Strona 1 z 1

Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 01 mar 2011, 21:28
przez malkam
Witam
Mam znów problem z Trooperkiem
Problem pojawiał się co jakiś czas, ale teraz został na stałe.
Otóż po załączeniu przeniego napędu jak jadę prosto jest wszysko ok, jednak kiedy skręcam - im mocniej skręcam tym bardziej czuć takie opory jakby coś go hamowało skokami. Miał ktoś coś takiego?

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 01 mar 2011, 22:05
przez Nahen/thor_
Na moje to znaczy, że masz wszystko OK. ;)

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 01 mar 2011, 22:26
przez max667
Nie jeździj z włączonym na "czarnym" i będzie ok :) ... po prostu opory toczenia się kół z różną prędkością .

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 01 mar 2011, 22:55
przez skiczu
Mam coś takiego w moim ale beż włączonego przodu. Gdy energicznie skręcę (w trakcie jazdy) na maxa w prawo a następnie w lewo to w pewnym momencie kierownica stawia duży opór, następuje przeskok i jest ok. Stawiam na przegub, ale mogę się mylić.

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 01 mar 2011, 23:28
przez tomaszsuplicki
jeśli to tylko na czarnym to normalne ponieważ niema środkowego mechanizmu różnicowego a jeśli i w terenie to lipa. ;)

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 07:10
przez malkam
Jak to? :shock: nie ma przedniego mechanizmu różnicowego? :shock: ten most przedni przekazuje tylko napęd z wału na koła i nie ma w nim mech. różnicowego?

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 07:26
przez jedrula
malkam napisał(a):Jak to? :shock: nie ma przedniego mechanizmu różnicowego? :shock: ten most przedni przekazuje tylko napęd z wału na koła i nie ma w nim mech. różnicowego?

W przednim moście jest mechanizm różnicowy notomiast trooper nie ma centralnego mechanizmu różnicowego który ma za zadanie współgrać z czterema kołami.

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 09:37
przez skiczu
Nie ma mechanizmu różnicowego między osią przednią a tylną.

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 09:45
przez danti
skiczu napisał(a):Nie ma mechanizmu różnicowego między osią przednią a tylną.


Inaczej mowiac: Jest stała blokada:)

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 10:14
przez kugel
danti napisał(a):
skiczu napisał(a):Nie ma mechanizmu różnicowego między osią przednią a tylną.


Inaczej mowiac: Jest stała blokada:)

Nie ma stałej blokady , jest stały napęd na tylną oś - nie mieszaj chłopakowi w głowie :roll: ;)

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 10:22
przez danti
Jak wlączy 4x4 to ma przód z tyłem spięty bez mechanizmu, nevermind...

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 10:25
przez kugel
danti napisał(a):Jak wlączy 4x4 to ma przód z tyłem spięty bez mechanizmu, nevermind...

Jak włączysz ... :!: - czyli nie jest stała .

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 10:36
przez danti
Lubisz się czepiać słowek?
Napisz mu że nie jest stała i niech sobie pojeździ 4x4 w kółko po asfalcie. Wtedy się zrobi niestała

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 10:44
przez danti
kugel napisał(a):Nie ma stałej blokady , jest stały napęd na tylną oś - nie mieszaj chłopakowi w głowie

kugel napisał(a):Jak włączysz ... - czyli nie jest stała .

Jak włączysz luz to nie jest napedzana tylna oś więc z Twoim rozumowaniem napęd na tył też nie jest stały.

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 11:07
przez kugel
Nie czepiam się - jeżeli chcesz pomóc koledze to nie pisz bzdur ... To co piszesz to nie gra słówek tylko dwie różne sprawy , bardzo istotne , jeżeli chodzi o budowę i zasadę działania tego autka. Chłopak uwierzy w to że ma tą stałą blokadę , będzie non stop ganiał na 4x4 i rozwali auto ... Weźmiesz wtedy odpowiedzialność za Swoje "rady" ? Bez urazy , ale chodzi oto żeby sobie czasami pomóc , a nie wsadzi kogoś na minę ... Ty le ode mnie - nie mam ochoty na przekomarzanie się z Tobą .Niech inni forumowicze weryfikują Twoje "mądrości" . Pozdro.

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 11:20
przez danti
kugel napisał(a):Chłopak uwierzy w to że ma tą stałą blokadę , będzie non stop ganiał na 4x4 i rozwali auto ...

Jak ma to nie może jeździć, gdzie napisałem ze jak ma to może??

kugel napisał(a):Weźmiesz wtedy odpowiedzialność za Swoje "rady" ?


Gdzie była "rada"? Gdzie napisałem: "jezdzij 4x4 bedzie dobrze"?
Wybiórczość bywa zdradliwa. wczytaj sie w całość a nie wybierasz tylko te zdania ktore ci pasują.

kugel napisał(a):ale chodzi oto żeby sobie czasami pomóc , a nie wsadzi kogoś na minę ...


Co jest wsadzaniem na minę? To ze najłatwiejszym wyjaśnieniem jest porównanie do stałej blokady jest wsadzaniem na minę??

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 12:58
przez gumirek
Ależ nam się merytorycznie zrobiło :roll:

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 14:03
przez kugel
Taaa... , Jak na forum Onetu w dziale " Strefa Tajemnic" :roll:

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 18:09
przez Nahen/thor_
Co by nie blokować, to efekt "ciężko chodzącej kiery" przy włączonym przednim napędzie jest w 95% przypadków oznaka dobrze i sprawnie działającego przedniego napędu a dokładniej napędu 4x4 który z racji swojej konstrukcji najlepiej się czuje w czasie jazdy "na wprost".

Jeżeli jednak pojawia się "rwanie" i dochodza jakies zgrzyty i stuki to już może oznaczać padnięte przeguby, sprzęgi itp.

W każdym razie o ile jest cicho, i "ciężko" im bardziej skręcisz koła to raczej znaczy, że wszystko jest w jak najlepszym porzadku.

Standardowe syfy z dołączanym przodem można określac na siłę mianem "posiadających centralną blokadę" ale ściślej ujmując nie mają bo nie mają czego nią blokować ;) To tak jak kwestia postawiona tak: Co to jest stały napęd na cztery koła? jedni uważaja że to taki który umożliwia jazdę non stop na czterech, a inni (w tym ja), że to taki kiedy napędzane sa non stop cztery koła.

Niby to samo, ale jednak nie ;)

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 19:29
przez skiczu
Danti mówiłem - POSTY MUSZĄ BYĆ RZECZOWE!!! :)21

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 19:39
przez danti
Nie wypowiadam się w tym temacie bo imć K nie raczył odpowiedzieć na moje pytania. Trudno się przyznać do błędu...

Re: Problem z po załączeniu przodu

PostNapisane: 03 mar 2011, 20:10
przez skiczu
No co za kłutasy... :)21