Strona 1 z 1
Trooper z silnikiem 4JX1 przybywa oleju
Napisane:
29 sty 2011, 21:48
przez malkam
Witam
Mamy takiego trooperka w rodzinie i zaczeły się z nim problemy, przybywa oleju silnikowego. Czytałem forum, ponoć trzeba wymienić o-ringi na pompowtryskach i na tulejach obsadczych. Kupiłem w serwisie wszystkie 12 i zabrałem się za wymianę. Poradziełm sobie z wyjęciem pompek, ale poddałem się przy wyjęciu tych nieszczęsnych tulei. Macie sposób jak je wydłubać, tak zeby nie zniszczyć? W serwisie chcą za 1 szt. 250 zł. Może jakiś ściągacz oryginalny?
Czy wymiana tych o-ringów załatwi sprawę z przybywaniem oleju? Co zrobić jak to nie pomoże?
Narazie złożyłem wszysko zpowrotem i zalałem nowy olej bo zrobiło się prawie dwa stany ....
Pozdrawiam
Tomek
Re: Trooper z silnikiem 4JX1 przybywa oleju
Napisane:
29 sty 2011, 22:36
przez tomaszsuplicki
viewtopic.php?f=5&t=614 (posty na dole)
a nie ubywa ci płynu chłodzącego?
Re: Trooper z silnikiem 4JX1 przybywa oleju
Napisane:
29 sty 2011, 22:57
przez kugel
Sprawdź czy w chłodziwie nie ma oleju , lub czy w oleju nie ma śladów płynu chłodzącego . Jak jest , to będzie widać po emulsji na korku od oleju. Może jeszcze paliwo dostawać się do oleju . Tak czy inaczej musisz wyjąć wtryski i ewentualnie obsady wtrysków . Patent na wyrwanie opisał gdzieś tomaszsuplicki - wielkiej filozofii nie ma . Ja w takiej sytuacji kupił bym cały zestaw u milnera i w jedno popołudnie wymienił wszystko . Na 100 % załatwisz kilka problemów za jednym razem .Koszt nie wielki , a unikniesz wymiany pompy , zatarcia wtrysków i innych kosztów.
Re: Trooper z silnikiem 4JX1 przybywa oleju
Napisane:
30 sty 2011, 15:10
przez malkam
Płynu w chłodnicy praktycznie nie ubywa, coś tam trzeba dolać raz na jakiś czas, ale widziałem na wyciszeniu od czoła silnika - na tej gąbce małe kropelki płynu, prawdopodobnie pompa wody delikatnie puszcza. Ale narazie to nie jest problem nr 1.
Tak więc przybywa oleju, żadnych oznak ropy w płynie i płynu w oleju nie zauważyłem. Płyn chcłodzący jest czysty klarowny, bez tłustych plam itp.
Na korku i miarce oleju nie widać żadnych mazi czy masła, olej jest czarny, tylko że go przybywa i jest rozrzadzony, więc myślę że to olej z ropą.
Po odpaleniu z rana mocno kopci na szaro, biało - myślę że to nieprzepalona ropa.
Czy na forum jest opisany ten sposób wydłubania obsad?
o-ringi wszystkie już mam. W serwisie opla zamówiłem i zapłaciłem za wszystkie (4szt. oringów na pompowtryski oraz 8szt. oringów na tuleje) 210 zł.
narazie wymieniłem o-ringi na pompkach.
pozdrawiam
Re: Trooper z silnikiem 4JX1 przybywa oleju
Napisane:
30 sty 2011, 15:23
przez malkam
Witam
Znalazłem na forum poradę jak wyciągnąć obsady wtrysków za pomocą metalowego kołka rozporowego. Niestety zdjęcia są niedostępne. Jakiej średnicy musi być ten kołek?
Pozdrawiam
Re: Trooper z silnikiem 4JX1 przybywa oleju
Napisane:
30 sty 2011, 19:53
przez tomaszsuplicki
czytaj uważnie posty w drugim od góry masz link na samym dole masz zdjęcia i rozmiary kołka i śruby
Re: Trooper z silnikiem 4JX1 przybywa oleju
Napisane:
03 lut 2011, 23:52
przez malkam
Poradziłem sobie z wyjęciem obsad. Tak jak w opisie użyłem kołków rozporowych, tylko że średnicy 16 zamiast 20 bo akurat nigdzie nie mogłem takich dużych znaleźć.
Pojeździmy zobaczymy co się będzie działo. Mam nadzieję, że będzie dobrze.
Mam wyciek płynu chłodzącego, widać kropelki płynu na dole silnika na tej gąbce pod plastikiem od czoła silnika. Dalej to rozrzuca po całym silniku - misce olejowej itp.
Myślę że to pompa wody cieknie. Czy mam rację? Ile taka pompa może kosztować?
Pozdrawiam