Strona 1 z 1

Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 25 maja 2012, 14:54
przez krokodyl
Witajcie, diagnosta stwierdzil za wysokie cis. w ukladzie klimy, Co moze to powodowac? Pomocy!!!!!!

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 25 maja 2012, 21:01
przez skiczu
Nadmiar gazu?...

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 25 maja 2012, 21:09
przez gumirek
Przy skraplaczu jest trójpozycyjny wyłącznik, który ma za zadanie wyłączać sprzęgło sprężarki, gdy ciśnienie jest za wysokie lub zbyt niskie (w drugim przypadku by nie dopuścić do zatarcia sprężarki). Sprężarka pracuje okresowo i wyłącza się gdy temperatura w parowniku spadnie poniżej jakiejś wartości, a dodatkowo gdy właśnie w układzie skraplacza zostanie osiągnięta górna granica ciśnienia czynnika. Dlatego przypuszczam, że zwalony jest właśnie ten czujnik ciśnienia albo podłączony do niego przekaźnik i sprężarka nie wyłącza się wtedy kiedy powinna.

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 26 maja 2012, 10:00
przez danti
Podepnę się do tematu: u mnie sprężarka załącza się na kilkanaście sek, potem wyłącza się na kilkanaście sek i tak w kółko... gdzie szukać info?

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 26 maja 2012, 11:48
przez krokodyl
Mozę ktoś z Was ma schemat elektyczny tej klimy? Pozdrawiam Krokodyl

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 27 maja 2012, 12:59
przez gumirek
Schemat elektryczny zależy od rocznika, do pobrania na stronie głównej:

do 1996: http://www.trooper4x4.pl/pliki/schematy_monterey_1996.zip
od 1996: http://www.trooper4x4.pl/pliki/trooper_rodeo_1997.zip

Różnice w schemacie elektrycznym klimy nie są zbyt wielkie, ale moim zdaniem nowszy jest lepiej przemyślany. W tym do 1996 wyłącznik ciśnieniowy przy skraplaczu włączony jest szeregowo w obwód zasilający sprzęgło sprężarki. Styki tego wyłącznika są przez to bardziej obciążone, a obwód sprzęgła niepotrzebnie się wydłuża o drogę do skraplacza i z powrotem. W drugiej wersji zostało to poprawione i podłączono ten czujnik do przekaźnika.

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 17 gru 2018, 03:11
przez Jake
gumirek napisał(a):Schemat elektryczny zależy od rocznika, do pobrania na stronie głównej:

do 1996: http://www.trooper4x4.pl/pliki/schematy_monterey_1996.zip
od 1996: http://www.trooper4x4.pl/pliki/trooper_rodeo_1997.zip

Różnice w schemacie elektrycznym klimy nie są zbyt wielkie, ale moim zdaniem nowszy jest lepiej przemyślany. W tym do 1996 wyłącznik ciśnieniowy przy skraplaczu włączony jest szeregowo w obwód zasilający sprzęgło sprężarki. Styki tego wyłącznika są przez to bardziej obciążone, a obwód sprzęgła niepotrzebnie się wydłuża o drogę do skraplacza i z powrotem. W drugiej wersji zostało to poprawione i podłączono ten czujnik do przekaźnika.

A doradziłbys cos w takiej sytuacji?
Klima nabita, sprezarka podpieta na krotko chłodzi ładnie, czujnik na skraplaczu sprawny, jak zmostkuje przekaznik - chłodzi ładnie. Sygnał z przycisku na panelu nawiewow dochodzi na przekaznik. Gdzie szukac przyczyny?

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 18 gru 2018, 23:23
przez gumirek
A którą masz wersję?

Sprawdź na schemacie, czy w parowniku, we wnętrzu auta, jest jeszcze jeden czujnik, który wyłącza sprężarkę gdy temperatura parownika spadnie poniżej pewnej granicy. Jak nie włączysz grzania, to klima się w zimie nie załączy.

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 19 gru 2018, 02:52
przez Jake
gumirek napisał(a):A którą masz wersję?

Sprawdź na schemacie, czy w parowniku, we wnętrzu auta, jest jeszcze jeden czujnik, który wyłącza sprężarkę gdy temperatura parownika spadnie poniżej pewnej granicy. Jak nie włączysz grzania, to klima się w zimie nie załączy.

Mam przejsciowke z 97r. Stara buda, nowy środek. Problem wystepował latem, zima nawet nie testowałem. Dzieki, obczaje ten czujnik wewnatrz. Znalazlem tez wiszacy czujnik przed chlodnica klimy z przodu ktory nie wiem od czego jest i gdzie go zamontowac, nie znalazlem zadnego rozsadnego miejsca w zakresie w jakims siegały kable, wiec przykrecilem go gdzies z boku. Wyglada na czujnik termiczny...

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 19 gru 2018, 21:00
przez gumirek
Sprawdź z których schematów podanych w tym wątku odnosi się do Twojej wersji. Wtedy pomyślimy co i jak można sprawdzić, Nie warto wybebeszać środka. Myślę, że wszystko co związane z elektryką da się zbadać w puszcze bezpieczników pod maską. Szczęściarz jesteś, że problem tylko elektryczny. U mnie czynnik spierdziela. Góra na pół roku wystarczy.

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 14 cze 2019, 16:39
przez Marcin9120
U mnie problemem był brak wentylatora na chłodnicy klimy. Visco nie dawało rady chłodzić i łapał do 25bar na układzie. Po montażu wentylatora z kia sorento który ładnie się wkomponował i podpięciu go po przekaźniku, że startuje razem z klimą problem się rozwiązał. na postoju max 12bar.

Re: Za wysokie cisnienie w ukladzie klimy, dlaczego?

PostNapisane: 17 cze 2019, 11:14
przez korf
Jest szansa na jakieś zdjęcia?