luksik1 napisał(a):rozchodzi sie o to ze owy sterownik powinien zarzadzac dlugoscia grzania swiec,
i wychozi na to ze w nim jest poblem bo on podaje prad caly czas... Wiec mam dwa wyjscia,
znalesc i wymienic sterownik lub zamontowac przelacznik do grzania swiec i samemu decydowac kiedy i ile grzac.
na ta chwile nie potrafie zlokalizowac tego sterownika
Czasem grzania świec zarządza komputer silnika (to metalowe pudełko za filtrem powietrza z trzema dużymi wtyczkami) i nie da się ot tak go przełożyć z innego samochodu, bo jest w nim zakodowany sterownik immobilizera i kluczyki. Po prostu samochód po odpaleniu zgaśnie i już go nie odpalisz. I wątpię, żeby przepalanie bezpiecznika świec miało związek z głównym sterownikiem silnika. Sprawdzałeś świece, przekaźnik i okablowanie?
Przecież napisałem, że napięcie na świece będzie podawane nawet przez kilka minut, bo czas grzania świec uzależniony jest od temperatury płynu chłodzącego.
Jeśli pali bezpiecznik (50A), to zwarcie robi świeca po nagrzaniu się. Zacznij od najprostszych rzeczy.
3.0 2000r.