Strona 1 z 1

Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 18 lis 2009, 05:09
przez freefly
Witam szanownych forumowiczów.
Mam dwa pytanie. Czy dużo jest zachodu z wymianą oleju w reduktorze. Stosunkowo krótko jestem użytkownikiem tego auta i doprowadzam go właśnie do porządku.
I czy to normalny objaw, że na wolnych obrotach wajcha reduktora trzęsie się jak osika.

Dziękuję za jakiekolwiek merytoryczne podpowiedzi w tych tematach.

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 18 lis 2009, 08:04
przez Mod.98 6,5X57
u mnie wajcha stoi w miejscu jak ch... na weselu! a jek sie wymienia to nie mam pojecia

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 18 lis 2009, 08:53
przez swiebod
mogę Ci powiedzieć jak to było u mnie :)

odkręcasz śrubę spustową z reduktora, a później warto mieć taką dupną strzykawkę z wężykiem bo z 2L musisz wcisnąć przez drugi otwór :)

i to cała filozofia.

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 18 lis 2009, 09:48
przez TOBIASZ
freefly napisał(a):czy to normalny objaw, że na wolnych obrotach wajcha reduktora trzęsie się jak osika.


Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika,to na początek rozbierz obudowę filtra powietrza i sprawdź czy jego wkład,nie wygląda tak jak ten na załączonej fotografii.Po wymianie tego wkładu na nowy,silnik mojego montiego odetchnął z prawdziwą ulgą.Drugą połową sukcesu,była wymiana oleju silnikowego wraz z dwoma filtrami olejowymi,z niewłaściwego moim zdaniem 10W 40 półsyntetyk,na 5W 40 syntetyk.Słuszność mojego poglądu co do rodzaju oleju,potwierdza sam silnik,mrucząc bez żadnych szarpnięć w całym zakresie obrotów.Na poprzednim układzie filtrowo-olejowym,ten sam silnik o mało mi z ramy nie wyskakiwał na wolnych obrotach,okładając mnie po kolanie lewarkiem od biegów ;) .Przejechałem od momentu zmiany gatunku oleju około 5 tysięcy kilometrów i nic złego się nie dzieje.Ten silnik jak widać na moim przypadku,lubi być dobrze traktowany :D Jeżeli chodzi o samą wajchę,której drgania biorą się z innej przyczyny niż nierówna praca silnika,to sorry - nie pomogę.

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 18 lis 2009, 11:53
przez freefly
freefly napisał(a):czy to normalny objaw, że na wolnych obrotach wajcha reduktora trzęsie się jak osika.


TOBIASZ napisał(a):Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika,to na początek rozbierz obudowę filtra powietrza i sprawdź czy jego wkład,nie wygląda tak jak ten na załączonej fotografii.Po wymianie tego wkładu na nowy,silnik mojego montiego odetchnął z prawdziwą ulgą.


Sam silnik pracuje równiutko jak szwajcarski zegarek. Filtr powietrza też jest nówka sztuka.

TOBIASZ napisał(a):Drugą połową sukcesu,była wymiana oleju silnikowego wraz z dwoma filtrami olejowymi,z niewłaściwego moim zdaniem 10W 40 półsyntetyk,na 5W 40 syntetyk.Słuszność mojego poglądu co do rodzaju oleju,potwierdza sam silnik,mrucząc bez żadnych szarpnięć w całym zakresie obrotów.


Auto ma 205 tyś. przejechane i do 183 tyś. było serwisowane w Niemczech u dealera, gdzie było zakupione przez poprzednią właścicielkę. Przez jakiś czas jeździłem na półsyntetyku 10W40 (oczywiście za radą mechanika z warsztatu - bo wie pan, przy takim przebiegu to tylko półsyntetyk i takie tam bla, bla, bla...). Ostatnio trafiłem do dystrybutora oleju Motul i gość powiedział, żeby lać taki jaki producent auta zaleca i wlałem Motul Eco-Nergy 5W30. Silnik wyciszył się znacznie (zniknął metaliczny pogłos na wolnych obrotach i radio zagłuszające pracę silnika w trakcie jazdy mogłem w końcu przyciszyć :P) . Po nocnym postoju pięknie odpala. Wcześniej kilkanaście sekund musiałem kręcić.

TOBIASZ napisał(a): Jeżeli chodzi o samą wajchę,której drgania biorą się z innej przyczyny niż nierówna praca silnika,to sorry - nie pomogę.


Czy reduktor ma jakąś poduszkę amortyzującą? W manualu nie mogę się dopatrzeć. Z tego co wiem w niektórych terenówkach jest coś takiego?

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 18 lis 2009, 11:55
przez freefly
Mod.98 6,5X57 napisał(a):u mnie wajcha stoi w miejscu jak ch... na weselu!


Tylko pozazdrościć :)21 ;)

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 18 lis 2009, 11:59
przez freefly
swiebod napisał(a):mogę Ci powiedzieć jak to było u mnie :)

odkręcasz śrubę spustową z reduktora, a później warto mieć taką dupną strzykawkę z wężykiem bo z 2L musisz wcisnąć przez drugi otwór :)

i to cała filozofia.


Dzięki za instruktarz. :)

Re: Reduktor- wymiana oleju-Trooper 3.0 TD (TOD)

PostNapisane: 19 lis 2009, 21:52
przez TOBIASZ
freefly napisał(a):Ostatnio trafiłem do dystrybutora oleju Motul i gość powiedział, żeby lać taki jaki producent auta zaleca i wlałem Motul Eco-Nergy 5W30. Silnik wyciszył się znacznie (zniknął metaliczny pogłos na wolnych obrotach


Dokładnie - z naciskiem na zanik metalicznego "szczęku" jaki wydobywał się z silnika pracującego na poprzednim oleju.Podobno półsyntetyczny olej 10W 40 zupełnie nie nadaje się do tego silnika,a to z powodu specyficznego napędu pompowtrysków.Coś w tym jest.

freefly napisał(a):Czy reduktor ma jakąś poduszkę amortyzującą? W manualu nie mogę się dopatrzeć. Z tego co wiem w niektórych terenówkach jest coś takiego?


O ile dobrze zrozumiałem,odpowiedź na pytanie brzmi tak... Jest to wspólna poduszka dla skrzyni i reduktora.