Polibusze czy oryg. tuleje met-gum?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Polibusze czy oryg. tuleje met-gum?

Postprzez ROAR » 27 kwi 2016, 20:48

Witam. Zakupiłem Troopera (98-02) i po dłuższej jeździe w terenie zaczął niemiłosiernie skrzypieć w okolicach tylnego zawieszenia.
Pryskanie sprayem silikonowym po tulejach prawie nic nie daje, stąd ten wątek.
*samochód potrzebuję do pracy w "średnim" terenie bez wyczynu.

Czy zamówić tuleje metalowo-gumowe czy polibusze, czyli tuleje poliuretanowe?!

W obu przypadkach prosiłbym aby polecono mi jakiś sklep on-line oraz markę sprawdzonych tulei.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
ROAR
 

Re: Polibusze czy oryg. tuleje met-gum?

Postprzez miras7 » 27 kwi 2016, 20:58

O wyższości jednego materiału na tuleje nad drugim już wiele pisano, ale dwie rzeczy są pewne, bo sprawdzone i porównane:
1. nie zakładaj poliuretanu na przednie górne wahacze, tylko gumy
2. to nie prawda, że tuleje poliuretanowe zmniejszają wykrzyż
Kilka lat temu gumy były bardzo drogie, a poliuretanowe dość tanie. Obecnie poliuretany podrożały prawie dwukrotnie, a dość dobre tuleje gumowe to np. do tylnych wahaczy po 40zł/szt, przednie górne - 15zł/szt, więc nie jest źle. Ja obecnie do niemotanego Troopka zakładałbym chyba gumowe.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Polibusze czy oryg. tuleje met-gum?

Postprzez ROAR » 27 kwi 2016, 21:08

miras7 napisał(a):O wyższości jednego materiału na tuleje nad drugim już wiele pisano, (...)


Dziękuję za odpowiedź.
Właśnie wpadłem na taki artykuł: http://autokult.pl/2913,poliuretan-w-za ... y-i-zalety

Moje pytanko do Kolegi Miras7, gdzie można znaleźć takie ceny (sklep/marka) tulei gumowych ?
ROAR
 

Re: Polibusze czy oryg. tuleje met-gum?

Postprzez miras7 » 27 kwi 2016, 21:25

Ja te ceny miałem w http://www.car-zone.pl/
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Polibusze czy oryg. tuleje met-gum?

Postprzez Serg » 27 kwi 2016, 23:59

Według mnie, skoro fabrycznie są gumy, które wytrzymują prawie 10 lat to coś za tym przemawia.
Miałem jeszcze oryginalne gumy w 12 letnim samochodzie, wymieniłem je na nowe (oryginalne jeśli były dostępne w przystępnych cenach) lub na zamienniki z firmy Tedgum (6 rok i nic nie skrzypi). Wymieniałem gumy w stabilizatorach, wahaczach, pod budą i na tylnim drążku panharda - wszędzie na gumowe.

Polibusze to może i większa trwałość ale kosztem komfortu i skrzypienia. Do jeżdżenia 50% teren, 50% asfalt bym nie zakładał.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Polibusze czy oryg. tuleje met-gum?

Postprzez pocieszny » 28 kwi 2016, 09:12

miras7 napisał(a):2. to nie prawda, że tuleje poliuretanowe zmniejszają wykrzyż

jeśli chcesz mocne i trwałe polibusze to będą usztywniać zawieszenie, co zmniejszy wykrzyż, jeśli chcesz miękkie to niestety nie będą trwałe, przez co lepiej załorzyć gumy
największą wadą polibuszy dostępnych za niewielką kase jest proces ich produkcji (trochę chałpniczy) i nie do końca dobre spasowanie
były dość dobre polibusze DRMu (ostatnio ich nie widuje) natomiast to co jest z olkusza/żurady to taka średnia jakość i ciągła walka z wkładaniem, nic do siebie nie pasuje idealnie :)21

na pewno twarde polibusze są dobre zamiast gum budy (warunek zdrowe mocowania) jeśli umarły nam oryginalne a chcemy podnieść bude, problem tylko że lifty jakieś kosmicznie duże (najmniejszy 5-6cm widziałem)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości