Strona 1 z 1

obroty silnika

PostNapisane: 31 paź 2008, 16:06
przez edi 2
Czy w waszych Tropkach 3,0 też są tak wysokie wolne obroty ???
U mnie w moim gdzieś tak ok.950-900 a czasami niej, ale czy nie powinno być w granicach 800 (na ciepłym silniku)???
Jeżeli jest błąd to czy przyczyną może być Sonda Lambda ???

Re: obroty silnika

PostNapisane: 31 paź 2008, 16:13
przez Silvestr
Nie wiem jak przy tych nowszych Trooperach, ale przy moim pod maską na przegrodzie jest podane jaki jest zakres wolnych obrotów. Sprawdź - może u Ciebie jest podobnie.

Re: obroty silnika

PostNapisane: 03 lis 2008, 15:14
przez Wróbel
Hej!
U mnie na ciepłym silniku jest ok 800 ale róznice miedzy 50 w góre a dół cięzko okreslić, precyzjyny odczyt tych wskazan jest trudny. Jezeli padła by ci lambda to raczej powodowało by to bujanie obrotów i napewno wyszło by to na badaniu spalin. Jezeli silnik chodzi równo to moim zdaniem nie ma zagrozenia gorzej gdyby mocno wibrował lub obroty by falowały...
Ale niech sie jeszcze inni wypowiedzą

Pozdrawiam

Przemysław Wróbel

Re: obroty silnika

PostNapisane: 19 lis 2008, 16:13
przez edi 2
Boję się że któregoś ranka zimą nie będę mógł odpalić autka :(
Strasznie kopci z rury, i wydaje mi się ze zbyt długo trzymam go na rozruszniku zanim odpali. (świece czy pompo wtryski ???)
(do czego służy dodatkowy przełącznik w kabinie z ikonką silnika ze świecą , dodatkowe podgrzewanie silnika .....???)

Re: obroty silnika

PostNapisane: 21 lis 2008, 23:18
przez Wróbel
Witam!
Jezeli go długo kręcisz to zawsze po odpaleniu zakopci na czarno(tak dmuchnie czarnym dymem). pytanie dlaczego długo kręci?? Zacznij sprawdzenie od swiec tzn czy grzeją a wcześniej od bezpiecznika--> czarny 80 A-w skrzynce pod maską. Auto po zaskoczeniu pracuje równo czy nie, moze tak jak gdyby nie na wszystkie gary złapało?? Bo wtedy na 99% swiece.Jezeli bezpiecznik ok swiece grzeja to moze być zawór zwrotny paliwa.
Pompowtyrski gdy daja o sobie znac to nawet przy nieforsownym ruszaniu auto będzie kopciło na czarno, nawet na postoju przy wkreceniu na ok 2500 obr min kopciłby w sposób ciagły lub bardzo rytmiczny(czasami jeden lub dwa padaja).

Też miałem problem z tym przyciskiem i zastanawiałem sie co to jest. Poniżej info jakie uzyskałem od bardziej wtajemniczonych:)Przycisk z Ikonka z silnikiem a wnim spiralka--> taka jak symbol podgrzewania świec, to dogrzewanie silnika, po rozruchu powoduje szybsze dochodzenie silnika do optymalnej temeratury dioda powinna sama zgasnąc(wskaznik temp w połowie)
Gdy jest włączone, jak posłuchasz na zewnatrz auta to powinno słyszalnie szumiec u mnie tak jest :D Ja jeszcze dokładniejszej zasady działania tego sytemu nie poznałem... ale jak sie dowiem to napisze

Pozdrawiam

Re: obroty silnika

PostNapisane: 22 lis 2008, 21:34
przez edi 2
Dzięki za odpowiedz
U mnie bardziej kopci na biało (to chyba bardziej para).
A czy ktos juz wymieniał juz termostat (duzo roboty, i czy wystarczy sam termostat zakupic czy np. trzeba z całą obudowa)
Bo coś kiepsko mi grzeje.
A może poprosze o podpowiedż gdzie znajduje się filtr kabinowy bo i dmuchawa jakaś taka .........

Re: obroty silnika

PostNapisane: 17 gru 2008, 09:17
przez posti
witam filtr kabiny jest a nawet są dwa jak otworzysz schowek koło posażera to chyba za nim ostatnio wymienili w serwisie opla 230 pln :( pozdro