Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 18 kwi 2018, 16:52

Witam wszystkich użydkownikow tego forum :)

Planuję V6 do zmoty (jest lekki)
Mam obawy czy manualna skrzynia Troopera/Froty wytrzyma.
Podobno skrzynie diesli 3.1 albo 3.0 są bardzo mocne - warto bawić się w takie połączenie?

Patern do tego silnika V6 jest ogólnie dostepny ale patern do skrzyń diesla już nie.
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez FFK » 18 kwi 2018, 21:18

Nie wiem ile w tym prawdy, ale czytałem gdzieś, że skrzynie te były stosowane w ciężarówkach Isuzu, które szły na Indonezję. Niestety nie mogę znaleźć tego artykułu :(
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez pocieszny » 19 kwi 2018, 17:50

skrzynia do 3,5 jesy inna niż do 3,2 (dłuższa)
wszytko zalezy ile masz miejsca do tylnego dyfra żeby miało to sens
skrzynka 3,2 spokojnie wytrzymuje ponad 200 kucy i koła 35 cali :)2 (na seryjnym przełożeniu 4,55)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 20 kwi 2018, 00:05

pocieszny napisał(a):skrzynia do 3,5 jesy inna niż do 3,2 (dłuższa)
wszytko zalezy ile masz miejsca do tylnego dyfra żeby miało to sens
skrzynka 3,2 spokojnie wytrzymuje ponad 200 kucy i koła 35 cali :)2 (na seryjnym przełożeniu 4,55)

Nowe skrzynki (po lifcie) z wybierakiem dwupozycyjnym HIGH/4L czyli od 3.5i i 3.0DTI sa dłuższe. Stare z trójpozycyjnym wybierakiem 2H/4H/4L sa krotsze i zintegrowane z reduktorem. Wydaje mi sie ze skrzynia miedzy dieslem a bena nie rozni sie niczym oprocz przelozeń. Roznice przed/po lift sa juz znaczace i slyszalem sporo opinii ze te nowe po lifci e sa mocniejsze. Ale nie wiem ile w nich prawdy, nie testowalem na sobie, poza tym zal byloby mi recznego zalaczania 4x4.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2018, 00:23 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 21 kwi 2018, 23:47

Dzięki za odpowiedzi.
Rozstaw osi mam 2600 tak więc miejsce jest ale większych skrzyni nie chcę ze względu na wagę. Poza tym 3.5 to był chyba tylko automat (?)
Wydaje mi się, że skrzynia od 3.2 i od 2.2 (Froty) są bardzo podobne i stąd moje obawy.
Mam w garażu skrzynie 2.2 i niedługo wypożyczę od znajomego skrzynię diesla 3.1 - zobaczymy jak wypadnie porównanie.
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 22 kwi 2018, 00:29

Szarbia napisał(a):Dzięki za odpowiedzi.
Rozstaw osi mam 2600 tak więc miejsce jest ale większych skrzyni nie chcę ze względu na wagę. Poza tym 3.5 to był chyba tylko automat (?)
Wydaje mi się, że skrzynia od 3.2 i od 2.2 (Froty) są bardzo podobne i stąd moje obawy.
Mam w garażu skrzynie 2.2 i niedługo wypożyczę od znajomego skrzynię diesla 3.1 - zobaczymy jak wypadnie porównanie.

3.5 jako nowszy technologicznie i mocniejszy po prostu zastapiło w 98r silnik 3.2. Skrzynie byly caly czas do wyboru i manualne i automatyczne.
Skrzynie z Froty 2.0/2.2/2.5 maja dzwon OPLA (pasuje do C20NE,X20SE,X20XE,X25XE,X30XE itd. Do 2.5TDS dodatkowo była dokrecona flansza do skrzyni dopasowujac ja do silnika VM, mozna ja odkrecic). Skrzynia z Froty 2.3/2.4 to stary Opel czyli to samo co w Senatorze/Omedze A, czyli silniki benzynowe R4 i V6 DualRAM, skrzynie z froty 3.2 i froty 2.8 to dzwon Isuzu. (Y32NE, 4JB1, 4JG2, 6VD1, 6VE1 itd.)
Sugeruje tez sprawdzic przekladnie głowna i przelozenia poszczegolnych biegów w skrzyni diesla i benzynowej. Chociaz jesli sie roznia to w dieslu beda wolniejsze, wiec zakladajac ze zmota bedzie miala duze kola - to zmiana w pozytywnym kierunku. O ile pamietam to pomiedzy Frotka a Isuzu jest tez roznica w przełożeniu reduktora. W 3.1/3.2 jest reduktor 2:1 jesli mnie pamiec nie myli, ale dostepne sa zestawy Tera Low Reduction do Troopera/Rodeo, z przelozeniem 3,07:1. Do skrzynek Froty z tego co wiem takie zestawy nie sa dostepne na rynku.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Legend » 22 kwi 2018, 01:09

to ja jedynie dodam od siebie, że nie bierz skrzyni od 3.5 v6.W tej skrzyni można sprawdzić poziom oleju tylko po położeniu się pod autem i odkręceniu śruby i obserwowaniu czy leci olej i to przy odpowiedniej temperaturze, manual podaje, ze czynność nalezy powtórzyć przy wyższej temp na skrzyni vo uważam za porazkę w zwykłej eksploatacji, a co dopiero podczas upalania gdy liczy się prostota. 3.2 V6 ze skrzynią Montereya sporo lat do tyłu ćwiczył Extrem4x4 z Bielska - z tego co pamiętam to na tamte czasy robiło to robotę, a zwało się Smoczyca. Mówi się, że skrzynie w benzynach bvyły oplowskie i usterkowe, cóz na potwierdzenie tej tezy powiem Ci, ze niedawno kupiłem Monterey'a 98 3,5 z wysypaną skrzynią AT przy przebiegu 170 tys km. Auto full serwis ASO więc niedbalstwo właściciela można wykluczyć. Wieść niesie, że dizle miały japońskie automaty i te były niezajebliwe. Swoją drogą nie spotkałem jeszcze dizla AT z wysypaną skrzynią a to wiele mówi. A co do MT to miałem parę Trooperów i Monterey i w żadnym skrzynia nie dawała oznak zmęczenia, nawet w okolicach pół miliona km. Reasumując, jak chcesz automat to brałbym z dizla, przynajmniej ma dobrą opinię i olej sprawdzisz jak człowiek bagnetem.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 22 kwi 2018, 01:48

Legend napisał(a):to ja jedynie dodam od siebie, że nie bierz skrzyni od 3.5 v6.W tej skrzyni można sprawdzić poziom oleju tylko po położeniu się pod autem i odkręceniu śruby i obserwowaniu czy leci olej i to przy odpowiedniej temperaturze, manual podaje, ze czynność nalezy powtórzyć przy wyższej temp na skrzyni vo uważam za porazkę w zwykłej eksploatacji, a co dopiero podczas upalania gdy liczy się prostota. 3.2 V6 ze skrzynią Montereya sporo lat do tyłu ćwiczył Extrem4x4 z Bielska - z tego co pamiętam to na tamte czasy robiło to robotę, a zwało się Smoczyca. Mówi się, że skrzynie w benzynach bvyły oplowskie i usterkowe, cóz na potwierdzenie tej tezy powiem Ci, ze niedawno kupiłem Monterey'a 98 3,5 z wysypaną skrzynią AT przy przebiegu 170 tys km. Auto full serwis ASO więc niedbalstwo właściciela można wykluczyć. Wieść niesie, że dizle miały japońskie automaty i te były niezajebliwe. Swoją drogą nie spotkałem jeszcze dizla AT z wysypaną skrzynią a to wiele mówi. A co do MT to miałem parę Trooperów i Monterey i w żadnym skrzynia nie dawała oznak zmęczenia, nawet w okolicach pół miliona km. Reasumując, jak chcesz automat to brałbym z dizla, przynajmniej ma dobrą opinię i olej sprawdzisz jak człowiek bagnetem.

Z tego co ja zrozumialem kolega szuka manuala.

A odrywajac sie od poszukiwan kolegi, to automat w 3.2V6 to rozumiem, ale do 3.1TDI automat to jest moim zdaniem strzał w kolano i za zadne skarby bym takiego auta nie chciał. Toc to bylby zamulacz szos ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 22 kwi 2018, 08:16

Tak, ma być manual (lżejszy i prostszy).

Silnik 3,1 ma tylko 260 Nm a frotowy 3.2 V6 - 290 Nm jednak skrzynia diesla zawsze musi być mocniejsza bo diesel ma mniej równomierną pracę. W Smoczycy 1 a także w Fiacie 500 z Extrem 4x4 są właśnie skrzynie Troopera 3.1 (nie 3.0). Motali do nich adaptery a więc musieli mieć powody, żeby je zastosować. Pisali, że maja podwójne synchronizatory i ładnie biegi wchodzą. Poza tym wkładali tam silniki 400 Nm.

Wygląda na to, że najlepiej było by więc gdyby dało się podmienić w skrzyni 3.1 samą przednią obudowę z 3.2 V6.
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez mcgiver » 22 kwi 2018, 09:54

Legend napisał(a): 3.2 V6 ze skrzynią Montereya sporo lat do tyłu ćwiczył Extrem4x4 z Bielska - z tego co pamiętam to na tamte czasy robiło to robotę, a zwało się Smoczyca. Mówi się, że skrzynie w benzynach bvyły oplowskie i usterkowe, cóz na potwierdzenie tej tezy powiem Ci, ze niedawno kupiłem Monterey'a 98 3,5 z wysypaną skrzynią AT przy przebiegu 170 tys km. Auto full serwis ASO więc niedbalstwo właściciela można wykluczyć. Wieść niesie, że dizle miały japońskie automaty i te były niezajebliwe. Swoją drogą nie spotkałem jeszcze dizla AT z wysypaną skrzynią a to wiele mówi. A co do MT to miałem parę Trooperów i Monterey i w żadnym skrzynia nie dawała oznak zmęczenia, nawet w okolicach pół miliona km. Reasumując, jak chcesz automat to brałbym z dizla, przynajmniej ma dobrą opinię i olej sprawdzisz jak człowiek bagnetem.

regularnie przejeżdżam koło 4x4extrem jak jadę starą drogą zamiast obwodnicą i tą zmotę widze tam praktycznie zawsze, nie wiedziałem że to ma swoja nazwę i jest sławne ;) .
w zasadzie do bielska z tamtąd jest jeszcze z 10km , zakład jest w Rybarzowicach.
http://www.extrem4x4.pl/index.php/samoc ... xxx-evo-iv
co mnie dziwi to to ,że nigdy tam niewidzialem montka (troopa) a zawsze dokładnie przelatuję plac wzrokiem w poszukiwaniu :o

to ja jedynie dodam od siebie, że nie bierz skrzyni od 3.5 v6.W tej skrzyni można sprawdzić poziom oleju tylko po położeniu się pod autem i odkręceniu śruby i obserwowaniu czy leci olej i to przy odpowiedniej temperaturze, manual podaje, ze czynność nalezy powtórzyć przy wyższej temp na skrzyni vo uważam za porazkę w zwykłej eksploatacji, a co dopiero podczas upalania gdy liczy się prostota.
a jak czesto ten olej sprawdzasz że tak Ci to przeszkadza? przecież jak skrzynia jest sucha to olej nie ma gdzie uciekać bo przez wydech nie ucieknie :)21 więc nie rozumiem przymusu częstych kontroli jesli znasz swój samochód ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 22 kwi 2018, 11:16

mcgiver napisał(a):
Legend napisał(a): 3.2 V6 ze skrzynią Montereya sporo lat do tyłu ćwiczył Extrem4x4 z Bielska - z tego co pamiętam to na tamte czasy robiło to robotę, a zwało się Smoczyca. Mówi się, że skrzynie w benzynach bvyły oplowskie i usterkowe, cóz na potwierdzenie tej tezy powiem Ci, ze niedawno kupiłem Monterey'a 98 3,5 z wysypaną skrzynią AT przy przebiegu 170 tys km. Auto full serwis ASO więc niedbalstwo właściciela można wykluczyć. Wieść niesie, że dizle miały japońskie automaty i te były niezajebliwe. Swoją drogą nie spotkałem jeszcze dizla AT z wysypaną skrzynią a to wiele mówi. A co do MT to miałem parę Trooperów i Monterey i w żadnym skrzynia nie dawała oznak zmęczenia, nawet w okolicach pół miliona km. Reasumując, jak chcesz automat to brałbym z dizla, przynajmniej ma dobrą opinię i olej sprawdzisz jak człowiek bagnetem.

regularnie przejeżdżam koło 4x4extrem jak jadę starą drogą zamiast obwodnicą i tą zmotę widze tam praktycznie zawsze, nie wiedziałem że to ma swoja nazwę i jest sławne ;) .
w zasadzie do bielska z tamtąd jest jeszcze z 10km , zakład jest w Rybarzowicach.
http://www.extrem4x4.pl/index.php/samoc ... xxx-evo-iv
co mnie dziwi to to ,że nigdy tam niewidzialem montka (troopa) a zawsze dokładnie przelatuję plac wzrokiem w poszukiwaniu :o

to ja jedynie dodam od siebie, że nie bierz skrzyni od 3.5 v6.W tej skrzyni można sprawdzić poziom oleju tylko po położeniu się pod autem i odkręceniu śruby i obserwowaniu czy leci olej i to przy odpowiedniej temperaturze, manual podaje, ze czynność nalezy powtórzyć przy wyższej temp na skrzyni vo uważam za porazkę w zwykłej eksploatacji, a co dopiero podczas upalania gdy liczy się prostota.
a jak czesto ten olej sprawdzasz że tak Ci to przeszkadza? przecież jak skrzynia jest sucha to olej nie ma gdzie uciekać bo przez wydech nie ucieknie :)21 więc nie rozumiem przymusu częstych kontroli jesli znasz swój samochód ;)

Swoją drogą to w Fiacie 500 jest na pewno skrzynia 3.1 (widać na zdjęciach) ale w tej Smoczycy to już nie jestem pewien czy 3.1 czy 3.0 - piszą tylko skrzynia Isuzu.
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Legend » 22 kwi 2018, 12:07

tia....jeśli nie cieknie....


2 wyciek oleju z silnika i skrzyni biegow.JPG
2 wyciek oleju z silnika i skrzyni biegow.JPG (67.28 KiB) Przeglądane 14978 razy




myślałem, że jest to niemożliwe, aby nie było bagnetu bo nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem, a pare aut miałem. Lipa moim zdaniem. Bagnet to nie tylko poziom, ale i stan jakościowy oleju. SPrawdzić czy po upalaniu nie ma wody w nim, lub gdy auto pracuje cięzko, np przyczepy to czy olej nie jest przepalony szybciej niż wymaga interwał wymianowy.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez mcgiver » 22 kwi 2018, 12:13

ja też trochę aut miałem i nigdzie w skrzyni nie było bagnetu.
jak skrzynia cieknie to wymiana uszczelnień jest potrzebna ,a nie bagnet :roll: :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez korf » 22 kwi 2018, 17:56

pocieszny napisał(a):skrzynia do 3,5 jesy inna niż do 3,2 (dłuższa)
wszytko zalezy ile masz miejsca do tylnego dyfra żeby miało to sens
skrzynka 3,2 spokojnie wytrzymuje ponad 200 kucy i koła 35 cali :)2 (na seryjnym przełożeniu 4,55)


To, że skrzynie się różnią jest równoznaczne, że nie są wymienne?
Pomijam mocowania i długość wału, ale czy do 3.5 da się zamontować plug&play, czyli bez kryzy skrzynie z 3.2 "z trójpozycyjnym wybierakiem 2H/4H/4L"?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 22 kwi 2018, 19:42

korf napisał(a):
pocieszny napisał(a):skrzynia do 3,5 jesy inna niż do 3,2 (dłuższa)
wszytko zalezy ile masz miejsca do tylnego dyfra żeby miało to sens
skrzynka 3,2 spokojnie wytrzymuje ponad 200 kucy i koła 35 cali :)2 (na seryjnym przełożeniu 4,55)


To, że skrzynie się różnią jest równoznaczne, że nie są wymienne?
Pomijam mocowania i długość wału, ale czy do 3.5 da się zamontować plug&play, czyli bez kryzy skrzynie z 3.2 "z trójpozycyjnym wybierakiem 2H/4H/4L"?

Bez problemu, dzwony beda pasować. Skrzynkie sa zamienne w obie strony 3.5<->3.2 Waly oczywiscie innych długosci. Najlatwiej przełożyc od 3.2 - bedzie taniej niz przerabianie. Prawdopodobnie musialbys przesunac lekko belke mocujaca skrzynie - to najtrudniejsza czesc przerobki, reszta plug&play.
Tak samo mozna wymieniac skrzynki 3.0<->3.1

http://www.extrem4x4.pl napisał(a):4. Skrzynia redukcyjna:

- Isuzu, zmodyfikowane przełożenia 1:1 oraz 1:1,35

W kontekscie smoczycy to pomijajac ze ma strasznie malutkie kółka, to mnie to powyzej zaskoczylo... Albo wkradl sie czeski blad, albo to auto w zasadzie to nie ma reduktora? Po co by robic modyfikacje w te strone?
Ostatnio edytowano 22 kwi 2018, 19:54 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez korf » 22 kwi 2018, 19:50

Dzięki, cenna informacja, bo z niej wynika, że stosunkowo łatwo można... silnik 3.5 + skrzynia manual z 3.2 "z trójpozycyjnym wybierakiem 2H/4H/4L" + mosty z 3.1,
chociaż okazuje się, że niektóre 3.2 tez miały przełożenia 4.55 a byłem świecie przekonany, że 4.30.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Jake » 22 kwi 2018, 19:59

korf napisał(a):Dzięki, cenna informacja, bo z niej wynika, że stosunkowo łatwo można... silnik 3.5 + skrzynia manual z 3.2 "z trójpozycyjnym wybierakiem 2H/4H/4L" + mosty z 3.1,
chociaż okazuje się, że niektóre 3.2 tez miały przełożenia 4.55 a byłem świecie przekonany, że 4.30.

Dobrze pomyslane, w zasadzie chyba polaczenie najlepszych czesci. Ja tez wole stare skrzynie z reczym wybierakiem. Zadnych guzikow, elektromagnesow i podcisnien :P
Z wymiana mostówto na pewno kolega Kupricz wrzucał do swojego 3.2 mosty z 3.1 i jest zdecydowanie zadowolony z podmianki. Wrocila moc i przyspieszenie stracone po zalozeniu 33".
Chociaz jak dobrze pamietam, masz odwrotnego, nieco zaskakujacego ulepa, czyz nie? 3.1TDI z mostami od benzyny.

Chociaz w kontekscie ukladanek mcgiver mial jeszcze lepszy pomysl. Polaczenie góry 3.5 z dołem 3.2, zeby uzyskac wieksza moc bez zbednego komplikowania elektroniki. (4 lambdy itd.)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez mcgiver » 22 kwi 2018, 22:00

Jake napisał(a):
korf napisał(a):
Chociaz w kontekscie ukladanek mcgiver mial jeszcze lepszy pomysl. Polaczenie góry 3.5 z dołem 3.2, zeby uzyskac wieksza moc bez zbednego komplikowania elektroniki. (4 lambdy itd.)

gotowe do modów 3,2 mam (coprawda do remontu) i temat napewno temat doczeka się finału jak uda mi się kupić jakiegos kompletnego anglika 3,5 :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 22 kwi 2018, 22:22

Czy manual 3.5 V6 ma takie same sprżęgło jak 3.2 V6?

BTW - osobiście to nie podoba mi się trochę ten docisk z wyciąganym łożyskiem 3.2 V6.
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez mcgiver » 22 kwi 2018, 22:29

Szarbia napisał(a):Czy manual 3.5 V6 ma takie same sprżęgło jak 3.2 V6?

BTW - osobiście to nie podoba mi się trochę ten docisk z wyciąganym łożyskiem 3.2 V6.

3,2 ma srednicę tarczy i docisku 260mm
3,5 ma 275.
zamach z 3,2 da sie roztoczyć do 280mm spokojnie
osobiscie tez mi sie patent wciagania słoneczka nie podoba, niemniej jednak system działa...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez korf » 22 kwi 2018, 22:47

Jake napisał(a):Chociaz jak dobrze pamietam, masz odwrotnego, nieco zaskakujacego ulepa, czyz nie? 3.1TDI z mostami od benzyny.


Tak. Wcześniejszy właściciel tak pomotał, żeby były szybsze przeloty. Chociaż z tego co pamiętam Isuzu Bighorn by Lotus miał silnik 3.1 i mosty 4.3.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 22 kwi 2018, 22:54

mcgiver napisał(a):
Szarbia napisał(a):Czy manual 3.5 V6 ma takie same sprżęgło jak 3.2 V6?

BTW - osobiście to nie podoba mi się trochę ten docisk z wyciąganym łożyskiem 3.2 V6.

3,2 ma srednicę tarczy i docisku 260mm
3,5 ma 275.
zamach z 3,2 da sie roztoczyć do 280mm spokojnie
osobiscie tez mi sie patent wciagania słoneczka nie podoba, niemniej jednak system działa...


Dzięki :)2
Tak więc na roztoczony zamach 3.2 można założyć tarczę i docisk 3.5 czy tylko tarczę 3.5?
Ciekawe czy to większe sprzęgło wejdzie w dzwon skrzyni 3.2.
Przy okazji - czy sprzęgło 3.5 jest łatwo dostępne?

A swoją drogą 275 mm to już sporo, tyle co np. w Patrolach 4.2, tak więc jest to bardzo ciekawa opcja, bo trochę się obawiałem sprzęgła 3.2.
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez mcgiver » 22 kwi 2018, 23:17

Szarbia napisał(a):
mcgiver napisał(a):
Szarbia napisał(a):Czy manual 3.5 V6 ma takie same sprżęgło jak 3.2 V6?

BTW - osobiście to nie podoba mi się trochę ten docisk z wyciąganym łożyskiem 3.2 V6.

3,2 ma srednicę tarczy i docisku 260mm
3,5 ma 275.
zamach z 3,2 da sie roztoczyć do 280mm spokojnie
osobiscie tez mi sie patent wciagania słoneczka nie podoba, niemniej jednak system działa...


Dzięki :)2
Tak więc na roztoczony zamach 3.2 można założyć tarczę i docisk 3.5 czy tylko tarczę 3.5?
Ciekawe czy to większe sprzęgło wejdzie w dzwon skrzyni 3.2.
Przy okazji - czy sprzęgło 3.5 jest łatwo dostępne?

A swoją drogą 275 mm to już sporo, tyle co np. w Patrolach 4.2, tak więc jest to bardzo ciekawa opcja, bo trochę się obawiałem sprzęgła 3.2.

nie sprawdzałem czy rozstawy otworów docisków są kompatybilne, ale coś kojarzę ,że ktoś zakładał sprzegło 3,5 do 3,2 więc o gabaryty można być spokojnym .
równiez pocieszny coś pisał o zamienności sprzęgła z patrolem 4.2
przy 3,2 oryginalne sprzegło jest naprawdę niezajebliwe przekonałem się wiele razy, z przyczepą i bez
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez Szarbia » 22 kwi 2018, 23:33

Docisk 3.2 ma taki sam wieloklin co docisk Patrola 4.2/3.0 - to pewne, mam oba na półce.
Szarbia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 kwi 2018, 16:42

Re: Skrzynia manualna do 3.2/3.5 V6

Postprzez pocieszny » 23 kwi 2018, 08:06

3,2 i 3,5 nie są zamienne
tarcza sprzęgła w patroli 4,2 i montku 3,5 jest taka sama (inny docisk i łorzysko) sprzęgło od 3,5 spokojnie mieści się w dwon 3,2 i jest w pełni zamienne (kompletami) :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Następna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron