Strona 1 z 2

Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manual

PostNapisane: 06 paź 2016, 08:32
przez pablos249
Witam
od niedawna jestem posiadaczem Troopera 3,5 2002 r. Występuje w nim problem przy zmianie biegów 1 - 2 - 3 na niskich obrotach, zarówno przy dodawaniu jak i odejmowaniu gazu, oraz po samej zmianie biegu auto kilka razy szarpnie, jakbyśmy holowali kogoś na lince, i linka naprężała się oraz luzowała> Przy delikatnej i bardzo powolnej zmianie biegów (jazda praktycznie na pół sprzęgle przez chwilę) te objawy nie występują. Na wyższych biegach prawie nie odczuwalne, Na 4 jak się jedzie z delikatnej góry z gazem, odczucia podobne choć delikatniejsze.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 06 paź 2016, 11:14
przez pocieszny
a nie jeździsz z zapiętym przodem?

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 06 paź 2016, 14:58
przez pablos249
Pół oś się wypina na 100% (ostatnio miałem awarie zapinania i rozkręcałem i skręcałem całość), oprócz półosi powinien się załączać i rozłączać jeszcze wał na przód tak? Sprawdzę z samego rana, mam jutro w planach rozkręcić tylny most i wyciągnąć mechanizm różnicowy, żeby sprawdzić spasowanie zębatek.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 06 paź 2016, 17:28
przez pocieszny
popatrz jeszcze zanim rozkręcisz most czy Ci się wał nie zapiekł, albo krzyżak nie rozlatuje

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 06 paź 2016, 18:20
przez pablos249
Wał nie zapiekł? chodzi o możliwość skracania/wydłużania wału? Na luzie dzisiaj kręciłem ręką wałem i miał około 20 - 30 stopni luzu. Pod uwagę biorę jeszcze tłumik drgań na sprzęgle.
Czy pomiędzy skrzynią/wałem lub wałem/mostem nie powinno być tłumika drgań skrętnych??

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 07 paź 2016, 00:05
przez pocieszny
bardzo często się zdarza przy nie używaniu przodu że zapiekają się krzyżaki, a że przód w zasadzie nie pracuje (gora-dół) to zapieczony krzyżak daje duży opór
kiedyś z zaskocznenia po wrzuceni 4x4 zębów nie straciłem a o podjechaniu pod górkę ni było mowy :)21
odkręć przedni wał i się przejedź :)2 to tylko 8 śrub i niewielki problem z demontażem

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 07 paź 2016, 07:36
przez pablos249
Dzięki wjeżdżam na kanał i działam.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 07 paź 2016, 09:54
przez pablos249
Po ściągnięciu wału tylnego problem nadal występował, tylko że bardziej i był słyszalny z przodu. Okazało się że jest luz kątowy pomiędzy przegubem a piastą dokładnie na wielofrezie między przegubem a częścią nr 4 HUB FLANGE, oraz braz podkładki nr 3 pod pierścień zabezpieczający. Luz występuje z obu stron, posiada ktoś namiary na takowe części, ewentualnie numer katalogowy lub wiedzę czy pasują od modeli z innymi silnikami?

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 07 paź 2016, 10:40
przez pocieszny
luz jest "obrotowy"?
sztywne zabieraki rzadko się psują, mam w 1 aucie od 28 lat te same i nie ma z nimi żadnych problemów, w trooperze woże komplet "awaryjnie" jak padną sprzęgiełka :)2

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 07 paź 2016, 12:04
przez freefly
pablos249 napisał(a):Po ściągnięciu wału tylnego problem nadal występował, tylko że bardziej i był słyszalny z przodu. Okazało się że jest luz kątowy pomiędzy przegubem a piastą dokładnie na wielofrezie między przegubem a częścią nr 4 HUB FLANGE, oraz braz podkładki nr 3 pod pierścień zabezpieczający. Luz występuje z obu stron, posiada ktoś namiary na takowe części, ewentualnie numer katalogowy lub wiedzę czy pasują od modeli z innymi silnikami?


Te podładki są do likwidacji luzu osiowego. Standardowy luz 0-0,3mm
www.sklep.isuzu.com.pl
8-94178-929-0 T=0.20mm
8-94178-930-0 T=0.30mm
8-94178-931-0 T=0.50mm
8-94178-932-0 T=l.00mm
Zamawiać telefonicznie. Cena 10 PLN netto.
Co rozumiesz przez luz kątowy?

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 07 paź 2016, 13:43
przez pablos249
Luz kątowy - trzymając piastę, mogę kręcić przegubem delikatnie w przód - tył.
Po sciągnięciu tylnego wału i załączeniu na przodzie, szarpanie zwiększyło się dwukrotnie w stosunku do jazdy bez przedniego wały, na tyle. Ruszając silnikiem stwierdziłem że prawa poduszka jest zużyta, już ją wyciągnąłem i w imadle faktycznie z dwóch stron odkleiła się na centymetr od blach. Jest inny producent, czy tylko aso??

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 07 paź 2016, 15:06
przez pablos249
Prawa poduszka w imadle po naciągnięciu ręką

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 19 paź 2016, 18:10
przez pablos249
Poduszki wymienione, 90 zł sztuka zamienniki z firmy JAPANPARTS, szarpanie zmniejszyło nie jest już tak wyczuwalne, jednak nadal jest. Poduszki nie były powodem, jedynie potęgowały odczucie. Co jeszcze może powodować takie objawy? Aktualnie myślę nad:
- Przepustnica
- Sprzęgło (wyrobione tłumiki drgań)
- Luz na moście (Ewentualnie mostach)
ma ktoś jakiś pomysł?

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 19 paź 2016, 19:29
przez freefly
pablos249 napisał(a):Poduszki wymienione, 90 zł sztuka zamienniki z firmy JAPANPARTS, szarpanie zmniejszyło nie jest już tak wyczuwalne, jednak nadal jest. Poduszki nie były powodem, jedynie potęgowały odczucie. Co jeszcze może powodować takie objawy? Aktualnie myślę nad:
- Przepustnica
- Sprzęgło (wyrobione tłumiki drgań)
- Luz na moście (Ewentualnie mostach)
ma ktoś jakiś pomysł?


Dwumasowe koło zamachowe.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 19 paź 2016, 19:47
przez pablos249
W 3,5 były koła dwumasowe? Nie mogłem znaleźć nigdzie tej informacji a na wszystkich zdjęciach które widziałem z tarczami sprzęgła miały one sprężyny, więc założyłem że jest zwykłe koło zamachowe.

W manualu Isuzu na rysunku jest koło zamachowe i sprzęgło z tłumikami drgań, czyli chyba nie am dwumasy.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 19 paź 2016, 21:27
przez freefly
Rzeczywiście, wg katalogu części Isuzu, koło dwumasowe było w 4jx1.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 19 paź 2016, 21:43
przez Michał4x4
pablos249 napisał(a):Poduszki wymienione, 90 zł sztuka zamienniki z firmy JAPANPARTS,....


Gdzie kupowałeś te poduszki?
Masz ich jakieś nr katalogowe?

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 19 paź 2016, 22:30
przez pablos249
http://www.4cars.pl/samochodowe/ISUZU,TROOPER,TROOPER,all,16020,Silnik,Zawieszenie_silnika,Poduszka_silnika,0.php#top
gom 904 i gom 905, są identyczne jak oryginały, Ashika to marka Japanparts.
Przy każdej poduszce jest zakładka karta produktu i tam są podane numery oryginałów oraz zamienników.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 29 paź 2016, 22:07
przez pablos249
Sprzęgło wyciągnięte, wyglądało ok, oddałem do sprawdzenia, potwierdzili, poprosiłem o regenerację jak już wyciągnięte, przeszlifowany docisk oraz koło zamachowe. Nic się nie zmieniło, szarpie nadal. Jutro postaram się sprawdzić:
- egr??
- przepustnicę,
- czujnik powietrza (jak sprawdzić? przejechać się na odpiętym?),
- pomierzyć sondy,
- czujnik temperatury (jak sprawdzić??)

btw przejechałem się na samym katalizatorze, ponieważ zobaczyłem że tłumik środkowy jest nie oryginalny, delikatnie mniejsza średnica rur i może to subiektywne odczucie ale nie odczuwałem szarpania, co mogło również być związane ze ssaniem. Obroty utrzymywały się na około 1500. Zrobiłem 200 m w obawie przed wydechem kończącym się na filtrze paliwa.
Czy środkowy tłumik pasuje od 3,2?? Końcowy także był nie oryginalny + przesadzona średnica i zamieniłem go na ten od 3,2, teraz zastanawiam się jeszcze nad tym środkowym.

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 30 paź 2016, 20:42
przez pocieszny
w oryginale były zwężki w wydechu z tego co pomne, ale to że nie oryginał nie powinno mieć wpływy ma szarpanie
proponuje sprawdzić i przeczyścić przepustnice, odpiąć na chwile potem akumulator (jeśli jest LPG to pojeździć troche na samej benzynie) zobaczyć czy się coś nie zmienia

na forum wklejałem jak mierzyć czujniki (we frocie ale to tak samo)

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 31 paź 2016, 09:42
przez freefly
Czy owo szarpanie występuje tylko podczas jazdy, czy również podczas operowania gazem gdy samochód jest na postoju?

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 31 paź 2016, 14:34
przez pocieszny
pompa paliwa też może być

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 31 paź 2016, 15:55
przez pawel126
Nie ma w katalogu bosal do 3.5 ale czy tam na pewno jest więcej tłumików niz w 3.2?

http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... pe=&fuel=B

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 31 paź 2016, 16:56
przez pocieszny
powiem tak ;)
jak nie m tłumika to bierze się taki z auta o podobnej pojemności spalającego dużo paliwa :)21 XJ na przykład jest idealnym dawcą i po małej przeróbce mocowań mamy piękny tłumik za połowę ceny :)21

Re: Szarpanie na niskich biegach i obrotach Trooper 3,5 manu

PostNapisane: 31 paź 2016, 19:40
przez pablos249
Gdy samochód jest na postoju na luzie, nie czuć tego.
Przepustnicę ściągnę gdy będzie chwila, zauważyłem że trzeba upuścić płynu z chłodzenia żeby ją ściągnąć. Jechałem na odpiętym egr, nie ma różnicy.