trooper 3.0 dti

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 04 lut 2014, 19:43

Witam.Mam okazję kupić trooperka z silnikiem 3,0 dti z 2000 r. z orginalnym przebiegiem udokumentowanym około 80 tys. czytam to forum i widzę że problemem jest silnik w tym autku.Czy przy takim przebiegu już zaczną mi się problemy opisywane przez innych na forum ?
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez pocieszny » 04 lut 2014, 20:27

problemy nie mają nic wspolnego z przebiegiem ;) głównie to problemy czujnikowe niestety nie tanie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez helmex » 04 lut 2014, 20:40

no i przy 200 k zaczynają padac wtryski :P
helmex
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:52

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez Toni » 04 lut 2014, 20:49

A wczesniej olej sie miesza z ropa :lol:
Toni
 
Posty: 69
Dołączył(a): 06 kwi 2012, 20:36
Lokalizacja: Paryz

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 04 lut 2014, 21:03

?
Ostatnio edytowano 06 lut 2014, 22:12 przez EMO, łącznie edytowano 1 raz
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 05 lut 2014, 19:58

Panowie czy te problemy z silnikiem są regułą? .Cholerka fajne to autko :D i troche mi szkoda a z drugiej strony jak ma steć w garażu ..
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez pocieszny » 05 lut 2014, 22:12

ile to jest ta okazja?
a awaryjność silnika 3.0 to raczej reguła... ale awaryjność w porównaniu do 3,1 bo przykładowo do 3.0 z patrola to w zasadzie niezajebliwy silnik :)21
bo auto fajne i jeśli jeździ to bardzo przyjemne, jak masz mechanika który ogarnie to elektronicznie (musi mieć kompa) to czemu nie ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez freefly » 06 lut 2014, 06:29

pocieszny napisał(a):problemy nie mają nic wspolnego z przebiegiem ;) głównie to problemy czujnikowe niestety nie tanie


Co pada z czujników czasami ? Czujnik ciśnienia oleju na listwie (500-600 pln w oplu) i potencjometr położenia przepustnicy (chińczyk kosztuje jakieś grosze- zakupionych w Chinach przez internet, z tym że w takim chińczyku ścieżki potencjometru wycierają się po roku, więc lepiej zamówić dwa , trzy)

helmex napisał(a):no i przy 200 k zaczynają padac wtryski :P


Owszem, zaczynają tracić kulturę pracy, ale w 90% przypadków nie same z siebie. Najczęściej przez nieogarniających mechaników :lol: Wystarczy zbyt duże ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia i można załatwić wtryskiwacze.

Toni napisał(a):A wczesniej olej sie miesza z ropa :lol:


Dlatego pierwsze co trzeba zrobić po zakupie to wymienić obsady wtryskiwaczy. Rząd kilkuset złotych. Dlatego powyższy problem nie dotyczy tych co to zrobią.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 06 lut 2014, 22:11

jadę po niego jutro i zobaczymy co się będzie działo . Mechanik z kompem i programem do isuzu powiedział że wszystkie czujniki są w porządku a to że troszkę trzeba go pochechłać to to że akumulatory muszą być dwa jednakowe znaczy amperaż
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 06 lut 2014, 22:13

okazja to 12 tys plus opłaty
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez pocieszny » 07 lut 2014, 09:43

pali nawet na 1 bez chłechłania, trzeba więcej niż 1/4 obrotu rozrusznika ale pali ;) ciśnienie oleum i paliwa musi zrobić żeby odpalił,
12 to ja nie wiem czy to znowu taka okazja ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 07 lut 2014, 17:45

Udokumentowany przebieg poniżej 80 tys
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez pocieszny » 07 lut 2014, 20:48

jak chcesz to w TYM samochodzie udokumentuje Ci nawet 20 tysi, z jakiego kraju chcesz i z jakimi pieczątkami, z wpisem do rejestru elektronicznego? nie ma sprawy :)21
po aucie nie widać różnicy czy ma przejechane 80 czy 300kkm, stety albo niestety, zależy jak na to patrzeć :)21
no chyba że znasz osobiście całą historię auta to może uwierze, ale i tak dalej to jest 14 letni sztrucel ;)
przebieg nie ma znaczenia tylko stan techniczny pojazdu, i ile trzeba włądować żeby doprowadzić do "stanu fabrycznego"
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez wojtekkk » 07 lut 2014, 21:48

pocieszny jak zwykle optymistycznie - daj sie ludziom choc chwile pocieszyć :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez frendzel » 07 lut 2014, 22:38

pocieszny napisał(a):jak chcesz to w TYM samochodzie udokumentuje Ci nawet 20 tysi, z jakiego kraju chcesz i z jakimi pieczątkami, z wpisem do rejestru elektronicznego? nie ma sprawy :)21
po aucie nie widać różnicy czy ma przejechane 80 czy 300kkm, stety albo niestety, zależy jak na to patrzeć :)21
no chyba że znasz osobiście całą historię auta to może uwierze, ale i tak dalej to jest 14 letni sztrucel ;)
przebieg nie ma znaczenia tylko stan techniczny pojazdu, i ile trzeba włądować żeby doprowadzić do "stanu fabrycznego"


zgadzam się w 100%
nasze samochody są leciwe do tego eksploatowane w różnych warunkach - najważniejszy jest stan techniczny. Moja osobista uwaga: w Polsce dużo zwraca się uwagę na rok produkcji samochodu i przebieg co dla mnie osobiście nie jest wyznacznikiem stanu technicznego samochodu
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 12 lut 2014, 23:12

Kupiony.Za fajnie się nim jeżdzi żeby go nie kupić
Mam parę pytań bo jestem jeszcze zielony.Przełącznik koło przełącznika 4WD z takim silniczkiem jest od czego ? i czy przełącznik 4WD musi być włączony cały czas kiedy naped 4x4 jest zapięty.Prosiłbym też o pare porad jak z tym napędem sie obchodzić jak go włączać i wylączać ponieważ jest to moje pierwsze autko terenowe
z góry dziękuje za wyrozumiałość :)
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez pocieszny » 13 lut 2014, 08:39

przycisk to od dogrzewania silnika pewnie
a jeśli nie masz ToD`a (a pewnie nie) to 4x4 zapinasz tylko i wyłącznie na luźniej nawierzchnie, nie wolno jeździć z zapiętym 4x4 po asfalcie czy betonie, do zapinania reduktora zawsze trzeba stanąć
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez freefly » 13 lut 2014, 15:42

Ten przycisk z silniczkiem to - quick warming up switch. Jak pocieszny napisał jest to podgrzewanie silnika -przy pomocy spalin z układy wylotowego (taka klapka pod turbiną). Nie dotykaj tego jeśli nie chcesz mieć problemów. Jest to stare, zasyfiałe i skorodowane - w końcu ma wiele lat i może się zaciąć w każdej chwili -zostać w pozycji otwartej.
Czy Twoje auto ma TOD
Takie cóś jak to zielone z gifa
Obrazek
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez EMO » 13 lut 2014, 19:03

nie niema
EMO
 

Re: trooper 3.0 dti

Postprzez Maryś » 14 lut 2014, 13:29

Witaj :)2 , daj jakieś foty tego cuda :D
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra


Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości