Strona 1 z 2

[3.0 TD automat] check

PostNapisane: 05 sty 2016, 20:39
przez molos
Witam,

Obrazek

jakiś czas temu zaczęła mi się zapalać kontrolka CHECK. Obecnie jak odpalę auto zapala się na ułamek sekundy dokładnie co 11 sekund i tak w kółko.

Poza tym na początku po odpaleniu potrafi trochę zamulić, jakby nie miał siły. Jaki może być powód? Wolałbym żeby mi jako laikowi nie wcisnęli jakiegoś słabego kitu ;)

pozdrawiam

molos

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 05 sty 2016, 22:05
przez freefly
Wiesz w jaki sposób wybłyskać kody MIL? Te dwucyfrowe z początku tabeli?



Obrazek

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 06 sty 2016, 16:52
przez molos
Hej,

dzięki za wskazówki. Na razie w wolnej chwili się w to wczytuję (jest coś widzę na forum). I tak na razie nie mam dostępu do auta. Jak zjedzie to z nim powalczę i napiszę o efektach. Mam nadzieję, że nic nie sknocę ;)

dzięki raz jeszcze

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 06 sty 2016, 17:00
przez freefly
Przepraszam za pomyłkę, którą już usunąłem. Nie 6 terminal złącza OBD w przypadku TOD, a 8. (6 i 4 w przypadku odczytywania kodów błyskowych Check Engine)
Cytat z workshop manula Isuzu:
" Indication Method of Trouble Code (TOD)
 Short-circuit terminal 8 of the self-diagnostic
connector to GND to display the trouble code on the
CHECK lamp."
Czyli połączyć 8 terminal z masą pojazdu (terminal 4)
Obrazek


Przekręcić kluczyk bez uruchamiania silnika. Po zaświecaniu kontrolek CHECK powinien wymigać błędy w wersji dwucyfrowej w kolejności zapisania ich w pamięci sterownika zgodnie z zasadą 2 błyski, krótka przerwa, 3 błyski, to błąd nr 23.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 05 maja 2017, 16:30
przez molos
ten problem tak jak się pojawił tak zniknął natomiast pojawił się kolejny :cry:

zapala się na stałe CHECK ENGINE tylko już ten główny na czerwono... do tego doszedł ABS. W zachowaniu samochodu nie widzę kompletnie nic niepokojącego

połączyłem 4 i 6 i wymigało mi 74... z tego co poszperałem to kody kończą się na... 73 :?

edit:
znalazłem tu ale nie wiem czy dobrze węszę:
http://jackaroo4wdclub.org.au/word/wp-c ... ips101.pdf
Intake throttle position sensor low voltage
Intake throttle position sensor high voltage

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 05 maja 2017, 23:53
przez freefly
Do wymiany czujnik położenia przepustnicy. Ścieżki się wytarły. Omijaj tanie chińskie, bo to na krótko starcza.
Ja kupiłem na amerykańskim ebayu solidny, marki Standard Motor Product. To amerykański producent, mający zakład produkcji komponentów zarządzania silnikiem również u nas, w Białymstoku.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 06 maja 2017, 23:05
przez molos
ogromne dzięki. Jak rozumiem nie jest to usterka z którą absolutnie nie mogę jeździć?

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 07 maja 2017, 11:05
przez freefly
molos napisał(a):ogromne dzięki. Jak rozumiem nie jest to usterka z którą absolutnie nie mogę jeździć?


Sygnały z tego czujnika otrzymuje również sterownik skrzyni biegów, jak również sterownik TOD. Z tym, że za pośrednictwem jednostki sterującej silnikiem. Generalnie błędne sygnały lub brak sygnałów z czujników powoduje pracę silnika w trybie awaryjnym. Sterownik używa wtedy mapy ze średnimi wartościami. Wzrost spalania gwarantowany.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 11 wrz 2017, 14:18
przez molos
no to sobie wymigałem przed chwilą:

TOD (tu migało po 3 razy każdy błąd):
12, 14, 21, 24

Check engine: do 74 doszło 56:
P1626 56 Immobilizer No Signal ON
P1631 56 Immobilizer Wrong Signal ON
P1648 56 No Security Code Entered ON
P1649 56 Immobilizer Function not Programmed ON

czy to wszystko jest związane z czujnikiem położenia przepustnicy (poza tymi immobilajzerami)? w warsztacie zaproponowali próbę naprawienia bez wymiany. Skusiłem się i przez jakiś czas było OK...

:|

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 11 wrz 2017, 23:18
przez freefly
73,74 to czujnik położenia przepustnicy (silnik)
12 to kod startowy (nie zwracać uwagi), 14,24 to przedni i tylny czujnik prędkości w reduktorze, 21 to czujniki położenia przepustnicy (TOD).
Gdy wywala błędy, to sterowniki pracują w trybie awaryjnym i korzystają z map awaryjnych, gdzie brakujące wartości parametrów z uszkodzonych czujników, są uśrednione do wartości, by samochód jechał.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 12 wrz 2017, 00:20
przez molos
czyli reasumując wszystko to problem z czujnikiem położenia przepustnicy

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 12 wrz 2017, 15:43
przez freefly
Nie wszystko. Czujniki prędkości to osobny temat.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 12 wrz 2017, 18:08
przez pocieszny
z tego co pomne to bez czujnika pręðkość ToD w ogóle chyb nie działa...

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 20 wrz 2017, 02:02
przez freefly
pocieszny napisał(a):z tego co pomne to bez czujnika pręðkość ToD w ogóle chyb nie działa...


Nie załączy się przedni napęd.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 20 wrz 2017, 07:20
przez mcgiver
w tym aucie jeszcze tego nie próbowałem , ale jesli tps jest rozbieralny to mozna tak przygiać styki potencjometra ,że chodzą po nowej trajektori.
tak ze jesli to wina wytartych sciezek tps'a to mozna spróbować, gorzej juz nie bedzie :)2

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 28 wrz 2017, 15:26
przez molos
o ja cierpię dolę...

czujnik położenia przepustnicy w serwisie opla 1200PLN

już nie mówiąc o czujniku prędkości 1900PLN

freefly, pod jakim hasłem najszybciej i najpewniej znajdę na ebay'u? może masz link do sprzedawcy? ile kosztował?

freefly napisał(a):Nie wszystko. Czujniki prędkości to osobny temat.


no właśnie a z tym co się wiąże w trakcie użytkowania? tylko tyle, że nie załącza się przedni napęd? i TOD de facto nie działa?

jeszcze raz dzięki

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 28 wrz 2017, 22:23
przez freefly
molos napisał(a):o ja cierpię dolę...

czujnik położenia przepustnicy w serwisie opla 1200PLN

już nie mówiąc o czujniku prędkości 1900PLN

freefly, pod jakim hasłem najszybciej i najpewniej znajdę na ebay'u? może masz link do sprzedawcy? ile kosztował?

freefly napisał(a):Nie wszystko. Czujniki prędkości to osobny temat.


no właśnie a z tym co się wiąże w trakcie użytkowania? tylko tyle, że nie załącza się przedni napęd? i TOD de facto nie działa?

jeszcze raz dzięki


Do wyboru do koloru.

https://www.ebay.ie/sch/i.html?_from=R4 ... 0&_sacat=0

https://allegro.pl/kategoria/czujniki-p ... t-1-4-0901
To akurat typowa chińszczyzna, na rok wystarczy.
Ja do swojego kupiłem na ebayu, amerykanski Motorcrafta - symbol CX1487 ( Motorcraft dla Forda podzespoły na pierwszy monaż produkował) który 15 lat przeleżał w jakimś magazynie od gościa z Puerto Rico. Był montowany w Fordzie Probe i Aspire ( również w kilka Mazdach).


A co do czujnika prędkości w reduktorze. Sprawdź okablowanie.

A jeszcze jedno. Czujnik przepustnicy należy odpowiednio ustawić zgodnie z obrazkiem.
Obrazek
Do tego potrzebny jest TECH2. Silniczek krokowy przepustnicy ustawia czujnik w 11 krokach. Ustawienia ma wpływ na spalanie.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 03 paź 2017, 02:56
przez freefly
mcgiver napisał(a):w tym aucie jeszcze tego nie próbowałem , ale jesli tps jest rozbieralny to mozna tak przygiać styki potencjometra ,że chodzą po nowej trajektori.
tak ze jesli to wina wytartych sciezek tps'a to mozna spróbować, gorzej juz nie bedzie :)2


Tak wyglądają wytarte ścieżki TPS w 3.0. Styk ma kilka "pazurków" i efekt widać. Przygięcie nie wchodzi w grę.

Obrazek

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 03 paź 2017, 09:10
przez mcgiver
no pech ;) faktycznie niewykonalne w tym modelu
w którejś beemce kiedyś podginałem styki tps'a ,
w innej znowu , podginałem styki przepływomierza mechanicznego, i wszystko działało.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 04 gru 2017, 00:26
przez Fabian
Witam. podepnę się pod wątek skrzyni automtycznej, mianowicie jaka u Was jest max prędkość na 4L i D ja mogę rozpędzić się do 50km czy te skrzynie tak małją? Dodam że na automatycznie dokładanym przodzie jest normalnie.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 04 gru 2017, 00:33
przez freefly
Fabian napisał(a):Witam. podepnę się pod wątek skrzyni automtycznej, mianowicie jaka u Was jest max prędkość na 4L i D ja mogę rozpędzić się do 50km czy te skrzynie tak małją? Dodam że na automatycznie dokładanym przodzie jest normalnie.


Masz na myśli z reduktorem?

Na H na reduktorze jest przełożenie 1.000, na 4L 2.480. Szybciej nie pojedziesz.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 04 gru 2017, 01:21
przez Fabian
tak te 50 to na reduktorze. Tyklo przerzuca tak jakby dwa dwa biegi j dziwnie nie grzeje gdy jeździ się na reduktorze. Po nowym roku chyba pojadę go Wrocka do delty, wtryski i głowicę juz wysłałem i po regeneracji złożyłem.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 04 gru 2017, 02:04
przez freefly
Fabian napisał(a):tak te 50 to na reduktorze. Tyklo przerzuca tak jakby dwa dwa biegi j dziwnie nie grzeje gdy jeździ się na reduktorze. Po nowym roku chyba pojadę go Wrocka do delty, wtryski i głowicę juz wysłałem i po regeneracji złożyłem.


A po czym Ty jeździsz z reduktorem, że osiągi jedynie 50 na godzinę nie są wystarczające? A co do trybu 4WD na H, jeśli masz TOD, to nie wolno nim jeździć po suchym czarnym i tam gdzie nie występuje uślizg tylnych kół.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 04 gru 2017, 04:08
przez Jake
freefly napisał(a):
Fabian napisał(a):tak te 50 to na reduktorze. Tyklo przerzuca tak jakby dwa dwa biegi j dziwnie nie grzeje gdy jeździ się na reduktorze. Po nowym roku chyba pojadę go Wrocka do delty, wtryski i głowicę juz wysłałem i po regeneracji złożyłem.


A po czym Ty jeździsz z reduktorem, że osiągi jedynie 50 na godzinę nie są wystarczające? A co do trybu 4WD na H, jeśli masz TOD, to nie wolno nim jeździć po suchym czarnym i tam gdzie nie występuje uślizg tylnych kół.

Chyba nie do końca jest jak mówisz.
Na 4L niezaleznie od tego ktora to skrzynia, czy manualnie dopiany przód, czy Shift on The Fly czy TOD mamy podział mocy 50/50 i sztywne spięcie mostów, a wiec jest to tryb wylacznie do jazdy po nieutwardzonych, sypkich/grzaskich/sliskich nawierzchniach gdzie mozliwy jest uslizg kół. 50km/h w takich warunkach to az nadto wystarczajaco predkosc. Natomiast o ile mi wiadomo auta z TOD to jedyne w ktorych zamiast 4H jest 4WD AUTO i jest to tryb jazdy dozwolony na dowolnej nawierzchni, w tym nawet twardej o wzglednie dobrej przyczepnosci, a nad rodzialem momentu i czesciowym dopinaniem przedniej osi czuwa wspominany TOD.

Re: [3.0 TD automat] check

PostNapisane: 04 gru 2017, 07:32
przez Fabian
może nie do końca jasno napisałem więc zapinam reduktor mamy 4*4 i podział 50/50 wybierakiem biegów dajemy D i na takim ustawieniu osiągan 50km/h wiem że tajie ustawienie jest to luźnych nawierzchni, więjsza prędkość pktrzebna do podjazdu pod góry piaszczyste. I mamy jeszcze nastawe zapięte 4*4 i na wybieraku biegów L i wtedy bardzo wolna jazda zjazdy i podjazdy strome. mnie boli to 50 km na zapiętym przodzie nich cholery szybciej