Znikający olej silnikowy

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez Silvestr » 17 mar 2016, 20:14

mcgiver napisał(a):powiedz mi jak ze wskazaniami predkościomierza ?
na kapciach 16/245/70 do 100km wg gps prędkosciomierz pokazuje 10km wiecej.
przy 125km/h wg gps ,prędkościomierz pokazuje 140km/h , czyli jesli bym załozył większe koła to wskazania powinny iść ku lepszemu ale pogorszy sie kopyto . pytanie jakie kapcie były by idealne aby na kopycie mało stracić i zeby prędkosciomierz pokazywał prawdę.

Ja się wtrącę...
U mnie na 265/70 r16 wskazania na prędkościomierzu i na GPS różni się o około 3 km/h, tzn. na jednym jest 100 a na drugim 103 - tylko nie pamiętam w którą stronę :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez PiotrR » 17 mar 2016, 20:56

Z tymi calami i procentami to można się przeliczyć. Kupiłem opony 265/75/16 teoretycznie 32'' a w praktyce 31''+ 8mm po zjeżdżeniu 4mm bieżnika mam teraz wypasione 31''. :)21
Gdzieś pisałem ,koledzy kupili bieżnikowane MT 265/70/16 były większe o 5cm od moich MT 265/75/16.
Zimówki Coopera 265/75/16 są większe o 3 cm od Hankook MT 265/75/16
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 17 mar 2016, 21:06

Silvestr napisał(a):
mcgiver napisał(a):powiedz mi jak ze wskazaniami predkościomierza ?
na kapciach 16/245/70 do 100km wg gps prędkosciomierz pokazuje 10km wiecej.
przy 125km/h wg gps ,prędkościomierz pokazuje 140km/h , czyli jesli bym załozył większe koła to wskazania powinny iść ku lepszemu ale pogorszy sie kopyto . pytanie jakie kapcie były by idealne aby na kopycie mało stracić i zeby prędkosciomierz pokazywał prawdę.

Ja się wtrącę...
U mnie na 265/70 r16 wskazania na prędkościomierzu i na GPS różni się o około 3 km/h, tzn. na jednym jest 100 a na drugim 103 - tylko nie pamiętam w którą stronę :)21

no to już satysfakcjonujący wynik :) .
czyli wychodzi na to że na moich oponach też by Tobie przekłamywało bo 70% z 265 daje większą średnicę koła niż 70% z 245.
wg rozpiski na drzwiach mam prawidłowe opony , drugi dedykowany model to 16/215/80
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 18 mar 2016, 07:36

Regulamin nr 39 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie zespołu prędkościomierza
oraz jego montażu.


http://www.nettax.pl/serwis/imgpub/duue ... 400048.pdf

Sądzę, że wcześniejsze regulaminy EKG/ONZ dopuszczały większą tolerancję.

U mnie wskazania z tarczy prędkościomierza i wskazania prędkości z TECH2 różnią się. Kwestia precyzji wskaźnika na desce.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 18 mar 2016, 08:20

po 1 to jest w miare nowe :)21
po 2 Łunia to nie Japonia
po 3 popularną metodą okłamywania użytkownika jest zawyżanie wskazań prędkościomierza, najtańszy sposób poprawienia osiągów :)21
po 4 zwykle pojazd jest homologowany na 2 rozmiary opon, nie da się przestawiać prędkościomierza zgodnie z oponami
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 18 mar 2016, 09:15

pocieszny napisał(a):po 1 to jest w miare nowe :)21


To już piąty suplement, a normy EKG/ONZ obowiązują od 65 lat. Wcześniejsze mogły zakładać mniejszą tolerancję, albo i nie (nie mogę znaleść wcześniejszych wersji)

pocieszny napisał(a):po 2 Łunia to nie Japonia


To nie ma znaczenia bo Japonia jest członkiem tej konwencji. To wspólna konwencja ONZ i Rady Europy.

pocieszny napisał(a):po 3 popularną metodą okłamywania użytkownika jest zawyżanie wskazań prędkościomierza, najtańszy sposób poprawienia osiągów :)21


Normy homologacyjne mówią przecież jaka jest jest dopuszczalna tolerancja. Rekomendacje są takie, że ma zawyżać, a nie zaniżać.

pocieszny napisał(a):po 4 zwykle pojazd jest homologowany na 2 rozmiary opon, nie da się przestawiać prędkościomierza zgodnie z oponami


Norma właśnie ma zastosowanie do opon montowanych standardowo.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pawel126 » 18 mar 2016, 10:30

245/75R16 u mnie wskazanie jest teraz zgodne z gps

Fabryczne sa ok jeśli poruszamy sie TYLKO po asfalcie i autostradzie,
ale jadąc nawet na grzyby warto mieć zawsze ciut większe bo róznie bywa :D
Opony trzeba dopasować indywidualnie do potrzeb :)2
Moje są niewiele większe, ale zdecydowanie lepiej wygląda wypełnienie w nadkolu no i wsiadanie i wysiadanie bardziej mi pasuje ;)
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 18 mar 2016, 11:22

freefly napisał(a):
pocieszny napisał(a):po 1 to jest w miare nowe :)21


To już piąty suplement, a normy EKG/ONZ obowiązują od 65 lat. Wcześniejsze mogły zakładać mniejszą tolerancję, albo i nie (nie mogę znaleść wcześniejszych wersji)

pocieszny napisał(a):po 2 Łunia to nie Japonia


To nie ma znaczenia bo Japonia jest członkiem tej konwencji. To wspólna konwencja ONZ i Rady Europy.

pocieszny napisał(a):po 3 popularną metodą okłamywania użytkownika jest zawyżanie wskazań prędkościomierza, najtańszy sposób poprawienia osiągów :)21


Normy homologacyjne mówią przecież jaka jest jest dopuszczalna tolerancja. Rekomendacje są takie, że ma zawyżać, a nie zaniżać.

pocieszny napisał(a):po 4 zwykle pojazd jest homologowany na 2 rozmiary opon, nie da się przestawiać prędkościomierza zgodnie z oponami


Norma właśnie ma zastosowanie do opon montowanych standardowo.


to co podałeś to suplement dyrektywy z 2002r
opony standardowo zwykle występują w serii w kilku rozmiarach (przykładowo dla patrola od 29 do 32cali liczniki takie same)
normy też mówiły o dopuszczanych emisjach i takie tam :)21 koncerny zawsze będą kłamać nic tego nie zmieni
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 19 mar 2016, 00:43

Panowie widzę że zasadniczo odbiegnelismy od tematu :)21 i wypadalo by to zmienić :D .
czy macie jakies doświadczenia z uszczelniaczami zaworowymi do tego silinka? polecacie jakies szczególnie do tego silnika ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 20 mar 2016, 19:38

orginalne do tego uszczelniacze gniazd zaworowych też i uszczelki pod deklem też OEM reszta jest już w ciut lepszej jakości, ale te 3 w zamiennikach to jedna wielka paść :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 20 mar 2016, 20:56

pocieszny napisał(a):orginalne do tego uszczelniacze gniazd zaworowych też i uszczelki pod deklem też OEM reszta jest już w ciut lepszej jakości, ale te 3 w zamiennikach to jedna wielka paść :)3

nie bardzo kumam co piszesz i nie mogę sie zdecydować czy to wina tych 3 piw co dziś wypiłem czy Ty wypiłeś więcej? :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 20 mar 2016, 21:12

uszczelniacze zaworowe najlepsze są oryginalne
tak samo jak uszczelki (zwykłe) pod dekle i pod gniazda świec (tfu świec .... :)21 )
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 20 mar 2016, 21:16

ok teraz lepiej :lol: .
gdzie to kupię żeby mnie nie obdarli ze skóry ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 20 mar 2016, 21:48

i tu zaczynają się schody :/
ostatnio jak szukałem uszczelniaczy świec nie znalazłem oryginałów :/ założyłem zamienniki i już ciekną (pół roku)
uszczelki pod dekle były swego czasu w intercarsie, a uszczelniacze zaworowe to już chyba tylko ASO :?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 20 mar 2016, 22:37

dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 28 mar 2016, 20:45

dziś wróciłem z trasy żywiec-wrocław trasa mieszana zadupia-drogi szybkiego ruchu stosunek 30-70% , ogólnie ponad 700km drogi bo było kilka miejsc po drodze do których musiałem wstapić.
Na A4 szybkości nawet do 170km/h , ale średnią można przyjąć 120-130km/h, spalanie wyszło 17lpg/27zł/100km . ogólnie czołg sie spisał , ale widać ubytek mocy bo jest cieplejsze powietrze niż miesiąc temu , trzeba będzie grzebnąc z gazem ;) . dyfer też dostał w dupę bo temperatury były wysokie i były zgrzyty w lsd. olej jutro sprawdzę bo przed wyjazdem z wrocka uzupełniałem stan do maxa.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 29 mar 2016, 13:57

Więc mogę napisać panie madgajwer że twoje teorie można w buty sobie wsadzić :)21
Zmiana pierścieni na inne mojej konstrukcjii ,zupełnie ograniczyły pobieranie oliwy praktycznie do 0
W porównaniu przejechanych poprzednio km czyli ok 1000km potrzebowałem dolać ok 1L
Teraz nie ubyło na bagnecie nawet 1mm
Komin nawet zrobił się biały i rdzewieje :D , poprzednio był czarny...
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 29 mar 2016, 14:51

mcgiver napisał(a):dyfer też dostał w dupę bo temperatury były wysokie i były zgrzyty w lsd.


Jeśli płytki sprzęgieł są zrypane to są zgrzyty. Super hiper olej nie pomoże.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 29 mar 2016, 17:01

freefly napisał(a):
mcgiver napisał(a):dyfer też dostał w dupę bo temperatury były wysokie i były zgrzyty w lsd.


Jeśli płytki sprzęgieł są zrypane to są zgrzyty. Super hiper olej nie pomoże.

jakby było tak jak piszesz to zgrzyty by były równiez na zimnym .
pozatym "zrypanie" płytek polega na tym ze przestają spinac układ , a moja szpera działa całkiem przyzwoicie.
kwestia czasu jak to udowodnię :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 29 mar 2016, 17:58

może być tak, jak oleum ciulowe to może sklejać blokade, rozpina się wtedy gwałtownie i stąd strzał,
długiego żywota wtedy wróżyć jej nie należy ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 29 mar 2016, 18:12

napiszę to jeszcze raz .
auto kupiłem z jakimś tam olejem (nie wiem co tam było), ale na długich trasach były strzały. wymieniłem na carlube LS80w90 (GL4, GL5) i jak się zrobiło ciepło to znów są strzały w długich trasach, koło komina nic sie nie dzieje.
widocznie jeżdzicie tylko w błocie , albo z niewielkimi szybkościami, a nie na dłuższe trasy drogami szybkiego ruchu . ja wiem że LS 75w140 tu zda egzamin , Wy sądzicie inaczej.
jałowa dyskusja :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez FFK » 29 mar 2016, 18:54

To zalej tym lepszym olejem, sprawdź, zdaj relacje i będzie wszystko wiadomo. Na razie tylko dyskusja, ja czekam na konkretne informacje bo sam nie wiem, jakim zalać :)
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 29 mar 2016, 19:00

castrol syntrax ls75w140 (dawny safxj)
Lepkość kinematyczna: 24.7 mm2/s (24.7 cSt) przy 100°C
Temperatura krzepnięcia: -54 °C
Gęstość 857 kg/m3 (0.857 g/cm3) przy 15°C
Temperatura zapłonu Tygiel otwarty: 228°C (442.4°F) [Aparat typu Cleveland.]
http://archiwum.allegro.pl/oferta/castr ... 79444.html

ls85w140
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... A7NSZ2.pdf
Typical Characteristics
Name Method Units Axle Limited Slip 85W-140
Density @ 15C, Relative ASTM D1298 g/ml 0.90
Viscosity, Kinematic 40C ASTM D445 mm²/s 328
Viscosity, Kinematic 100C ASTM D445 mm²/s 25
Viscosity Index ASTM D2270 None 100
Viscosity, Brookfield @ -12C ASTM D2983 mPa.s (cP) 142500
Pour Point ASTM D97 °C -18
Flash Point, COC ASTM D92 °C 242

ls80w90
http://produkty.totalpolska.pl/karty/DYNATRANS%20LS.pdf
Lepkość w temp.100°C mm²/s 16,2
Lepkość w temp. 40°C mm²/s 164
Wskaźnik lepkości - 102
Temperatura płynięcia °C -30
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 30 mar 2016, 10:21

sam sobie odpowiadasz że lepkość 140 jest prawie 2 krotnie większa, więc naprężenia i moment rozpięcia wymaga większego momentu
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 30 mar 2016, 10:51

nie jest 2 krotnie wieksza ,a o 50%
przecież tu własnie chodzi o większą lepkośc żeby w skrajnie wysokich temperaturach nie robiła się woda z oleju
pozatym w szperze również o to chodzi by rozpiecie wymagało wiekszego momentu a nie mniejszego.
jeszcze raz powtarzam ; mi się nic nie dzieje na odcinkach do 100km puki sie dyfer nie zagrzeje , jeśli ktoś nie jeżdzi w długie trasy z nadmierną prędkoscią to strzałów raczej nie uświadczy.

przemekcrx napisał(a):Więc mogę napisać panie madgajwer że twoje teorie można w buty sobie wsadzić :)21
Zmiana pierścieni na inne mojej konstrukcjii ,zupełnie ograniczyły pobieranie oliwy praktycznie do 0
W porównaniu przejechanych poprzednio km czyli ok 1000km potrzebowałem dolać ok 1L
Teraz nie ubyło na bagnecie nawet 1mm
Komin nawet zrobił się biały i rdzewieje :D , poprzednio był czarny...


o których pierścieniach piszesz ? kompresyjnych czy olejowych? dawałeś już w pizde czy docierasz po emerycku?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości