Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez posti » 15 gru 2009, 22:21

Witam mam ostatnio dylemat zwiazany z przejściem z syntetyka na półsyntetyk.
Czy są jakieś przesłanki mówiące, że czas na zmianę nastał ? Nie wspominając tu o cenie olejów. :twisted: Nie chciałbym zeby sie okazało ze zrobie bład przechodząc na pół syntetyk jak narazie auto ma przejechane 168000 no i lada dzień chcem zmieniać olej wiec poważna decyzja POMOŻECIE !!!
Opel Monterey 3.0 DTI '99
posti
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 gru 2008, 08:21

Re: Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez Zycho » 15 gru 2009, 23:13

Pod żadnym pozorem. Jak producent każe, pełen syntetyk, najlepiej 5W30 i nic nie kombinować. Z tego co mi wiadomo generalnie chodzi o smarowanie pompowtrysków.
Taki sobie zielony traktorek - Opel Monterey 3.0 DTI '99
Zycho
 
Posty: 20
Dołączył(a): 04 sie 2009, 19:19

Re: Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez Serg » 15 gru 2009, 23:27

U mnie jest 136k km i leje polsyntetyk, jak go bralem z niemcowni (autoryzowany salon opla) to tez lali polsyntetyk i mowili, zebym sie tego trzymal ;)
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez Zycho » 16 gru 2009, 00:14

Ale o ile sie nie myle to masz autko z silniczkiem 3.1, który że tak powiem jest ,,normalny'', a nie dość skomplikowane i cudaczne oraz kapryśne 3.0.
Taki sobie zielony traktorek - Opel Monterey 3.0 DTI '99
Zycho
 
Posty: 20
Dołączył(a): 04 sie 2009, 19:19

Re: Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez TOBIASZ » 16 gru 2009, 15:39

posti napisał(a):Nie chciałbym zeby sie okazało ze zrobie bład przechodząc na pół syntetyk



Jeżeli silnik nie wymaga dużych dolewek oleju,to przechodząc na półsyntetyk zrobisz błąd.Przebieg nie ma tu żadnego znaczenia,tylko zaawansowanie technologiczne silnika.Ten silnik oferuje w miarę przyzwoite osiągi i oszczędne spalanie - co prawda nie ma się czym chwalić,gdyż dzisiejsze silniki nawet z dwóch litrów pojemności oferują więcej mocy niż ten,ale to nie znaczy że powinieneś lać do niego byle jaki olej.Zastanów się,czy aby na pewno półsyntetyk to oszczędność,czy raczej nakręcanie przyzwoitego zegarka kłonicą?
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez mac » 18 lut 2010, 22:42

Witam wszystkich
Według danych z manuala jaki krąży w internecie w formacie pdf strona 34 dla modeli z lat 98,99 (dla 2000 i 2002 jest podobnie):
"
RECOMMENDED FLUIDS, LUBRICANTS AND FUELS In order to obtain maximum performance and longest service life from your ISUZU vehicles, it is very important to select and use correctly best lubricants and diesel fuels. When lubricating, be sure to use ISUZU genuine lubricants or recommended lubricants listed below, according to the maintenance schedule for each vehicle model. The lubrication intervals in the maintenance schedule and the coverage and period of new vehicle warranty are based on the use of ISUZU genuine lubricants or recommended lubricants as given in the chart which will serve as a guide for selecting lubricants of proper brand name.
LUBRICATION MAKE BRAND / TYPE GRADE API ACEA
ISUZU GENUINE BESCO MULTI – Z TYPE CE (10W-30) CE
Diesel engine crankcase ISUZU GENUINE BESCO MULTI – Z (10W-30) CD
ISUZU GENUINE BESCO MULTI – Z SUV (5W-30) CD
ISUZU GENUINE BESCO S – 3 (10W, 20W, 30, 40) CD
EXXON / ESSO ESSOLUBE XD-3+ (15W-40) CG4/CF E2/B2
EXXON / ESSO ESSOLUBE XT331 (15W-40) CG-4/CF E2/B2
MOBIL DELVAC HP (15W-40, 20, 30, 40) CF/CE
CALTEX / CHEVRON DELO CXJ (15W-40, 30, 40) CF
SHELL RIMURA D (15W-40, 30, 40 CD/CF
ELF PERFORMANCE TROPHY (15W-40) CE E3
TOTAL RUBIA XT (15W-40) CF-4 E2
"

i tak wg internetu:
MOBIL DELVAC HP http://www.krzychoo.araneo.pl/other/dex ... ogi/4m.htm
SHELL RIMULA R http://www.ngi.com.pl/shell/DataSheets/ ... S_A_A1.pdf
BESCO MULTI Z http://jaytec-lubricants.com/index.php? ... cts_id=288
EXXON ESSOLUBE XD-3 http://www.cellosa.com/files/glxxencvle ... 15w-40.pdf
ELF PERFORMANCE TROPHY http://www.google.pl/search?hl=pl&rlz=1 ... =&aq=f&oq=
TOTAL RUBIA XT http://www.google.pl/search?hl=pl&lr=&r ... xt&spell=1
to oleje mineralne !!!!
Panowie dyskutujecie o olejach syntetycznych, a producent zaleca mineralne, oczywiście możne stosować najnowsze osiągnięcia przemysłu petrochemicznego, ale nie jest to konieczne.
Podrawiam wszystkich
mac
 

Re: Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez SUPER TROOPER » 23 lut 2010, 23:45

Czy te dane sa aktualne , czyli z roku 2010 , czy moze sprzed paru lat ? Zmienia to wartosc danych zawartych w tym manualu .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: Przejść na pół syntetyk czy dalej lac syntetyk

Postprzez mac » 28 mar 2010, 17:43

Witam
Dane są aktualne (moja wiara w słowo pisane), gdyż były publikowane (w formie manuala, który krąży po internecie) dla pojazdów już wyprodukowanych, a nie nowych modeli (tych z przyszłości) - więc auto w roku np. 1999 nie wymaga stosowania specyfików będących obecnie w roku 2010 obowiązującym hitem na rynku, gdyż nikt wtedy o nich jeszcze nie słyszał.
pozdrawiam
mac
 


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości