Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez freefly » 18 lis 2009, 05:09

Witam szanownych forumowiczów.
Mam dwa pytanie. Czy dużo jest zachodu z wymianą oleju w reduktorze. Stosunkowo krótko jestem użytkownikiem tego auta i doprowadzam go właśnie do porządku.
I czy to normalny objaw, że na wolnych obrotach wajcha reduktora trzęsie się jak osika.

Dziękuję za jakiekolwiek merytoryczne podpowiedzi w tych tematach.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 18 lis 2009, 08:04

u mnie wajcha stoi w miejscu jak ch... na weselu! a jek sie wymienia to nie mam pojecia
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez swiebod » 18 lis 2009, 08:53

mogę Ci powiedzieć jak to było u mnie :)

odkręcasz śrubę spustową z reduktora, a później warto mieć taką dupną strzykawkę z wężykiem bo z 2L musisz wcisnąć przez drugi otwór :)

i to cała filozofia.
Pozdr,
Swiebod

Trooper 2,6i 1990r.
swiebod
 
Posty: 28
Dołączył(a): 11 sie 2009, 23:04
Lokalizacja: Gliwice

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez TOBIASZ » 18 lis 2009, 09:48

freefly napisał(a):czy to normalny objaw, że na wolnych obrotach wajcha reduktora trzęsie się jak osika.


Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika,to na początek rozbierz obudowę filtra powietrza i sprawdź czy jego wkład,nie wygląda tak jak ten na załączonej fotografii.Po wymianie tego wkładu na nowy,silnik mojego montiego odetchnął z prawdziwą ulgą.Drugą połową sukcesu,była wymiana oleju silnikowego wraz z dwoma filtrami olejowymi,z niewłaściwego moim zdaniem 10W 40 półsyntetyk,na 5W 40 syntetyk.Słuszność mojego poglądu co do rodzaju oleju,potwierdza sam silnik,mrucząc bez żadnych szarpnięć w całym zakresie obrotów.Na poprzednim układzie filtrowo-olejowym,ten sam silnik o mało mi z ramy nie wyskakiwał na wolnych obrotach,okładając mnie po kolanie lewarkiem od biegów ;) .Przejechałem od momentu zmiany gatunku oleju około 5 tysięcy kilometrów i nic złego się nie dzieje.Ten silnik jak widać na moim przypadku,lubi być dobrze traktowany :D Jeżeli chodzi o samą wajchę,której drgania biorą się z innej przyczyny niż nierówna praca silnika,to sorry - nie pomogę.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez freefly » 18 lis 2009, 11:53

freefly napisał(a):czy to normalny objaw, że na wolnych obrotach wajcha reduktora trzęsie się jak osika.


TOBIASZ napisał(a):Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika,to na początek rozbierz obudowę filtra powietrza i sprawdź czy jego wkład,nie wygląda tak jak ten na załączonej fotografii.Po wymianie tego wkładu na nowy,silnik mojego montiego odetchnął z prawdziwą ulgą.


Sam silnik pracuje równiutko jak szwajcarski zegarek. Filtr powietrza też jest nówka sztuka.

TOBIASZ napisał(a):Drugą połową sukcesu,była wymiana oleju silnikowego wraz z dwoma filtrami olejowymi,z niewłaściwego moim zdaniem 10W 40 półsyntetyk,na 5W 40 syntetyk.Słuszność mojego poglądu co do rodzaju oleju,potwierdza sam silnik,mrucząc bez żadnych szarpnięć w całym zakresie obrotów.


Auto ma 205 tyś. przejechane i do 183 tyś. było serwisowane w Niemczech u dealera, gdzie było zakupione przez poprzednią właścicielkę. Przez jakiś czas jeździłem na półsyntetyku 10W40 (oczywiście za radą mechanika z warsztatu - bo wie pan, przy takim przebiegu to tylko półsyntetyk i takie tam bla, bla, bla...). Ostatnio trafiłem do dystrybutora oleju Motul i gość powiedział, żeby lać taki jaki producent auta zaleca i wlałem Motul Eco-Nergy 5W30. Silnik wyciszył się znacznie (zniknął metaliczny pogłos na wolnych obrotach i radio zagłuszające pracę silnika w trakcie jazdy mogłem w końcu przyciszyć :P) . Po nocnym postoju pięknie odpala. Wcześniej kilkanaście sekund musiałem kręcić.

TOBIASZ napisał(a): Jeżeli chodzi o samą wajchę,której drgania biorą się z innej przyczyny niż nierówna praca silnika,to sorry - nie pomogę.


Czy reduktor ma jakąś poduszkę amortyzującą? W manualu nie mogę się dopatrzeć. Z tego co wiem w niektórych terenówkach jest coś takiego?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez freefly » 18 lis 2009, 11:55

Mod.98 6,5X57 napisał(a):u mnie wajcha stoi w miejscu jak ch... na weselu!


Tylko pozazdrościć :)21 ;)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez freefly » 18 lis 2009, 11:59

swiebod napisał(a):mogę Ci powiedzieć jak to było u mnie :)

odkręcasz śrubę spustową z reduktora, a później warto mieć taką dupną strzykawkę z wężykiem bo z 2L musisz wcisnąć przez drugi otwór :)

i to cała filozofia.


Dzięki za instruktarz. :)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

Postprzez TOBIASZ » 19 lis 2009, 21:52

freefly napisał(a):Ostatnio trafiłem do dystrybutora oleju Motul i gość powiedział, żeby lać taki jaki producent auta zaleca i wlałem Motul Eco-Nergy 5W30. Silnik wyciszył się znacznie (zniknął metaliczny pogłos na wolnych obrotach


Dokładnie - z naciskiem na zanik metalicznego "szczęku" jaki wydobywał się z silnika pracującego na poprzednim oleju.Podobno półsyntetyczny olej 10W 40 zupełnie nie nadaje się do tego silnika,a to z powodu specyficznego napędu pompowtrysków.Coś w tym jest.

freefly napisał(a):Czy reduktor ma jakąś poduszkę amortyzującą? W manualu nie mogę się dopatrzeć. Z tego co wiem w niektórych terenówkach jest coś takiego?


O ile dobrze zrozumiałem,odpowiedź na pytanie brzmi tak... Jest to wspólna poduszka dla skrzyni i reduktora.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości