Isuzu Rodeo 2001 3.2 V6 6VD1 +LPG 2WD
Napisane: 02 wrz 2012, 14:38
Witam wszystkich !
Mam malutki problem zakupiłem niedawno Rodeo amerykańska wersje , z oryginalnym przebiegiem 45tys mil. Samochód został ściągniety ze stanów w 2009 r , w 2010 założono gaz sekwencyjny z najnowszymi wtryskiwaczami już takimi przystosowanymi do CNG. Generalnie samochód jest w stanie można by powiedzieć idealnym . Został on troszkę zmodyfikowany , nowy lakier czarna perła , jasna skóra środek , i felgi 20 Cali chromowane ( taki styl Xzibit pipm my ride .
Nie jest to teraz samochód do ofroadu , tylko zwyczajna wersja szosowa.
Meritum sprawy: wiem że samochód miał modyfikowane mapy wtrysków - są problemy z odpaleniem...tzn odpala od strzała ale zaraz gaśnie , za drugim razem już jest ok , silnik chodzi równo nie buja nim , cicho nic nie stuka. Po przełączeniu na gaz i przejechaniu około 60-80KM zapala sie check engine... i miałem też kontrolkę : REDUCED POWER. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownym silnika REDUCED POWER znika , Check dalej świeci - zdjęcie klem i reset kompa pomaga znów na około 80KM - chyba że jeździ sie w trybie "EMERYTA" do 2,5 tyś i płynna zmiana biegów bez kręcenia na wyższe obroty.
1) Pytanie czy może być problem z pompą paliwa ? - ewentualnie czy można sprawdzić ciśnienie na listwie bo widziałem tam zaworek - ale nie wiem jakie ciśnienie powinno być.
2) Czy i jak i gdzie można na śląsku podjechać do kogoś kto zna te silniki żeby faktycznie sprawdził te mapy wtrysku - bo tak naprawdę zależałoby mi na serii bez żadnych modyfikacji.
3) aktualnie spalanie na LPG na sekwencji po mieście+ trasa 50/50 , w trybie do 3 tys obrotów wynosi 24L/100 - czy to normalne spalanie tego silnika ? (biorąc pod uwagę iż jest to 2WD )
4) mam zatankowane 1/4 zbiornika paliwa i pali sie kontrolka rezerwy - kiedy faktycznie powinna sie zapalać , czasami zgaśnie..w czasie jazdy na benzynie , natomiast jak jade na gazie zawsze świeci. SIC!?!?!
5) Przy kontrolce od rezerwy paliwa - zapala sie U/S = z tego co udało mi sie ustalić jest to amerykański patent informujący o dogodnym momencie na zmiane biegu(zależne od obrotów) - jakbyście mogli mi to potwierdzić.
6) Czy ktos wymieniał w tym samochodzie łożysko oporowe? rozumiem że najlepiej wymieniać ze sprzęgłem , natomiast u mnie sprzęło wygląda na zdrowe jeszcze , - ew. koszty łożyska oporowego , lub całego sprzęgła. Chyba że to jest taki urok tego modelu i po wciśnieciu sprzęgła też słyszycie lekkie szumienie.
7) podczas tankowania paliwa - musze delikatnie lać do baku bo odbija pistolet - podejrzewam że jakieś odpowietrzenie jest zatkane? ew jakiś zawór? mieliście podobne doświadczenia? Gdy zajrzymy pod spód w okolice tyłu samochodu pod rurkami wlewowymi poniżej wlewu paliwa na wężach jest takich rodzaj zaworu ciśnieniowego? z wpiętą wtyczką - cóż to jest i za co odpowiada.
Pozdrawiam i proszę o wasze sugestie .
Mam malutki problem zakupiłem niedawno Rodeo amerykańska wersje , z oryginalnym przebiegiem 45tys mil. Samochód został ściągniety ze stanów w 2009 r , w 2010 założono gaz sekwencyjny z najnowszymi wtryskiwaczami już takimi przystosowanymi do CNG. Generalnie samochód jest w stanie można by powiedzieć idealnym . Został on troszkę zmodyfikowany , nowy lakier czarna perła , jasna skóra środek , i felgi 20 Cali chromowane ( taki styl Xzibit pipm my ride .
Nie jest to teraz samochód do ofroadu , tylko zwyczajna wersja szosowa.
Meritum sprawy: wiem że samochód miał modyfikowane mapy wtrysków - są problemy z odpaleniem...tzn odpala od strzała ale zaraz gaśnie , za drugim razem już jest ok , silnik chodzi równo nie buja nim , cicho nic nie stuka. Po przełączeniu na gaz i przejechaniu około 60-80KM zapala sie check engine... i miałem też kontrolkę : REDUCED POWER. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownym silnika REDUCED POWER znika , Check dalej świeci - zdjęcie klem i reset kompa pomaga znów na około 80KM - chyba że jeździ sie w trybie "EMERYTA" do 2,5 tyś i płynna zmiana biegów bez kręcenia na wyższe obroty.
1) Pytanie czy może być problem z pompą paliwa ? - ewentualnie czy można sprawdzić ciśnienie na listwie bo widziałem tam zaworek - ale nie wiem jakie ciśnienie powinno być.
2) Czy i jak i gdzie można na śląsku podjechać do kogoś kto zna te silniki żeby faktycznie sprawdził te mapy wtrysku - bo tak naprawdę zależałoby mi na serii bez żadnych modyfikacji.
3) aktualnie spalanie na LPG na sekwencji po mieście+ trasa 50/50 , w trybie do 3 tys obrotów wynosi 24L/100 - czy to normalne spalanie tego silnika ? (biorąc pod uwagę iż jest to 2WD )
4) mam zatankowane 1/4 zbiornika paliwa i pali sie kontrolka rezerwy - kiedy faktycznie powinna sie zapalać , czasami zgaśnie..w czasie jazdy na benzynie , natomiast jak jade na gazie zawsze świeci. SIC!?!?!
5) Przy kontrolce od rezerwy paliwa - zapala sie U/S = z tego co udało mi sie ustalić jest to amerykański patent informujący o dogodnym momencie na zmiane biegu(zależne od obrotów) - jakbyście mogli mi to potwierdzić.
6) Czy ktos wymieniał w tym samochodzie łożysko oporowe? rozumiem że najlepiej wymieniać ze sprzęgłem , natomiast u mnie sprzęło wygląda na zdrowe jeszcze , - ew. koszty łożyska oporowego , lub całego sprzęgła. Chyba że to jest taki urok tego modelu i po wciśnieciu sprzęgła też słyszycie lekkie szumienie.
7) podczas tankowania paliwa - musze delikatnie lać do baku bo odbija pistolet - podejrzewam że jakieś odpowietrzenie jest zatkane? ew jakiś zawór? mieliście podobne doświadczenia? Gdy zajrzymy pod spód w okolice tyłu samochodu pod rurkami wlewowymi poniżej wlewu paliwa na wężach jest takich rodzaj zaworu ciśnieniowego? z wpiętą wtyczką - cóż to jest i za co odpowiada.
Pozdrawiam i proszę o wasze sugestie .