pytania potencjalnego kupca

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

pytania potencjalnego kupca

Postprzez sp9xur » 08 wrz 2009, 00:56

Mam zapytania do użytkowników Troopera i Montereya

w jakich rocznikach występowały wersje 7 osobowe?
Pytam gdyż takiej poszukuje ale jakoś ciężko znaleźć auto z rocznika 99/00/01
w wersji 7 osobowej. Ciężko trafić ? Czy nie produkowali ??

Kolejne pytanie dotyczy kontroli trakcji.
Zdaje się że są wersje które mają ESP czy jak to sie nazywa
i zatem pytanie - czy te auta mają na stałe napęd szosowy 4na4 ?

Czy zatem w tych wersjach jest jakiś reduktor ? blokady mostów ? a z kolei możliwość wyłączenia ESP aby działać w terenie ?
sp9xur
 

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez kugel » 08 wrz 2009, 21:25

Witam. Co do 7 miejscówki to na pewno występowały w roczniku 2000 i młodszych , nie wiem czy w 99. Osobiście oglądałem 2 sztuki z rocznika 00 w wersji 7 osobowej dwa lata temu gdy szukałem auta dla siebie .Problem w tym że oba były w manualu a ja szukałem automatu (tu odpowiedż na drugie pytanie) w wersji z TOD tj . z systemem automatycznego podziału napędu między przodem a tyłem.Super sprawa jeśli chodzi o jazdę szosową. Niestety posiadały to tylko wersje z aut . skzynią. Chociaż uważam że troopek z automatem
nie odbiega mobilnością i walorami trakcyjnymi od manuala , a za to jest o wiele wygodniejszy i przyjemniejszy w "obsłudze".Silniki w tych wersjach żyją o wiele dłużej bez względu na to kto nim jeżdził wcześniej.
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez Nahen/thor_ » 08 wrz 2009, 23:19

Tyle że ToD nie jest w zasadzie czymś takim jak ESP czy inne wynalazki. To coś tylko decyzuje o rozdziale momentu między tylną a przednią osią. Działa to to tylko przy wlączonym napędzie 4x4 "H" i "L" ale bez reduktora.Po załaczeniu reduktora masz 50/50 stały rozdział. "Na codzień" jeździ się nim z napędem tylko na tył. No i aż się boję jak kiedyś zaczną się syać czujniki od ToD...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez kugel » 09 wrz 2009, 00:20

Oczywiście , TOD to nie ESP , to tylko rozdział napędu . Znalazłem kiedyś opis ostatnich wersji Troopera ,które miały ESP ,system kontroli do zjazdu z góry(nie wiem jak to się nazywa)itp. , ale to chyba tylko te z 02.Moim zdaniem , co za dużo to i nie zdrowo , a jak się zacznie sypać..... :o
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez sp9xur » 12 wrz 2009, 00:37

czyli TOD wystepuje jedynie w wersjach z automatem - czy dobrze zrozumiałem ??

i jeszcze - nie dokońca kapuje co napisał Nahen
jak rozumiem TOD z napędem na 4H będzie zapobiegał zarzucaniu tyłu na śliskim zimą ale nie pomoże na
zakręcie jak się przesadzi z prędkością (jak to robi ESP ) czy tak ??

z kolei jak właczy się 4L (czyli z reduktorem) to TOD nie działa a załącza się blokada międzyosiowa ??
czy blokade w troperach w w wersji TOD załacza się jeszcze jakoś inaczej oprócz przełączenia na 4L??
czy może wersje z TOD nie mają blokady między osiowej ??

bo jak zrozumiełem choć TOD to nie ESP to i tak jest na szose.
w teren to 4L (czyli z reduktorem) i blkada międzyosiowa - czy dobrze kapuje ??
sp9xur
 

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez Nahen/thor_ » 12 wrz 2009, 20:47

Po pierwsze NIE MA W TROOPERACH blokady miedzyosiowej (chyba że coś mnie ominęło ;) )
Po drugie ToD dziala ZAWSZE kiedy jeździsz z włączonym napędem 4x4 bez reduktora (4H) A czy jeździsz na nim po "czarnym" czy w terenie to bez różnicy. Tak więc jeżdżąc w terenei tez można z niego korzystać.
Kolejna sprawa to to, że ToD "przesuwa" moment na przód w sytuacji w której tylne koła "łapią" poślizg. Teoretycznie reaguje też na zmiany zachowania przednich kół ale nie dam ręki uciąć ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez sp9xur » 21 wrz 2009, 23:46

w takim razie mam jeszcze kolejne dociekliwe zapytania
jak sądzicie co autor aukcji miał na myśli pisząc

(...)
blokada skrzyni biegów, ?
ESP, ??
EDS, ???
blokada dyferencjału ????
(...)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9978579

wiem ze pytanie może brzmi naiwnie ale wole u 'praktyków' sprawdzić zanim się nadzieję na minę i
wolę tu na forum sprawdzić co realnie ma trooper (patrz ESP czy TOD)

będę wdzięczny za wszelkie spostrzeżenia
sp9xur
 

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez hassan » 24 wrz 2009, 07:42

hmmm...koleś chyba z kosmosu podał te dane - vide wielofunkcyjna kierownica (na zdjęciach jakoś nie widać). Zresztą ten konkretny samochód, o ile się nie mylę, to jakoś od ponad roku jest wystawiony.

pzdr.
h.
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez Silvestr » 24 wrz 2009, 10:45

Często sprzedawcy wypisują jakieś cuda nie do końca wiedząc czy to jest. Zasada jest prosta - im więcej wypisanych bajerów tym lepiej. Potem przy transakcji kupna i tak wiele z tych rzeczy sprawdzić nie można, nawet jakby były... ;) Dlatego jak szukałem swojego, to jeśli w opisie znalazłem podany jakiś gadżet, który nigdy nie był montowany to odpuszczałem.

Tak więc blokada skrzyni biegów może być (można sobie zamontować), ESP - jeśli sprzedającemu chodzi o wspomniany TOD to po części może się zgadzać, ale EDS i blokada dyferencjału to moim zdaniem lekka przesada.
Na temat EDS sporo informacji jest tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/EDS

Ciekawy jestem wyjaśnień sprzedającego, jeśli zapyta się go o blokadę dyfra :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez Nahen/thor_ » 25 wrz 2009, 00:13

Silvestr napisał(a):
Ciekawy jestem wyjaśnień sprzedającego, jeśli zapyta się go o blokadę dyfra :)21


Pewnie powie że jest "od górydziura" a w bagażńku worek piasku leży do wsypania ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez kugel » 25 wrz 2009, 10:21

Z tą blokadą dyferencjału , to mogło chodzić o LSD , a może ktoś sobie założył to "australijskie cudo " (patrz RAJDY 4x4.pl ,sklep)? Osobiście znam gościa ,który zainwestował 4k PLN w bebechy dyfra plus kompresor do swojego Trupa.
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez Nahen/thor_ » 25 wrz 2009, 22:10

Zgoda ale jaka jest szansa że ktos taką zmotę sprzedaje?
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania potencjalnego kupca

Postprzez Silvestr » 25 wrz 2009, 22:33

Nie tak dawno się mawiało: "Chcesz podwoić wartość Uaza - zatankuj do pełna" :)21
Z takimi przeszczepami jest podobnie i robią to zazwyczaj prawdziwi pasjonaci, którzy wolą być pochowani razem z samochodem niż go wcześniej sprzedać...
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości