Strona 4 z 5

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 07 maja 2013, 12:10
przez mixer
Oj co tu gdybać, trzeba było było sprężareczke ok klimy zamontować i troszke miejsca zabrakło na rure od powietrza. Wygoda kosztuje ;)

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 07 maja 2013, 22:37
przez kalex
Peterek - ja o Dup..e Ty o zupie.Przestrzegam użytkowników żeby zwracali uwagę na tą rurę przy turbinie ,bo "lubi" się tam naderwać etc. Przy tej niefrasobliwej okazji.

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 07 maja 2013, 23:12
przez peterek66
Ta... 8-)
kalex napisał(a):Peterek - ja o Dup..e Ty o zupie.Przestrzegam użytkowników żeby zwracali uwagę na tą rurę przy turbinie ,bo "lubi" się tam naderwać etc. Przy tej niefrasobliwej okazji.

Kalex, Ty nie przestrzegasz, Ty JĘCZYSZ że Ci źle, ze Ci rura przeszkadza, że Ci źle samochód zrobili, że Ci..... JAK JA UWIELBIAM TEN JAD WYLEWAJĄCY SIĘ Z EKRANU, TAK TYPOWY DLA WIELU FORUMOWYCH "HATE`rów" :lol:
Ale to nie u nas, Kalex żarcik taki. Oczywiście uważam że masz rację, lepiej zwrócić uwagę na problem i przestrzec, niż potem pisać, że "też tak miałem ale nie napisałem" :)2

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 22 cze 2013, 12:58
przez Nahen/thor_
Faktem jest, że miejsce które "jest dostępne" w okolicy dolotu do turbiny nie pozwala na "swobodną" kontrolę czy gumowiec jest założony OK. Nawet nie wiem ile razy przy dłubaniu ściągałem i zakładałem po raz któryś z kolei tę gumę żeby mieć pewność że jest OK założona. Pewnie kilka razy ściągałem dobrze założona żeby założyć ją dobrze ;) Zgadzam się, że da się to zrobić dobrze jak tylko się chce ale z drugiej strony zgadzam się tez z tym, że to upierdliwe rozwiązanie. Pewien mechanik kiedyś urwał mi końcówkę tej ruły i zamiast zadzwonić i powiedzieć: "Słuchaj, urwałem trzeba skołować nową" to pokleili na jakieś taśmy itp i jeździłem na tym przez jakiś czas do momentu aż nie zajrzałem i nie zauważyłem co jest grane. Nie kumam takich zachowań, jedna chwila na allegro, na drugi dzień jest ruła za kilkadziesiąt złociszy i po problemie, już pomijam kwestię, że gdybym komuś urwał taką rułę to sam bym sprawę ogarnął i siedział cicho ;) Ale nie izolką ;)

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 23 cze 2013, 07:21
przez blublu1
Ot , polski mechanik jakich wieeeeelu niestety .......

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 18 gru 2018, 08:14
przez Pawel78
Jak szybko olej 10 W 40 rozwala ten silnik i co pada??

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 18 gru 2018, 13:43
przez pocieszny
może nie taka tragedia, może czujnik ciśnienia na listwie?
pod komputer podpiął?
olej nie załatwi tego silnika tak szybko, zwłąszcza że znam kilka które jeżdżą na 10W40 normalnie i żyją

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 18 gru 2018, 16:07
przez Pawel78
dzięki ;)
jeszcze nie,
najpierw podejrzewałem brak paliwa (ale chyba nie możliwe..), teraz to chyba albo jakiś paproch zapchał dopływ ropy albo ten cholerny czujnik. No o jeszcze ta nieopadajaca wskazówka paliwa- może jakieś zwarcie...?
Czy komp wykaże jak nie pali się CHECK?
z tego co tu czytam można spróbować czujnik wypiąć i odpalić w "awaryjnym" ??

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 18 gru 2018, 23:46
przez Jędrula
wskazówka od poziomu paliwa nie opada po wyłączeniu stacyjki.sprubój odpalić na plaku

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 19 gru 2018, 21:36
przez Pawel78
jak nie opada- jakieś podtrzymanie zrobili?? :shock:

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 19 gru 2018, 23:29
przez Jędrula
Kolega w Mondeo z 97 r też tak miał.

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 20 gru 2018, 00:02
przez PiotrR
W Montereyu 3.1 ani W Mitsubishi nie opada po wyjęciu kluczyka. Ten typ tek ma.

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 20 gru 2018, 00:41
przez Jake
Pawel78 napisał(a):jak nie opada- jakieś podtrzymanie zrobili?? :shock:

Nie, nie,nie! Po prostu ustrój wskaznika paliwa nie ma sprezynki powracajacej go do zerowego wskazania, ma za docisk ktory powoduje, ze ruch wskazowki jest powolny z lekkim oporem. Napiecia potrzeba jedynie do tego by zmienic polozenie wskazowki, potem zostaje sama na konkretnej pozycji. Ale z predkosciomierzem jest tak samo ;) Jak zgasisz silnik i wylaczys zaplon jadac z jakas predkoscia to ona zostanie na predkosciomierzu :)

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 20 gru 2018, 09:28
przez Pawel78
OK, dzięki - w takim razie brak paliwa można wykluczyć...

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 20 gru 2018, 10:32
przez mcgiver
piotr R napisał(a):W Montereyu 3.1 ani W Mitsubishi nie opada po wyjęciu kluczyka. Ten typ tek ma.

w 3.2 97 chyba też tak jest , bo zatankowałem kiedyś trochę wiecej niż zwykle i wskazówka stała cały czas tak samo bez wzgledu na pozycję kluczyka. chyba że to była wina siarczystego wtedy mrozu ? niewiem ;) najczęściej w baku mam tylko kilka litrów byle żebrak nie świecił a tylko czasem mruga :)21

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 20 gru 2018, 10:49
przez Pawel78
to u mnie pierwsze auto z takim systemem :D

na plaku odpalił i chodzi równo - dzisiaj dobierze się do wtryskiwaczy.. ja już jestem prawie pewien że to ten obsrany czujnik ciśnienia oleju..
kurcze u mnie też nie można znaleźć tego gniazda do podpięcia kompa..

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 20 gru 2018, 10:57
przez Jake
Pawel78 napisał(a):to u mnie pierwsze auto z takim systemem :D

na plaku odpalił i chodzi równo - dzisiaj dobierze się do wtryskiwaczy.. ja już jestem prawie pewien że to ten obsrany czujnik ciśnienia oleju..
kurcze u mnie też nie można znaleźć tego gniazda do podpięcia kompa..

Nie ma po lewej stronie kierownicy pod malutka klapka? (Tam gdzie w 3.1 jest reczny gaz)?
A w okolicy tunelu środkowego/lewarków? U mnie tam jest OBD2 od ABS/AirBag (wisi wtyczka luzem, nie wiem czy kiedys byla gdzies zamontowana).

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 20 gru 2018, 11:51
przez Pawel78
nie, pod klapka nie ma..

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 04 sty 2019, 18:30
przez Pawel78
Gniazdo znalezione - Trooper dalej nie odpala :(
Ciśnienie oleju na listwie- podczas kręcenia nie podnosi się - O,6Mpa (wymagane 6)
IMG_2223.jpg
IMG_2223.jpg (71.33 KiB) Przeglądane 13995 razy

Znaczy się chyba trzeba szukać w tym kierunku

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 05 sty 2019, 21:45
przez leleb5
Może tak być że odpadł smok (odłamał się uchwyt)lub uszkodzone oringi smoków i nie zasysa oleju do pompy wysokiego ciśnienia. Należało by sprawdzić ciśnienie na listwie czujnikiem zegarowym.
Zwalaj miskę, kontrola smoków i wymiana oringów.

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 05 sty 2019, 22:36
przez Pawel78
Dzięki- podobny kierunek dziś w Delta Wrocław mi doradzili
Tyle ze poziom oleju mam z górna kreska na bagnecie a wtedy podobno powinien odpalać

Pewnie trochę zabawy będzie bo zakładam że powodów może być mnóstwo..

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 05 sty 2019, 22:43
przez leleb5
Co to za program diagnostyczny?

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 05 sty 2019, 22:55
przez Pawel78
Nie zwróciłem uwagi u mechanika..
Raczej nie oryginalny Tech ale miał w bazie Isuzu i 4JX1..

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 10 wrz 2019, 14:02
przez kmatuk
U mnie pomogła wymiana zaworu wysokiego ciśnienia oleju. Tutaj pisałem więcej: viewtopic.php?f=5&t=3914

Zawór był uszkodzony i na stałe otwarty.

Re: Kupiłem Tropka 3.0DTI - wiadomości techniczne

PostNapisane: 11 wrz 2019, 10:07
przez Pawel78
u mnie to samo, zawór regulacji ciśnienia (wkręcony w pompę)
zaciął się w pozycji otwartej.
Po wyczyszczeniu samochód odpala, przejechałem już jakieś 3 tyś km i na razie tfu tfu sobie chwalę ;)