Pietrek napisał(a):Otóż mój Opel nie utrzymuje wolnych obrotów nie dzieję się tak zawsze lecz ostatnio coraz częściej, powinien mieć te 730rpm. a on raz 500 raz 1100 i tak pływa nie ma stałych obrotów z przepustnicą wszystko ok wiem że jest sterowana elektronicznie czujnik na pedale gazu sprawny potencjometr przepustnicy wymieniony, co może być przyczyną tego ? Dodam że parę razy wgl. nie chciał zapalić jak by mu paliwo odcięło gdy zapalił albo było normalnie albo znowu falował na obrotach...Tankuje dobre paliwo czasem ulepszone więc nie ma się do czego przyczepić droga od zbiornika do filtra sprawdzona bez przeszkód, dlaczego się tak dzieje że raz chodzi raz nie coś się przycina czy co ?
Przepustnica nie wpływu na obroty.
Ten silnik, żeby zapalił, to pompa wysokiego ciśnienia musi na listwie olejowej wytworzyć ciśnienie 4-6 MPa (przy mniejszym ciśnieniu wtryskiwacze nie zaskoczą) A nie wytworzy jeśli: blokuje się zawór regulujący ciśnienie listwy olejowej na tej pompie to raz, dwa, zapchany jest filtr w tej pompie, trzy, wadliwy jest czujnik ciśnienia oleju na listwie olejowej, którego wskazania sterują zaworem kontrolującym ciśnieni na listwie.
Może nie zapalać również, gdy zapowietrza się układ paliwowy.
Przy tej konstrukcji, nic nie można w zasadzie odciąć paliwa, ponieważ pompa paliwowa jest zintegrowana z olejową pompą wysokiego ciśnienia i paliwo podawane się cały czas. Jeśli się zapowietrzy układ paliwowy to może nie zapalić lub mogą być problemy.
Ja obstawiam,ze zbiornik paliwa do wymiany.
W moim pogniły rurki na górze zbiornika i brał lewe powietrze, co dawało falujące obroty na biegu jałowym, a z czasem problemy z odpalaniem.
Sprawdzałeś powrót paliwa z tyłu głowicy?