Strona 1 z 1

Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 29 kwi 2011, 14:53
przez Nahen/thor_
Ktoś może mi pojaśnić kwestię dwóch rożnych niby uszczelek pod głowicę do 3.0 ? Dziś w Jappartsie dostałem info, że są dwie o różnej grubości, takie same ale różnią się grubością. O co biega? Jakie znaczenie ma ta różnica? Czy jeżeli np w ciemno bez demontażu najpierw swojej, kupię tę np grubszą a sie okaże, że była cieńsza w silniku to będzie to problem?

Myślałem żeby samemu powalczyć z uszczelką ale kwestia tych dwóch uszczelek zbiła mnie z pantałyku i się zacząłem zastanawiać...

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 29 kwi 2011, 18:13
przez croochy
po planowaniu głowicy trzeba dać grubsza uszczelkę. Przy każdym demontażu głowicy należy wykonać planowanie, stąd różnice w grubościach.

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 29 kwi 2011, 19:17
przez skiczu
A co po trzecim demontażu? :)21

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 29 kwi 2011, 19:29
przez croochy
3 planowanie by po zaworach poszło

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 30 kwi 2011, 12:50
przez Nahen/thor_
Czyli, że niby ktoś z producentów uszczelek zakłada wymianę bez planowania?
Gościu z którym rozmawiałem, twierdził, że po zdjęciu glowicy mam zmierzyć grubość uszczelki ( :o ) i będę wiedział jaką kupić... Tylko, że na moje jak wyjmę uszczelkę to raczej nie będzie "pasowała" grubością do żadnej z tych dwóch ;) Stawiam, że będzie znacznie od nich cieńsza ;)

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 30 kwi 2011, 16:46
przez tomaszsuplicki
jak ją wyjmiesz to na uszczelce są wycięte pułkola oznacza ona grubość uszczelki jaką masz poniżej jak to wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c743f.html
Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e1288.html
Obrazek


linki w pełnym rozmiarze powyżej zdjęć

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 30 kwi 2011, 16:52
przez SUPER TROOPER
Za male te zdjecia , a na fotosiku sie nie otwiera :oops: .

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 01 maja 2011, 20:09
przez Nahen/thor_
Spoko rysunki są z manuala więć ine trza ich powiekszac tylko sobie znaleźć w manualu ;)

Zadam teraz pytanie takie na które odpowiedź albo podniesie mnie na duchu i podejmę ostateczna decyzję, albo zarzucę pomysł całkowicie... no więc:

Mając do dyspozycji standardowy "warsztat" z kompletem kluczy plus dynamometryka, odpowiednią uszczelkę i manual na kompie plus doświadczenie w grzebaniu w innych starszych silnikach (głownie benzynowych) średnio rozgarniętemu gamoniowi powinno się udać wymienić tę zapyziałą uszczelkę?

Plan jest taki: Auto na lawetę, do rodzinnego miasteczka do znajomego mechanika (któremu nie ufam na tyle, żeby mu zostawić robotę) i tam samemu wymienić uszczelkę. Bać się? Czy śmiało ruszać z robotą?

Jeżeli ktoś już temat sam przerabiał, a nie jak ja wcześniej patrząc sporadycznie co tam w warsztacie od wczoraj zrobili, to czy jest coś na co trzeba zwrocić uwagę, coś co trzeba też przy wymianie uszczelki wymienić itp?

Głowicę oczywiście mam zamiar oddać do przeszlifowania przed złożeniem do kupy.

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 01 maja 2011, 21:49
przez tomaszsuplicki
jak pisałem nie jestem mechanikiem a Piekarzem wymiana jest taka sama jak i w innych autach mi rozebranie i złożenie + plantowanie zajeło ok. 11 godzin na parkingu pod blokiem ,dobrze by było żebyś przy okazji zdejmowania głowicy wymienił simeringi obsad wtrysków zajmie ci dodatkowo 10 min. a marz pewność że po przejechaniu 1000 km.nie padną Ci .
Oczywiści dopasuj dobrze uszczelkę po plantowaniu (grubość) .Za dużo kluczy ci nie potrzeba 12,14,17,19 .Uważaj na ustawienie rozrządu jak będziesz montował wałki ustaw w odpowiedniej pozycji wał bo jeśli żle ustawisz przy montażu to możesz pogiąć zawory :!:

Re: Uszczelka pod głowicę

PostNapisane: 02 maja 2011, 00:03
przez Nahen/thor_
No to zaczynam planować transport i czas na robotę ;)