Kierunkowskazy świecące światłem ciągłym.

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Kierunkowskazy świecące światłem ciągłym.

Postprzez freefly » 28 sty 2013, 22:42

Nie mam pojęcia co się mogło stać. Nigdy wcześniej w żadnym aucie nie miała takiego przypadku.
Włączam światła, a tu świeci się na stałe strzałka lewego kierunkowskazu. Wysiadam z samochodu i okazuje się, że świecą się wszystkie żarówki kierunków z lewej strony światłem ciągłym.
Wrzucam prawy kierunkowskaz, dział normalnie, ale lewa strona cały czas się świeci. Wrzucam lewy, a świecąca się strzałka zaczyna lekko przygasać i rozświetlać się, raz szybciej raz wolniej. Lewe kierunkowskazy analogicznie.Wyłączam światła to i lewa strzałka gaśnie.
Włączam awaryjne. Działają prawidłowo z tym że podświetlony licznik kilometrów i kontrolki zaczynają przygasać i rozjaśniać się.
Przy zamykaniu pilotem, kierunkowskazy migną jak zwykle raz. Nic się nie dzieje.
I w głowę zachodzę, czy to spierniczył się wyłącznik zespolony od świateł. Czy może sprawdzić czy jakiegoś przebicia nie ma w reflektorze pozycyjnych i kierunkowskazu z przodu lub z tyłu. W końcu kierunek załącza się na stałe, gdy pozycyjne włączę.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kierunkowskazy świecące światłem ciągłym.

Postprzez pocieszny » 28 sty 2013, 23:48

rozkręć tylne światła i posprawdzaj kable, jakoś mi to na zwykłe zwarcie patrzy :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3897
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kierunkowskazy świecące światłem ciągłym.

Postprzez freefly » 29 sty 2013, 03:42

Rano sprawdzę. Tylne kierunkowskazy są w zderzaku, więc możliwe, że dostała się tam woda. Najwyższy czas wyrzucić światła ze zderzaka i uruchomić te w budzie.
Dzięki za sugestię.

EDIT.
Sprawa wyjaśniona. Przerywacz dyndał na kabelkach i tuż koło lewej nogi, a ja po prostu nieświadomy kopiąc go spowodowałem, że wsuwka zsunęła się z jednej nóżki.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kierunkowskazy świecące światłem ciągłym.

Postprzez gumirek » 30 sty 2013, 00:51

Też to przerabiałem. Pewnie masz hak, a w takim przypadku oryginalny przerywacz musiał zostać zmieniony z 3-stykowego na 4-stykowy - z wyjściem na kontrolkę. Ponieważ między tymi przerywaczami istnieje taka różnica, że 2 piny są zamienione miejscami, a obudowa tego drugiego jest nieco większa, to w Niemcowni, prawdopodobnie w salonie, w ruch poszły obcęgi i szybkozłączki. Taka tandeta była robiona w nówkach z salonu. W moim Montku odtworzyłem oryginalne połączenia, odciąłem zbędne wypustki plastikowe w skrzynce bezpieczników i zamocowałem przerywacz bezpośrednio w gnieździe, w którym powinien się fabrycznie znajdować. Sprawdź jeszcze tylne lampy w nadwoziu - pewnie zdziwisz się widząc tam przecięte kable i niebieskie szybkozłączki 3M prowadzące do świateł przeciwmgłowych.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Kierunkowskazy świecące światłem ciągłym.

Postprzez freefly » 30 sty 2013, 01:37

Mam hak, ale przerywacz jest trzypinowy (flasher relay denso) i jest to hybryda przerywacza z przekaźnikiem (w środku jest mikroprocesor -nie mogłem się oprzeć i otworzyłem). Obok mnie w salonie Opla chcą za takie cóś 415 pln. :shock: I tylko nie mogłem pojąć dlaczego wisiało to luzem. :)3
A tylne światła przeciwmgłowe doświadczyłem na własnej skórze, ponieważ nie świeciły. Ktoś coś pomotał i były źle podłączone, a zasadzie odłączone, no i jakieś kabel nie wiadomo od czego.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kierunkowskazy świecące światłem ciągłym.

Postprzez gumirek » 30 sty 2013, 19:23

Trzypinowy przerywacz? To przeczytaj na obudowie na jakie obciążenie jest przewidziany - do instalacji z hakiem powinno być 3 / 6 x 21 W. Fabryczny był 2 / 4 x 21 W. W razie potrzeby taki przerywacz kupisz bez problemu za 50 zł, nowy (przecież oryginał i tak nie pasuje do haka).

A w lampach przeciwmgłowych było pomotane właśnie w salonie. Wg przepisów obowiązujących w niektórych krajach, przeciwmgłowe w aucie powinny gasnąć w przypadku podpięcia przyczepy. W gnieździe elektrycznym haka znajduje się para styków, rozłączających obwód świateł w przypadku podłączenia wtyczki przyczepy. Praktyka wygląda tak, że te styki wcześniej czy później gniją, podobnie jak szybkozłączki.

Ja odtworzyłem oryginalne połączenia (w przypadku włączenia przeciwmgłowych świecą się i w aucie i w przyczepie - w Polsce z tym nie ma problemu). A dodatkowe przewody idące od gniazda haka do lamp górnych zaadoptowałem do podłączenia dodatkowych świateł STOP, wykonanych w niewykorzystanych segmentach tych lamp.

2980369709.jpg
2980369709.jpg (131.51 KiB) Przeglądane 3406 razy

Powyżej oryginalny komplet GM takiej funkiel-nówka salonowej modyfikacji (naturalnie z nowym przerywaczem, całość dostępna na aukcji internetowej za 40 zł). Oczywiście w komplecie nie mogło braknąć niebieskich szybkozłączek 3M :D
Czwarty pin przerywacza jest do kontrolki, która świeci razem z kierunkowskazami w przypadku podłączenia przyczepy lub w przypadku świateł awaryjnych (czyli w przypadku większego obciążenia). Ta sama instalacja jest w moim Montku od nowości - nawet kształt kontrolki i kolory jej przewodów (szary i brązowy) są identyczne.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości