Ciśnienie Oleju [3.0]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 12 wrz 2010, 12:55

witam jestem tu nowy wiec pozdrawiam wszystkich" starych" na razie jestem malo szczesliwym posiadaczem isuzu troopera rocznik 2002 z silnikiem 4jX1 cokolwiek mialo by to znaczyc. jestem calkowitym laikiem samochodowym. co ujawnilo sie przy kupnie tego samochodu, kupilem jakis zlom , choc dla swojej pociechy dodam ze zaufany mech powiedzial mi ze silnik byl dobrze przygotowany by bez zadnych problemow przejechac kilkaset kilometrow i ze on sam by nie wykryl jakosci tego silnika. tyle pociechy:) ostatnio byl na wymianie oleju, przejechalem nim po odbiorze jeszcze ok 300km(silnik pracowal rewelacyjnie az serce roslo) , na drugi dzien po odpaleniu nie zgasla lampka syg. oleju.(olej w silniku jest) mech . poradzil mi by odkrecic srube przy turbinie bo byc moze sie jakos uklad zapowietrzyl. ale po odkreceniu i pracy silnika przez 1,5 min lampka nie zgasla a na srubie olej sie nie pojawil. jaka moze byc tego przyczyna , czy kto zna jekies dobre warsztaty do tego samochodu i tego silnika najlepiej w okolicy warszawy, jaki olej jest najlepszy do niego i jakie jest dopuszczalne zuzycie oleju przez silnik. i moze kilka rad co by ten silnik chodzil dlugo i szczesliwie:) w drodze jak sie zatrzymywalem to gdy byl cieply syg. gasla normalnie. przed wym oleju syg oleju gasla mi po jakis 3 sek po uruchomieniu silnika.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2010, 07:33 przez robertg, łącznie edytowano 1 raz
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez tomaszsuplicki » 12 wrz 2010, 14:34

a więc co do braku ciśnienia temat był już opisany powód to zajechane uszczelniacze rurek w misce olejowej lub ich pęknięcie najczęściej tak się dzieje po wymianie oleju poniewarz nowy olej wymywa brudy i rozszczelnia simeringi są też i inne przyczyny viewtopic.php?f=5&t=596
to link oco mi chodzi
viewtopic.php?f=43&t=861
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 12 wrz 2010, 15:25

No i pompy oleju do sprawdzenia te dwie z przodu silnika coby turba nie zabiło.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 12 wrz 2010, 15:36

czytalem poprzednie fora, mam nadzieje ze to jakas uszczelka. poniewaz jak pisalem jestem laikiem wiec jestem zaskoczony tym ze gdyby taka uszczelka lub ten smok przestal dzialac czy sygnalizacja by sie nie ujawnila w czasie jazdy . w czasie tych 300km mialem przerwe. i zapalal bez problemu , jak pisalem bez zadnych problemow dojechalem do domu, i dopiero na drugi dzien przestalo dzialac. mozliwe ze cala sprawa wynikla w ostatnich kilometrach ale tak czy inaczej usterka by nie wyskoczyla odrazu?? pompy maja jakies 30 tys byly wymieniane.po za tym jak by sie uszkodzily to mysle ze olej by docieral do zlacza przy turbinie choc przy mniejszym cisnieniu. na wszelki wypadek wyslalem samochod na lawecie do mechanika do bydgoszczy, bonie znam w okolicy kogos kto by sie znal na tym silniku.
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez tomaszsuplicki » 12 wrz 2010, 15:41

nie ta usterka występuje nawet tuż przed wymianą oleju.
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 12 wrz 2010, 16:06

Miałem tak: Piątek wszystko OK, nastawienie na wymianę oleju po 10K km w poniedziałek. W sobote rano miałem jechać tylko na uczelnię żona odbierała tytuł. Więc w piątek autko stanęło o 2.oo w nocy pod blokiem po całym dniu normlanego jeżdżenia, wszystko w normie zero jakichś "sygnałów". Sobota 9.oo rano autko odpalone i kontrolka oleju nie chce zgasnąć pochodizło może z 10 minut... auto na holu w poniedziałek do machanika turbina zdechła, zero oleju na pompach... Do dzis nie wiadomo dlaczego nagle pompy nie zaciągnęły oleju... Aktualnie nadal pracują i jest wszystko ok. Pytanie jak długo...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 13 wrz 2010, 08:41

czy to oznacza ze ten typ tak ma? wstajesz rano i brak cisnienia??:) tak naprawde mnie to przytrafilo sie drugi raz. roznica poleganatym ze wtedy jakies cisnieniebylo ale oczywiscie turbina zdechla.teraz jest pustynia. teraz zaczolem sie zastanawiac czy nie uszkodzilem turbiny prubujac odpowietrzyc uklad. 1,5. min bez smarowania?? ciekam niecierpliwie na tel.od mechanika jestemtez ciekaw czy wasze samochody zuzywaja olej i w jakich ilosciach? i czy znacie jakis dobrych odpowiedzialnych mechanikow,bo glupio tak ciagnac samochod z warszawy do bydgoszczy gdzie jest fachowiec .
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 13 wrz 2010, 14:34

Mój tak "na oko" zżera jakieś 250-350ml na każde 10 tysi i wymianę. Przed samą wymianą najczęściej jakieś 1000-500km po odpaleniu kontrolka przez 3-5 sekund się świeci i dopiero gaśnie to sygnał że zbliża się wymiana ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 13 wrz 2010, 21:10

no to mnie nie pocieszyles, mnie ciagnie 750/1000km. silnik nie kopci nie ma jakis podciekow pracuje normalnie . a lampka gasnie mi po jakis 3-4 sek. a mialem opla z silnikiem 3.d nie ,mialem zadnych problemow, zmienilem bo nie posiadal klimy. wygodny sie zrobilem:)
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 13 wrz 2010, 21:17

a co do cisnienia to dzwonil mechanik i powiedzial ze jakis zawor w instalacji zaciol sie w pozycji w pelniotwartej.
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 13 wrz 2010, 23:34

Z elektrozaworami też niestety tak bywa w tym wynalzaku, że czasem potrafią wyciąć numer.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 18 wrz 2010, 07:31

no i kicha, wymienili zawor. przyjechalem do wawy (ok 300 km ) i znowu to samo lampka nie gasnie, w drodze silnik pracowal wrecz wzorcowo, przyjechalem popracowal minute by schlodzic turbinke. po kilku godz chce odpalic , odpala bez problemu , tylko lampka nie gasnie , jak przegazowalem to zgasla. mechanicy wczesniej zmienili mi olej no i filtr. do tej pory jezdzilem na 5w 30 a teraz mi wlali 10w 60 w sumie nie wiem czemu zmienili . ale czy taka zmiana parametrow oleju moze wywolac taka usterke. lub czy sam filtr moze byc powodem przytkania ukladu. mech mowi ze u niego zapalal bez problemu i lampka gasla. ale ja tego nie widzialem.przed wymiana oleju lampka gasla mi po ok3 sek po uruchomieniu silnika
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 18 wrz 2010, 11:57

Ja jestem zwolennikiem oleju wskazanego przez producenta, i taki leję od silnika nie widze potrzeby na zastępowanie go jakimiś "pół" czy mineralnymi no chyba że w 100% spełniałyby parametry podane przez producenta auta a to raczej średnio możłiwe ;)

Przyczyną może być olej ale zakładając, że wszystko inne jest OK to raczej taka zmiana oleju nie powinna mieć wpływu na ciśnienie w stopniu nie pozwalającym zgaśnięciu kontrolce. Raczej problemem jest coś poza olejem.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 18 wrz 2010, 15:04

ja tez lalem preferowany przez producenta, 5w30 nie wiem czemu mech zmienil, ale w koncu chyba wie co robi, usterka wystapila po wymianie oleju na inny,filtrow i ,zaworu egr(?) bo cos z niego olej uchodzil.(chyba olej) tak wiec zastanawiam sie czy usterka nie moze byc zwiazana z ktoryms z tych elementow , dzis rano silnik zapalil normalnie lampka zgasla jak krecilem rozrusznikiem, przejechalem sie ale, i bylo ok piknie pracowal. ale po wylaczeniu jak byl cieply musielem przegazowac. i mam jeszcze jedno pyt. przy pretkosci 120km(oczywiscie na autostradzie) slysze jakiesz buczenie w silniku. wystepuje ono tylko w okolicach rtych 120. nie wyglada to na jakas usterke aale nie wiem co to moze byc. moze to jakis uklad sie wlacza. ??
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 18 wrz 2010, 16:28

A moze to nie w silniku? moze coś się przenosi od napędów, skrzyni, zawieszenia... Możliwości może być sporo.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez jedrula » 18 wrz 2010, 21:23

wymień na nowe oringi uszczelniające smoki zasysające olej z misy olejowej jeżeli temat powróci to załóż takie rozmiary jak opisywałem wcześniej u mnie to pomogło
jedrula
 
Posty: 154
Dołączył(a): 01 paź 2009, 06:01

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 19 wrz 2010, 08:14

oringi w smoku ponoc byly wymieniane, wymienony byl tez jakis zawor w ukladzie olejowym. poprzednnia (przed wymiana zaworu)usterka byla taka ze olej nie pokazywal sie wcale. teraz jest o tyle lepiej ze po przegazowaniu lampka gasnie wiec jakas poprawa jest. jak juz zaciagnie olej to bez problemowo jezdzi, nie tzesie ,nie wuyje, na malych obrotach cisnienie jest.zobaczymy, mechanik ma dzis sie oidezwac, chyba mu po ambicji polecialo. a gdzie wy jezdzicie na ten "komputer" w okolicy warszawy? moze warto byloby go podlaczyc. kiedys na alegro kupilem plyte cd obsugowa po angielsku. ale gdzies zaginela . czy moze ktos ma ???
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 19 wrz 2010, 08:16

chyba na poczatek poprostu wroce do starego oleju 5w30 i zmienie filtr , moze on cos tam przytyka. sa tam dziurki i jakies sprezyny. jedna przyczyne sie wyeliminuje.
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez tomaszsuplicki » 19 wrz 2010, 11:43

a czy ciśnienia nie ma również na wskażniku ciśnienia czy tylko na kontrolce
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 19 wrz 2010, 13:56

w moimtropkunie ma wskaznika cisnienia.
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 19 wrz 2010, 18:26

mozna sie zalamac, przemylem wtyki od roznych tam czujnikow jednym z nich byl ten czujnik z przodu na jedna srubke opisany w ktoryms tam opisie, we wtykach byl olej, trzy razy odpalalem i zaskakiwal bez problemu. czekam jeszcze na jakas zmiane temp w dół i zobaczymy. nie mam schematow elektrycznych i nie wiem jakie sa polaczenia przewodow, czy to moglo byc przyczyna??
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez Nahen/thor_ » 19 wrz 2010, 20:57

Widać mogło ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez tomaszsuplicki » 19 wrz 2010, 21:16

ten czujnik z przodu na jedną śrubkę przy pasku rozrządu? to czujnik położenia wałka zaworów.
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez robertg » 21 wrz 2010, 20:29

czujnik nie pomogl chyba byl tp przypadek , samochod jest u mechanika tylko ze odpala mu bez problemu , niestety jest cieplo. musi byc ze 4 stopnie by ten problem sie pojawil. czekam.
robertg
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 wrz 2010, 12:02

Re: brak cisnienia oleju.

Postprzez tomaszsuplicki » 21 wrz 2010, 21:38

tak jak podałem link na początku mimo to że zmienione były simeringi to mogła pęknąć rurka sprawdz to a możesz dużo czasu i kosztów zaoszczędzić (to sprawdzona teoria) odkręcenie miski i zdjęcie rurek to ok.1 godzina.
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości