Strona 1 z 1

3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 30 paź 2008, 11:08
przez Wróbel
Witam!
Na stronie w dziale "historia" na koncu jest napisane:

"W 1998 roku Trooper pojawił się na rynku w nieco zmienionym nadwoziu. Wcześniejsze silniki 3.2 B oraz 3.1 D zastąpione zostały przez benzynowego 3.5 l. V6 (215 KM) oraz czterocylindrowego turbodiesla 3.0 l. (159 KM) wykorzystującego wtrysk bezpośredni common rail."


Z tego co ja wiem to w silnikach 3.0 DTI (4JX1) są pompowtryskiwacze a nie żadne common rail- common jest dopiero z tego co sie orientuje w silniku Isuzu wichury 75. Moim zdaiem jest tam błąd. Chyba że sie mylę to mnie uświadomcie.:)21

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 09 kwi 2010, 22:15
przez SUPER TROOPER
Silnik 4xj1 jest z systemem common rail . Dlaczego nikt nic nie pisze ?

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 09 kwi 2010, 23:21
przez Nahen/thor_
A kto wymyślił że silnik z "listwą/akumulatorem" Common Rail nie może mieć pompowtrysków? Dlatego że VW nie stosuje pompowtrysków w swoich konstrukcjach CR należy całą resztę producentów i silników zapomnieć?

Silnik 3.0 4JX1 jest silnikiem z systemem Common Rail i jego elementem są pompowtryski.

Problem z zapalaniem 3,0 Trooper 2000 rok

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:03
przez sowilojacek
Witam. Mam troopera 3.0 dti 200r
Mam pytnie czy wiecie co się popsuło jezeli silnik zapala no 10do 30 sekund i gaśnie po tej próbie znowy pompowanie i to samo kilka sekund i gaśnie.Próbowałem na krótko podłączyć paliwo z obiegiem opadającym i to samo. Komputer nie pokazuje błędów. Pomocy :shock: :shock:

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:06
przez Wróbel
no z tego co wiem to jest różnica spora w CR a pompowtryski. W CR to wtryskiwacze różnią się znacząco budową od pompowtyrskiwacza. Jak sama nazw mówi, albo jest system CR i paliwo w listwie jest już pod ciśnieniem a dawkują je wtryskiwacze sterowane-otwierane elektronicznie,natomiast w przypadku pompowtryskiwaczy to ciśnienie wytwarzane jest przez Sam POMPOwtryskwacz.

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:10
przez Wróbel
sowilojacek napisał(a):Witam. Mam troopera 3.0 tdi 200r
Mam pytnie czy wiecie co się popsuło jezeli silnik zapala no 10do 30 sekund i gaśnie po tej próbie znowy pompowanie i to samo kilka sekund i gaśnie.Próbowałem na krótko podłączyć paliwo z obiegiem opadającym i to samo. Komputer nie pokazuje błędów. Pomocy :shock: :shock:


Zależy jaki komputer. Standardowe diagnostyki jeżeli już uda im sie połączyĆ to raczej nigdy nic nie wykazują.
Problemów może by wiele, od czujnika ciśnienia przy pompowtryskach aż po tzw komputer w aucie. Tego się nie da zdiagnozowąĆ na odlległośĆ

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:23
przez sowilojacek
Wiesz może ile ten czujnik kosztuje?

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:25
przez sowilojacek
Kto by mógł to zdjagnozować i naprawić?

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 10 kwi 2010, 14:51
przez Nahen/thor_
Wróbel napisał(a):no z tego co wiem to jest różnica spora w CR a pompowtryski. W CR to wtryskiwacze różnią się znacząco budową od pompowtyrskiwacza. Jak sama nazw mówi, albo jest system CR i paliwo w listwie jest już pod ciśnieniem a dawkują je wtryskiwacze sterowane-otwierane elektronicznie,natomiast w przypadku pompowtryskiwaczy to ciśnienie wytwarzane jest przez Sam POMPOwtryskwacz.


A słyszałeś o tym, że są trzy "rodzaje" systemów CR? I dwa z nich pracują za pomoca pompowtrysków? Że w zasadzie tylko VW zrezygnowął z popmpowtrysków całkowicie a większośc producentów nadal w systemach CR używa pompowtrysków? Ideą CommonRaila jest sterowanie ciśnieniem podawanego paliwa w zależności od warunków pracy silnika, na listwie paliwo jest doprowadzane do zadanego ciśnienia (1200-1600 bar) i stamtąd po wyrównaniu podawane jest do spalania przez wtryski albo pompowtryski. Przy pompowtryskach różnica jest taka (o ile się nie mylę) że to pompowtryski odpoiwadają za wyrównanie ciśnienia a potem elektronika decyzuje o czasie i ilości podanej dawki paliwa i ilości "cykli" podawania na np jeden suw tłoków. Nie będe dyskutował o szczegółach i jako takich detalach technicznych bo to nie moja dziąłka i się nie znam ale faktem jest że systemy CR sa z i bez pompowtrysków. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że silnik 3.0 4XJ1 jest silnikiem CR.

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 10 kwi 2010, 18:34
przez Wróbel
Nahen/thor_ napisał(a):
A słyszałeś o tym, że są trzy "rodzaje" systemów CR? I dwa z nich pracują za pomoca pompowtrysków? Że w zasadzie tylko VW zrezygnowął z popmpowtrysków całkowicie a większośc producentów nadal w systemach CR używa pompowtrysków? Ideą CommonRaila jest sterowanie ciśnieniem podawanego paliwa w zależności od warunków pracy silnika, na listwie paliwo jest doprowadzane do zadanego ciśnienia (1200-1600 bar) i stamtąd po wyrównaniu podawane jest do spalania przez wtryski albo pompowtryski. Przy pompowtryskach różnica jest taka (o ile się nie mylę) że to pompowtryski odpoiwadają za wyrównanie ciśnienia a potem elektronika decyzuje o czasie i ilości podanej dawki paliwa i ilości "cykli" podawania na np jeden suw tłoków. Nie będe dyskutował o szczegółach i jako takich detalach technicznych bo to nie moja dziąłka i się nie znam ale faktem jest że systemy CR sa z i bez pompowtrysków. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że silnik 3.0 4XJ1 jest silnikiem CR.


No powiem szczerze że nie słyszałem. Fakt są różne generacje CR o rodzajach nic nie słyszałem. Generacje natomiast różnią się zawansowaniem samych wtryskiwaczy. Głównymi torem myślowym w Cr jest jak najlepsze wykorzystanie wtrysku poprzez dawkoanie w kilku fazach tzn w 3 generacj wtrysk paliwa rozkłada się na 7 etapów. CR wypiera pompowtryskiwacze ze względu na mniejsze koszty produkcji z tego względu dziwie się waszym stwierdzeniom. Osobiście nie znam ani jednego silnika nazwanego CR z pompowtryskiwaczami... Nie mówię że nie ma :!: Więc bym sie mógł doedukowaĆ proszę o przykłady.

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 10 kwi 2010, 23:35
przez SUPER TROOPER
Sowilojacek napisal:
Mam pytnie czy wiecie co się popsuło jezeli silnik zapala no 10do 30 sekund i gaśnie
. Czy móglbys opisac troche szerzej , w czym jest klopot . Czy to sie stalo nagle , czy równiez ciezko odpala . I napisz równiez czy odczyt z komputera byl fachowy , poniewaz nie wszyscy oferuja solidna usluge .

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 11 kwi 2010, 00:07
przez Nahen/thor_
Wróbel o ile nie kręce to silniki Fiata CR są albo wszystkie albo w znakomitej więszości wyposazone właśńe w pompowtryski. Ale jak juz pisałem nie jestem znawcą silników opieram się tylko na tym co przeczytałem lub usłyszałem, i ogólna "opinia" z jaką się spotykałem jest właśnie taka że tylko VW robi CR pozbawiony całkowicie pompowtrysków a przynajmniej przez pierwsze lata kiedy pokazały się silniki CR tak było. Być może dziś większość silników jest pozbawiona pompowtrysków ale wg producenta np silnik 4XJ1 jest uważany za silnik CR jest to konstrukcja z "poczatków" CR wieć dlatego może jest jeszcze konstrukcją tego właśnie typu z pompowtryskami.

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 11 kwi 2010, 00:49
przez Wróbel
No i tu ZONK. Fiat wprowadził (chyba jako pierwszy) system common Rail 3generacji, którego głównym elementem są PIEZOWTRYSKIWACZE produkcji Boscha.
Ja nie spotkałem się nigdy z silnikiem z połączenim pompy paliwa wysokiego ciśnienia z Pompowtryskiwczem... było by to w żaden sposób nie uzasadnione konstrukcyjnie, albo jedno albo drugie. I w naszych troopkach nie znajdziemy żadnej pompy paliwa wysokiego ciśnienia tylko pompowtryskiwacze.
Trooper jest o tyle nietypowy że napędzanie pompowtryskiwaczy nie jest mechaniczne tylko hydrauliczna za pośrednictwem oleju. Tak więc teoria Common Rail w silniku troopka nie jest prawdziwa. System ten występuje w jednostce 3.0 w Isuzu d-max dlatego też różni sie ona w ogromnym stopniu od jednostki montowanej w Troopkach.

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 11 kwi 2010, 11:39
przez Nahen/thor_
Dobra ale tak samo Fiat wprowadził system CR I i II generacji w nich o ile kojarzę były właśnie pompowtryski. Ale mogę się również mylić jak ktoś ma dostęp do jakiejś tego typu dokumentacji to może byłoby to można potwierdzić lub nie jeżeli chodzi o generację I i II.

Re: 3.0 dti!! Pompowtryski czy common rail??

PostNapisane: 12 kwi 2010, 02:11
przez Wróbel
Źle kojarzysz dlatego iż budowa systemu CR jest oparta o pompę wysokiego ciśnienia niezależnie od generacji. pompa podaje cisnienie na listwę( stąd nazwa commonrail) a wtryskiwacze sterowane elektronicznie wtryskują paliwo. Dlaczego I, II , III generacja ?? dlatego iż system ten udoskonalano i po pierwsze zwiększano ciśnienie (poprzez lepsze pompy) a po drugie wprowadzając dokładniejsze-szybsze wtryskiwacze które potrafiły rozdzielić cykl wtrysku na kilka faz.
I generacja miała 3 fazy: dawka pilotująca, dawka właściwa i dawka dopalająca( nazewnictwo może się różnić to jest najbardziej popularne)
II generacja od 5 do 7 faz, ilość faz uzależniona od obciążenia silnika w danym momencie tzn ilośĆ zmemienna
III generacja zastosowanie Piezokrystalicznych wtryskiwaczy( dotąd elektromagnetyczne) które były kilkakrotnie szybsze od poprzednich-spadek co2 itp.
To tak z grubsza :D
Po przytoczeniu powyższej teorii rozumiesz chyba sens działania CR a Pompowtryskiwaczy. W CR ciśnienie robi pompa a w przypadku pompowtryskiwaczy one wytwarzają ciśnienie-stąd nazwa ;) nie ma więc sensu stosowaĆ i pompy wysokiego ciśnienia i pompowtryskiwacza w jednym :D