Strona 1 z 1

problemy na zakrętach?

PostNapisane: 12 lut 2013, 16:02
przez ciekawski
Witam wszystkich,

to moj pierwszy post na forum. Przymierzam sie do kupna tereniaka. Wsrod faworytow jest tez Trooper. Czytalem jednak, ze samochod nie radzi sobie na ostrych zakretach przy zalaczonym napedzie 4WD? Podobno traci moc na lukach... Czy ktos moze napisac wiecej na ten temat?

Sprawa o tyle wazna, ze swojego zamierzam eksploatowac m.in. w gorach. Ostre zakrety, serpentyny i strome podjazdy to tam standard. Auto musi to wszystko pokonywac bez zarzutu zarowno latem jak i zima, gdy do dochodzi sliska nawierzchnia.

Z gory dzieki za odpowiedz

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 12 lut 2013, 16:59
przez Maryś
Marcin9120 napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=vZBh3zxxOqw
http://www.youtube.com/watch?v=vZBh3zxxOqw

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 12 lut 2013, 19:06
przez gołąb stanisław
hmmmm.czego kolega spodziewa sie po cięzkim wysokim aucie,o duzym skoku zawiasu oraz oponach o pełnym profilu oraz wysoko położonym środku ciężkości............co do zapiętego napędu-każde auto zblokowane na sztywno,bez centralnego mechanizmu różnicowego zachowuje sie w ten sposób...wynika to wprost z bezlitosnych praw fizyki............do sprawnego i szybkiego poruszania sie po serpentynach i ostrych zakrętach polecam imprezę.....tylko przeswit troszke nienachalny :lol:

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 12 lut 2013, 20:19
przez LUCYFER
Impreza jest dobra dla wiejskich lanserów w dresach.... :lol:

Auto które spełni Twoje oczekiwania to ;

http://moto.wp.pl/gid,15015170,title,Ni ... aid=1100dc

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 12 lut 2013, 21:34
przez ciekawski
Dzięki,

a gdzie ja napisałem, że serpentyny mają być pokonywane SZYBKO? Mają być pokonywane PEWNIE - to jedyne kryterium :-)

Dzięki za Jukea, ale za mały. Tak naprawdę wszystko czego szukam ma Mitsubishi L200 z SuperSelect, ale po pierwsze za drogi, a po drugie szukam (dużego) uterenowionego auta rodzinnego, a nie typowo roboczego pick-upa.

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 12 lut 2013, 21:43
przez PiotrR
MONTEK / ISUZU z TODem.

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 13 lut 2013, 12:46
przez ciekawski
Dzięki,

jeśli ktoś testuje TODa w praktyce to będę wdzięczny za opinie. Czytając opisy producenta system wygląda jakby był własnie TYM czego szuka "cywilny" użytkownik. W opiniach pojawiają się jednak głosy, że to średnio udany kompromis, który tak naprawdę niewiele zmienia w komforcie i bezpieczeństwie jazdy. Jakie są Wasze doświadczenia?

Mam też pytanie, czy da się znaleźć TODa w wersjach z manualem, bo z tego co wiem chętniej montowano go w automatach?

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 13 lut 2013, 13:28
przez Legend
nie spotkałem się z TOD z MT.

czy ktoś z Was kojarzy, żeby TOD występował w wersji 3 drzwiowej?

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 14 lut 2013, 21:04
przez skiczu
Jeśli serpentyny mają być pokonywane wolno to latem nie potrzebujesz 4x4 a zimą poślizg na śniegu niweluje "ubytek mocy"...

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 15 lut 2013, 00:28
przez pocieszny
Legend napisał(a):nie spotkałem się z TOD z MT.

czy ktoś z Was kojarzy, żeby TOD występował w wersji 3 drzwiowej?

tak w wehicrossie :)21

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 15 lut 2013, 00:50
przez freefly
ciekawski napisał(a):Mam też pytanie, czy da się znaleźć TODa w wersjach z manualem, bo z tego co wiem chętniej montowano go w automatach?


Poczytaj o TOD http://www.awdwiki.com/en/isuzu/

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 15 lut 2013, 01:09
przez Legend
pocieszny napisał(a):
Legend napisał(a):nie spotkałem się z TOD z MT.

czy ktoś z Was kojarzy, żeby TOD występował w wersji 3 drzwiowej?

tak w wehicrossie :)21


postawić na to budę z RS-a? Dałoby radę? ;-)

TOD to zdaje się być dość bliską kontrukcja do Hondowskiego SH-AWD.

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 15 lut 2013, 08:47
przez pocieszny
ToD najczęściej występuje w LTD z benzyną w automacie :)2

Re: problemy na zakrętach?

PostNapisane: 15 lut 2013, 09:50
przez freefly
Legend napisał(a):
TOD to zdaje się być dość bliską kontrukcja do Hondowskiego SH-AWD.


Producent Torque-On-Demand® Borg Warner TorqTransfer System produkuje systemy 4WD dla VW / Audi, Ford, Toyota, Renault / Nissan, General Motors, Hyundai / Kia, Daimler, Chrysler, Fiat, BMW, Honda, John Deere, PSA, TATA.
http://www.borgwarner.com/en/torqtransf ... s/TOD.aspx

Link do pobrania filmu o działaniu TODa. Jakość nie najlepsza.
http://hostuje.net/file.php?id=3b9c43ba ... d356be6774