POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 13 lis 2011, 13:17

Szanowni forumowicze pozbyłem się tego badziewia 4JX1, najgorsze, co mogło mi się przydażyc mając samochód.
Koniec z problemami i koniec z tym oszustem z Bydgoszczy, nie dajcie mu samochodów do roboty.
Straciłem na tym samochodzie 16000 złotych.
Teraz to czas najwyższy na prawdziwą terenówkę i na zwykłego prostego Diesla.
Życzę wam, aby wasze Trupy chodziły bezawaryjnie i do zobaczenia na trasie.


Pozdrawiam Kuba4x4
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 13 lis 2011, 14:45

Zaczynam też dojrzewać do tej decyzji.. ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez pocieszny » 13 lis 2011, 16:52

czyli ci od nowej budy 3,1?? :)21
czy 3,5V6 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 13 lis 2011, 21:41

Ja się skłaniam w stronę benzyny ;) Pytanie czy i za ile uda się sprzedać 3.0 ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 17 lis 2011, 20:38

Spróbuj od 15,500 MOŻE ci się uda. Ja drugi raz do tej samej rzeki nie wejdę, wiec żadnego isuzu.
Teraz się zastanawiam, co by tu kupić żeby pozytywnie odreagować tego dziada. Jakieś sensowne propozycje???
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez Silvestr » 17 lis 2011, 23:06

Sensowne to 3.2 (ale tylko do 1998 roku) lub 3.5 oczywiście w benzynie :)2 Mówię Ci - tym można odreagować :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez boqdan » 17 lis 2011, 23:07

Ja w swoim zobaczę jak przetrawi zimę :) ,a nastepne poszukiwania to będzie Hilux z początku 90-tych lat,oczywiście w D.
Jest dużo ale Angoli :cry: a sprzęt nie do zdarcia z tamtych lat
Monterey 94" AUT 3,2 LPG/ był Pajero 2,5 tdi /
nie będzie Free Lander,a
Avatar użytkownika
boqdan
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 maja 2011, 16:33
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez BUNNY_PL » 18 lis 2011, 00:57

Isuzu to świetne auta terenowe. Moim zdaniem najlepsze :). 3.1 td czy 3.2 (i większość 3.5) to silniki nie do zabicia. Wystarczy trochę chęci do utrzymywania go w dobrej kondycji mechanicznej i auto służy dożywotnio ! Jeśli się go zaniedba to wtedy bez kija nie podchodzić
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez korf » 18 lis 2011, 16:23

Bunny co znaczy większość 3.5?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez BUNNY_PL » 18 lis 2011, 21:33

:D No cóż w pewnej partii 3.5 wadliwe pierścienie na jednym z cylindrów potrafią się rozszczelnić. Potrafi w ciągu chwili przepalić olej i zatrzeć się. Ta awaria była spotykana w USA. Wynikało to też z nieprzestrzegania interwałów wymiany oleju jak i samej klasy oleju. Na Planetisuzoo jest długi wątek o tym problemie. Należy podkreślić, że znacząca większość to świetne i kuloodporne silniki - rozwiercony 3.2 ze zmodyfikowaną głowicą. http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=4&t=1914
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 18 lis 2011, 23:57

Ja tam nie przesiądę się na innego syfa niż Isuzu ;) Ale fakt, że w najbliższym czasie będę działał w stronę zamiany z 3.0 na 3.5. A jak coś to zostaje Alterra albo Croswind z silnikami z D-Maxów ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez korf » 19 lis 2011, 02:05

Dzięki, właśnie dzisiaj oglądałem Troopera z 2000 z 3.5 z USA,
w Stanach wymienili silnik na nowy. Aktualny przebieg 90 000.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 19 lis 2011, 15:22

korf napisał(a): Aktualny przebieg 90 000.

x1.6 ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez korf » 19 lis 2011, 16:22

No tak, ale jak się okazało 90 000 x1.6 to przebieg łączny dwóch silników.
Zastanawiam się poważnie nad zakupem. Coś doradzicie?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 20 lis 2011, 12:11

No i co? 3,2 lub 3,5 i znów drogie wymiany oleju nie zagłębiałem się w to, ale i pewnie rozrządu. A jak coś się sypnie to, co w tedy powiecie znów do borocha dawać się oszukiwać? Nie wiem jak w waszych stronach z ogarnianiem tych silników mają mechanicy, ale u mnie to całkowita ciemnota nawet podstawy nie maja, czyli komputera. A tego gościa z Bydgoszczy toczącego pianę z pyska przy rozmowie w tym jego szumnym serwisie to nie mam ochoty oglądać.

Więc dzięki ale nie :D
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez korf » 20 lis 2011, 13:36

3.2 jest bardziej dostępny w razie W niż 3.5, choćby z Anglii.

W mojej "okolicy" jest Lolek, który, z tego co mi wiadomo, "ogarnia" silniki Isuzu.
Rozrząd, według alledrogo, 800zł do 3.5 to 3x tyle co do 3.1, ale nie wymienia się go co roku.

Koszty spalania 3.5 LPG będą porównywalne do 3.1, ale głównie chodzi o szanse na lepszy stan
ramy i podzespołów gumowych (myślę głównie o przewodach) w aucie z 2000 roku niż w egzemplarzu kilka lat starszym, teoretycznie oczywiście.

Kupując auto do 98 skłaniałbym się raczej ku dieslowi, choć akurat w tym przypadku wybór polega na kupnie:
3.5 z 2000 za 15 000zł + 4 500zł LPG bądź szukaniem 3.1 z 96-97 za ok 15 000zł. Pomijam koszty pakietu startowego.

Jednym słowem mam dylemat i mam czas do poniedziałku by się zdecydować. Liczę na pomocne wypowiedzi.

Auto raczej nie w teren, jeżeli będzie nim jeździć żona to auto będzie robiło do 2 000 km miesięcznie.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez BUNNY_PL » 20 lis 2011, 14:13

Jak się dba to się jeździ. Jeśli ktoś chce oszczędzać na wymianach oleju i eksploatacji polecam Poloneza Trucka. Bierz śmiało 3.5 - będziesz na pewno zadowolony. Więcej części można dostać od 3.2 u nas, ale w dobie internetu można mieć części z usa za jedno kliknięcie i taniej niż tutaj.. Nie ma co się bać, silnik ma opinie niezniszczalnego jak 3.1 .
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez korf » 20 lis 2011, 15:34

Obawiam się jedynie, że trafie na egzemplarz ze źle dopasowanymi pierścieniami.
Silnik był wymieniany w tym egzemplarzu i to USA, czekam na info czy włożyli nowy czy używany i kiedy to było.

Na jaki oleju powinien chodzić ten silnik? I na jakim poziomie powinna być konsumpcja oleju?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez gumirek » 20 lis 2011, 16:09

kuba4x4 napisał(a):No i co? 3,2 lub 3,5 i znów drogie wymiany oleju

Kolega raczy żartować ;) 4 litry oleju 10W40 za 70-80 zł i filtr OP-557 za 17,18zł raz na rok to żaden wydatek :) Filtr paliwa PP-831 - 26,10zł. Filtr powietrza droższy, bo kosztuje 70-100 zł (zależnie od producenta lub oryginał). Rozrząd raz na 100 tys. km można skompletować za 800-1400 zł (zależnie czy z pompą i czy wszystko w oryginale jak ktoś sobie życzy).

Silnik nie do zdarcia - Polecam! Tym lepiej odpala, im zimniej na dworze. Czasem to wolałbym trochę dłużej rozrusznikiem pokręcić aby oleju napompować zanim odpali np. przy -20°C. A tu gdy stoi w zimie nawet parę dni niejeżdżony, to rozrusznik pół obrotu nie zdąży zrobić i silnik już gada. Mamy go z żoną od przeszło 3 lat i nawet nie wyobrażamy sobie innego samochodu. Jak dla niej to auto ma tylko jeden mankament - duża odległość pomiędzy przednimi fotelami, przez co nie można się przytulić do męża ;)

Jak dla mnie, największą zaletą auta jest brak nawracających się problemów. Jak coś trzeba naprawić, to zwykle w związku z normalnym zużyciem. A jak zrobi się to dobrze, to można już o tym zapomnieć.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 20 lis 2011, 16:25

Silniki 3.2 i 3.5 ogarnia w zasadzie każdy serwis Opla przynajmniej jeżeli chodzi o diagnostykę przez kompa. 90% normalnych mechaników tez bez problemu radzi sobie z tymi silnikami. Tak samo jak z dieslem 3.1. #.0 to UFO w naszym pięknym kraju pod każdym względem, od diagnostyki po naprawy. Dużo więcej można się dowiedzieć tu np od Tomasza Suplickiego inż w serwisie OPLA czy jakimikolwiek "poważnym" warsztacie offroadowym.

Każdy kto mieszka w krajach w których istnieją serwisy ISUZU jako takie ma sprawę ułatwioną poprzez dostęp do diagnostyki. A u nas w 95% przypadków każdą naprawę poprzedza kilkutygodniowe/miesięczne drapanie się po głowie co tym razem się z...ło. W takim warsztacie jak np TRASEK w Gdańsku dostają febry i zamykają się kratami na samo hasło ISUZU TROOPER 3.0 a to jeden z podobno bardziej ogarniętych warsztatów w Polsce ;)

Każdy Monterey/Trooper z każdym silnikiem poza 3.0 daje pewność, że przeciętny mechanik sobie z nim poradzi.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez gumirek » 20 lis 2011, 16:49

korf napisał(a):Obawiam się jedynie, że trafie na egzemplarz ze źle dopasowanymi pierścieniami.

Czytałem ten wątek na forum planetisuzoo i jest tam mało sugestii dla potencjalnych przyczyn. Najczęściej piszą o brudnych lub uszkodzonych zaworach PCV i EGR. Nawet nie znalazłem nic o źle dopasowanych pierścieniach. Szczerze mówiąc bardzo by mnie to zdziwiło, bo w takim przypadku w pierwszej kolejności byłyby zauważalne gigantyczne przedmuchy do skrzyni korbowej i spadek mocy. Źle dopasowane pierścienie nie tłumaczą również faktu nagłego ubytku oleju - zjawisko występowałoby z podobnym natężeniem od nowości, a przez pewien czas eksploatacji nawet by malało w miarę docierania powierzchni roboczej pierścieni.

Wada musiałaby dotyczyć przede wszystkim pierścienia zgarniającego, ale ten nie musi być idealnie dopasowany ze względu na podwyższone właściwości sprężyste. Przychodzi mi do głowy tylko jedna możliwa przyczyna zjawiska takiego ubytku w grupie pierścieniowej, która dotyczy właśnie pierścieni olejowych, ale wykonanych z profilowanej blachy stalowej. Są one bardziej podatne na utratę właściwości sprężystych, a przede wszystkim mają tendencję do powiększania luzu osiowego w rowku ponieważ może dochodzić do ich odkształcenia plastycznego ("rozklepanie" w rowku). Nie ma takiej możliwości o ile zastosowane są pierścienie żeliwne, dlatego warto to sprawdzić.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez Ciplik » 20 lis 2011, 20:04

gumirek napisał(a):Filtr powietrza droższy, bo kosztuje 70-100 zł (zależnie od producenta lub oryginał). Rozrząd raz na 100 tys. km można skompletować za 800-1400 zł (zależnie czy z pompą i czy wszystko w oryginale jak ktoś sobie życzy).

Jaja sobie robisz. Ja zapłaciłem za filtr powietrza, przynajmniej do mojego 16,62 zł. Nie wiem czy do w/w jest inny ale cena nie powinna się aż tak bardzo różnić.
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez gumirek » 20 lis 2011, 20:11

Ciplik napisał(a):Ja zapłaciłem za filtr powietrza, przynajmniej do mojego 16,62 zł

Do diesla jest inny, tańszy. Też się zdziwiłem, że tyle to kosztuje, np. zamiennik Filtrona prawie tyle co oryginał, czyli coś ok. 80-90 zł.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 20 lis 2011, 21:21

BUNNY_PL napisał(a):Jak się dba to się jeździ. Jeśli ktoś chce oszczędzać na wymianach oleju i eksploatacji polecam Poloneza Trucka. Bierz śmiało 3.5 - będziesz na pewno zadowolony. Więcej części można dostać od 3.2 u nas, ale w dobie internetu można mieć części z usa za jedno kliknięcie i taniej niż tutaj.. Nie ma co się bać, silnik ma opinie niezniszczalnego jak 3.1 .




BUNNY_PL Polonezem to ty już pewnie od dawna się golisz :D
Wracając do oszczędności to do swojego trupa przy każdej wymianie, co 8000 km wkładałem i wlewałem 420 zł zawsze pełen syntetyk beż wyrzeczeń i co mi zaoferował. Cholernie wielka obawę i przemyślenia czy jechać w dłuższa trasę czy tez nie, bo nie wrócę, dlatego stara podcina astra jeździła. I gdyby oszczędzał to pewnie straciłbym na tym więcej niż 16,000zł
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: POŻEGNANIE Z DZIADOSTWEM 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 20 lis 2011, 21:33

gumirek napisał(a):
kuba4x4 napisał(a):No i co? 3,2 lub 3,5 i znów drogie wymiany oleju

Kolega raczy żartować ;) 4 litry oleju 10W40 za 70-80 zł i filtr OP-557 za 17,18zł raz na rok to żaden wydatek :) Filtr paliwa PP-831 - 26,10zł. Filtr powietrza droższy, bo kosztuje 70-100 zł (zależnie od producenta lub oryginał). Rozrząd raz na 100 tys. km można skompletować za 800-1400 zł (zależnie czy z pompą i czy wszystko w oryginale jak ktoś sobie życzy).

Silnik nie do zdarcia - Polecam! Tym lepiej odpala, im zimniej na dworze. Czasem to wolałbym trochę dłużej rozrusznikiem pokręcić aby oleju napompować zanim odpali np. przy -20°C. A tu gdy stoi w zimie nawet parę dni niejeżdżony, to rozrusznik pół obrotu nie zdąży zrobić i silnik już gada. Mamy go z żoną od przeszło 3 lat i nawet nie wyobrażamy sobie innego samochodu. Jak dla niej to auto ma tylko jeden mankament - duża odległość pomiędzy przednimi fotelami, przez co nie można się przytulić do męża ;)

Jak dla mnie, największą zaletą auta jest brak nawracających się problemów. Jak coś trzeba naprawić, to zwykle w związku z normalnym zużyciem. A jak zrobi się to dobrze, to można już o tym zapomnieć.



Porównując Diesla 4jx1 to ta wymiana w benzyniaku to o połowę tańsza.
A teraz pytam z ciekawości wymiana oleju raz w roku, a ile tych kilometrów robisz w ciągu tego roku. Ja w swoim to traciłem rachubę jak wyżej napisałem.
Pytanie za 100 punktów czytając wasze posty wyżej wnioskuje ze tego 3,5L każdy mechanik ogarnie a program do diagnostyki będzie maił każdy poważniejszy mechanik czy tez serwis OPLA?
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron