silnik 3,5 v6 opinie

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Hunter » 01 maja 2016, 13:03

Witam wszystkich mam pytanie do posiadaczy Trooperów z silnikiem 3,5 oraz 3,2 v6 jak wygląda trwałość w/w jednostek i jakie są ich słabe strony. Miałem Troopera 3.1 i byłem bardzo zadowolony ale wiem , że zdarzają się problemowe silniki np. 3.0 Pozostał sentyment i znowu chce wrócić do Troopera jednak w benzynie (po zakupie do zgazowania) stąd moje pytanie o te silniki?
Hunter
 
Posty: 25
Dołączył(a): 31 gru 2012, 21:16

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez pocieszny » 01 maja 2016, 19:55

w 3,5 o wiele więcej mocy :)2 ciut więcej pali, ale za to lepsza elektryka niż w 3,2 mniej wkooorwiających czujników, sensowna diagnostyka rzez OBD :)2
swojego bym zamienił na dłuugiego 3,5V6, ale ogólnie 3,2 jest spoko, przynajmniej na 33 calach jedzie a nie toczy się dostojnie jak 3.1 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez FFK » 01 maja 2016, 21:52

Mechanicy psują te silniki, a one same się nie psują :)
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez freefly » 01 maja 2016, 22:20

pocieszny napisał(a):w 3,5 o wiele więcej mocy :)2 ciut więcej pali, ale za to lepsza elektryka niż w 3,2 mniej wkooorwiających czujników, sensowna diagnostyka rzez OBD :)2


Mniej czujników? W 3.5 V6? W Tech2 wyświetlanych jest 51 parametrów diagnostycznych silnika. A w zależności od roku produkcji jest od 2 do 4 sond lambda. Podłączałem się Techem do 3.5 kolegi @Gocu. Diagnostyka mojego 3.0 to pikuś. W 3.5 w przypadku błędów check engine jest szereg różnych zależności. Konkretny błąd nie musi wskazywać awarii przyporządkowanego do błędu nr kodu jeśli występuje z innymi konkretnymi kodami błędów. Normalnie misz masz.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Gocu » 01 maja 2016, 22:31

Z diagnostyką faktycznie, jak mówi kolega Freefly, nie jest kolorowo.
Wadą tych silników jest branie oleju, co jakiś czas trzeba coś dolać.
Poza tym jest niesamowity. Na trasie spala mi ok. 17l gazu, w mieście (Warszawa+korki) do 25l. Jak na auto o masie 2,2t - spalanie ok.
Dodatkowymi zaletami jest moc (215KM) i dźwięk :)21
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Hunter » 01 maja 2016, 23:45

Dziękuję za opinie, jak zwykle szybko i konkretnie na tym forum. Czytałem w postach Kolegów, że około 2000r coś poprawiono w temacie brania oleju..jak rozpoznać czy silnik jest po zmianach są np symbole silników czy należy patrzeć na miesiące produkcji auta? Druga sprawa czytając forum sporo jest faktycznie o awariach różnych czujników w 3,2 czy to samo trapi 3,5 ??
Hunter
 
Posty: 25
Dołączył(a): 31 gru 2012, 21:16

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Gocu » 02 maja 2016, 00:24

Nie zrozum nas źle z tą diagnostyką. Po prostu trzeba dokładniej posprawdzać co jest grane i tyle. Nie chodzi o awarie czujników.
U mnie wyskoczył niedawno "check engine", ale jestem pewien, że jest to spowodowane jakąś głupotą. Komputer odczytuje błąd o mieszance paliwa, natomiast powodów może być kilka (sonda lambda, cewki, świece) i nie wiadomo z góry, za co się wziąć.
Dla mnie 3.2 nie ma żadnej przewagi nad 3.5 :)
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez freefly » 02 maja 2016, 10:28

Hunter napisał(a):Dziękuję za opinie, jak zwykle szybko i konkretnie na tym forum. Czytałem w postach Kolegów, że około 2000r coś poprawiono w temacie brania oleju..jak rozpoznać czy silnik jest po zmianach są np symbole silników czy należy patrzeć na miesiące produkcji auta? Druga sprawa czytając forum sporo jest faktycznie o awariach różnych czujników w 3,2 czy to samo trapi 3,5 ??


Zmodyfikowano tłoki. Zwiększono ilość otworów odprowadzających olej. Ale dopiero w 2002 roku w tym silniku, w zasadzie już po zaprzestaniu produkcji Troopera, że upychać dalej ten silnik do innych modeli. Info z forum PlanetIsuzu.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez pocieszny » 02 maja 2016, 10:35

mniej wkoooorwiających czujników a nie mniej czujników :)21 mała różnica :)21
lepsze (nie tańsze) rozwiązanie z cewkami, prostsza diagnostyka w porównaniu z 3.2 i dużo więcej mocy przy niewiele większym spalaniu :)2
porównując ten samochód do D2 czy Jeepów to są bezawaryjne maszyny :)21 :)2 do tego pancerne i idiotoodporne :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez freefly » 02 maja 2016, 11:09

pocieszny napisał(a):mniej wkoooorwiających czujników a nie mniej czujników :)21 mała różnica :)21
lepsze (nie tańsze) rozwiązanie z cewkami, prostsza diagnostyka w porównaniu z 3.2 i dużo więcej mocy przy niewiele większym spalaniu :)2
porównując ten samochód do D2 czy Jeepów to są bezawaryjne maszyny :)21 :)2 do tego pancerne i idiotoodporne :)21


Wkoooorwiające czujniki są to często tanie zamienniki. No chyba, że masz wszystkie oem lub zamienniki z wyższej półki w swoim samochodzie i te są wkoooorwiające.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Hunter » 02 maja 2016, 19:42

Domyślam się że, w trakcie zakupu ciężko będzie ocenić czy dany model bierze olej (tak przynajmniej wyczytałem w licznych postach,brak dymienia z rury o niczym nie świadczy) ale czy to jest tak częsty przypadek, robiliście koledzy remonty, przy jakich przebiegach :?: ?? Czy może niesłusznie się obawiam bo były to jednostkowe przypadki.
Hunter
 
Posty: 25
Dołączył(a): 31 gru 2012, 21:16

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Gocu » 03 maja 2016, 01:17

Myślę, że śmiało można powiedzieć, że większość silników 3.5 bierze olej, jedne mniej, drugie bardziej. Tak jak w którymś wątku pisaliśmy, nawet producent dopuszczał branie oleju. Póki nie są to straszne ilości, spokojnie można dolewać oleju raz na jakiś czas
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez pawel126 » 03 maja 2016, 15:05

A ja bym doradził że oba są spoko a wybrał tego z mniejszym przebiegiem albo w lepszym stanie. Nie wiem jak do końca jest z tymi blachami ale widziałem kilka w tej najnowszej budzie i były bardziej pordzewiałe.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez mcgiver » 03 maja 2016, 15:11

mój 3,2 jak dotąd nie miał awari żadnego czujnika ; od kupna w marcu 2015 przejechałem 17tyśkm.
na poczatku były różne problemy i ze wzgledu na brak wiedzy o tym konkretnym wytworze japońskiej technologi i dostępności sprzętu diagnostycznego na oslep sprawdziłem wszystkie czujniki ale nie miało to nic wspólnego z czujnikami.
przy zagazowaniu tego silnika nieważne czy 3,2 czy 3,5 trzeba pamietać o wyborze najlepszych dostępnych wtryskiwaczy i wydajnym reduktorze , reszta jest nieistotna , najstarczy stag 300 sobie radzi.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez PiotrR » 03 maja 2016, 21:01

pawel126 napisał(a):A ja bym doradził że oba są spoko a wybrał tego z mniejszym przebiegiem albo w lepszym stanie. Nie wiem jak do końca jest z tymi blachami ale widziałem kilka w tej najnowszej budzie i były bardziej pordzewiałe.

Bodajże od 96r Troopery były montowane w Anglii. Widać wyraźny spadek jakości, zwłaszcza w zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez freefly » 03 maja 2016, 21:38

piotr R napisał(a):
pawel126 napisał(a):A ja bym doradził że oba są spoko a wybrał tego z mniejszym przebiegiem albo w lepszym stanie. Nie wiem jak do końca jest z tymi blachami ale widziałem kilka w tej najnowszej budzie i były bardziej pordzewiałe.

Bodajże od 96r Troopery były montowane w Anglii. Widać wyraźny spadek jakości, zwłaszcza w zabezpieczeniu antykorozyjnym.


Nigdy nie był produkowany poza Japonią.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Gocu » 03 maja 2016, 21:43

freefly napisał(a):
piotr R napisał(a):
pawel126 napisał(a):A ja bym doradził że oba są spoko a wybrał tego z mniejszym przebiegiem albo w lepszym stanie. Nie wiem jak do końca jest z tymi blachami ale widziałem kilka w tej najnowszej budzie i były bardziej pordzewiałe.

Bodajże od 96r Troopery były montowane w Anglii. Widać wyraźny spadek jakości, zwłaszcza w zabezpieczeniu antykorozyjnym.


Nigdy nie był produkowany poza Japonią.


Dokładnie tak. Porównywałem swojego z 2000 roku do starszych Trooperów i nie zauważyłem wyraźnego spadku jakości.
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez PiotrR » 03 maja 2016, 22:14

Były montowane w Wielkiej Brytanii, wersje z kierownicą po prawej i lewej stronie. Na rynek Niemiecki oficjalnie trafiały wyłącznie te z Japonii. Do innych krajów Europejskich nie wiem . Poczytajcie forum parę lat temu było sporo pisane na ten temat.
Pamiętacie Lotusa :!:
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez pocieszny » 04 maja 2016, 09:49

co do brania oleum 3,2 tak samo pije jak 3,5 one to mają wpisane w obsługe (dolewanie oleum) :)21
ja swoim 3.2 zrobiłem ponad 160kkm, używam go zgodnie z przeznaczeniem czyli wymagający turystyk :)21 :)2
wkoorwiające czujniki są różne, i OEM i zamienniki (tanie i droge) ogólnie myśle że to przypadłość już wieku i kilometrów, a że się jakiś jeden bądź drugi spitoli raz na 20-30 tysi to i może :)21
porównując do Patrola 4.2 tam się n9ic nie psuje, bo czujników nie ma :)21 ale porównując do LRa jakiegokolwiek i jeepa to wóz pancerny i bezawaryjny, w większości marudzenie na niego to tak troche dla zasady bo marudzić na coś trzeba :)21 mechanicznie wóz pancerny (o ile szrotu nie kupisz to służył będzie lata) elektryka/elektronika jak w każdym starym aucie, czasem się sypnie to czy tamto, ale bez tragedi, a naprawy zwykle zamykają się w miare nie wielkich pieniądzach :)2
teraz bym kupował 3,5 bo mocniejszy i jakoś trochę bardziej ergonomiczny, ale bez ToD`a raczej :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez freefly » 04 maja 2016, 10:22

piotr R napisał(a):Były montowane w Wielkiej Brytanii, wersje z kierownicą po prawej i lewej stronie. Na rynek Niemiecki oficjalnie trafiały wyłącznie te z Japonii. Do innych krajów Europejskich nie wiem . Poczytajcie forum parę lat temu było sporo pisane na ten temat.
Pamiętacie Lotusa :!:


Lotus to była wersja z zawieszeniem zaprojektowanym przez Lotusa. Nie ma to nic wspólnego z montażem samochodu w Wielkiej Brytanii (a Japonii również jest ruch prawostronny, więc kierownice z prawej strony też tam montowali ). Zawieszenie Lotusa montowano również do samochodów osobowych Isuzu i sprzedawano w wersji "handling by LOTUS SE" ("Lotus Tuned Suspension" - Isuzu Impulse, Isuzu I-Mark, Isuzu Bighorn i inne nazwy handlowe tych modeli).
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez pocieszny » 04 maja 2016, 10:51

od 98 roku jedna linia montażowa była w UK, rozkodowywując VIN nam wyjdzie w którym zakładzie składano pojazd (bodajże 11 liczba)
różnic po prawdzie jest niewiele, jakościowo pomijalne :)2 zresztą to tylko jest linia montażowa, produkcja jest i tak Japan ;)
nie ma znaczenia czy to Bighorn, Vaughsal, Opel, Isuzu, Jackaroo, Holden, Mazda czy co tam innego to tylko inne ma znaczki :)2 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez freefly » 04 maja 2016, 12:28

pocieszny napisał(a):od 98 roku jedna linia montażowa była w UK, rozkodowywując VIN nam wyjdzie w którym zakładzie składano pojazd (bodajże 11 liczba)
różnic po prawdzie jest niewiele, jakościowo pomijalne :)2 zresztą to tylko jest linia montażowa, produkcja jest i tak Japan ;)
nie ma znaczenia czy to Bighorn, Vaughsal, Opel, Isuzu, Jackaroo, Holden, Mazda czy co tam innego to tylko inne ma znaczki :)2 :)21




http://www.pdf-archive.com/2016/05/04/i ... zu-vin.pdf
PDF do pobrania wrzuciłem na hosting. Pobrać piki (PDF1.6, 226 KB)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez PiotrR » 04 maja 2016, 19:56

Niestety w językach obcych nie czytam :oops:
D MAXy które obecnie można kupić w Polsce robione są w Tajlandii i przepięknie rdzewieją będąc jeszcze na gwarancji :shock:
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez freefly » 04 maja 2016, 20:30

piotr R napisał(a):Niestety w językach obcych nie czytam :oops:
D MAXy które obecnie można kupić w Polsce robione są w Tajlandii i przepięknie rdzewieją będąc jeszcze na gwarancji :shock:


D-Maxy produkowane są wyłącznie w Tailandii.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 3,5 v6 opinie

Postprzez Quentil » 06 maja 2016, 13:40

W Anglii były składane Froty (wiadomo jak z jakością względem Rodeo), Troopery i jego znaczkowe wariacje w Japonii :)2
A silnik 3.2 czy 3.5 oba bardzo fajne i niemal identyczne konstrukcyjnie, więc serwisowanie i obsługa bardzo podobne. Brać to auto, które będzie w lepszym stanie, i tak przy 3.2 mocy raczej nie będzie brakowało ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Następna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości