kriss987 napisał(a):hmmm to sie da załatwić . kolega ma jakiś super wypasiony komputer diagnostyczny za dwadzieścia parę tysięcy złotych. tak że tylko potrzebne mi bedzie tylko wartości katalogowe. (poprosze) i na co mam zwrócić szczególna uwagę?
2. zdjąłem pokrywe klawiatury i nie jest dobrze
. zabezpieczenia na wtyczkach wtryskiwaczy połamane, 2 wtryski były wymienione a dodatkowo na jednym nie ma oznaczeniA jak na zdjęciu wyżej np 37 czyli injector grade # A3 tylko sama literka A? czy tak może być? po drugie te zestawy uszczelnień zamawia sie osobno na każdy wtryskiwacz i oprawę? mam coś takiego 63 45 A 45. orginalnie na deklu mam oznaczenia wtryskiwaczy 45. jeszcze od razu zawiozę wtryski do sprawdzenia. i jeszcze jedno ile jest tych oringów w zestawie? powinno być chyba 2 na oprawe jedna na wtrysk z zewnątrz jeden wewnątrz i podkładka stożkowa miedziana pod wtrysk oraz jeden przy skręceniu wtryska do magistrali olejowej tak? jeżeli sie mylę prosze o poprawę
Wartości katalogowe są w workshop manualu w części:
DRIVEABILITY AND EMISSIONS w podrozdziale Typical Scan Data Values
link
Cały komplet oringów:x4 Copper washers - located bottom of injector sleeve (podładki miedziane)
x4 Injector O-rings - located midway up injector
x4 Injector O-rings - located between injector and oil rail
x2 O-rings - located on the high pressure oil pipe
x1 Cam/Rocker cover gasket
x4 O-rings - located bottom of injector sleeve (obsady wtryskiwaczy)
x4 O-rings - located Upper of injector sleeve (obsady wtryskiwaczy)
Bez wymiany oringów obsad wtryskiwaczy cała zabawa nie ma sensu. Bez ścigacza do tych obsad, to nawet nie bierz się za robotę.
Nowe wtryskiwacze kupisz -komplet kupisz
Emiratach lub
Chinach, albo przez Deltę we Wrocławiu.
Pakowanie niewiadomego pochodzenia używek to wyrzucone pieniądze jeśli chodzi o ten silnik.
Wtryski te jeśli są uszkodzone cewki potrafią mieć dziwne objawy przy zmianach temperatury.
Aha. Wtryskiwacze o numerze mniejszym niż 00006xxxxx.
I co ważne nowe wtryskiwacze trzeba zaprogramowywać w jednostce sterującej silniki przy pomocy GM TECH2( potrzebna karta PCIMCIA ISUZU lub OPLA, wtedy można diagnostykę przeprowadzić wybierając w opcjach Opla Monterey). Niczym innym ich nie zaprogramujesz.
Jeśli wymontowałeś wtryskiwacze, to powinieneś zapisać sobie, który z którego cylindra, żebyś się później nie pomylił. Programowanie polega na przyporządkowaniu danego wtryskiwacza do konkretnego cylindra.
No i były dwie wersje silnika 4jX1 EURO2 i EURO3 jak również różne numeru OEM wtryskiwaczy.