LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez DaBomB » 05 paź 2009, 15:07

Witam, po przejechaniu większej liczby kilometrów stwierdziłem, że jednak średnio mnie stać na jeżdżenie tym autem i zdecydowałem się na założenie instalacji LPG. Zanim to zrobię chciałbym być pewien, ze to dobry pomysł, a zatem:

- czy ktoś wie jak ten silnik współpracuje z instalacją LPG
- jaki jest koszt porządnej instalacji (tzn. na przykład z dwoma reduktorami, żeby wszystko było zgodnie ze sztuką?)
- w jakim zakładzie we wrocłąwiu warto zlecić taki montaż

wolę zapłacić więcej, ale mieć pewność, że będzie to działać jak należy.

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
DaBomB
 

Re: LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez CptGADget » 04 lut 2010, 00:04

Witam.
Co prawda nie jestem z Wrocławia, ale przerabiałem rok temu temat "jak założyć gaz do Montka, żeby mnie szlag później nie trafił.."
Mam zainstalowaną sekwencję. Przez 11 miesięcy dwie regulacje serwisowe, wymiana filtrów, przejechane 14 kkm i zero problemów.
Spalanie ok. 17/100.
Jeżeli Cię to nadal interesuje, mogę podać więcej szczegółów.
PS.
Nie brałem pod uwagę drobnych problemów spowodowanych zatankowaniem "bździn" w stacji "krzaki".
Pzdr,
GAD
CptGADget
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11 lis 2009, 14:26

Re: LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez Wróbel » 05 lut 2010, 01:59

hey, jak mogę coś doradzić to powiem tak
Prins
albo
Landi Renzo Omegas
Tematykę gazów przerabiałem w Oplu omedze, kupiłem z syfiastą instalką (z taką tez sprzedałem :twisted: ) i wiem jedno NIE WARTO OSZCZEDZAć... szkoda nerwów. Te dwie instalki mogę z czystym sumieniem polecić. Jak ktoś mi mówi "mam sekwencję" albo "sekwencję sobie załóż" to śmiech mnie bierze. Sekwencja sekwencji nie równa. Przy najprostszych sekwencjach które głównie korzystają z odczytów lambdy i innych czujników dlatego też gdy coś padnie to odrazu mamy problem z gazem i gazownik odsyła do mechanika a ten do gazownika. Prins steruje wtryskiem gazu na podstawie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzyny. Obie te instalki maja super sterowniki adaptujące sie do silnika. Dlaetgo też ich regulacje są dużo rzadsze.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez gumirek » 05 lut 2010, 15:10

Gdybym był złośliwy, napisałbym że Kolega Wróbel sam kupił syfa i teraz wszystkim będzie odradzał dobre instalki ;)

Ale poważnie, to naprawdę dużo zależy od tego z czego i jak poskłada się instalkę. Jest mnóstwo komponentów, które należy omijać szerokim łukiem i to one psują opinie na temat bardziej przystępnych instalacji. Np. sterowniki LECHO i KME są awaryjne i często się rozregulowują. Parowniki KME są dużo słabsze niż wynika z oznaczeń i urywają się w nich plastikowe króćce. Listwy Valtec również przysparzają problemów. Jeśli klient nie zrobi rozeznania to z dużym prawdopodobieństwem otrzyma "sekwencję" właśnie na takich podzespołach. Sądząc po opiniach użytkowników i warsztatów, mało jest zastrzeżeń do sterowników STAG, parowników AG Scorpion, Zavoli Zeta N i S oraz wtrysków MagicJec lub PlaniJet.

Z kolei do najczęściej popełnianych błędów montażowych należy dobór małego parownika, wolnych wtryskiwaczy, często o zbyt małych średnicach, mała średnica rurki miedzianej dla silników o dużej mocy (dla Montków koniecznie fi 8mm). Najbardziej niechlujny błąd to wwiercanie dysz wtryskiwaczy w dużej odległości od wtryskiwaczy benzynowych, najczęściej bez wymontowania kolektora. Takiej instalacji nie można później ustawić, ze względu na dużą objętość przestrzeni między dyszą a zaworem dolotowym.

Natomiast do listy instalacji z wyższej półki dopisałbym BRC Sequent, jednak koszt dla szóstki to ok 4 tys. zł.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez Wróbel » 05 lut 2010, 22:26

Nikomu nic szczególnego nie odradziłem wręcz odwrotnie coś zaproponowałem :lol:
Fakt STAG tęż ma swoich zwolenników. Jest tani i dość mało awaryjny BRC natomiast bym nie polecił.
biorąc pod uwagę słowa "wolę zapłacić więcej, ale mieć pewność, że będzie to działać jak należy" to napisałem to co ja bym na jego miejscu zrobił. A chyba nie zaprzeczysz że Omegas i prins należą do czołówki jak chodzi o instalki. Dla mnie te dwie są sprawdzone i te mogę poleci ze wszytskimi instalacjami na polskim rynku do czynienia nie miałem wiec nic nie krytykuje głośno.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez gumirek » 06 lut 2010, 00:40

Kolega miał jakieś złe doświadczenia z BRC? Bardzo mnie zainteresowała ta opinia, bo uważałem tą markę za bardzo dobrą i nawet myślałem, żeby się szarpnąć na tą instalkę. Zwłaszcza ostatnie sterowniki Plug And Drive mają możliwość adaptacji jak te w Prinsach...

Wróbel napisał(a):chyba nie zaprzeczysz że Omegas i prins

Oczywiście zgadzam się w pełni. Tylko zwrot kosztów tych instalacji znacznie się wydłuża, natomiast kierowcy przesiadają się na LPG żeby zaoszczędzić. Na pewno stosowanie tańszych rozwiązań daje mniejszą pewność, ale moim zdaniem oprócz dwóch skrajności można wybrać też coś po środku ;)
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez Wróbel » 06 lut 2010, 01:05

Bezpośredniego kontaktu z BRC nie miałem, dwóch znajomych miało założoną właśnie tą instalacje i byli mocno niezadowoleni, ciągle narzekali że coś jest nie tak i wieczne regulacje. Staga 300 miało parę osób i chwalili sobie. Ja polecam te najlepsze , choc nie ukrywam że drogie instalacje, moze dlatego że sparzyłem się na swojej... obiecałem sobie wtedy że nigdy więcej auta z gazem. Stąd obecnie DIESEL :evil: Choc przyznam się że gdybym kupił benzyniaka to z pewnością założyłbym gaz, i z pewnością byłby to prins lub omegas. Teraz przymierzam się do kupna drugiej terenówki PAJERO Sporta 3.0 benzynce... zobaczymy co z tego wyjdzie
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: LPG w silniku 3.5 V6, dobry zakład we wrocławiu

Postprzez gumirek » 07 lut 2010, 20:14

Dzięki za odpowiedź. Co do BRC, szukając na sieci spotkałem się z problemem, którego rozwiązaniem było podobno załadowanie nowego softu. Jednak najczęstszym przypadkiem jest po prostu wadliwy montaż i z tym związane obawy mnie powstrzymują. Natomiast cieszę się ze zgodnych informacji na temat STAG'a. Skłaniam się właśnie do montażu tej instalacji, a jak wyjdzie dam znać na forum.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości