Strona 1 z 1
3,0dti tuning
Napisane:
01 maja 2014, 21:42
przez Legend
Ktoś z Was już rozpracowywał temat? Chodzi o box lub coś w tym rodzaju. Kiedyś, baaardzo dawno temu oglądałem w niemieckiej gazecie 4x4 test właśnie takiego urządzenia sygnowanego niemiecką firmą Michaelis. Wzrost mocy i Nm przy zachowaniu takiego samego zużycia paliwa. Wg redaktorków to działało.
PS. Jestem w trakcie przeglądania archiwalnych numerów tych gazet, ale nie wiem czy mi cierpliwości starczy
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
02 maja 2014, 10:09
przez pocieszny
Legend napisał(a):. Wzrost mocy i Nm przy zachowaniu takiego samego zużycia paliwa
fizyka na to nie pozwala
poza tym grzebanie we wtrysku tego silnika nie jest dobrym pomysłem
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
02 maja 2014, 16:12
przez jedrula
Tylko Wrocław i nowa mapa sterowania silnikiem o ile silnik jeszcze się nadaje , jeżdziłem takim był żwawszy ale mogło być to tylko złudzenie gdyż tamten był RS a ja mam a długiego
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
02 maja 2014, 17:55
przez Legend
na pewno te pare kilo na to wpływa.
Jeśłi mamy przesterowanie pracy silnika to dlaczego Twoim zdaniem ma wzrosnąć zużycie paliwa przy normalnej jeździe? Silnik zuzywa tyle paliwa ile potrzebuje, a tyle samo potrzebuje przed jak i po takim zabiegu. Wzrost zużycia nastapi przy wykozystaniu pełnych możliwości silnika. Tak sądzę.
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
02 maja 2014, 22:42
przez freefly
Rozmawiałem z Panem Andrzejem z wrocławskiej Delty niedawno. Stanowczo odradza tuningowanie tego silnika. To jest zabójcze dla tych wtryskiwaczy hydraulicznych ( HEUI-Hydraulically Actuated Electronically Controlled Unit Injector). Cytuję: Jeśli kogoś stać, żeby co roku wymieniać wtryskiwacze, to może tuningować.
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
02 maja 2014, 23:20
przez pocieszny
każda zmiana mocy i momentu to kwestia podania większej ilości kalorii (nie zmieniamy w końcu nic z mechaniki silnika, ani sposobu spalania paliwa) podajemy to samo paliwo do tej samej komory spalania, przy tym samym dolocie i wydechu,
jakim cudem może wzrosnąć moment i moc? przez podanie większej objętości paliwa, i tylko w ten sposób, wszytkie chipy, boxy i tego typu sprawy działają w ten sam sposób, dodatkowo powinieneś podkręcić turbinę (żeby paliwo miało się w czym spalać) i masz węcej mocy i momentu,
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
04 maja 2014, 08:42
przez LUCYFER
pocieszny napisał(a):każda zmiana mocy i momentu to kwestia podania większej ilości kalorii (nie zmieniamy w końcu nic z mechaniki silnika, ani sposobu spalania paliwa) podajemy to samo paliwo do tej samej komory spalania, przy tym samym dolocie i wydechu,
jakim cudem może wzrosnąć moment i moc? przez podanie większej objętości paliwa, i tylko w ten sposób, wszytkie chipy, boxy i tego typu sprawy działają w ten sam sposób, dodatkowo powinieneś podkręcić turbinę (żeby paliwo miało się w czym spalać) i masz węcej mocy i momentu,
I wszystko w temacie
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
10 maja 2014, 17:04
przez Grafff
NIe do końca , w 3,1 zaślepienie EGR daje namacalne efekty(zarówno pod względem spalania jak i elastyczności) . Podejrzewam że w 3,0 można uzyskać niższe spalanie i wyższa moc ale kosztem ekologi , czyli jak trafi sie na ortodoksyjnego diagnostę nie przejdziemy analizy spalin .
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
11 maja 2014, 20:40
przez pocieszny
zapominasz o jednej zasadniczej kwestii, 3,1 nie ma komputera i sterowania wtryskiem
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
16 maja 2014, 17:20
przez Grafff
Nie twierdze że to ma sie odbyc w ten sam sposób , uważam tylko że jeśli pominiemy sprawe ekologi, to z każdego silnika da sie uzyskać lepsze osiagi .
Re: 3,0dti tuning
Napisane:
16 maja 2014, 19:20
przez pocieszny
nawet nie pomijając ekologii jest to możliwe