprzedniego właściciela wybawić z kłopotu.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez BUNNY_PL » 24 gru 2011, 12:27

W ciągu 5 km nie zagrzeje się do do 1/4 skali ...

3.0 z troopera nie ma nic wspólnego z 3.0 z dmaxa. To dwa zupełnie różnie silniki. 3.0 z Troopera wyprzedził lata świetlne kiedy został wyprodukowany. Niestety, poza wadliwymi uszczelniaczami wtrysków i smokiem oleju problemy są z wszelkiego rodzaju sensorami i wiązkami. Kiedy są uszkodzone - nie ma możliwości odpalenia auta. Nie polecam 3.0 - chyba, że załatwisz wszystkie bolączki za jednym razem potem już normalne serwisowanie..

3.5 to rozwiercony 3.2 ze zmienioną głowicą. Pali trochę więcej ale bez szału. Oba silniki to świetne i niezniszczalne konstrukcje jak 4JG2.

3.2 i 3.5 występują w manualu.
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez mario_gdynia » 24 gru 2011, 16:05

Super,dziękuje wam za wyczerpujące dane. Największą bolączką przy wyborze niestety są te krótkie przeloty w km dziennie. Już nawet przychyliłbym sie z powrotem do 3,1td :) Jak wygląda spalanie w wersji cywilnej długiej? Ja miałem przez niewielki czas krótkiego,całkowicie rozebranego z niepotrzebnych rzeczy,nawet jak tapicerka :) Dwa fotele,kierownica, brak koła zapasowego.Poprostu odciążony. Teraz prosze nie zlinczujcie mnie,ale też propo diesli,biore pod uwage Mitsubishi Pajero 3 generacji 3,2DID,ale troche kontrowersyjne wydają mi sie wymiary auta.Zależy mi jak na największym w tej klasie. Pajero z widoku jest mniejszy od Montka,a w danych w necie,jest o 10cm szerszy i tak samo wysoki...
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez wojtekkk » 24 gru 2011, 16:14

3,1 -na trasce przy prędkości 90-100 zejdziesz ponizej dychy, na podjazdach do 5 km dobijesz nawet do 13- mowa oczywiscie o longu w paełnej wadze
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez pocieszny » 24 gru 2011, 23:34

BUNNY_PL napisał(a):3.5 to rozwiercony 3.2 ze zmienioną głowicą. Pali trochę więcej ale bez szału. Oba silniki to świetne i niezniszczalne konstrukcje jak 4JG2.

różnica 4-5 litrów tak na dzień dobry to niewiele?? :)21
po 2 obydwa silniki można zabić i to nawet nie trzeba się jakoś specjalnie starać :)21 3.2 bardziej odporny ale jak udowodnił nasz zacny forumowy Kolega "nie są niezniszczalne" do tego "no przecież nie kręciłem zbytnio na czerwone" :)21 :)2
3,5 też potrafi wypluć bebechy

co prawda obydwa auta były używane zgodnie z przeznaczeniem :)2
co do LPG zanim Ci się nagrzeje to przejedziesz spokojnie 3 km :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez mario_gdynia » 26 gru 2011, 22:15

Hmm.nie wiem.Przyzwyczaiłem sie do średniego przepału,nie przekraczającego 8 litrów ropy.Z racji rodzaju pokonywanej drogi,Shari marnieje,półośki do wymiany,nie mówiąc o reszcie zawieszenia. najchętniej wychaczyłbym Pick-upa,aby móc odliczać paliwo od podatku.Ale co dostane do max 30k zł? Czasami sie trafią d-max pierwszej generacji z 3.0. dieslem, stad było moje pytanie o podobieństwo w/w silników. Navary odpadają,ze względu na wade silników, a L200 są ciasne w kabinie jak osobówki osadzone na ramie.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez croochy » 27 gru 2011, 19:41

wojtekkk napisał(a):
croochy napisał(a):3,2 v6 benzyna bez gazu na mt z liftem po mieście więcej jak 15 nie bierze przy cięzkiej nodze.

tylko że na wolnym wydechu :)21



No wolny wydech zobowiązuje 8-) i tego najbardziej mi brak po tym aucie...wydechu
http://youtu.be/DaoqZVzz-HM :(

pocieszny napisał(a): 3.2 bardziej odporny ale jak udowodnił nasz zacny forumowy Kolega "nie są niezniszczalne" do tego "no przecież nie kręciłem zbytnio na czerwone" :)21 :)2


Po to jest silnik, żeby go używać, a nie jak pi..pa jeździć do 2,5 tyś rpm :twisted:
Poza tym mówiłem CI już, że zaczyna mnie to drażnić
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez Silvestr » 27 gru 2011, 21:54

mario_gdynia napisał(a):Navary odpadają,ze względu na wade silników.

To trzeba szukać ze zmienionymi na 2,7 lub 3.0 :)21
Będę miał Nissan Pickupa właśnie z silnikiem 2.7 TDI do sprzedania, ale niestety już podobno nie da się tego kupić na firmę aby odliczać paliwo... :?
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez BUNNY_PL » 27 gru 2011, 22:21

Znam takich co potrafią zepsuć stalową kulkę... wsyztsko zależy od inteligentcji operatora
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez Ciplik » 28 gru 2011, 11:30

mario_gdynia napisał(a):...Już nawet przychyliłbym sie z powrotem do 3,1td :) Jak wygląda spalanie w wersji cywilnej długiej? Ja miałem przez niewielki czas krótkiego,całkowicie rozebranego z niepotrzebnych rzeczy,nawet jak tapicerka :) Dwa fotele,kierownica, brak koła zapasowego.Poprostu odciążony....

Poczytaj sobie moje posty w tym wątku http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=216. Masz tu moje wyniki w różnych warunkach. Silnik 3,1 wersja long - LTD, seryjnie wyposażony (dwa fotele, kanapa tył i zapas) bez dodatków kilogramowych. Jest też i wynik na większych kapciach.
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

Postprzez Maryś » 11 sty 2012, 09:47

Spalanie 3,1 98r krótki
opony 245/70/16 szosowe,trasa 8, miasto 11
265/75/16 mt , 9 , 13
przy napędzie tylko na tył i dość oszczędnej jeździe :)21
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra


Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości