[3.0 TD automat] check

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 04 gru 2017, 12:10

Jake napisał(a):
freefly napisał(a):
Fabian napisał(a):tak te 50 to na reduktorze. Tyklo przerzuca tak jakby dwa dwa biegi j dziwnie nie grzeje gdy jeździ się na reduktorze. Po nowym roku chyba pojadę go Wrocka do delty, wtryski i głowicę juz wysłałem i po regeneracji złożyłem.


A po czym Ty jeździsz z reduktorem, że osiągi jedynie 50 na godzinę nie są wystarczające? A co do trybu 4WD na H, jeśli masz TOD, to nie wolno nim jeździć po suchym czarnym i tam gdzie nie występuje uślizg tylnych kół.

Chyba nie do końca jest jak mówisz.
Na 4L niezaleznie od tego ktora to skrzynia, czy manualnie dopiany przód, czy Shift on The Fly czy TOD mamy podział mocy 50/50 i sztywne spięcie mostów, a wiec jest to tryb wylacznie do jazdy po nieutwardzonych, sypkich/grzaskich/sliskich nawierzchniach gdzie mozliwy jest uslizg kół. 50km/h w takich warunkach to az nadto wystarczajaco predkosc. Natomiast o ile mi wiadomo auta z TOD to jedyne w ktorych zamiast 4H jest 4WD AUTO i jest to tryb jazdy dozwolony na dowolnej nawierzchni, w tym nawet twardej o wzglednie dobrej przyczepnosci, a nad rodzialem momentu i czesciowym dopinaniem przedniej osi czuwa wspominany TOD.


Masz rację, o jednym myślałem, co innego napisałem.
Chodziło o to, że przypadku TOD, nie wolno wciskać przycisku 4WD, gdy tylne koła obracają się po śliskiej nawierzchni (z instrukcji użytkowania TOD). Powstają duże naprężenia w skrzyni rozdzielczej, które mogą spowodować uszkodzenia.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez mcgiver » 09 gru 2017, 00:32

freefly napisał(a):
Jake napisał(a):
freefly napisał(a):
A po czym Ty jeździsz z reduktorem, że osiągi jedynie 50 na godzinę nie są wystarczające? A co do trybu 4WD na H, jeśli masz TOD, to nie wolno nim jeździć po suchym czarnym i tam gdzie nie występuje uślizg tylnych kół.

Chyba nie do końca jest jak mówisz.
Na 4L niezaleznie od tego ktora to skrzynia, czy manualnie dopiany przód, czy Shift on The Fly czy TOD mamy podział mocy 50/50 i sztywne spięcie mostów, a wiec jest to tryb wylacznie do jazdy po nieutwardzonych, sypkich/grzaskich/sliskich nawierzchniach gdzie mozliwy jest uslizg kół. 50km/h w takich warunkach to az nadto wystarczajaco predkosc. Natomiast o ile mi wiadomo auta z TOD to jedyne w ktorych zamiast 4H jest 4WD AUTO i jest to tryb jazdy dozwolony na dowolnej nawierzchni, w tym nawet twardej o wzglednie dobrej przyczepnosci, a nad rodzialem momentu i czesciowym dopinaniem przedniej osi czuwa wspominany TOD.


Masz rację, o jednym myślałem, co innego napisałem.
Chodziło o to, że przypadku TOD, nie wolno wciskać przycisku 4WD, gdy tylne koła obracają się po śliskiej nawierzchni (z instrukcji użytkowania TOD). Powstają duże naprężenia w skrzyni rozdzielczej, które mogą spowodować uszkodzenia.

WTF :shock: przecież skoro tylna ośka się ślizga to wciskamy 4wd żeby dopiąć przód i wyratować się z opresji.
myślałem że TOD to system który jest lekiem na wszystko, ale w takim razie wolę mój SOTF ..
Chyba że po prostu trzeba zdjąć cegłę z pedała , wcisnąć przycisk i cegłe odłożyć znów na pedał :) ?? to nie mogli sprzęgnąć systemu z czujnikiem prędkości w dyfrze który by eliminował możliwość wciśnięcia przycisku podczas wskazywania prędkości? (kilka dodatkowych bajtów w programie sterownika)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 09 gru 2017, 04:11

mcgiver napisał(a):
WTF :shock: przecież skoro tylna ośka się ślizga to wciskamy 4wd żeby dopiąć przód i wyratować się z opresji.
myślałem że TOD to system który jest lekiem na wszystko, ale w takim razie wolę mój SOTF ..
Chyba że po prostu trzeba zdjąć cegłę z pedała , wcisnąć przycisk i cegłe odłożyć znów na pedał :) ?? to nie mogli sprzęgnąć systemu z czujnikiem prędkości w dyfrze który by eliminował możliwość wciśnięcia przycisku podczas wskazywania prędkości? (kilka dodatkowych bajtów w programie sterownika)


Skrzynia rozdzielcza TOD, czy jak ktoś woli reduktor, ma zupełnie inne działanie niż konwekcjonalny reduktor. Wypełniony jest olejem ATF i posiada sprzęgło z tarczek, podobnych do tych z automatycznej skrzyni biegów, oraz sprzęgło elektromagnetyczne. W zasadzie to taka wersja XDrive BMW, również zaprojektowana przez BorgWarner. W czasie jazdy można to załączyć przy prędkości do 120 km/h. Intrukcja przestrzega przed włączaniem, gdy tylne koła kręcą się po śliskiej oblodzonej lub pokrytej śniegiem drodze. Trzeba wjechać na śliskie już z załączonym systemem. A czujniki prędkości są w reduktorrze. Jeden monitoruje przedni wał, a drugi tylny.
Działa to tak:

Obrazek

Zaletą tego systemu jest również to, że przy zjeździe z górki, samochód nie rozpędza się, gdy puścisz nogę z gazu. Utrzymuje cały czas tą samą prędkość.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez Jake » 09 gru 2017, 07:04

freefly napisał(a):Zaletą tego systemu jest również to, że przy zjeździe z górki, samochód nie rozpędza się, gdy puścisz nogę z gazu. Utrzymuje cały czas tą samą prędkość.

Cały opis działania mechanizmu, ktory wrzuciłeś jest bardzo klarowny, ale tego fragmentu, ktory cytuje powyzej nie zrozumiałem. Jaki wpływ na zdolnosc hamowania silnikiem ma rodzaj uzytego mechanizmu dopinania przedniej osi? Tzn. Jak dla mnie kazdy samochod wyposazony w manualna skrzynke, na odpowiedni niskim biegu po zdjeciu nogi z gazem bedzie utrzymywal stala predkosc na zjezdzie, nawet z bardzo stromej górki. Na tym polega cała idea hamowania silnikiem, jednoczesnie bedaca jedna z podstawowych zasad pokonywania duzych spadków terenu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez pocieszny » 09 gru 2017, 12:30

idea jest taka że nie rozpina przodu przy zjazdach przez co masz o wiele większą mase oporową a iakże wiele więcej elementów w rchu, ma to dobre i złe strony ;)
a jak górka jest duuuża to auto normalnie przyśpiesza jak przy hamowaniu silnikiem z zapiętym 4x4 ;) poza tym w automacie nie zjeżðżasz na D tylko na 1 lub 2 więc skrzynie nie przerzuca biegu powyżej tego biegu a i konwerter jest spięty na stałe i bez uślizgu
no chyba że ktoś ma zamontowany hamulec zjazdowy :)2 a w ToDzie gdzie elementem załączającym jest pole elektromagnetyczne to zrobienie takiego hamulca jest banalne :)2 więc może być w standardzie nawet (tego nie wiem)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 09 gru 2017, 15:16

Mniej więcej tak działa sama skrzynia rozdzielcza TOD
https://www.youtube.com/watch?v=QWiFl9K3WqI&t=8s
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez Jake » 10 gru 2017, 06:01

pocieszny napisał(a):idea jest taka że nie rozpina przodu przy zjazdach przez co masz o wiele większą mase oporową a iakże wiele więcej elementów w rchu, ma to dobre i złe strony ;)
a jak górka jest duuuża to auto normalnie przyśpiesza jak przy hamowaniu silnikiem z zapiętym 4x4 ;) poza tym w automacie nie zjeżdżasz na D tylko na 1 lub 2 więc skrzynie nie przerzuca biegu powyżej tego biegu a i konwerter jest spięty na stałe i bez uślizgu
no chyba że ktoś ma zamontowany hamulec zjazdowy :)2 a w ToDzie gdzie elementem załączającym jest pole elektromagnetyczne to zrobienie takiego hamulca jest banalne :)2 więc może być w standardzie nawet (tego nie wiem)


OK! Czyli mowimy o sytuacji w ktorej jedziemy z wlaczonym systemem TOD w dół zbocza, a system automatycznie dopnie przednia os ulatwiajac hamowanie silnikiem? Calkiem przydatne i fajne, skad system posiada informacje o tym, ze zjezdzamy z góry? Czujniki pochylenia? Czy jedynie na podstawie odczytu polozenia przepsustnicy (noga z gazu)?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez pocieszny » 10 gru 2017, 09:53

przyznam się nie wiem, nigdy aż tak nie zgłębiałem produktu borga ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 10 gru 2017, 18:10

Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):idea jest taka że nie rozpina przodu przy zjazdach przez co masz o wiele większą mase oporową a iakże wiele więcej elementów w rchu, ma to dobre i złe strony ;)
a jak górka jest duuuża to auto normalnie przyśpiesza jak przy hamowaniu silnikiem z zapiętym 4x4 ;) poza tym w automacie nie zjeżdżasz na D tylko na 1 lub 2 więc skrzynie nie przerzuca biegu powyżej tego biegu a i konwerter jest spięty na stałe i bez uślizgu
no chyba że ktoś ma zamontowany hamulec zjazdowy :)2 a w ToDzie gdzie elementem załączającym jest pole elektromagnetyczne to zrobienie takiego hamulca jest banalne :)2 więc może być w standardzie nawet (tego nie wiem)


OK! Czyli mowimy o sytuacji w ktorej jedziemy z wlaczonym systemem TOD w dół zbocza, a system automatycznie dopnie przednia os ulatwiajac hamowanie silnikiem? Calkiem przydatne i fajne, skad system posiada informacje o tym, ze zjezdzamy z góry? Czujniki pochylenia? Czy jedynie na podstawie odczytu polozenia przepsustnicy (noga z gazu)?


Czujnik położenia przepustnicy i czujniki prędkości w skrzyni rozdzielczej TOD. Przymknięta przepustnica i wzrastająca prędkość, to sygnał dla sterownika TOD, że auto jedzie z górki.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości