Strona 1 z 1

BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 00:07
przez kuba4x4
Kontrolka swieci się a zegar nie porusza się co to może byc? Po odkręceniu przewodu olejowego do turbiny na pracujacym silniku nie pojawia sie olej.

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 00:22
przez tomaszsuplicki
pompa olejowa, niektórzy to przerabiali nie odpalaj go lepiej bo turbina się posypie :?

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 09:18
przez kuba4x4
i CO TERAZ KTORA TO POMPA I JAK JA WYMONTOWAC I CZY DA REDE BEZ WYCIAGANIA SILNIKA?

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 17:25
przez Nahen/thor_
Skoro sprawdzałeś już, że do turbiny NA ODPALONYM SILNIKU nie idzie olej to poza pompą powoli myśl o turbinie :(
Bez wyjęcia silnika raczej się nie obejdzie ;) Jakby się udało to zarobisz kupę $ za patent ;) Nie koniecznie musiała paść pompa moze któyś z zaworów zastrajkował i nie puszcza oleuma do pompy którejś. Opcji jest jak zwykle kilka ;)

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 17:33
przez tomaszsuplicki
jedna pompa, ta po stronie pompy wysokiego ciśnienia ( przy małym filtrze oleju) jest tylko i wyłącznie do pompy wysokiego ciśnienia .
a druga pompa (przy dużym filtrze oleju)jest do panewek i turbiny to prawda że mogą tylko być zawory , można je wyjąć i sprawdzić bez wyciągania silnika.jest zawór przelewowy i (powrotny)
Swoją drogą ciekawe czy można wymienić pompę po wyjęciu skrzyni ? Może jest łatwiej 8-)

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 19:56
przez Nahen/thor_
Tak się zastanawiałem nad zdjęciem skrzyni i od tej strony próbować ale obawiam się, że to może być niezła ekwilibrystyka.

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 21:28
przez kuba4x4
Gdzie sa te zawory i jak je wyjąc i sprawdzic bo nigdy tego jeszcze nie probowalem. moze ma ktos jakis obraz tego miejsca w ktorym jest zawor.

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 18 maja 2011, 21:54
przez Nahen/thor_
Na stronce głowej masz do ściagnięcia manuala w którym są ładne rysunki i sensowne opisy co i jak krok po kroku w stronę "rozgrzeb" i w stronę "złuż" Myślę, że skoro sam chcesz grzebać to od tego zacznij ;)

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 21 maja 2011, 22:08
przez jedrula
przede wszystkim zacznij od zdjęcia miski olejowej sprawdzeniu smoka zasysającego olej ( potrafią się oberwać na uchwycie mocującym smok do kadłuba silnika wymień oringi na łaczeniu rurek smoka na takie same jak powinny być lub ciut grubsze - opisywałem to kiedyś) to jest podstawa . o ile dobrze pamiętam to smoki są dwa i jezęli auto ci odpala to skup się bardziej na smoku tym z prawej strony patrząc od tyłu auta gdyż pompa z prawej strony odpowiada za smarowanie główne silnika i ciśnienie z tej pompy jest na dużym filtrze olejowym a w korpusie tego filtra zamontowane są czujnik ciśnienia ( kontrolka i zegar ) oraz zawory ciśnieniowy i zwrotny oleju

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 23 maja 2011, 21:37
przez kuba4x4
Dzieki za informacje , ale co w tedy jesli to nie to. Bo jaki pisałem o tej awari to cos zagrzechotało czyżby pompa sie rozwliła lub nie wiem coś wspołpracującego?

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 23 maja 2011, 21:39
przez Nahen/thor_
Turbina?

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 23 maja 2011, 22:08
przez kuba4x4
NAPEWNO NIE TURBINA

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 13 lut 2012, 11:06
przez Miki
Według opisu w manualu ( str.5672), by dostać się do pomp oleju należy:
1.Podnieść pojazd
2.Spuścić olej
3.Zdjąć koło zamachowe
4.Usunąć rear plate[jakaś płytka]=dla skrzyni automatycznej
5.Wyjąć pierwszą pompę oleju z bloku silnika a drugą ze skrzyni korbowej

Nie wiem czy dobrze to przetłumaczyłem.Teraz moje pytanie ,czy ten opis dotyczy tych właśnie pomp o których była mowa wyżej ? I która z nich jest odpowiedzialna za smarowanie turbiny ?

Pozdrawiam

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

PostNapisane: 13 lut 2012, 12:25
przez tomaszsuplicki
tomaszsuplicki napisał(a):jedna pompa, ta po stronie pompy wysokiego ciśnienia ( przy małym filtrze oleju) jest tylko i wyłącznie do pompy wysokiego ciśnienia .
a druga pompa (przy dużym filtrze oleju)jest do panewek i turbiny to prawda że mogą tylko być zawory , można je wyjąć i sprawdzić bez wyciągania silnika.jest zawór przelewowy i (powrotny)
Swoją drogą ciekawe czy można wymienić pompę po wyjęciu skrzyni ? Może jest łatwiej 8-)


czytaj uważnie

demontujesz skrzynię
sprzęgło
koło zamachowe
i masz 2 pompy
po lewej (od strony kierowcy )pompa olejowa podająca olej do pompy wysokiego ciśnienia
po prawej (od pasażera ) pompa smarująca turbinę panewki i dająca olej pod tłoki