[3.0 TD automat] check

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

[3.0 TD automat] check

Postprzez molos » 05 sty 2016, 20:39

Witam,

Obrazek

jakiś czas temu zaczęła mi się zapalać kontrolka CHECK. Obecnie jak odpalę auto zapala się na ułamek sekundy dokładnie co 11 sekund i tak w kółko.

Poza tym na początku po odpaleniu potrafi trochę zamulić, jakby nie miał siły. Jaki może być powód? Wolałbym żeby mi jako laikowi nie wcisnęli jakiegoś słabego kitu ;)

pozdrawiam

molos
Avatar użytkownika
molos
 
Posty: 13
Dołączył(a): 09 lut 2010, 16:58

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 05 sty 2016, 22:05

Wiesz w jaki sposób wybłyskać kody MIL? Te dwucyfrowe z początku tabeli?



Obrazek
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez molos » 06 sty 2016, 16:52

Hej,

dzięki za wskazówki. Na razie w wolnej chwili się w to wczytuję (jest coś widzę na forum). I tak na razie nie mam dostępu do auta. Jak zjedzie to z nim powalczę i napiszę o efektach. Mam nadzieję, że nic nie sknocę ;)

dzięki raz jeszcze
Avatar użytkownika
molos
 
Posty: 13
Dołączył(a): 09 lut 2010, 16:58

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 06 sty 2016, 17:00

Przepraszam za pomyłkę, którą już usunąłem. Nie 6 terminal złącza OBD w przypadku TOD, a 8. (6 i 4 w przypadku odczytywania kodów błyskowych Check Engine)
Cytat z workshop manula Isuzu:
" Indication Method of Trouble Code (TOD)
 Short-circuit terminal 8 of the self-diagnostic
connector to GND to display the trouble code on the
CHECK lamp."
Czyli połączyć 8 terminal z masą pojazdu (terminal 4)
Obrazek


Przekręcić kluczyk bez uruchamiania silnika. Po zaświecaniu kontrolek CHECK powinien wymigać błędy w wersji dwucyfrowej w kolejności zapisania ich w pamięci sterownika zgodnie z zasadą 2 błyski, krótka przerwa, 3 błyski, to błąd nr 23.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez molos » 05 maja 2017, 16:30

ten problem tak jak się pojawił tak zniknął natomiast pojawił się kolejny :cry:

zapala się na stałe CHECK ENGINE tylko już ten główny na czerwono... do tego doszedł ABS. W zachowaniu samochodu nie widzę kompletnie nic niepokojącego

połączyłem 4 i 6 i wymigało mi 74... z tego co poszperałem to kody kończą się na... 73 :?

edit:
znalazłem tu ale nie wiem czy dobrze węszę:
http://jackaroo4wdclub.org.au/word/wp-c ... ips101.pdf
Intake throttle position sensor low voltage
Intake throttle position sensor high voltage
Avatar użytkownika
molos
 
Posty: 13
Dołączył(a): 09 lut 2010, 16:58

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 05 maja 2017, 23:53

Do wymiany czujnik położenia przepustnicy. Ścieżki się wytarły. Omijaj tanie chińskie, bo to na krótko starcza.
Ja kupiłem na amerykańskim ebayu solidny, marki Standard Motor Product. To amerykański producent, mający zakład produkcji komponentów zarządzania silnikiem również u nas, w Białymstoku.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez molos » 06 maja 2017, 23:05

ogromne dzięki. Jak rozumiem nie jest to usterka z którą absolutnie nie mogę jeździć?
Avatar użytkownika
molos
 
Posty: 13
Dołączył(a): 09 lut 2010, 16:58

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 07 maja 2017, 11:05

molos napisał(a):ogromne dzięki. Jak rozumiem nie jest to usterka z którą absolutnie nie mogę jeździć?


Sygnały z tego czujnika otrzymuje również sterownik skrzyni biegów, jak również sterownik TOD. Z tym, że za pośrednictwem jednostki sterującej silnikiem. Generalnie błędne sygnały lub brak sygnałów z czujników powoduje pracę silnika w trybie awaryjnym. Sterownik używa wtedy mapy ze średnimi wartościami. Wzrost spalania gwarantowany.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez molos » 11 wrz 2017, 14:18

no to sobie wymigałem przed chwilą:

TOD (tu migało po 3 razy każdy błąd):
12, 14, 21, 24

Check engine: do 74 doszło 56:
P1626 56 Immobilizer No Signal ON
P1631 56 Immobilizer Wrong Signal ON
P1648 56 No Security Code Entered ON
P1649 56 Immobilizer Function not Programmed ON

czy to wszystko jest związane z czujnikiem położenia przepustnicy (poza tymi immobilajzerami)? w warsztacie zaproponowali próbę naprawienia bez wymiany. Skusiłem się i przez jakiś czas było OK...

:|
Avatar użytkownika
molos
 
Posty: 13
Dołączył(a): 09 lut 2010, 16:58

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 11 wrz 2017, 23:18

73,74 to czujnik położenia przepustnicy (silnik)
12 to kod startowy (nie zwracać uwagi), 14,24 to przedni i tylny czujnik prędkości w reduktorze, 21 to czujniki położenia przepustnicy (TOD).
Gdy wywala błędy, to sterowniki pracują w trybie awaryjnym i korzystają z map awaryjnych, gdzie brakujące wartości parametrów z uszkodzonych czujników, są uśrednione do wartości, by samochód jechał.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2017, 15:32 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez molos » 12 wrz 2017, 00:20

czyli reasumując wszystko to problem z czujnikiem położenia przepustnicy
Avatar użytkownika
molos
 
Posty: 13
Dołączył(a): 09 lut 2010, 16:58

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 12 wrz 2017, 15:43

Nie wszystko. Czujniki prędkości to osobny temat.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez pocieszny » 12 wrz 2017, 18:08

z tego co pomne to bez czujnika pręðkość ToD w ogóle chyb nie działa...
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 20 wrz 2017, 02:02

pocieszny napisał(a):z tego co pomne to bez czujnika pręðkość ToD w ogóle chyb nie działa...


Nie załączy się przedni napęd.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez mcgiver » 20 wrz 2017, 07:20

w tym aucie jeszcze tego nie próbowałem , ale jesli tps jest rozbieralny to mozna tak przygiać styki potencjometra ,że chodzą po nowej trajektori.
tak ze jesli to wina wytartych sciezek tps'a to mozna spróbować, gorzej juz nie bedzie :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez molos » 28 wrz 2017, 15:26

o ja cierpię dolę...

czujnik położenia przepustnicy w serwisie opla 1200PLN

już nie mówiąc o czujniku prędkości 1900PLN

freefly, pod jakim hasłem najszybciej i najpewniej znajdę na ebay'u? może masz link do sprzedawcy? ile kosztował?

freefly napisał(a):Nie wszystko. Czujniki prędkości to osobny temat.


no właśnie a z tym co się wiąże w trakcie użytkowania? tylko tyle, że nie załącza się przedni napęd? i TOD de facto nie działa?

jeszcze raz dzięki
Avatar użytkownika
molos
 
Posty: 13
Dołączył(a): 09 lut 2010, 16:58

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 28 wrz 2017, 22:23

molos napisał(a):o ja cierpię dolę...

czujnik położenia przepustnicy w serwisie opla 1200PLN

już nie mówiąc o czujniku prędkości 1900PLN

freefly, pod jakim hasłem najszybciej i najpewniej znajdę na ebay'u? może masz link do sprzedawcy? ile kosztował?

freefly napisał(a):Nie wszystko. Czujniki prędkości to osobny temat.


no właśnie a z tym co się wiąże w trakcie użytkowania? tylko tyle, że nie załącza się przedni napęd? i TOD de facto nie działa?

jeszcze raz dzięki


Do wyboru do koloru.

https://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R4 ... 0&_sacat=0

https://allegro.pl/kategoria/czujniki-p ... t-1-4-0901
To akurat typowa chińszczyzna, na rok wystarczy.
Ja do swojego kupiłem na ebayu, amerykanski Motorcrafta - symbol CX1487 ( Motorcraft dla Forda podzespoły na pierwszy monaż produkował) który 15 lat przeleżał w jakimś magazynie od gościa z Puerto Rico. Był montowany w Fordzie Probe i Aspire ( również w kilka Mazdach).


A co do czujnika prędkości w reduktorze. Sprawdź okablowanie.

A jeszcze jedno. Czujnik przepustnicy należy odpowiednio ustawić zgodnie z obrazkiem.
Obrazek
Do tego potrzebny jest TECH2. Silniczek krokowy przepustnicy ustawia czujnik w 11 krokach. Ustawienia ma wpływ na spalanie.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 03 paź 2017, 02:56

mcgiver napisał(a):w tym aucie jeszcze tego nie próbowałem , ale jesli tps jest rozbieralny to mozna tak przygiać styki potencjometra ,że chodzą po nowej trajektori.
tak ze jesli to wina wytartych sciezek tps'a to mozna spróbować, gorzej juz nie bedzie :)2


Tak wyglądają wytarte ścieżki TPS w 3.0. Styk ma kilka "pazurków" i efekt widać. Przygięcie nie wchodzi w grę.

Obrazek
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez mcgiver » 03 paź 2017, 09:10

no pech ;) faktycznie niewykonalne w tym modelu
w którejś beemce kiedyś podginałem styki tps'a ,
w innej znowu , podginałem styki przepływomierza mechanicznego, i wszystko działało.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez Fabian » 04 gru 2017, 00:26

Witam. podepnę się pod wątek skrzyni automtycznej, mianowicie jaka u Was jest max prędkość na 4L i D ja mogę rozpędzić się do 50km czy te skrzynie tak małją? Dodam że na automatycznie dokładanym przodzie jest normalnie.
Fabian
 

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 04 gru 2017, 00:33

Fabian napisał(a):Witam. podepnę się pod wątek skrzyni automtycznej, mianowicie jaka u Was jest max prędkość na 4L i D ja mogę rozpędzić się do 50km czy te skrzynie tak małją? Dodam że na automatycznie dokładanym przodzie jest normalnie.


Masz na myśli z reduktorem?

Na H na reduktorze jest przełożenie 1.000, na 4L 2.480. Szybciej nie pojedziesz.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez Fabian » 04 gru 2017, 01:21

tak te 50 to na reduktorze. Tyklo przerzuca tak jakby dwa dwa biegi j dziwnie nie grzeje gdy jeździ się na reduktorze. Po nowym roku chyba pojadę go Wrocka do delty, wtryski i głowicę juz wysłałem i po regeneracji złożyłem.
Fabian
 

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez freefly » 04 gru 2017, 02:04

Fabian napisał(a):tak te 50 to na reduktorze. Tyklo przerzuca tak jakby dwa dwa biegi j dziwnie nie grzeje gdy jeździ się na reduktorze. Po nowym roku chyba pojadę go Wrocka do delty, wtryski i głowicę juz wysłałem i po regeneracji złożyłem.


A po czym Ty jeździsz z reduktorem, że osiągi jedynie 50 na godzinę nie są wystarczające? A co do trybu 4WD na H, jeśli masz TOD, to nie wolno nim jeździć po suchym czarnym i tam gdzie nie występuje uślizg tylnych kół.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez Jake » 04 gru 2017, 04:08

freefly napisał(a):
Fabian napisał(a):tak te 50 to na reduktorze. Tyklo przerzuca tak jakby dwa dwa biegi j dziwnie nie grzeje gdy jeździ się na reduktorze. Po nowym roku chyba pojadę go Wrocka do delty, wtryski i głowicę juz wysłałem i po regeneracji złożyłem.


A po czym Ty jeździsz z reduktorem, że osiągi jedynie 50 na godzinę nie są wystarczające? A co do trybu 4WD na H, jeśli masz TOD, to nie wolno nim jeździć po suchym czarnym i tam gdzie nie występuje uślizg tylnych kół.

Chyba nie do końca jest jak mówisz.
Na 4L niezaleznie od tego ktora to skrzynia, czy manualnie dopiany przód, czy Shift on The Fly czy TOD mamy podział mocy 50/50 i sztywne spięcie mostów, a wiec jest to tryb wylacznie do jazdy po nieutwardzonych, sypkich/grzaskich/sliskich nawierzchniach gdzie mozliwy jest uslizg kół. 50km/h w takich warunkach to az nadto wystarczajaco predkosc. Natomiast o ile mi wiadomo auta z TOD to jedyne w ktorych zamiast 4H jest 4WD AUTO i jest to tryb jazdy dozwolony na dowolnej nawierzchni, w tym nawet twardej o wzglednie dobrej przyczepnosci, a nad rodzialem momentu i czesciowym dopinaniem przedniej osi czuwa wspominany TOD.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4200
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: [3.0 TD automat] check

Postprzez Fabian » 04 gru 2017, 07:32

może nie do końca jasno napisałem więc zapinam reduktor mamy 4*4 i podział 50/50 wybierakiem biegów dajemy D i na takim ustawieniu osiągan 50km/h wiem że tajie ustawienie jest to luźnych nawierzchni, więjsza prędkość pktrzebna do podjazdu pod góry piaszczyste. I mamy jeszcze nastawe zapięte 4*4 i na wybieraku biegów L i wtedy bardzo wolna jazda zjazdy i podjazdy strome. mnie boli to 50 km na zapiętym przodzie nich cholery szybciej
Fabian
 

Następna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości