Strona 1 z 1

4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 04 sie 2013, 13:26
przez am13mx
Witam,

na wstępie chciałbym się przywitać. Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość przy ewentualnych wpadkach:-)

Niedawno zostałem posiadaczem Troopera 3.0 DTI z roku 2000. Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem (wypalony tłok przez lejący wtryskiwacz). Powoli odbudowałem silnik i jest on już z powrotem w samochodzie, ale nie ma chęci zapalić:-(. Wtryskiwacze także wymieniłem na pewne, działające.
Wcześniej śledząc to forum wiele się już nauczyłem, ale niestety, coś mi wciąż nie gra.

Objawy są takie - auto kręci, ale się nie odzywa. Ciśnienie oleju w układzie doprowadzającym olej do pompy oleju wysokiego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem rośnie do 1,5 bara (czy to wystarcza?). Olej dochodzi do pompy i jakby tu mam koniec sukcesów. W rurze olejowej wtryskiwaczy nie nabija mi ciśnienia. Wkręciłem tam manometr i max. osiąga 1,0 bar.
Rozebrałem zawór w pompie sterujący przepływem oleju do rury ciśnieniowej, ale nie znalazłem w nim nic podejrzanego.

Raz udało mi się uruchomić silnik przy użyciu samostartu. Chodził słabo i tylko powyżej 1500 obr/min. Jak spadło poniżej, od razu zgasł.

I tu proszę doświadczonych w naprawach tego silnika o kilka porad:

- jak sprawdzić, czy zawór sterujący ciśnieniem (Rail Pressure Control Valve)działa? Nie mam jak się podłączyć do Tech2, czy bez tego jest jakiś sposób?
Czy przy kręceniu rozrusznikiem powinien dochodzić do niego prąd / napięcie? Powinno się cośw nim otwierać / ruszać?
- czy jest jakaś metoda, żeby sprawdzić pompę oleju wysokiego ciśnienia? Może to w niej leży przyczyna?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 04 sie 2013, 22:25
przez freefly
W tym silniku samo włożenie innych wtryskiwaczy i podłączenie kabelków nie jest wystarczające. Trzeba przy pomocy TECHa "poinformować" o tym ECU silnika. Trzeba je zaprogramować. Jak również przy pomocy techa wykonać testy.
Nie masz techa, masz pecha. ;)

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 04 sie 2013, 22:38
przez am13mx
dzięki za zainteresowanie tematem.
Nie wydaje mi się jednak, żeby kodowanie wtryskiwaczy miało związek z brakiem ciśnienia w rurze olejowej. Bez kodowania silnik i tak powinien zapalić, najwyżej nierówno by chodził.
A tu ciśnienia w rurze brak..... :(

Jak znajdę ciśnienie i silnik już będzie palił, to na pewno zakoduję wtryskiwacze.

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 06 sie 2013, 12:57
przez kalex
Jest "przestawiacz" ciśnienia oleju do zapalania silnika. Po to żeby olej poszedł tylko do pompy wtryskowej. Jest też sposób na ewentualne rozszczelnienie smoka. Zalej go olejem maxa, b.mocno powyżej stanu na bagnecie , jak zapali to smoki. SPUŚĆ ODRAZU nadwyżkę oleju.

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 07 sie 2013, 15:03
przez am13mx
dziękuję za radę. Silnik był rozebrany i składany od podstaw, więc i smoki są założone tak jak być powinny. Kupiłem auto z zatartym silnikiem przez lejący wtrysk.
Problem został już rozwiązany. Auto odpala.
Nie było potrzebne wpisywanie wtryskiwaczy.

A przyczyną był zacięty w pozycji otwartej zawór sterujący przepływem oleju w pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve).

Pozdrawiam

Arek

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 19 sty 2019, 16:31
przez Pawel78
zacięty w pozycji otwartej zawór sterujący przepływem oleju w pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve)
- u mnie to samo, po wyczyszczeniu wrócił do życia :D


Tak na przyszłość - czy można to gdzieś kupić w PL, ew czy pasuje CAT 122-5053, koszt 1100zł :evil: ) ???

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 19 sie 2019, 13:01
przez kmatuk
Pawel78 napisał(a):zacięty w pozycji otwartej zawór sterujący przepływem oleju w pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve)
- u mnie to samo, po wyczyszczeniu wrócił do życia :D


Tak na przyszłość - czy można to gdzieś kupić w PL, ew czy pasuje CAT 122-5053, koszt 1100zł :evil: ) ???


Kupiłem na Amazonie : https://www.amazon.com/gp/product/B07F1 ... UTF8&psc=1 koło 400 PLN z dostawą ekspresową.

Silnik zaczął startować ale bardzo długo zajmuje start, z tego co mówił mechanik długo trwa zanim pojawi się odpowiednie ciśnienie. Macie może jakieś sugestie ?

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 21 sie 2019, 11:26
przez Pawel78
nie mam dużego doświadczenia z tym silnikiem ale w kilku wątkach można znaleźć info że 3.0 startuje długo.
mój jak postoi to czasem nawet odpali dopiero za 2-3 kręceniem
może to jeden z powodów zamontowania dwóch akumulatorów :)21

zakładam ze z czasem ciśnienie "ucieka" i pompa potrzebuje chwile by uzyskać 6MPa w rurze olejowej, nawet zastanawiałem się nawet czy nie dorobić jakiegoś patentu z pompką ręczną.. :twisted:

Pytanie też czy to co zamontowałeś to idealny zamiennik, może inny prąd i nie domyka tak jak powinien

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 21 sie 2019, 14:19
przez Jake
Pawel78 napisał(a):nie mam dużego doświadczenia z tym silnikiem ale w kilku wątkach można znaleźć info że 3.0 startuje długo.
mój jak postoi to czasem nawet odpali dopiero za 2-3 kręceniem
może to jeden z powodów zamontowania dwóch akumulatorów :)21

Dwa akumulatory były tez w 3.1 ktore startuje od ćwierc obortu wału, dwa aku to po prostu kwestia duzego pradu rozruchowego. Byly montowane fabrycznie w autach na tereny z chlodniejszym klimatem.

Re: 4JX1 - brak ciśnienia w rurze olejowej wtryskiwaczy

PostNapisane: 10 wrz 2019, 13:57
przez kmatuk
Pawel78 napisał(a):nie mam dużego doświadczenia z tym silnikiem ale w kilku wątkach można znaleźć info że 3.0 startuje długo.
mój jak postoi to czasem nawet odpali dopiero za 2-3 kręceniem
może to jeden z powodów zamontowania dwóch akumulatorów :)21

zakładam ze z czasem ciśnienie "ucieka" i pompa potrzebuje chwile by uzyskać 6MPa w rurze olejowej, nawet zastanawiałem się nawet czy nie dorobić jakiegoś patentu z pompką ręczną.. :twisted:

Pytanie też czy to co zamontowałeś to idealny zamiennik, może inny prąd i nie domyka tak jak powinien


Długo ale miejscami na granicy wydolności akumulatora, idealny pewnie nie, i na ile rozumem sytuację trzeba zrobić adaptację zaworu.