Strona 1 z 1

Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 02 wrz 2012, 14:38
przez ZacAnaheim
Witam wszystkich !

Mam malutki problem zakupiłem niedawno Rodeo amerykańska wersje , z oryginalnym przebiegiem 45tys mil. Samochód został ściągniety ze stanów w 2009 r , w 2010 założono gaz sekwencyjny z najnowszymi wtryskiwaczami już takimi przystosowanymi do CNG. Generalnie samochód jest w stanie można by powiedzieć idealnym :). Został on troszkę zmodyfikowany , nowy lakier czarna perła , jasna skóra środek , i felgi 20 Cali chromowane ( taki styl Xzibit pipm my ride ;).
Nie jest to teraz samochód do ofroadu , tylko zwyczajna wersja szosowa.

Meritum sprawy: wiem że samochód miał modyfikowane mapy wtrysków - są problemy z odpaleniem...tzn odpala od strzała ale zaraz gaśnie , za drugim razem już jest ok , silnik chodzi równo nie buja nim , cicho nic nie stuka. Po przełączeniu na gaz i przejechaniu około 60-80KM zapala sie check engine... i miałem też kontrolkę : REDUCED POWER. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownym silnika REDUCED POWER znika , Check dalej świeci - zdjęcie klem i reset kompa pomaga znów na około 80KM - chyba że jeździ sie w trybie "EMERYTA" do 2,5 tyś i płynna zmiana biegów bez kręcenia na wyższe obroty.

1) Pytanie czy może być problem z pompą paliwa ? - ewentualnie czy można sprawdzić ciśnienie na listwie bo widziałem tam zaworek - ale nie wiem jakie ciśnienie powinno być.

2) Czy i jak i gdzie można na śląsku podjechać do kogoś kto zna te silniki żeby faktycznie sprawdził te mapy wtrysku - bo tak naprawdę zależałoby mi na serii bez żadnych modyfikacji.

3) aktualnie spalanie na LPG na sekwencji po mieście+ trasa 50/50 , w trybie do 3 tys obrotów wynosi 24L/100 - czy to normalne spalanie tego silnika ? (biorąc pod uwagę iż jest to 2WD )

4) mam zatankowane 1/4 zbiornika paliwa i pali sie kontrolka rezerwy - kiedy faktycznie powinna sie zapalać , czasami zgaśnie..w czasie jazdy na benzynie , natomiast jak jade na gazie zawsze świeci. SIC!?!?!

5) Przy kontrolce od rezerwy paliwa - zapala sie U/S = z tego co udało mi sie ustalić jest to amerykański patent informujący o dogodnym momencie na zmiane biegu(zależne od obrotów) - jakbyście mogli mi to potwierdzić.

6) Czy ktos wymieniał w tym samochodzie łożysko oporowe? rozumiem że najlepiej wymieniać ze sprzęgłem , natomiast u mnie sprzęło wygląda na zdrowe jeszcze , - ew. koszty łożyska oporowego , lub całego sprzęgła. Chyba że to jest taki urok tego modelu i po wciśnieciu sprzęgła też słyszycie lekkie szumienie.

7) podczas tankowania paliwa - musze delikatnie lać do baku bo odbija pistolet - podejrzewam że jakieś odpowietrzenie jest zatkane? ew jakiś zawór? mieliście podobne doświadczenia? Gdy zajrzymy pod spód w okolice tyłu samochodu pod rurkami wlewowymi poniżej wlewu paliwa na wężach jest takich rodzaj zaworu ciśnieniowego? z wpiętą wtyczką - cóż to jest :) i za co odpowiada.

Pozdrawiam i proszę o wasze sugestie :).

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 03 wrz 2012, 23:14
przez prędki 12
witam kolegę od niedawna posiadam opla frontere 3,2 v6d1 po 2000 r automat 4wd.zamontowałem gaz i spalanie jest 20 do okola komina 15 trasa.po pierwsze podejrzewam złą regulacje gazu bo jak zaleje kiepski gaz mam ten sam problem z czekiem co do rezerwy to do gazownika on ci wyreguluje co do palenia rano to przyczyn morze być wiele proponował bym diagnostyke komputerową generalnie silnik wymiata a i ważna sprawa swiece zapłonowe muszą być platynowe na zwykłych nie bardzo chodzi pozdrawiam

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 04 wrz 2012, 08:30
przez ZacAnaheim
Super...dzięki o platynowych świecach nie wiedziałem !!! Napisałeś że 20 Ci pali po mieście - ale to jest jazda normalna ? .
Odnośnie diagnostyki : masz swoje OBD2? bo wlasnie sie zastanawiam nad zakupem tylko nie wiem które

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 04 wrz 2012, 16:07
przez mario_gdynia
Chyba kojarze te fure :) Troche długo była wystawiona na allegro i w dość atrakcyjnej cenie...czemu poprzedni właściciel zapragnął sprzedać tak wylansowaną fure?

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 04 wrz 2012, 21:58
przez ZacAnaheim
hmm sprawy rodzinne i życiowe niekiedy zmuszają do sprzedaży , a nie jest to vw golf czy passat :)

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 04 wrz 2012, 23:16
przez prędki 12
20 pali przy spokojnej jezdzie to auto jest żony i to ona jezdzi nim na co dzień ja mam isuzu troopera 3.2 v6 ale ten gazu nie zobacz

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 07 wrz 2012, 08:30
przez ZacAnaheim
No i awaria z check i reduced power pokonana... Okazało sie , że padł mi wtryskiwacz od gazu , udało mi sie tanio zakupić całą listwę i została wymieniona , gaz w trakcie regulacji. Jak uda mi sie wszystko zestroić pochwale sie wynikiem spalania. Pozdrawiam.

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 07 wrz 2012, 23:30
przez PiotrR
Prędki 12 powiedz ile PB potrzebuje twoje auto tak w codziennej eksploatacji. 80%mojej jazdy to gminne drogi rzadko przekraczam 100km/h.

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 18 wrz 2012, 14:52
przez ZacAnaheim
A teraz trochę na temat spalania : po regulacji gazu ! po przejechaniu 108mil - 23 L /LPG , czyli 170KM - 23 l gazu. Przy cyklu mieszanym to jest 40KM miasto 60 trasa. Jazda do 3 tyś obrotów max. i oczywiście v-max 60-70 mil. Pozdrawiam. Takie spalanie mnie satysfakcjonuje :) Pozdrawiam.

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 23 wrz 2012, 10:41
przez ZacAnaheim
Witam dziś pokonałem trasę Sosnowiec - Lądek Zdrój , część A4 okolo 130km i 90 normalnej trasy , stała prędkość w jedną stronę 110 - spalanie 12,5 L LPG !
Trasa powrotna specjalnie przyspieszyłem - prędkość około 135 na tempomacie - spalanie 11,11 :)..... Odłóżcie między bajki historie i spalaniu 20 LPG , jeśli instalacja jest markowa dobrze zestrojona a kierowca z wyobraźnią , można jeździć ekonomicznie. Pozdrawiam. Dodam że w trasie jest ok 20 KM serpentyn i dosyć konkretnych podjazdów.

Re: Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD

PostNapisane: 26 wrz 2012, 00:43
przez skiczu
No tak. Jeszcze pytanie jak długo wytrzymają głowice i zawory? ;)