Strona 1 z 1

lampy poliftowe

PostNapisane: 24 lis 2015, 18:14
przez mcgiver
Mam tanio do kupienia reflektory poliftowe w wersji angielskiej.
Czy te lampy mają szkła wyprofilowane w zależnosci od wersji czy są jakieś przysłony na zarówkach które mozna łatwo przerobić , ewentualnie przestawić.
Od kilku tygodni przetrząsam net w poszukiwaniu samych kloszy ale nic nie widzę, tak ze chyba nie wystepują w sprzedaży.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 24 lis 2015, 23:38
przez PiotrR
Miałem Freelandera z Anglii,wystarczyło wyciąć skrzydełka z żarówek i zamontować je odwrócone o 180'. Przez pięć lat przechodził wszystkie przeglądy i nikt mi nie mrugał że go oślepiam.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 25 lis 2015, 00:18
przez mcgiver
własnie o takie info mi chodzi ale by były adekwatne do montereya / troopera.
dzieki.
martwi mnie tylko by naciecia na kloszu nie przeszkadzały w modyfikacjach.
Ktoś coś jeszcze może podpowiedzieć?

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 25 lis 2015, 21:01
przez Jake
Zobacz czy na kloszach nie ma wytłoczeń/wytrawień homolgacyjnych na lewą strone, bo smerfy i diagnosci moga sie czepiać.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 26 lis 2015, 10:48
przez mcgiver
Czy do regulacji sa przystosowane wszystkie lampy ?
chodzi mi o to że jak kupie poliftowe lampy bez regulacji , to czy da się przełozyc regulację ze starych lamp?

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 26 lis 2015, 22:04
przez pocieszny
nie było w montku lamp bez regulacji

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 27 lis 2015, 02:01
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):nie było w montku lamp bez regulacji

bardzo mnie to cieszy, jesli to prawda ;)

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 27 lis 2015, 09:13
przez pocieszny
lusterka bez podgrzewania i elektryki, korby w drzwiach, lampy bez regulacji
to były rzeczy zamawiane na indywidualne zamówienie (wojsko na przykład) w normalnym montku takich cudów nie uświadczysz

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 27 lis 2015, 22:21
przez PiotrR
Korby w drzwiach to się zdarzały w ubogich wersjach.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 29 lis 2015, 17:04
przez jedrula
Według mojego doświadczenia z lampami przednimi, lampy angielskie różnią się kloszem , odblysnik jest ten sam.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 04 gru 2015, 02:24
przez Legend
o ile mi wiadomo wszystkie lampy z kloszem formującym wiązkę[szklany ryflowany] nic nie przełożysz.
dla wytrwałych da się zrobić polerkę na gładko i wmontować bihalogen.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 04 gru 2015, 08:41
przez mcgiver
Legend napisał(a):o ile mi wiadomo wszystkie lampy z kloszem formującym wiązkę[szklany ryflowany] nic nie przełożysz.
dla wytrwałych da się zrobić polerkę na gładko i wmontować bihalogen.

jedrula napisał(a):Według mojego doświadczenia z lampami przednimi, lampy angielskie różnią się kloszem , odblysnik jest ten sam.


jeśli to jest pewne to Wasze posty tłumaczą niską cenę lamp z anglików, mozna je kupić po 100zł szt
To mnie niestety martwi bo za europejską trzeba dać 300zł. :?

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 16 gru 2015, 18:03
przez mcgiver
potrzebuję potwierdzenia moich przypuszczeń.
kupiłem prawy reflektor poliftowy jako angielski, ale wydaje mi się że sprzedawca chyba sie pomylił.
na lampie jest homologacja E13 czyli luksemburg i strzałka skierowana w prawo patrząc na lampę , a patrząc z siedzenia kierowcy na lewo.
wg tej tabeli :
https://www.google.pl/search?q=oznaczen ... cuwesdM%3A
pojedyńczą strzałką jest oznaczony ruch lewostronny ale u mnie ta strzałka jest skierowana w drugą stronę i teraz dylemat jak to rozumieć
natomiast brak strzałki oznacza ruch prawostronny
Już trochę zgłupiałem , wie ktoś jak to rozgryżć zanim to wsadzę do auta?
są jeszcze następujące oznaczenia :
-w górnym lewym rogu
02HCR nad znaczkiem E13 (HCR oznacza halogenowe drogowe i mijania)
koło znaczka E13 jest numer 20
pod tym numer 0336
-w dolnym lewym rogu lampy ICHIKOH 1587 JAPAN R oraz HXL16R
-w dolnym prawym rogu lampy HCR121

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 16 gru 2015, 21:29
przez FFK
mcgiver napisał(a):...strzałka skierowana w prawo patrząc na lampę , a patrząc z siedzenia kierowcy na lewo.

Czyli według strzałki lampa przystosowana do ruchu lewostronnego. Policjant może dowodzik zatrzymać.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 16 gru 2015, 23:04
przez mcgiver
FFK napisał(a):
mcgiver napisał(a):...strzałka skierowana w prawo patrząc na lampę , a patrząc z siedzenia kierowcy na lewo.

Czyli według strzałki lampa przystosowana do ruchu lewostronnego. Policjant może dowodzik zatrzymać.

przeanalizowałeś wszystko? strzałka na tabeli którą przytoczyłem patrzy w inna stronę niż na lampie i tu jest dylemat....

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 16 gru 2015, 23:22
przez miras7
Spróbuj jakoś podłaczyć kostkę do żarówki (albo chociaż na krótko z aku) i zobacz jakie ma światło. Jak odgina się w prawo do góry to nasza, jak w lewo do góry to angielska.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 16 gru 2015, 23:42
przez FFK
Exx informuje tylko i wyłącznie o kraju gdzie homologacja została dokonana. Kraj w którym dokonano homologacji nie decyduje czy jest to lampa
przeznaczona do ruchu lewostronnego, czy prawostronnego - wiele lamp z E11 jest przeznaczonych na nasz rynek.

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 18 gru 2015, 00:34
przez mcgiver
ostatnio mam za dużo na głowie
może po swietach podłaczę testowo na krótko.
tak czy inaczej za 75zł z wysyłką to niech się nawet kurzy na nią , tymbardziej ze to lampa z blachą montarzową :D

Re: lampy poliftowe

PostNapisane: 18 gru 2015, 13:57
przez Legend
w starych Hondach, bo tylko tu mam pewne doświadczenie[model Legend] wszystkie lampy ze strzałką były RHD, bez LHD. Amerykańce nie miały oznaczeń, ale klosze miały z poliwęglanu a nie ze szkła.