3,0dti tuning

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3,0dti tuning

Postprzez Legend » 01 maja 2014, 21:42

Ktoś z Was już rozpracowywał temat? Chodzi o box lub coś w tym rodzaju. Kiedyś, baaardzo dawno temu oglądałem w niemieckiej gazecie 4x4 test właśnie takiego urządzenia sygnowanego niemiecką firmą Michaelis. Wzrost mocy i Nm przy zachowaniu takiego samego zużycia paliwa. Wg redaktorków to działało.

PS. Jestem w trakcie przeglądania archiwalnych numerów tych gazet, ale nie wiem czy mi cierpliwości starczy ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,0dti tuning

Postprzez pocieszny » 02 maja 2014, 10:09

Legend napisał(a):. Wzrost mocy i Nm przy zachowaniu takiego samego zużycia paliwa

fizyka na to nie pozwala :)21
poza tym grzebanie we wtrysku tego silnika nie jest dobrym pomysłem :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,0dti tuning

Postprzez jedrula » 02 maja 2014, 16:12

Tylko Wrocław i nowa mapa sterowania silnikiem o ile silnik jeszcze się nadaje , jeżdziłem takim był żwawszy ale mogło być to tylko złudzenie gdyż tamten był RS a ja mam a długiego
jedrula
 
Posty: 154
Dołączył(a): 01 paź 2009, 06:01

Re: 3,0dti tuning

Postprzez Legend » 02 maja 2014, 17:55

na pewno te pare kilo na to wpływa.

Jeśłi mamy przesterowanie pracy silnika to dlaczego Twoim zdaniem ma wzrosnąć zużycie paliwa przy normalnej jeździe? Silnik zuzywa tyle paliwa ile potrzebuje, a tyle samo potrzebuje przed jak i po takim zabiegu. Wzrost zużycia nastapi przy wykozystaniu pełnych możliwości silnika. Tak sądzę.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,0dti tuning

Postprzez freefly » 02 maja 2014, 22:42

Rozmawiałem z Panem Andrzejem z wrocławskiej Delty niedawno. Stanowczo odradza tuningowanie tego silnika. To jest zabójcze dla tych wtryskiwaczy hydraulicznych ( HEUI-Hydraulically Actuated Electronically Controlled Unit Injector). Cytuję: Jeśli kogoś stać, żeby co roku wymieniać wtryskiwacze, to może tuningować.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,0dti tuning

Postprzez pocieszny » 02 maja 2014, 23:20

każda zmiana mocy i momentu to kwestia podania większej ilości kalorii (nie zmieniamy w końcu nic z mechaniki silnika, ani sposobu spalania paliwa) podajemy to samo paliwo do tej samej komory spalania, przy tym samym dolocie i wydechu,
jakim cudem może wzrosnąć moment i moc? przez podanie większej objętości paliwa, i tylko w ten sposób, wszytkie chipy, boxy i tego typu sprawy działają w ten sam sposób, dodatkowo powinieneś podkręcić turbinę (żeby paliwo miało się w czym spalać) i masz węcej mocy i momentu,
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,0dti tuning

Postprzez LUCYFER » 04 maja 2014, 08:42

pocieszny napisał(a):każda zmiana mocy i momentu to kwestia podania większej ilości kalorii (nie zmieniamy w końcu nic z mechaniki silnika, ani sposobu spalania paliwa) podajemy to samo paliwo do tej samej komory spalania, przy tym samym dolocie i wydechu,
jakim cudem może wzrosnąć moment i moc? przez podanie większej objętości paliwa, i tylko w ten sposób, wszytkie chipy, boxy i tego typu sprawy działają w ten sam sposób, dodatkowo powinieneś podkręcić turbinę (żeby paliwo miało się w czym spalać) i masz węcej mocy i momentu,


I wszystko w temacie :)2
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: 3,0dti tuning

Postprzez Grafff » 10 maja 2014, 17:04

NIe do końca , w 3,1 zaślepienie EGR daje namacalne efekty(zarówno pod względem spalania jak i elastyczności) . Podejrzewam że w 3,0 można uzyskać niższe spalanie i wyższa moc ale kosztem ekologi , czyli jak trafi sie na ortodoksyjnego diagnostę nie przejdziemy analizy spalin .
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 3,0dti tuning

Postprzez pocieszny » 11 maja 2014, 20:40

zapominasz o jednej zasadniczej kwestii, 3,1 nie ma komputera i sterowania wtryskiem :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,0dti tuning

Postprzez Grafff » 16 maja 2014, 17:20

Nie twierdze że to ma sie odbyc w ten sam sposób , uważam tylko że jeśli pominiemy sprawe ekologi, to z każdego silnika da sie uzyskać lepsze osiagi .
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: 3,0dti tuning

Postprzez pocieszny » 16 maja 2014, 19:20

nawet nie pomijając ekologii jest to możliwe
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości