OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez kojan » 19 paź 2009, 17:57

Witam.Opon na rynku bez liku, tylko które wybrać :?: .Auto zakupiłem z oponkami 245/70 R16,producent zaleca 245/80 R16 zaś zaprzyjaźniony fachowiec i wytrawny znawca tematu poleca Discoverer Cooper 265/75 R16 116s.Narazie jeżdżę więcej po mieście niż w terenie, ale w każdej chwili sytuacja może się zmienić.Pytam więc szanownych forumowiczów czy zwiększenie rozmiaru opon w takim zakresie nie będzie miało dużego znaczenia dla eksploatacji samochodu. :roll:
Proszę o radę w tym względzie a może i wskazanie miejsca poboru opon z atrakcyjną ceną ;)
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 19 paź 2009, 22:48

w jakim celu wytrawny znawca tematu radzi zwiększenie szerokości? jakies argumenty?
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Nahen/thor_ » 19 paź 2009, 23:28

Im szersze tm wiadomo lepiej się zjeżdża ze stoku ;) na nartach oczywiście ;) Sa dwie szkoły "szerokości opon" jedna to taka że szeroka opona daje więcej przyczepności nawet na mokrym, śliskim podłożu (błoto, śnieg, itp) a druga taka że wąska opona szybciej dogryza sie do czegoś od czego można się "odepchnąć" A prawda pewnie leży gdzieś po środku ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez kojan » 19 paź 2009, 23:47

Teorię doboru opon zgłębiam przed monitorem aż mi gałki oczne spuchły :) Pytam raczej o to na czym wy jeździcie i co się naprawdę sprawdza :?:
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 20 paź 2009, 08:40

ja tez dlugo zglebiam ten temat. teraz 245 kuhmo szosowe. cale lato przetoczylem sie po lowisku i bylo nieźle na zime chcialem zmienic na 265 zeby sie tak w blocie nie zapadal. ale wagi i tak nie oszukasz, nie mam ldsu, jak wjade tam gdzie nie trzeba, to szersze laczki mi nie pomoga. wiec nie ma co kombinowac kupie jakies atki 245 i finito. a zona zarzadzila ze do lowiska na przyszly sezon bedzie samurai ( jakby nie patrzec tona mniej a laczki 235 spokojnie ciągnie ) .....:) wiec odkladamy
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez TOBIASZ » 20 paź 2009, 16:15

Witam wszystkich.

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu i zapytać,czy może ktoś wie jakie rozmiarowo opony są zalecane przez producenta do opla monterey 3.0 DTI RS ? Jakie zalecane,jakie minimalne i jakie maksymalne rozmiarowo... Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 20 paź 2009, 17:43

znajdziesz na słupku kierowcy....
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Nahen/thor_ » 20 paź 2009, 20:15

Generalni ejak ktoś ma możłiwości (czytaj: warunki do przechowywania i kasę ;) ) to ideałem jest mieć najzwyklejsze na swiecie zimówki w słusznym rozmiarze czyli w tym przypadku między 245 a 265 i na sezon letni jakieś ATki/MTeki.

Ja jeżdżę oboma trupami na ATkach z tym że w "nowym" 3.0 DT mam ATki BFGoodridge a w "staruszku" siakieś rosyjskie ATki ktore mają bieżnik prawie MTkowski i te na pewno będzi trzeba wymienić.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez kojan » 20 paź 2009, 21:38

Udało mi się znaleźć ciekawy kalkulator opon 8-)
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zam ... eField.y=9
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez kugel » 24 paź 2009, 10:52

Generalnie to na zimę nie ma co szaleć z szerokością.Ja na swoim Troopie mam General Grabber AT2 ,osobiście sprawdziłem je w warunkach zimowych i z czystym sumieniem mogę je polecić . Dodam że pracuję i większość czasu spędzam w Norwegii ,a tu zimy zimy bywają extremalne :) .Specyficzny kraj i specyficzne wymagania nauczyły tubylców co warto mieć na kołach. Tu zimą nikt nie "lansuje" się na szerokich laczach ;) , a wręcz przeciwnie , zakłada się raczej opony węższe ,ale o wyższym profilu.Zakładaj gumy w fabrycznym wymiarze (245/70/16) , i nie ma co kombinować ,Ameryki nie odkryjesz ;) . Pozdro.
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez kojan » 24 paź 2009, 15:33

Dziękuję za pomoc i sugestie w temacie doboru opon.Znalazłem w Gdańsku profesjonalistę od opon który twierdzi podobnie jak "kugel" że najrozsądniej jest zastosować rozmiar wskazany na słupku przez producenta.Gdybym był rozsądny to nie kupiłbym samochodu dla którego niema części ani prawdziwego serwisu.Zamówiłem więc oponki Cooper Diskoverer 265/75 R16.Mam świadomość że zmieni się spalanie i licznik będzie trochę przekłamywał.Jakby za to będę siedział trochę wyżej a dodatkowe tarcie da też lepsze hamowanie ;)
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez TOBIASZ » 06 lis 2009, 11:34

Witam wszystkich.

To może i ja kilka słów dodam od siebie na temat opon do Monterey 3.0 DTI. Nie zawsze do końca mamy wpływ na to,jakie opony będzie miało nasze autko. Tak się właśnie złożyło,że skutkiem pewnego przypadku,stałem się właścicielem opon M/T o rozmiarze 265/75/16. I żeby nie tworzyć zbędnego spamu,napiszę tylko,że opony te zaskoczyły mnie zupełnie. Spodziewałem się,że spory balon będzie źródłem nieustannego podrzucania samochodu (krótka wersja RS) ,a terenowy bieżnik stanie się skutecznym zagłuszaczem samochodowego audio. Mogę śmiało powiedzieć,że nie tylko nie podrzuca mocniej,ale zdecydowanie poprawiła się płynność jazdy po naszym krajowym wyrobie asfaltopodobnym,a w szczególności po łatach piętą ugniatanych. Nie zaobserwowałem wzrostu zużycia paliwa,ani żadnego ocierania opon o elementy nadwozia/podwozia.Głośność to tylko nieznaczny wzrost szumu,który tak na prawdę jest wyraźnie słyszalny dopiero powyżej 100 km/h. Żadnych wibracji,żadnego skakania czy znoszenia - samochód należycie trzyma tor jazdy. Życzyłbym sobie jeszcze dobrego sprawowania tych opon w okresie zimowym. Jeżeli tak będzie,to innych gumek już nie chcę.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez kugel » 06 lis 2009, 13:06

Takie M/Teki w śniegu robią dobrze , ale na " szklance" to tragedia.Są twarde i na śliskim lubią żyć własnym życiem.Jeżeli ganiasz autem na co dzień i częściej po czarnym to ważniejsze jest nie to czy się wygrzebie , ale czy się zatrzyma ;) .Ja preferuję na zimę A/T w fabrycznym rozmiarze.Trakcja przyzwoita, droga hamowania optymalna , a i spalanie w normie :) .Za to teren to inna bajka ;) .
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez TOBIASZ » 06 lis 2009, 19:37

kugel napisał(a):Takie M/Teki w śniegu robią dobrze , ale na " szklance" to tragedia.Są twarde i na śliskim lubią żyć własnym życiem.


Tego właśnie się obawiam.Ale będzie okazja sprawdzić - już wkrótce...
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Nahen/thor_ » 06 lis 2009, 19:45

MTki wcale nie robią dobrze w śniegu. Robią dobrze w błocie, piasku, bagnie ale nie w śniegu. Niejednokrotnie bylem świadkiem jak autka 4x4 na zwykłych zimówkach czy ATkach dawały radę w śniegu przy np podjazdach pod takie sobie górki a potwory na MTkach podjeżdżały na "5 razy" z dobrym rozpędem i czasem im sie udawalo ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez TOBIASZ » 17 gru 2009, 21:09

TOBIASZ napisał(a):
kugel napisał(a):Takie M/Teki w śniegu robią dobrze , ale na " szklance" to tragedia.Są twarde i na śliskim lubią żyć własnym życiem.


Tego właśnie się obawiam.Ale będzie okazja sprawdzić - już wkrótce...


Sprawdziłem - od wczoraj intensywnie testuję opony M/T na każdej możliwej,zimowej nawierzchni.Okazuje się,że opony te doskonale radzą sobie w śniegu,zarówno suchym jak i mokrym.Bez najmniejszego problemu wygrzebują pojazd z pokaźnych zasp.Natomiast można mieć małe zastrzeżenia co do ich sprawowania podczas wytracania prędkości na śliskiej nawierzchni - chociaż mam wrażenie,że opony dedykowane do zimowego użytkowania (tzw zimówki),nie poradziłyby sobie w takiej sytuacji lepiej.Po prostu nie ma opon na lód i koniec - tylko kolce.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez kugel » 20 gru 2009, 18:41

Podzielam to co piszesz ,mam takie same doświadczenia z oponami M/T :)2
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez SUPER TROOPER » 07 sty 2010, 12:02

Moze juz za pózno , ale ja powiem tak .
Po pierwsze musza to byc nowe opony .
Po drugie do samochodu terenowego jak najszersze opony i najwieksze ( w granicach rozsadku do 40 cali :P ).
Po trzecie w zaleznosci od proporcji jazdy teren-szosa , zima-lato uniwersalne wystarcza .
Po czwarte na lód najlepsze sa lyzwy .
Po piate - twierdzenia te opieram na podstawie wlasnego doswiadczenia ( 25 lat ) jazdy na waskich i malych , a takze na duzych i szerokich oponach .
Dobra opona ( i hamulce oczywiscie ) moga nam uratowac zycie po prostu . Mi juz raz uratowaly :D . I nie kupowalem nigdy i nie kupie uzywanej lub tanszej jak mozna kupic lepsza a drozsza , a potem nadal cieszyc sie zyciem .
Przepraszam za niepolskie czasem literki - taka klawiatura .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Nahen/thor_ » 07 sty 2010, 12:10

Ztymi "szerokimi" to byłbym ostrożny ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez SUPER TROOPER » 07 sty 2010, 12:41

Aha , jeszcze dorzuce punkt 6 : zima -jezdzimy do momentu kiedy bieznik jeszcze ma wysokosc okolo plus minus 0,5 centymetra . Mówie o oponie do samochodu terenowego takiego jak nasze .ten moment gwarantuje nam bezpieczenstwo zima . Wartosc , albo pasek , albo znacznik na oponie , tzw graniczny oznacza tylko to ,ze tej opony juz wrecz nie wolno uzywac- nawet latem .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Nahen/thor_ » 08 sty 2010, 18:20

Pól centymetra ma robić w zimę? Chyba tylko na czystej odśnieżonej drodze asfaltowej ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Wróbel » 08 sty 2010, 21:02

CO do opon to też coś powiem. Dwa lata temu pojechałem w góry dokładnie do Niedzicy( w okresie sylwestra) autem Opel omega B z tylnym napędem boksem na dachu. Założone miałem opony letnie kierunkowe (dobrej firmy co prawda) typowe do szybkiej jazdy po suchym :D Drogę powrotną wybraliśmy ciekawszą żeby nie stac na zakopiance pojechaliśmy na Maków a żeby ominąć korek przed Makowem odbiliśmy na stryszawę :D kto zna tereny wie jakie tam górki i serpentyny.
Podobno na Cb mówili o mnie jeszcze ładnych parę dniiii a i następnego roku spotkałem osobę (na CB) która rok wcześniej słyszała o naszym wyczynie.
Podsumowując przejechać da się wszystko... zależy od techniki jazdy... o ile specem jazdy off-road nie jestem o tyle w śniegu trochę "pogrzebałem".
Nie potępiam używania zimówek... bo jazda osobówką na zimowych w trudnych warunkach róznica jest kolosalna i nie ma dwóch zdań. Jeżdżąc natomiast Troopkiem powiem że moim zdaniem BF goodrich A/t 245/70 16 wystarczają w zupełności. Będą dobre i latem i zimą i do lekkiego terenu też się nadadzą. Typowych zimówek ja osobiście bym nie zakładał w aucie terenowym.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Wróbel » 08 sty 2010, 21:11

Co do szerokości opon :D to moja subiektywna ocena:
Opona wąska wetnie się w śnieg i tarcie odbywa się na powierzchni czołowej opony i częściowo na pow. bocznych dlatego uważam iż w lekkich pojazdach lepiej stosować właśnie wąską oponę (na śniegu)
Szeroka oponę natomiast lepiej wybrać do troopka gdyż jest to auto ciężkie a co za tym idzie nacisk będzie wystarczająco duży. Oczywiście hamowanie również będzie lepsze. Na wąskich oponach tak ciężkie auto z dużym momentem mogło b grzebać aż siadło by na podłodze.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez Nahen/thor_ » 09 sty 2010, 11:54

Dziwi mnie, że ludzie którzy jeżdżą czasem poza asfaltem (jak ktoś pisze że jeździ 70 asfalt 30 teren w rzeczywistości to max 10% w terenie a nawet i tyle nie. Jeżeli ktoś się zamierza kłócić to niech siądzie z kalkulatorem i policzy rzetelnie ile z przejechanych w roku kilometrow faktycznie zrobił w terenie... nie wierzę, że z np przejechanych 30 000 km na rok przecietny użytkownik robi 10 000 w terenie ;) )zakładają opony MT i uważają, że inaczej nie da rady skoro i ja sam jak i wielu moich znajomych jeździło i jeździ w rajdach (nie RMPSTach) na np BFG AT i spoko dają radę... A tu się nagle dowiaduję, że żeby dojechać do domku który jest 10 km od asfaltu potrzeba opon MT i najlepiej jeszcze w rozmiarze 40" plus 400 KM pod maską ;)


Opony AT są różne ale BFG AT, GoodYear Wranglerr AT, BridgeStone Dueler AT i temu podobne dają radę w naprawde trudnych warunkach a do tego dużo lepiej daja radę niż MT w warunkach zimowych i na asfalcie i choćby ktokolwiek pisał, że MT w zimę robi lepiej to jakoś przez ostatnie 10 lat jazdy nie zauważyłem tego. Może i robi lepiej ale w bagnie przysypanym śniegiem, wszędzie gdzie jest zmarznięte podloże i leży na nim śnieg opony AT robią dużo wydajniej. O hamowaniu w typowych zimowych warunkach na drogach nie wspomnę, O ile na każdej oponie trzeba w zimę zakładać większy margines odlegości na hamowanie o tyle na MTkach trzeba go przyjmować 2x-3x większy niż na ATkach. Jeździłem starym Trooperem przez rok na MTkach i mimo, że robię prawie połowę w roku kilometrów w terenie często w takim gdzie praktycznie tylko maszyny budowlane dają radę to już nigdy nie wróce do MTków chyba, że wrócę do rajdów...

Co do szerokości opony to wypadałoby przyjrzeć się samochodom startującym w trudnych rajdach. I tu zdziwienie: mniej więcej 50/50 "zawodowców" uznaje wyższość szerokich opon nad wąskimi i odwrotnie. Wszystko w tym temacie zależy od techniki i warunków w jakich się jeździ. W zimę za to więszość kierowców stwierdzi że lepszą oponą jest opona węższa. Z pominieciem wypadków jazdy w warunkach takich jak np lodowce na Islandi ;) Tam nie ma szans żeby opona dotarła do przyczepnego podłoża ;) Chyba, że z calym samochodem :)21

Co do zimowych opon i letnich, kiedyś nie było takiego podziałui ludzie sobie radzili. Podstawa to rozsądek i technika, a w trudnych sytuacjach odpowiednia dawka szybkiego myślenia.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPONY ZIMOWE-TROOPER 3.0 DTI

Postprzez SUPER TROOPER » 09 sty 2010, 14:53

Wróbel napisal :
Szeroka oponę natomiast lepiej wybrać do troopka gdyż jest to auto ciężkie a co za tym idzie nacisk będzie wystarczająco duży.

Racja , ale i nie tylko do Troopera szeroka jest lepsza . Kazdy inny samochód pójdzie dobrze na szerszych . Zreszta sam widzialem terenówke na fabrycznych kolach , która stracila 15 minut na wygrzebanie sie ze sniegu na parkingu , a obok sasiad mial akurat opony takie jak moje - 35 cali - i wyjechal sobie powolutku , bez klopotu . Jeszcze uscisle - mówiac o sniegu mam na mysli warstwe sniegu o grubosci plus-minus 10 centymetrów - czyli wtedy kiedy mozna ulepic balwana :D , co jest coraz rzadszym zjawiskiem w Polsce :( . A tak normalnie , narciarze jezdza na nartach przeciez po sniegu ( zeby rozlozyc nacisk ) , a nie na cienkich lyzwach. A w samochodzie opona ma jeszcze przeciez bieznik .Natomiast zalozeniem - pierwszym i najwazniejszym - w oponie zimowej jest temperatura otoczenia , a dopiero potem rodzaj terenu po którym bedzie sie jezdzic .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Następna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości