Strona 1 z 2

[3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 24 cze 2013, 18:47
przez ByKoks
A wiec kontunuacja tematu TODa - (poprzedni watek nie w tym dziale co trzeba, moze moderator go przeniesie)


A wiec od paczatku: posiadam Troopera 3.5 V6 po swampie na 3.2 V6 z frontery B, niestety skrzynia przestała jechać.

Jestem na etapie skrzyni, Ta z frontery pasuje, TOD ładnie sie na nią przepiął jednak różnią sie dwoma czujnikami..



jak na obrazku poniżej. 1 jest okrągła... 14 to kwadratowa kostka, w skrzyni z frontery kostki sa zamienione. 1 jest w miejscu 14 - a 14 w miejscu 1. kwadratowa kostka zapina sie i jest ok. okrągła ma 2 kable więcej. Pytanie do czego służą ewentualnie gdzie dalej ida w skrzynie, z tego co narazie wyczytałem to po prostu uszczelnione wyjście kabli ze skrzyni (środka)

wiem ze pewnie nieuniknionym jest rozebrac i sprawdzić ale ktokolwiek widział ktokolwiek wie :?:

Obrazek

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 25 cze 2013, 10:40
przez Nahen/thor_
Tak się zastanawiam co wg angoli w tym przypadku znaczy "adapter case" czy to w naszym rozumieniu reduktor jeżeli tak to kwestia ilości zbieranych danych z reduktora i samej skrzyni. Hmm ale konkretnie to nie mam pomysłu jak to ugryźć.

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 25 cze 2013, 21:17
przez ByKoks
Reduktor w tym przypadku idze chyba swoim światem - próbowałem to odczytać/tłumaczyć na wiele sposobów i na razie mam cos w stylu "obwód elektryczny" miedzy nimi dwoma. Main Case - czyli wejscie główne, Adapter Case czyli jakieś przejście, przejściówka... powoli zaczyna mnie od tego bolec głowa :?

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 27 cze 2013, 17:44
przez ByKoks
No i rozebrane - jednak to nadal średnio mi cos mówi. Na zdjęciu padnięta skrzynia od 3.5 (różni sie jedna literka w oznaczeniach od tej fronter owej)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

a wiec ten dodatkowy kabel to czujnik temperatury oleju, i to by sie akurat zgadzało - wychodzi na to ze po prostu zawsze przechodzi przez to okrągłe złącze - niezależnie czy jest w małej czy dużej misce. Średnice obu gniazd sa oczywiście inne wiec tak po prostu nie da sie ich przełożyć.

To co tutaj widać to elektrozawory - podejrzewam ze rozchodzi sie o tryb "power" i "zima" ale to tylko spekulacje. Myślałem ze istnieje jakieś połączenie miedzy mała a duza miska i w jakiś magiczny sposób jednak da sie przemienić owe kostki.. powtarzam automaty to jak narzazie dla mnie nowość - nigdy mnie do nich jakoś nie ciągło.


I kolejne pytanie - czy wie ktos gdzie to odszukać w manualu, bo nie wiem pod jakimi kryteriami nawet juz tego szukać, czy gdzieś to tam wgl jest? Wychodzi na to ze ta od Froty tez bede musiał rozłożyć i.. no właśnie jeszcze nei wiem co :?:

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 27 cze 2013, 20:13
przez PiotrR
Witaj .Jak napędzany jest reduktor od skrzyni. :?:

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 29 cze 2013, 12:12
przez ByKoks
Zwykły wałek wielofrezowy

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 30 cze 2013, 23:34
przez PiotrR
:)2

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 01 lip 2013, 12:34
przez krokodyl
Witaj może wiesz gdzie kupić filtr oleju i uszczelkę miski skrzyni do automata? Może znasz producenta skrzyni aut.? Pzdr Krokodyl

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 01 lip 2013, 16:32
przez 8P8C

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 02 lip 2013, 23:54
przez ByKoks
Skrzynia jest sygnowana GM - mój filterek jest Filtron'a tak np, wiec dostępność powinna byc raczej spora. Uszczelek nie mogłem znaleźć wiec dorobiłem własne..




Jest progress - skrzynia juz złożona, kostki przylutowane na dniach bedzie wsadzana do auto. Zobaczymy czy nic sie nie posypie :?

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 11:01
przez freefly
Czy skrzynia przestała działać po przełożeniu silnika 3,2 na miejsce tego 3,5. Czy przez jakiś czas działa i dopiero zrobiła zgon?

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 22:19
przez ByKoks
Kupiłem go z rozdartym 3.5 - skrzynia od samego początku szarpała na jedynce, wystarczyło odpuścić lekko gaz i było ok, na resztę przełożeń przepychała sie juz dobrze

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 22:31
przez freefly
ByKoks napisał(a):Kupiłem go z rozdartym 3.5 - skrzynia od samego początku szarpała na jedynce, wystarczyło odpuścić lekko gaz i było ok, na resztę przełożeń przepychała sie juz dobrze


Jesteś pewien, że szarpanie to była wina samej skrzyni?

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 22:35
przez ByKoks
raczej tak.. bo niby czego? Szarpała, poźniej przestała szarpać bo juz z miejsca nie ruszyła - cała sytuacja zakończyła sie tym ze wracałem do domu na wstecznym - fajnie było :) :)2 :)2

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 22:43
przez jumbo
Na ostatim zdjeciu w lewym dolnym rogu są elektrozawory 1-2,3-4 i 2-3 biegu ale pewności nie mam. :?: U mnie czasem szarpnie zmieniając z 2 na 3 więc troche czytałem i pytalem, ale każdy macher mówi że at trzeba wyjąć :roll:

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 22:48
przez jumbo
Przy nasępnej wymianie oleum sprubuję przepłukać el.zawór 2-3 i zobaczymy :?:

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 23:19
przez freefly
ByKoks napisał(a):raczej tak.. bo niby czego? Szarpała, poźniej przestała szarpać bo juz z miejsca nie ruszyła - cała sytuacja zakończyła sie tym ze wracałem do domu na wstecznym - fajnie było :) :)2 :)2


A TRANSMISSION CONTROL MODULE znaczy się sterownik skrzyni (takie cóś http://www.ebay.com/itm/8970350080-ISUZ ... 0785810763)?

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 03 lip 2013, 23:52
przez ByKoks
Szczerze wątpie - gdyby to był sterownik działy by sie pewnie obok jeszcze inne dziwne rzeczy - poza szarpaniem i smrodem przepalonego oleju w feralny dzien innych objaw nie zaobserwowano.


Jak wsadze pochwale sie rezultatem na pewno ;)

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 04 lip 2013, 00:06
przez freefly
ByKoks napisał(a):Szczerze wątpie - gdyby to był sterownik działy by sie pewnie obok jeszcze inne dziwne rzeczy - poza szarpaniem i smrodem przepalonego oleju w feralny dzien innych objaw nie zaobserwowano.


Jak wsadze pochwale sie rezultatem na pewno ;)


Jakie by się działy rzeczy ?(nie miałem na myśli ECU samochodu)
Obawiam się, że samo przełożenie skrzyni nie wystarczy, żeby zadziałało.

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 05 lip 2013, 00:03
przez ByKoks
Skrzynia wsadzona, zostało podpiąć do instalacji i poskręcać wały - zobaczymy ;)



CO by sie działo.. przede wszystkim przy błędzie sterownika skrzynia przechodziła by w tryb awaryjny co nigdy nie miało miejsca.

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 05 lip 2013, 00:48
przez freefly
ByKoks napisał(a):CO by sie działo.. przede wszystkim przy błędzie sterownika skrzynia przechodziła by w tryb awaryjny co nigdy nie miało miejsca.


A jak chcesz przeprowadzić adaptację tej skrzyni, żeby "gadała" z ECU silnika ?

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 05 lip 2013, 10:38
przez ByKoks
Cała instalacja została ze starej skrzyni - przepiałem instalacje, nie zgadzały sie jedynie dwie kostki o których mowa powyżej.. do TOD'a jest przypisana osobna wiązka tak wiec wszystko było zrobione bezinwazyjnie

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 05 lip 2013, 12:20
przez 8P8C
W tamtych czasach nie bylo zadnych adaptacji.... to wymysl z czasow szyny CAN :):)
Wystarczy ze sterownik silnika mial opcje automatu ..:)

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 11 lip 2013, 11:04
przez Nahen/thor_
W manualu tym większym (120-130 MB) wszystko jedno w którym roczniku szukaj sekcji TRANSMISSION bodaj sekcja 7 i tam masz manual, automatic itp i zerknij sobie może tam coś znajdziesz interesującego.

Re: [3.5 V6 A] kostki na skrzyni

PostNapisane: 30 sie 2013, 00:29
przez ByKoks
I auto wróciło do łask - nie szarpało, przyspieszało i to nawet do przodu a nie tylko do tyłu....



Niestety auto zmieniło właściciela z przyczyn takich i owakich jednak chyba rozstać sie ze mna nie chce bo znowu zaczęło szarpac. Faktycznie jak pisał freefly moze to byc ten sterownik, zmieniłem silnik zostawiajac kompa który juz był w aucie, skrzynie tak samo - Pytanie tylko czy ten sterownik z frontery bedzie pasował i do Troopera?

Jesli ma ktos jakikolwiek pomysł.. moze sie nim śmiało dzielić naprawdę sie nie obraże :)2 :|