4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez am13mx » 04 sie 2013, 13:26

Witam,

na wstępie chciałbym się przywitać. Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość przy ewentualnych wpadkach:-)

Niedawno zostałem posiadaczem Troopera 3.0 DTI z roku 2000. Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem (wypalony tłok przez lejący wtryskiwacz). Powoli odbudowałem silnik i jest on już z powrotem w samochodzie, ale nie ma chęci zapalić:-(. Wtryskiwacze także wymieniłem na pewne, działające.
Wcześniej śledząc to forum wiele się już nauczyłem, ale niestety, coś mi wciąż nie gra.

Objawy są takie - auto kręci, ale się nie odzywa. Ciśnienie oleju w układzie doprowadzającym olej do pompy oleju wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem rośnie do 1,5 bara (czy to wystarcza?). Olej dochodzi do pompy i jakby tu mam koniec sukcesów. W rurze olejowej wtryskiwaczy nie nabija mi ciśnienia. Wkręciłem tam manometr i max. osiąga 1,0 bar.
Rozebrałem zawór w pompie sterujący przepływem oleju do rury ciśnieniowej, ale nie znalazłem w nim nic podejrzanego.

Raz udało mi się uruchomić silnik przy użyciu samostartu. Chodził słabo i tylko powyżej 1500 obr/min. Jak spadło poniżej, od razu zgasł.

I tu proszę doświadczonych w naprawach tego silnika o kilka porad:

- jak sprawdzić, czy zawór sterujący ciśnieniem (Rail Pressure Control Valve)działa? Nie mam jak się podłączyć do Tech2, czy bez tego jest jakiś sposób?
Czy przy kręceniu rozrusznikiem powinien dochodzić do niego prąd / napięcie? Powinno się cośw nim otwierać / ruszać?
- czy jest jakaś metoda, żeby sprawdzić pompę oleju wysokiego ciśnienia? Może to w niej leży przyczyna?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
am13mx
 
Posty: 3
Dołączył(a): 04 sie 2013, 13:07

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez freefly » 04 sie 2013, 22:25

W tym silniku samo włożenie innych wtryskiwaczy i podłączenie kabelków nie jest wystarczające. Trzeba przy pomocy TECHa "poinformować" o tym ECU silnika. Trzeba je zaprogramować. Jak również przy pomocy techa wykonać testy.
Nie masz techa, masz pecha. ;)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez am13mx » 04 sie 2013, 22:38

dzięki za zainteresowanie tematem.
Nie wydaje mi się jednak, żeby kodowanie wtryskiwaczy miało związek z brakiem ciśnienia w rurze olejowej. Bez kodowania silnik i tak powinien zapalić, najwyżej nierówno by chodził.
A tu ciśnienia w rurze brak..... :(

Jak znajdę ciśnienie i silnik już będzie palił, to na pewno zakoduję wtryskiwacze.
am13mx
 
Posty: 3
Dołączył(a): 04 sie 2013, 13:07

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez kalex » 06 sie 2013, 12:57

Jest "przestawiacz" ciśnienia oleju do zapalania silnika. Po to żeby olej poszedł tylko do pompy wtryskowej. Jest też sposób na ewentualne rozszczelnienie smoka. Zalej go olejem maxa, b.mocno powyżej stanu na bagnecie , jak zapali to smoki. SPUŚĆ ODRAZU nadwyżkę oleju.
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez am13mx » 07 sie 2013, 15:03

dziękuję za radę. Silnik był rozebrany i składany od podstaw, więc i smoki są założone tak jak być powinny. Kupiłem auto z zatartym silnikiem przez lejący wtrysk.
Problem został już rozwiązany. Auto odpala.
Nie było potrzebne wpisywanie wtryskiwaczy.

A przyczyną był zacięty w pozycji otwartej zawór sterujący przepływem oleju w pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve).

Pozdrawiam

Arek
am13mx
 
Posty: 3
Dołączył(a): 04 sie 2013, 13:07

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez Pawel78 » 19 sty 2019, 16:31

zacięty w pozycji otwartej zawór sterujący przepływem oleju w pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve)
- u mnie to samo, po wyczyszczeniu wrócił do życia :D


Tak na przyszłość - czy można to gdzieś kupić w PL, ew czy pasuje CAT 122-5053, koszt 1100zł :evil: ) ???
Pawel78
 
Posty: 74
Dołączył(a): 05 gru 2018, 01:08

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez kmatuk » 19 sie 2019, 13:01

Pawel78 napisał(a):zacięty w pozycji otwartej zawór sterujący przepływem oleju w pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve)
- u mnie to samo, po wyczyszczeniu wrócił do życia :D


Tak na przyszłość - czy można to gdzieś kupić w PL, ew czy pasuje CAT 122-5053, koszt 1100zł :evil: ) ???


Kupiłem na Amazonie : https://www.amazon.com/gp/product/B07F1 ... UTF8&psc=1 koło 400 PLN z dostawą ekspresową.

Silnik zaczął startować ale bardzo długo zajmuje start, z tego co mówił mechanik długo trwa zanim pojawi się odpowiednie ciśnienie. Macie może jakieś sugestie ?
kmatuk
 
Posty: 10
Dołączył(a): 07 gru 2017, 10:09

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez Pawel78 » 21 sie 2019, 11:26

nie mam dużego doświadczenia z tym silnikiem ale w kilku wątkach można znaleźć info że 3.0 startuje długo.
mój jak postoi to czasem nawet odpali dopiero za 2-3 kręceniem
może to jeden z powodów zamontowania dwóch akumulatorów :)21

zakładam ze z czasem ciśnienie "ucieka" i pompa potrzebuje chwile by uzyskać 6MPa w rurze olejowej, nawet zastanawiałem się nawet czy nie dorobić jakiegoś patentu z pompką ręczną.. :twisted:

Pytanie też czy to co zamontowałeś to idealny zamiennik, może inny prąd i nie domyka tak jak powinien
Pawel78
 
Posty: 74
Dołączył(a): 05 gru 2018, 01:08

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez Jake » 21 sie 2019, 14:19

Pawel78 napisał(a):nie mam dużego doświadczenia z tym silnikiem ale w kilku wątkach można znaleźć info że 3.0 startuje długo.
mój jak postoi to czasem nawet odpali dopiero za 2-3 kręceniem
może to jeden z powodów zamontowania dwóch akumulatorów :)21

Dwa akumulatory były tez w 3.1 ktore startuje od ćwierc obortu wału, dwa aku to po prostu kwestia duzego pradu rozruchowego. Byly montowane fabrycznie w autach na tereny z chlodniejszym klimatem.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

Postprzez kmatuk » 10 wrz 2019, 13:57

Pawel78 napisał(a):nie mam dużego doświadczenia z tym silnikiem ale w kilku wątkach można znaleźć info że 3.0 startuje długo.
mój jak postoi to czasem nawet odpali dopiero za 2-3 kręceniem
może to jeden z powodów zamontowania dwóch akumulatorów :)21

zakładam ze z czasem ciśnienie "ucieka" i pompa potrzebuje chwile by uzyskać 6MPa w rurze olejowej, nawet zastanawiałem się nawet czy nie dorobić jakiegoś patentu z pompką ręczną.. :twisted:

Pytanie też czy to co zamontowałeś to idealny zamiennik, może inny prąd i nie domyka tak jak powinien


Długo ale miejscami na granicy wydolności akumulatora, idealny pewnie nie, i na ile rozumem sytuację trzeba zrobić adaptację zaworu.
kmatuk
 
Posty: 10
Dołączył(a): 07 gru 2017, 10:09


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości