Strona 1 z 1

Awaria POMOCY!

PostNapisane: 02 paź 2014, 14:10
przez BardPOL
Witam,
przywaliłem spodem w kamień i po przejechaniu kilku metrów auto zgasło.
Kręcił rozrusznik ale nie odpalał, kolega podholował mnie kilkadziesiąt metrów i przy próbie odpalenia nie kręcił, postał trochę z 20min potrzaskałem drzwiami i klapą szukając przyczyny i przy próbie odpalenia zaskoczył jak nigdy nic. Dojechałem do domu zaparkowałem i na drugi dzień nie odpalił chodź kręci. Po otwarciu samochodu pilotem na desce rozdzielczej pali się lampka CHECK ENGINE i SPIRALKA od grzania świec.
Pomóżcie.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 02 paź 2014, 14:58
przez freefly
Zczytaj kody błędów. Zewrzyj w gnieździe OBD pin 4 i 6. Przekręć kluczyk, bez uruchamiania. W linku masz PDF z kodami MIL i instrukcją (kody na trzeciej stronie)
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 7589,d.ZWU

Ja tak sprawdzałem, gdy "palił" się Check.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 02 paź 2014, 19:40
przez kalex
No to czas na "test olejowy". :twisted: Lejesz oleju na max,maxa do pełna. Jak miałeś poprawny stan to dolej ze 3-4 litry. Zakręć rozrusznikiem , jeżeli zapali odrazu zgaś. Spuść olej ,odkręć miskę i załóż smok olejowy który spadł po uderzeniu o kamień. ;) Jeżeli to nie to , pozbądz się oczywiście nadmiaru oleju.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 30 gru 2014, 22:14
przez BardPOL
Witajcie znowu mam problem........ skończyło mi się grzanie w aucie co to może być?

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 30 gru 2014, 22:21
przez PiotrR
Jak termostat sprawny silnik trzyma temperaturę, to szukaj w nagrzewnicy zatkana albo zawór się zaciął. Sprawdź poziom płynu chłodzącego.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 30 gru 2014, 23:09
przez BardPOL
no... płynu ubywa! co dalej?

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 30 gru 2014, 23:25
przez BardPOL
a pytanie laika gdzie ta nagrzewnica i zawór który mogę sprawdzić? zauważyłem też że słabiej nadmuchy działają.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 31 gru 2014, 08:42
przez kalex
Nie szumi w nagrzewnicy jakby "powietrze".

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 31 gru 2014, 09:17
przez PiotrR
Dostęp do nagrzewnicy i tunelu doprowadzającego powietrze od strony pasażera ,zdemontuj schowek. Ważniejsze że płynu ubywa łatwo przegrzać silnik.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 12:42
przez piotrck
BardPOL napisał(a):a pytanie laika gdzie ta nagrzewnica i zawór który mogę sprawdzić? zauważyłem też że słabiej nadmuchy działają.


podrzuci ktoś gdzie znajduje sie ten zawór , może i u mnie nie otwiera sie do końca ?

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 13:26
przez freefly
piotrck napisał(a):
BardPOL napisał(a):a pytanie laika gdzie ta nagrzewnica i zawór który mogę sprawdzić? zauważyłem też że słabiej nadmuchy działają.


podrzuci ktoś gdzie znajduje sie ten zawór , może i u mnie nie otwiera sie do końca ?


To jest obieg cieczy chłodządzej w 4jX. Nie ma żadnego zaworu w obiegu nagrzewnicy (Car heater),

Obrazek

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 13:30
przez piotrck
zawór ciepło/zimno

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 14:26
przez freefly
piotrck napisał(a):zawór ciepło/zimno


Przejrzałem dokładnie cały Workshop manul i w cześci HEATING AND VENTILATION, jak również ENGINE COOLING nie ma w opisach ani w schematach takie czegoś. Przynajmniej w silniku 4JX1.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 14:37
przez piotrck
a jak przełączasz pokretłem na tablicy zimno/ciepło ( mówie o nawiewie ) to otwierasz lub zamykasz zawór doprowadzający ciepło do nagrzewnicy
i może nie do końca otwiera sie ten zawór i na centralkę/nagrzewnice nie idzie tyle ile potrzeba ciepłego płynu z chłodnicy/silnika

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 15:09
przez freefly
piotrck napisał(a):a jak przełączasz pokretłem na tablicy zimno/ciepło ( mówie o nawiewie ) to otwierasz lub zamykasz zawór doprowadzający ciepło do nagrzewnicy
i może nie do końca otwiera sie ten zawór i na centralkę/nagrzewnice nie idzie tyle ile potrzeba ciepłego płynu z chłodnicy/silnika


W manualu jest napisane, że regulacja temperatury odbywa się przez cyrkulację, przekierowanie i mieszanie zimnego powietrza z gorącym z nagrzewnicy. Leci zimne znaczy się jakaś klapka się zablokowała lub cięgno i zimne powietrze nie jest przekierowywana na nagrzewnicę, żeby się ogrzało.Jest schemat jak to działa.
Cytuję:
Gdy pokrętło regulacji temperatury jest w pozycji " zimno", klapa mieszania powietrza jest zamknięta, aby zablokować przepływ powietrza do rdzenia nagrzewnicy.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 15:11
przez piotrck
tego nie wiedziałem , daj linka do schematu

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 15:27
przez freefly
Workshop manual jest do pobrania TU. Pozycja 20

Air mix door -klapka która przekierowuje zimne powietrze
Heater core - nagrzewnica

Obrazek

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 15:51
przez piotrck
dziękuje :)2

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 16:09
przez freefly
Autor wątku nie napisał nawet co było przyczyna usterki, której następstwem było założenie wątku i zrobienie pierwszego wpisu.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 17:16
przez miras7
Potwierdzam. Przez nagrzewnicę jest stały przepływ cieczy, nie ma zaworu. Regulacja temperatury tylko przepływem powietrza.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 01 sty 2015, 22:19
przez Hinek
Zaworki dawno wyszły z użycia. Mieszania ciepłego powietrza z zimnym daje natychmiastowy efekt - nie ma bezwładności. Jak nastały różne klimatroniki zaworki przeszły do historii.
Jeśli ubywa płynu i są kłopoty z ogrzewaniem to można podejrzewać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę. Jeśli słychać jakieś dziwne bulgoty lub temperatura nawiewu niespodziewanie się zmienia to jest to prawie pewne.

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 03 sty 2015, 22:16
przez BardPOL
mam nadzieję że to nie silnik. Rozkręciłem dzisiaj deskę, schowek i zauważyłem że wentylator działa bardzo dobrze tzn gdy odkręciłem klapkę od filtra (filtra brak) wiało bardzo mocno! gdy puszczam powietrze n kanałami zimne leci już słabiej a gdy włączę ciepła (po nagrzaniu się silnika) to wieje bardzo słabo. Czy mam dalej rozkręcać nagrzewnice? Poradzcie

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 03 sty 2015, 23:49
przez PiotrR
Dobrej zabawy przy czyszczeniu życzę :twisted: DELIKATNIE :idea:

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 04 sty 2015, 21:55
przez BardPOL
czyli jednak rozkręcać?
Ktoś przerabiał?

Re: Awaria POMOCY!

PostNapisane: 06 sty 2015, 21:59
przez BardPOL
A i jeszcze jedno sprawdziłem obie rurki które wchodzą do kabiny do nagrzewnicy są gorące!