Trooper/Monterey - pytania na początek...

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez Prorok78 » 06 mar 2014, 09:28

Witajcie.
Jest to mój pierwszy post, tak więc dzień dobry :)
Kiedyś, dawno miełem Frotke B 3.2 V6, teraz przymierzam się do Troopera lub Montka..
Pare pytań mam na początek :)

- Patrząc po zdjęciach w ogłoszeniach, namierzyłem dwa różne rodzaje zegarów (mówimy o późnej produkcji - roczniki w okolicach 2000).
Znaczna większość z oferowanych aut ma zegary takie jak tutaj: http://allegro.pl/trooper-monterey-98-0 ... 12352.html (voltomierz i temperatura po lewej stronie a poziom paliwa i cisnienie oleum po prawej).
Ale część ma takie : http://allegro.pl/isuzu-trooper-99-02r- ... 24304.html (po prawej stronie temperaura i paliwo, po lewej zaś rozrysowany symbolicznie schemat napędów i informacje co jest załączone w danej chwili...
Czy ktoś może mi konkretnie powiedzieć od czego (rocznik, silnik itd) zależało jakie zegarki były montowane?

- Silnik 3.0 :):) - jestem z Wrocławia więc do sławnej Delty daleko nie mam, a zależy mi na lepszych parametrach w porównaniu z 3.1 (no i nowszej budzie, roczniku itd)... W jaki sposób najlepiej zdiagnozowac delikwenta przy zakupie? Na co patrzyć? Miałem w zyciu Parcha 2.8, Frotkę 3.2, RR P38 i Disko więc tematy korozji, ramy, napędów itd ogarne... Pytam o silnik gdyz jest on dość specyficzny....

- Ze względów życiowych, często przemierzam trase Wrocław - Tarnów (370 km autostrady) - czy Montek/Troopek (long) zniesie bez sprzeciwu takie przeloty ? Pytam gdyz krążą opinie iz niektóre 4x4 nie lubia takich jednostajnych szybkich jazd (np w Terracanach gotują sie skrzynie:) Czy w przypadku longa 3.0 można liczyć na prędkość podróżną w granicach 130-140 km/h? Nie zabije go to ?

- Czy gdzies znajde rozpiske opcji wyposażenia ? Chodzi mi o to co na pewno było w standardzie a co w opcjach w poszczególnych wersjach? Np nie znalazłem nigdzie informacji o komputerze pokładowym (temp zew, zasięg, śr. spalanie itd) - a w opisach niektórych samochodów w ogłoszeniach stoi jak byk 'komputer'.

- Frotke miałem z automatem, RR też... tutaj egzemplarzy z automatem jest jak na lekarstwo - jak sie sprawuje manualna skrzynia (w sensie czy warto sie przy automacie upierać)?

Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Pozdrawiam
Prorok78
 

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez pocieszny » 06 mar 2014, 12:43

jedne zegary są od automatu z ToD`em a drugie bez,
jeśli planujesz zakup monciaka po 98 to zdecydowanie pomyśl nad benzyną z LPG a nie dieslem ;)
sławna delta ma coraz gorsze opinie, przelotowa 130-140 jest możliwa ale to prędzej bena niż diesel i do tego pomyśl o tym że spalanie rośnie wykładniczo powyżej 100km/h, ogólnie do zaperdzielania po autostradzie kup sobie skode w dieslu a montka do zabawy :)2 zwłaszcza że jak go przygotujesz w teren to spalania przy 140km/h nie ogarniesz :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3897
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez Prorok78 » 06 mar 2014, 13:39

Dzięki za odpowiedź:) - przynajmniej jedno mi się rozjaśniło.. czy wszystkie aftomaty miały TOD'a czy nie ?

Beny nie chce raczej - Frotka i RR były właśnie PB/LPG i po pierwsze w warunkach wyjazdowych zasięg jest mizerny (a w RR mam butle 95), a po drugie czasem za granica kiepsko ze znalezieniem stacji...
Hmm.. patrola miałem na 33" zrobionego do terenu (wyprawowo - kurnik, winch, porządne zderzaki UP itd) i na autobachnie te swoje 120 jechal :) Frotka i RR to inna bajka - tu dało sie i 190 pociągnąć jak trzeba było a gumki tez małe nie były...
Do płaskiego od lat nie wsiadam i nie wsiąde - chyba że ma napis TAXI a ja siedze z tyłu :):)
Wobec powyższego, spalanie ma drugorzędne znaczenie - bardziej mi chodzi o to czy auto wytrzyma :)
No i płaski odpada bo zazwyczaj są to 3-4 osoby, plus jakis bagaż plus dwa spore psiaki :) - Skoda tego nie ogarnie nawet jak bym chciał :)
Prorok78
 

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez Gregolas » 06 mar 2014, 15:28

Jak ogarniesz silnik to wytrzymuje takie trasy bez problemu.
Sam jeżdżę nim podobnej długości trasy (Siedlce - Baligród) i poza jednym wypadkiem gdy padł mi wtrysk nie było problem.
Dodam że wróciłem do domu na trzech wtryskach. Co prawda prędkość "marszowa" jaką rozwijam to ok 110 - 120 km/h
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez pocieszny » 06 mar 2014, 15:47

Prorok78 napisał(a):No i płaski odpada bo zazwyczaj są to 3-4 osoby, plus jakis bagaż plus dwa spore psiaki :) - Skoda tego nie ogarnie nawet jak bym chciał :)

"pitolicie hipolicie" :)21
4 dorosłe osoby + bagaż+ bernardyn (duży nawet jak na bernardyna) spokojnie ogarnia skoda roomster :)21
pomijając ten fakt, przy takim traktowaniu silnika 3.0 liczył bym niestety na częste awarie, które tanie nie będą ;)
nie nie każdy automat ma ToD`a,
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3897
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez Prorok78 » 06 mar 2014, 16:07

Nooo ale po 1 Roomster to nie jest 'skoda w dizlu do zapitalania po autostradzie':),
a po drugie JEDEN bernardyn (nawet spory) to organizacyjnie o niebo lepsze rozwiązanie niz Labrador i Golden (też spore jak na swoja rase- jeden 45 drugi 55 kg), oba z ADHD i oba do ogarnięcia :):)

btw - poka zdjęcie :) - bernardyna - nie roomstera :):)
Prorok78
 

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez pocieszny » 06 mar 2014, 18:18

nie mój nie posiadam :)21 znaczy posiadam ale nie mój :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3897
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez miras7 » 06 mar 2014, 18:30

Prorok78 napisał(a):...
Do płaskiego od lat nie wsiadam i nie wsiąde - chyba że ma napis TAXI a ja siedze z tyłu :):)...

Podoba mi się to podejście :)2 :D
Wymagania masz skonkretyzowane, więc nie wiem dlaczego pojawiają się jakieś dziwne propozycje... Chodzi tylko czy tym wymaganiom sprosta Trooper 3.0. Niestety w tym temacie nie pomogę, ponieważ z tym silnikiem nie miałem do czynienia. Dodam tylko, że jak bym jeździł wyłącznie po kraju to na pewno brałbym benz. + LPG, a z drugiej strony nie wiem czy z 3.0 zapuszczałbym się w mniej cywilizowane rejony świata , narażając go na wątpliwej jakości paliwo :roll:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1784
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez Prorok78 » 06 mar 2014, 18:40

Kurcze podoba mi się skubaniec...No i do tego dochodzi moja historia - mając Frotke, poza oponami, filtrami i płynami ustrojowymi nic w niej nie musiałem robić - w sensie była czasem u mechanika 'profilaktycznie', ale nie miałem żadnych wtop i przymusowych postojów :) A Tropek to w końcu większy brat Frotki :)
Mając na mysli zagdanicę, nie mysle o Azerbejdźanach, Himalajach ani Maroko (przynajmniej póki co)...Ale juz taki wyjazd do Rumunii lub Albani/Chorwacji potrafi byc pod względem LPG stresujący...:(
Jest jeszcze jedno o czym zapomniałem - Jeśli bym tak załadowanego płaskiego' wziął na taka trasę, to po pierwsze tylko asfalt, a po drugie dojdzie bagażnik rowerowy na haku (3-4 sztuki).. Płaski tego nie zniesie :)
No i kurde podoba mi się!!!!
Rozumiem że silnika 3.1 nie było w nowszej wersji budy ??
Zresztą.. słabszy i bardziej łakomy jest paskudnik...
Ehh i tak źle i tak niedobrze...:(
Wracając do tematu - jak skubańca sprawdzić przy kupnie? Dźwięki, stuki, równa/nierówna praca, dymienie, szarpanie, moc lub jej brak... cos jeszcze ??
Prorok78
 

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez pocieszny » 06 mar 2014, 19:58

Prorok78 napisał(a):Tropek to w końcu większy brat Frotki

nic bardziej mylnego :)21 tak twierdzą tylko właściciele frotek ;) frotka to odległa wariacja na temat rodeo a montek to jednak inna konstrukcja, choćby zawieszeniowo ;) o silni9kach i skrzyniach nie mówiąc

Prorok78 napisał(a):Mając na mysli zagdanicę, nie mysle o Azerbejdźanach, Himalajach ani Maroko (przynajmniej póki co)...Ale juz taki wyjazd do Rumunii lub Albani/Chorwacji potrafi byc pod względem LPG stresujący...:(

śmigam po świecie na LPG i powiem że jakoś się nie stresuje, wbrew pozorom to bardzo popularne paliwo :)2 zresztą w razie czego zawsze zostaje bena a w końcu tej beny znowu nie konsumuje tak astronomicznie :)2 zresztą w rzeczonych Azerbejdżanach to ropy nie zatankujesz a jak zatankujesz to ten silnik powie akurat "pierdole nie robie",
ja na pełnych zbiornikach PB+LPG robie 1400km pokaż mi diesla który tak ma :)2 (podobnei ma mój patrol ale tam zbiorniki prawie 200l :)21 )
jedyna wada LPG zajmuje miejsce, i to jest główna wada tego rozwiązania, choć da się bo mamy krótkiego montka 105l LPG i spanie w środku :)2 :)21

Prorok78 napisał(a):Rozumiem że silnika 3.1 nie było w nowszej wersji budy ??
Zresztą.. słabszy i bardziej łakomy jest paskudnik...

nie ma, ale paskudnik akurat jest bezawaryjny i bardziej oszczędny niż 3.0,
do tego jeśli zamieżasz pędzić po autostradzie 140 z kurnikiem i rowerami na MTkach 33 cale to w zasadzie spokojnie możesz jechać benzyną spalą podobne ilości paliwa :)21 :)2 no bena może ze 2 litry więcej, na 33 calach w MT mam spalanie rzędu 16 litrów LPG przy ciśnięciu mocnym 18, silnik 3.5V6 pali trochę więcej więc odpowiednio było by 18-20l LPG więc nie przesadzajmy ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3897
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez wojtekkk » 06 mar 2014, 20:04

ja na pełnych zbiornikach PB+LPG robie 1400km pokaż mi diesla który tak ma

to ja sobie stówke wleje do zbiornika a 60 w kanistrach do kufra :D (3 szt po 20 l zajmie tyle co Twoja butla z gazem)
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez Prorok78 » 06 mar 2014, 20:12

No RR mi pali około 20-22 LPG, Patrol łykał w porywach do 15 ON więc strachu nie ma...:)
Jeśli trafilbym na 3.5 pb, to podtlenek zapewne pod podłoge bagażnika staralbym sie upchnąć - we frocie tak mialem i sie sprawdzało - butla walec, poprzecznie, na klamrach/opaskach do ramy... Tyle że aut z tymi silnikami jak na lekarstwo jest... Albo sa 3.0 albo 3.1 ale w rocznikach około 92-93...
Ehh... no i dylemat...:(
Prorok78
 

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez pocieszny » 06 mar 2014, 21:40

wojtekkk napisał(a):
ja na pełnych zbiornikach PB+LPG robie 1400km pokaż mi diesla który tak ma

to ja sobie stówke wleje do zbiornika a 60 w kanistrach do kufra :D (3 szt po 20 l zajmie tyle co Twoja butla z gazem)

taaa wsio super ale jest jak zwykle ale ;)
bak zwykły do montka/troopka to 85 litrów nie 100 :)21 i przez większość granic nie przewieziesz więcej jak 10l paliwa :)21 a są i takie przez które nic nie przewieziesz :)21 do butli z gazem się nikt nie czepia
ale nei rozmawiamy nad wyższością świąt ;) tylko nad innymi rzeczami,
3.0 jest ok, pod warunkiem że ma go kto serwisować, jest w dobrym stanie, i jeździsz na dobrej jakości paliwie, jak się zacznie psuć (niby psują się pierdoły ale auto albo stoi albo w efekcie silnik wypluwa jak nie dopilnujesz) to czasem masakra,
nie mówie że bena jest bezawaryjna, sam się borykam z problemem elektrycznym :)21 wszytko się psuje, alejak bym sobie miał kupić nowszego troopa kupił bym benzyne nie diesla :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3897
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez wojtekkk » 06 mar 2014, 22:14

bak zwykły do montka/troopka to 85 litrów

ja już go nie mam :)21
pokaż mi diesla który tak ma

tylko podałem szybki przykład zbliżony do wynniku 1400
co do reszty zgoda
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez lucas » 18 wrz 2014, 13:22

Witam
Jakie powinno byc cisnienie oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku 3.5 V6 z 1998r.
U mnie jest okolo 25 lb/in2 przy 700 obr/min przy naprawde dobrze rozgrzanym silniku
okolo 70 lb/in2 przy 1500 obr/min.
Na zimno mam powyzej 85 lb/in2.
lucas
 

Re: Trooper/Monterey - pytania na początek...

Postprzez Hinek » 23 wrz 2014, 22:27

lucas napisał(a):U mnie jest okolo 25 lb/in2 przy 700 obr/min

Przyznam, że nie chciało mi się przeliczać :)21
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości