Strona 1 z 1

Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 23 gru 2011, 10:22
przez mario_gdynia
Witam Was serdecznie po dłuższej przerwie.Od razu pragne złożyć wszystki użytkownikom Monterey'a Najserdeczniejsze Życzenia Świąt Bożego Narodzenia.A teraz do tematu:
Posiadałem Montka krótkiego 96 rok 3,1TD . Ale to była "przejściowa" zabawa z tym autkiem. Na codzień użytkuje VW Sharana 1,9tdi . Ale z racji pogarszających sie dróg w moim rejonie i przeprowadzki w mniej dostępne miejsce.Musze zmienić Sharana na coś bardziej terenowego. Nie ukrywam ,że interesuje mnie auto z przedziału rocznikowego jak najmłodszego. Dużo przeglądałem forum,propo wyboru silnika,jaki benz, a jaki diesel.Wiem,że 3.1 TD jest nie do zdarcia. Słyszałem negatywy na temat 3.0 Td,ale czy tylko winne są uszczelnienia pompowtrysków,czy coś jeszcze pada w tych silnikach? A jeśli benzyna ,to jaki motor?Z benzyniakami wogóle nie miałem styczności.Interesują mnie też realne miejskie przepały tych wszystkich dostępnych wersji silnikowych w dieslu,jak i w benie.Bez gazu i z gazem. Wiem,podobne wątki były wałkowane pare razy,ale prosze o pomoc.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 23 gru 2011, 10:37
przez danti
W tych rocznikach co piszesz są tylko 2 silniki, dizel 3.0 (niepolecany) i bezyna 3,5. Jak chcesz któreś z tych aut to tylko benzyna. Z gazem będzie ekonomiczniejsza niż dizel, a awaryjność minimalna, o wiele trwalsza niż 3,0.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 23 gru 2011, 21:38
przez croochy
3,2 v6 benzyna bez gazu na mt z liftem po mieście więcej jak 15 nie bierze przy cięzkiej nodze.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 23 gru 2011, 21:58
przez wojtekkk
croochy napisał(a):3,2 v6 benzyna bez gazu na mt z liftem po mieście więcej jak 15 nie bierze przy cięzkiej nodze.

tylko że na wolnym wydechu :)21

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 24 gru 2011, 01:22
przez mario_gdynia
Skłaniam sie ku benzyniakom.Ostatnie moje auto na benie to omega C v6 irmschera :) Tęskno mi troche za czymś,co ma więcej kucy,hehe. Od trzech lat turlam sie Sharanem i też nie narzekam,komfort super,spalanie w zimie po miescie na poziomie 7,5 litra. Szkopuł w tym,że kilka razy dziennie pokonuje krótkie odcinki po 5 km w jedną strone.Czy gaz ma racje bytu w takim aucie? Czy zdązy sie nagrzać silnik,aby sie przelączyć na alternatywne paliwo? A wracając do tych nieszczęsnych 3,0 diesel.dużo czytałem głównie na temat pompowtrysków,a raczej ich uszczelniaczy,co jeszcze jest ich bolączką? Czy te same diesle były montowane w Isuzu D-max z rocznika 2004? Oraz jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy 3,2 a 3,5 litra? Czy te większe jednostki są też w manualu? Widze na Allegro same automaty....

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 24 gru 2011, 12:20
przez gumirek
mario_gdynia napisał(a):Czy zdązy sie nagrzać silnik,aby sie przelączyć na alternatywne paliwo?

Oczywiście że tak, od tego jest termostat. Podobnie jest przecież z ogrzewaniem wnętrza - nie ma różnicy.
mario_gdynia napisał(a):jest różnica w spalaniu pomiędzy 3,2 a 3,5 litra?

Na tyle niewielka, że nie nie ma sensu uważać to za kryterium wyboru.
mario_gdynia napisał(a): Czy te większe jednostki są też w manualu?

Są, ale bardzo rzadko się trafiają. Od kilku lat spotkałem na Allegro może 3-4 takie egzemplarze, wszystkie z 1999 roku. Nowszego 3,5 z manualną nie odnotowałem.
mario_gdynia napisał(a):wracając do tych nieszczęsnych 3,0 diesel

Z silnikami diesla jest tak - im starszy tym bardziej niezawodny. Nowoczesne diesle trwałością już nie przewyższają jednostek benzynowych. Unikaj silnika 3.0, chyba że chcesz poprzedniego właściciela wybawić z kłopotu.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 24 gru 2011, 12:27
przez BUNNY_PL
W ciągu 5 km nie zagrzeje się do do 1/4 skali ...

3.0 z troopera nie ma nic wspólnego z 3.0 z dmaxa. To dwa zupełnie różnie silniki. 3.0 z Troopera wyprzedził lata świetlne kiedy został wyprodukowany. Niestety, poza wadliwymi uszczelniaczami wtrysków i smokiem oleju problemy są z wszelkiego rodzaju sensorami i wiązkami. Kiedy są uszkodzone - nie ma możliwości odpalenia auta. Nie polecam 3.0 - chyba, że załatwisz wszystkie bolączki za jednym razem potem już normalne serwisowanie..

3.5 to rozwiercony 3.2 ze zmienioną głowicą. Pali trochę więcej ale bez szału. Oba silniki to świetne i niezniszczalne konstrukcje jak 4JG2.

3.2 i 3.5 występują w manualu.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 24 gru 2011, 16:05
przez mario_gdynia
Super,dziękuje wam za wyczerpujące dane. Największą bolączką przy wyborze niestety są te krótkie przeloty w km dziennie. Już nawet przychyliłbym sie z powrotem do 3,1td :) Jak wygląda spalanie w wersji cywilnej długiej? Ja miałem przez niewielki czas krótkiego,całkowicie rozebranego z niepotrzebnych rzeczy,nawet jak tapicerka :) Dwa fotele,kierownica, brak koła zapasowego.Poprostu odciążony. Teraz prosze nie zlinczujcie mnie,ale też propo diesli,biore pod uwage Mitsubishi Pajero 3 generacji 3,2DID,ale troche kontrowersyjne wydają mi sie wymiary auta.Zależy mi jak na największym w tej klasie. Pajero z widoku jest mniejszy od Montka,a w danych w necie,jest o 10cm szerszy i tak samo wysoki...

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 24 gru 2011, 16:14
przez wojtekkk
3,1 -na trasce przy prędkości 90-100 zejdziesz ponizej dychy, na podjazdach do 5 km dobijesz nawet do 13- mowa oczywiscie o longu w paełnej wadze

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 24 gru 2011, 23:34
przez pocieszny
BUNNY_PL napisał(a):3.5 to rozwiercony 3.2 ze zmienioną głowicą. Pali trochę więcej ale bez szału. Oba silniki to świetne i niezniszczalne konstrukcje jak 4JG2.

różnica 4-5 litrów tak na dzień dobry to niewiele?? :)21
po 2 obydwa silniki można zabić i to nawet nie trzeba się jakoś specjalnie starać :)21 3.2 bardziej odporny ale jak udowodnił nasz zacny forumowy Kolega "nie są niezniszczalne" do tego "no przecież nie kręciłem zbytnio na czerwone" :)21 :)2
3,5 też potrafi wypluć bebechy

co prawda obydwa auta były używane zgodnie z przeznaczeniem :)2
co do LPG zanim Ci się nagrzeje to przejedziesz spokojnie 3 km :)21

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 26 gru 2011, 22:15
przez mario_gdynia
Hmm.nie wiem.Przyzwyczaiłem sie do średniego przepału,nie przekraczającego 8 litrów ropy.Z racji rodzaju pokonywanej drogi,Shari marnieje,półośki do wymiany,nie mówiąc o reszcie zawieszenia. najchętniej wychaczyłbym Pick-upa,aby móc odliczać paliwo od podatku.Ale co dostane do max 30k zł? Czasami sie trafią d-max pierwszej generacji z 3.0. dieslem, stad było moje pytanie o podobieństwo w/w silników. Navary odpadają,ze względu na wade silników, a L200 są ciasne w kabinie jak osobówki osadzone na ramie.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 27 gru 2011, 19:41
przez croochy
wojtekkk napisał(a):
croochy napisał(a):3,2 v6 benzyna bez gazu na mt z liftem po mieście więcej jak 15 nie bierze przy cięzkiej nodze.

tylko że na wolnym wydechu :)21



No wolny wydech zobowiązuje 8-) i tego najbardziej mi brak po tym aucie...wydechu
http://youtu.be/DaoqZVzz-HM :(

pocieszny napisał(a): 3.2 bardziej odporny ale jak udowodnił nasz zacny forumowy Kolega "nie są niezniszczalne" do tego "no przecież nie kręciłem zbytnio na czerwone" :)21 :)2


Po to jest silnik, żeby go używać, a nie jak pi..pa jeździć do 2,5 tyś rpm :twisted:
Poza tym mówiłem CI już, że zaczyna mnie to drażnić

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 27 gru 2011, 21:54
przez Silvestr
mario_gdynia napisał(a):Navary odpadają,ze względu na wade silników.

To trzeba szukać ze zmienionymi na 2,7 lub 3.0 :)21
Będę miał Nissan Pickupa właśnie z silnikiem 2.7 TDI do sprzedania, ale niestety już podobno nie da się tego kupić na firmę aby odliczać paliwo... :?

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 27 gru 2011, 22:21
przez BUNNY_PL
Znam takich co potrafią zepsuć stalową kulkę... wsyztsko zależy od inteligentcji operatora

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 28 gru 2011, 11:30
przez Ciplik
mario_gdynia napisał(a):...Już nawet przychyliłbym sie z powrotem do 3,1td :) Jak wygląda spalanie w wersji cywilnej długiej? Ja miałem przez niewielki czas krótkiego,całkowicie rozebranego z niepotrzebnych rzeczy,nawet jak tapicerka :) Dwa fotele,kierownica, brak koła zapasowego.Poprostu odciążony....

Poczytaj sobie moje posty w tym wątku http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=216. Masz tu moje wyniki w różnych warunkach. Silnik 3,1 wersja long - LTD, seryjnie wyposażony (dwa fotele, kanapa tył i zapas) bez dodatków kilogramowych. Jest też i wynik na większych kapciach.

Re: Zakup Montka,z jakim silnikiem?

PostNapisane: 11 sty 2012, 09:47
przez Maryś
Spalanie 3,1 98r krótki
opony 245/70/16 szosowe,trasa 8, miasto 11
265/75/16 mt , 9 , 13
przy napędzie tylko na tył i dość oszczędnej jeździe :)21