Strona 1 z 2

UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 03 gru 2010, 09:54
przez MG555
OD KILKU MIESIĘCY, CO JAKIŚ CZAS MUSZĘ DOLEWAĆ PŁYNU CHŁODZĄCEGO-2L NA 2 TYGODNIE, NA SILNIKU ZEWNĄTRZ NIE MA ŻADNYCH WYCIEKÓW, OLEJ JEST CZYSTY I JEGO STAN NIE ROŚNIE. WIOSNĄ TEGO ROKU BYŁA WYMIENIANA USZCZELKA POD GŁOWICĄ (MOŻE ZNOWU CO PUŚCIŁO). PROSZĘ KOLEGÓW O POMOC, MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PRZYPADEK. CHCIAŁEM NIEDAWNO DOBRAĆ SIĘ DO WYMIANY CZUJNIKA WYSOKIEGO CIŚ. OLEJU W LISTWIE WTRYSKÓW, BO OD TYGODNIA DODATKOWO MAM PROBLEM Z ODPALANIEM PO DŁUŻSZYM POSTOJU, MUSZĘ BARDZO DŁUGO KRĘCIĆ, DUUUŻO DŁUŻEJ NIŻ ZWYKLE - BO TEN MODEL ZAWSZE DŁUGO KRECI , ALE TERAZ TO JUŻ PRZESADA - NA SZCZĘŚCIE MAM NOWE AKUMULATORY, A PRZY OKAZJI WYMIENIĆ OBSADY POMPOWTRYSKIWACZY.
CZYTAŁEM GDZIEŚ ŻE UBYWANIE PŁYNU MOŻE DOCHODZIĆ GDZIEŚ W TULEJACH-OBSADACH WTRYSKÓW, CZY MOŻE MI KTOŚ POJASNIĆ TEN WĄTEK, GDZIE KUPIĆ TE OBSADY I JAK SIĘ DO TEGO DOBRAĆ
Z GÓRY DZIĘKI ZA WSZELKIE INFORMACJE

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 03 gru 2010, 11:05
przez hassan
może być coś bardziej prozaicznego ;-)
obejrzyj chłodnicę, czy nie ma jakiegoś uszkodzenia (u mnie była malutkie rozszczelnienie), może też przeciekać na łączeniu gumowego węża wychodzącego z dołu chłodnicy z blokiem silnika.
Ja miałem też całkiem niezgorsze ubytki płynu (mniejsze niż Ty, ale i tak zacne) i przez dłuższy czas nie mogłem tego zlokalizować.

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 03 gru 2010, 12:10
przez BUNNY_PL
kopci na biało ?

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 03 gru 2010, 15:06
przez tomaszsuplicki
jaki zapach ma płyn chłodniczy typowy jak płyn czy może inny,sprawdz kolor płynu czy niejest może za bardzo mętny i jeszcze uszczelka przy korku w chłodnicy czy jest cała iiiiiii czy przybywa płynu w zbiorniczku wyruwnawczym

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 03 gru 2010, 19:24
przez Silvestr
Sprawdź jaki zapach mają spaliny z rury wydechowej. Obawiam się, że znów możesz mieć uszczelkę pod głowicą do wymiany... :(

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 03 gru 2010, 23:48
przez MG555
hassan napisał(a):może być coś bardziej prozaicznego ;-)
obejrzyj chłodnicę, czy nie ma jakiegoś uszkodzenia (u mnie była malutkie rozszczelnienie), może też przeciekać na łączeniu gumowego węża wychodzącego z dołu chłodnicy z blokiem silnika.
Ja miałem też całkiem niezgorsze ubytki płynu (mniejsze niż Ty, ale i tak zacne) i przez dłuższy czas nie mogłem tego zlokalizować.

na połączeniach nic nie widać - jest sucho

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 03 gru 2010, 23:49
przez MG555
tomaszsuplicki napisał(a):jaki zapach ma płyn chłodniczy typowy jak płyn czy może inny,sprawdz kolor płynu czy niejest może za bardzo mętny i jeszcze uszczelka przy korku w chłodnicy czy jest cała iiiiiii czy przybywa płynu w zbiorniczku wyruwnawczym

uszczelka jest taka sobie , ale płynu w zbiorniczku zdecydowanie ubywa a nie przybywa

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 04 gru 2010, 00:27
przez tomaszsuplicki
jak spaliny czy zapach jest słodkawy?

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 04 gru 2010, 00:30
przez MG555
rzeczywiste- trochę słodkawy

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 04 gru 2010, 00:35
przez tomaszsuplicki
obawiam się jednego obsady lub głowica :cry:
miałem takie objawy po wjeżdzie na warsztat odrazu powiedzieli głowica a co chodzi o mechaników u mnie to znają sie bardzo dobrze czy napewno była sprawdzana głowica na szczelność a jak uszczelka na korku w chłodnicy

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 04 gru 2010, 22:23
przez jedrula
Kolego sprawdz filtr paliwa i jeżeli w filtrze paliwa masz płyn chłodniczy ( także będzie on w zbiorniku paliwa ) to będzie tak jak u mnie głowica tzn przegnite obsady(tuleje) wtryskiwacza ( jedyne najbliższe miejsce kontaktu płynu z paliwem)

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 05 gru 2010, 23:51
przez MG555
jedrula napisał(a):Kolego sprawdz filtr paliwa i jeżeli w filtrze paliwa masz płyn chłodniczy ( także będzie on w zbiorniku paliwa ) to będzie tak jak u mnie głowica tzn przegnite obsady(tuleje) wtryskiwacza ( jedyne najbliższe miejsce kontaktu płynu z paliwem)

a czy te tuleje można wymienić już po wyjęciu wtrysków, czy trzeba demontować jeszcze obudowę z wałkami rozrządu ?

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 06 gru 2010, 00:11
przez tomaszsuplicki
wyciągnąć wystarczy wtryski a wałki zostawić w spokoju ;)

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 09 gru 2010, 20:50
przez MG555
czy przed wyjęciem tych tulei wtrysków trzeba wpierw spuścić płyn chłodzący ?

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 09 gru 2010, 21:34
przez SUPER TROOPER
Ja tego sam nie robilem , ale chyba troche trzeba upuscic , tak ponizej poziomu wtryskiwaczy .

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 09 gru 2010, 21:57
przez tomaszsuplicki
tak!!!!!!! głowica jest chłodzona płynem jeśli go nie spuścisz i wyjmiesz obsady to płyn poleci na tłoki.

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 09 gru 2010, 22:10
przez MG555
a co powiesz na dzisiejsze objawy i zablokowanie silnika , piszę o tym tu : viewtopic.php?f=5&t=1037&start=25#p8404

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 10 gru 2010, 01:37
przez SUPER TROOPER
Jestes pewien , ze silnik sie zablokowal , moze najpierw mógl rozrusznik sie skonczyc . Jezeli musiales wciaz dlugo krecic silnikiem , a byl wyjechany to przyszla kolej i na niego . A jak dzialal przedtem ? , silnikiem krecil szybko ?, wskazówka od cisnienia na konsoli wskazywala cisnienie ? Jezeli samochodu nie naprawiales wczesniej mozliwe , ze zbieglo Ci sie pare usterek . Oby zreszta nie :) .

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 10 gru 2010, 10:32
przez MG555
rozrusznik wcześniej kręcił jak ta-lala, już podczas kręcenia gaśnie kontrolka ciśnienia i pokazuje jakieś ciśnienie oleju ok.3, dzisiaj zabieram się za rozbieranie i posprawdzam wszystko i rozrusznik też.

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 10 gru 2010, 10:44
przez tomaszsuplicki
sprawdz rozrusznik ja swój zajechałem przez ten czujnik a ostatecznie rozkraczył się jak mi olej na tłoki się dostał (przez niedopatrzenie) za duże ciśnienie i roz. nie mugł przewalić wału tylko smrud poszedł. możliwe że płyn chłodniczy jest w tłokach i nie może przekręcić. :roll: (to tylko moje zdanie nie ma pewności 100%)

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 10 gru 2010, 22:58
przez MG555
Rozebrałem dzisiaj górę powyciągałem wtryski, no i udało się wyciągnąć tuleje - obsady wtrysków, na pierwszy rzut oka nic szczególnego nie widać
no ale pod tulejami mogło się coś sączyć ( na samym dole tuleje wchodzą na ciasno w głowicę bez uszczelki ?!, ) wałem można obrócić
ale rozrusznik już nie kręci - chyba się skończył od tego kręcenia. po rozebraniu na tłokach był olej - ale to mogło spłynąć po wyjęciu wtrysków - wyciekł z listwy wysokiego ciśnienia prosto do gniazd wtrysków

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 17 gru 2010, 22:48
przez MG555
obsady-tuleje wtrysków powkładane i uszczelnione, uszczelki miedziane pod wtryskami i oringi wymienione, wtryski na myjce ultradźwiękowej umyte.
Jak się okazało rozrusznik był uszkodzony - wymieniłem, na wszelki wypadek wymieniłem również olej (stary był jakiś dziwny Elf 5W-50 gesty ) na Castrol Edge 5W-40 + wszystkie filtry oleju +paliwa, całość poskładana na cacy i kręcę , kręcę i nic nie gada. podczas kręcenia pokazuje ciśnienie 6,ma chęć tak ze 3 razy rechnąć i nic, i tak cały czas. Już nie mam siły na dziada - jedynie z zaplanowanych działań nie wymieniłem czujnika ciśnienia oleju w listwie wys.ciśnienia - ale czy to by była przyczyna całkowitego nie odpalania ??

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 17 gru 2010, 23:42
przez tomaszsuplicki
stanowczo takkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kolega ''SUPER TROOPER'' tak miał ja również

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 18 gru 2010, 00:04
przez MG555
to jutro zamawiam w OPLU nowy niech sprowadzają, cena ok 690zł !!!!

Re: UBYWA PŁYNU CHŁODZACEGO A NIE MA WYCIEKÓW POMOCY!!!!

PostNapisane: 02 sty 2011, 18:53
przez MG555
no to opiszę ciąg dalszy historii
Czujnik wysokiego ciśnienia oleju w listwie wymieniony na nowy,po złożeniu, kręciłem, kręciłem i już straciłem nadzieję bo niby miał chęć ale nie zaskoczył. na drugi dzień kontrolnie go znów kręciłem i WRESZCIE zagadał, pochodził na wolnych wydimił się i jeździ normalnie poza małym ale !!!
Znowu znika płyn chłodniczy ok 2,5l/700km (mimo że tuleje wtrysków uszczelnione i same wtryski ) i po uzupełnieniu płynu leci para z rury, niestety obawiam się że jest walnięta głowica-uszczelka (lub cholera wie co). Dodam również że problem porannego ponad normalnego długiego kręcenia nie zniknął (mimo wymiany czujnika wysokiego ciśnienia oleju) jak już zapali i pojeździ to odpala teraz po tych "remontach" na dotyk jak nigdy dotąd. i jeszcze jedna uwaga nie wiem czy to zasługa wymiany rozrusznika na inny sprawny ale teraz jak się kręci to zasuwa jakby nie miał kompresji, ale tak jak pisałem, jak już zapali to chodzi OK. I teraz się zastanawiam, czy przyczyną tego porannego długiego kręcenia jest uszkodzony czujnik temperatury oleju w listwie, czy coś z pompa wysokiego ciśnienia ?? - bo tak jak już pisałem, jak już zapali i pojeździ to odpala na dotyk. - - - - - POMOCY !!!!!!!!!!!???????????