Strona 1 z 2

Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 00:18
przez sensson
Witam serdecznie.

Od niedawna jestem chyba szczęśliwym posiadaczem IT 3.0 TDI 1999r. Aczkolwiek zagłębiając się w temat silnika mój entuzjazm deczko przygasł. Na szczęście moje auto (215 tyś km przebiegu) jest sprawne. Silnik pracuje równo, pali bardzo dobrze i nie zaobserwowałem dotychczas typowych usterek dla tego silnika.
Obecnie przymierzam się do zmiany paska rozrządu i przy okazji chciałbym profilaktycznie wymienić obsady wtryskiwaczy. Kompletnie się na tym nie znam a chciałbym kupić potrzebne części. W związku z tym mam kilka pytań do znawców tematu.

1. Co dokładnie i gdzie mam kupić aby wymienić obsady ? Poniższe części to wszystko czy coś jeszcze ?

Podkładka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8971611092
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8972407980
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8971757830
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8972407970


2. Czy ktoś próbował wywalić całkowicie dwumas ? Mam wrażenie, że trzeba to zregenerować.
3. Doczytałem, że najlepszy olej dla tego silnika to Motul 5W30 - rzeczywiście tak jest ?
4. Czy ciśnienie oleju 3 kPa na biegu jałowym na wolnych obrotach to dobre ciśnienie ? ( Podczas jazdy jest ok 6 Kpa )
5. Wiem też, że często awarii ulega czujnik ciśnienia oleju który unieruchamia auto. Jaki nr ma ta część lub jak się to dokładnie nazywa ?

Na razie to chyba tyle. Jak coś mi się przypomni to napiszę.
Z góry dziękuję za pomoc :)

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 01:01
przez mcgiver
nigdy nie miałem dizla i miec nie bedę , bo lubuję się w zagazowanych benzynowcach od 2,5l w górę, ale jeżeli przy 215tyś podejrzewasz wibracje dwumasu , to weż pod uwagę, że w naszym kraju przebieg samochodu to jest kwestia bardzo dyskusyjna, a już tymbardziej dizla, które słyną z dużych przebiegów.
ja już dawno nie przywiązuję wagi do przebiegu podczas kupna samochodu, a w 17letnim samochodzie 215tyś brzmi conajmniej śmiesznie :)21 .

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 01:07
przez sensson
Masz rację. Przebieg na liczniku to 215 tyś a ile ma rzeczywiście ? Hmmm. Nawet nie chcę wiedzieć. Chociaż cofnięcie licznika bez złącza OBD II To jakiś wyczyn i nie sądzę aby ktoś się porwał na to.
Co do dwumasu. Zdajesz sobie sprawę że nikt tym samochodem do Lidla na zakupy w niedzielę nie jeździł. Zwykle te samochody służą do lasu, terenu i mają ciężkie życie. Poza tym patrząc na ogólny stan samochodu przebieg wydaje się prawdopodobny. :P
Dodatkowo zapewniam Cię, że cofanie licznika to nie tylko nasza polska specjalność. :)

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 07:54
przez pocieszny
ogólnie ten silnik jest bardzo fajny dopóki nie stanie ;) :)2
co do części Ci nie powiem czy wszytko bo nie mam pojęcia, ale co do reszty,

-co do dwumasy poszukaj na australijskich forach tam robią czasem takie rzeczy
-olej nie ważne jakiej marki ważne żeby trzymał parametry, czy zalejesz motula, Valvoline czy BP czy shela nie ma znaczenia, ważne żeby pilnować wymian i lać przyzwoity olej o właściwych parametrach
--jeśli te wskazania są z deski rozdzielczej to raczej traktuj je jako wskazanie że masz ciśnienie i jest ono zmienne :)2 :)21 a jak zaczyna wskazówka spadać na zakrętach to znaczy że masz za mało oleju :)21 wskaźnik na zegarach nei jest precyzyjny, w sumie jest daleki od tego, jedyny pewny pomiar to wpięcie manometru w linie olejową
-

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 08:47
przez freefly
mcgiver napisał(a):nigdy nie miałem dizla i miec nie bedę , bo lubuję się w zagazowanych benzynowcach od 2,5l w górę, ale jeżeli przy 215tyś podejrzewasz wibracje dwumasu , to weż pod uwagę, że w naszym kraju przebieg samochodu to jest kwestia bardzo dyskusyjna, a już tymbardziej dizla, które słyną z dużych przebiegów.
ja już dawno nie przywiązuję wagi do przebiegu podczas kupna samochodu, a w 17letnim samochodzie 215tyś brzmi conajmniej śmiesznie :)21 .


Te samochody pochodzą z krajów w UE, gdzie ludzie mają często więcej niż jeden samochód i nie jeżdżą takimi Trooperami na co dzień.
Tak więc takie przebiegi są realne.Np. na brytyjskim forum Troopera ludzie piszą ile robią rocznie tymi autami. Nie są to jakieś duże wartości, a nawet często śmiesznie małe.
Ja w ciągu 7 lat przejechałem dwa razy więcej, niż Niemka od której kupiłem ten samochód, która posiadała przez 9 lat od nowości.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 09:45
przez freefly
sensson napisał(a):Witam serdecznie.

Od niedawna jestem chyba szczęśliwym posiadaczem IT 3.0 TDI 1999r. Aczkolwiek zagłębiając się w temat silnika mój entuzjazm deczko przygasł. Na szczęście moje auto (215 tyś km przebiegu) jest sprawne. Silnik pracuje równo, pali bardzo dobrze i nie zaobserwowałem dotychczas typowych usterek dla tego silnika.
Obecnie przymierzam się do zmiany paska rozrządu i przy okazji chciałbym profilaktycznie wymienić obsady wtryskiwaczy. Kompletnie się na tym nie znam a chciałbym kupić potrzebne części. W związku z tym mam kilka pytań do znawców tematu.

1. Co dokładnie i gdzie mam kupić aby wymienić obsady ? Poniższe części to wszystko czy coś jeszcze ?

Podkładka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8971611092
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8972407980
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8971757830
Uszczelka wtryskiwacza ISUZU TROOPER 3,0 TDi - nr części 8972407970


2. Czy ktoś próbował wywalić całkowicie dwumas ? Mam wrażenie, że trzeba to zregenerować.
3. Doczytałem, że najlepszy olej dla tego silnika to Motul 5W30 - rzeczywiście tak jest ?
4. Czy ciśnienie oleju 3 kPa na biegu jałowym na wolnych obrotach to dobre ciśnienie ? ( Podczas jazdy jest ok 6 Kpa )
5. Wiem też, że często awarii ulega czujnik ciśnienia oleju który unieruchamia auto. Jaki nr ma ta część lub jak się to dokładnie nazywa ?

Na razie to chyba tyle. Jak coś mi się przypomni to napiszę.
Z góry dziękuję za pomoc :)


Step by step:

https://www.youtube.com/watch?v=nBcpOpOGQPM

Oil Rail Pressure Sensor (ORPS)
http://sklep.isuzu.com.pl/czujnik-cisni ... p-104.html
żadnych tanich chińskich zamienników nie polecam stanowczo.

podkładka wtryskiwacza
http://sklep.isuzu.com.pl/podkladka-wtr ... -p-89.html

uszczelka wtryskiwacza między wtryskiwaczem a szyną (są jednorazowe, wykonane z poliuretanu, po przykręceniu ulegają lekkiemu sprasowaniu)
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-wtr ... p-150.html

uszczelki wtryskiwaczy i obsad
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-wtr ... p-103.html
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-obs ... p-160.html
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-obs ... p-159.html
można dobrać z Vitonu, oryginały są z NBR.

warto wymienić uszczelniacze smoków olejowych
http://sklep.isuzu.com.pl/uszczelka-smo ... p-118.html

do wyciągnięcia obsad

Obrazek

Momenty dokręcania wtryskiwaczy i cała procedura opisana w manulau serwisowym
Nie zamień przypadkiem wtryskiwaczy przy ich montażu, bo być może są z innej grupy, a grupa (dawki paliwa) jest kodowana (przyporządkowana) do każdego cylindra przy pomocy GM Tech2.



Olej 5w30 z API CF - markowy.
Filtry oleju markowe.
Pilnować interwałów zmian oleju i filtrów. Bardzo ważne w tym silniku ze względu na zasadę działania tego silnika.

Jedna z rzeczy, która może sprawiać z czasem problemy, przez niezbyt częste zmiany oleju.
zawór regulacji ciśnienia szyny olejowej znajdujący się na pompie wysokiego ciśnienia (Rail Pressure Control Valve - RPCV)

Obrazek

Parametry referencyjne pracy silnika (do podglądu za pomocą Tech2 - inne interfejsy diagnostyczne nie ogarniają parametrów tych najważniejszych - ciśnienie oleju na listwie, stopień otwarcia regulatora ciśnienia listwy olejowej, regulatora ciśnienia, otwarcie wtryskiwaczy itp)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Baw się dobrze.

P.S. A to ciśnienie to gdzie mierzone i czym bo jakieś dziwaczne wartości.

Ważne:
Pamiętaj, żeby górne otwory w obsadach pokrywały się z otworami magistrali paliwowej w głowicy, która przebiega wzdłuż głowicy.

Obrazek

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 10:33
przez sensson
freefly Masz u mnie WIELKĄ FLACHĘ. Często bywam w Warszawie więc ... :)
Wszystko jest już jasne. Muszę tylko ogarnąć kumatego fachowca który mi to zrobi. Dobrze zrobi.
Co do ciśnienia 3 kPa i 6 kPa to mówię o wskazaniach z deski rozdzielczej. Na szynie jeszcze nie mierzyłem ale zrobię to zaraz po wymianie uszczelniaczy obsad.

Czyli jednym słowem nie jest tak źle. Wystarczy pilnować oleju i wymieniać na czas i powinno być ok ? Silnik ogólnie jest fajny ma spora moc i fajną kulturę pracy. Nie wiem czemu jest tak mocno znienawidzony. Przecież obsługa silnika samochodu to rzecz podstawowa. Przynajmniej dla ludzi nieco starszych pamiętających tą starą dobra motoryzację. Gimby nie znajo.

Obecnie samochody są idiotoodporne, Np. mój BMW X5. O nic nie muszę dbać i pamiętać. Samochód w przypadku obsługi lub usterki sam mnie umawia w serwisie i komunikatem na ekranie informuje o tym fakcie. Mało tego nawigacja pokazuje gdzie mam jechać do tego serwisu. Oj do czego to idzie.

A tak na marginesie gdzie można dostać taki klucz do wyciągania obsad ? Może ktoś ma pożyczyć ?

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 11:01
przez freefly
sensson napisał(a):freefly Masz u mnie WIELKĄ FLACHĘ. Często bywam w Warszawie więc ... :)
Wszystko jest już jasne. Muszę tylko ogarnąć kumatego fachowca który mi to zrobi. Dobrze zrobi.
Co do ciśnienia 3 kPa i 6 kPa to mówię o wskazaniach z deski rozdzielczej.Na szynie jeszcze nie mierzyłem ale zrobię to zaraz po wymianie uszczelniaczy obsad.

Czyli jednym słowem nie jest tak źle. Wystarczy pilnować oleju i wymieniać na czas i powinno być ok ? Silnik ogólnie jest fajny ma spora moc i fajną kulturę pracy. Nie wiem czemu jest tak mocno znienawidzony. Przecież obsługa silnika samochodu to rzecz podstawowa. Przynajmniej dla ludzi nieco starszych pamiętających tą starą dobra motoryzację. Gimby nie znajo.

Obecnie samochody są idiotoodporne, Np. mój BMW X5. O nic nie muszę dbać i pamiętać. Samochód w przypadku obsługi lub usterki sam mnie umawia w serwisie i komunikatem na ekranie informuje o tym fakcie. Mało tego nawigacja pokazuje gdzie mam jechać do tego serwisu. Oj do czego to idzie.


Jakby co mam TECH2. ;) Uszczelnienia obsad również sam wymieniałem i mam do nich przyrząd.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 11:01
przez sensson
Ważne:
Pamiętaj, żeby górne otwory w obsadach pokrywały się z otworami magistrali paliwowej w głowicy, która przebiega wzdłuż głowicy.


Wybacz moje prostackie pytania. Próbuję to zrozumieć :)
Czyli tak jak na załączonym obrazku otwór w obsadzie powinien pokrywać się z tym w magistrali. Zatem obsada nie jest w żaden sposób frezowana aby po włożeniu zająć prawidłową pozycję ? Trzeba ją włożyć z precyzją. Hmmm. Mam nadzieje, że nie jest to trudne :)

Jakby co mam TECH2. ;) Uszczelnienia obsad również sam wymieniałem.


W moim aucie nie ma gniazda diagnostycznego. Tzn są jakieś wtyczki przy pedale gazu. podobno to do diagnostyki ale pierwszy raz coś takiego widzę.
Mogę Cię prosić o telefon do Ciebie na PW ? Obiecuję nie będę Cię męczył. Mam po prostu kilka pytań :)

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 11:04
przez freefly
sensson napisał(a):
Ważne:
Pamiętaj, żeby górne otwory w obsadach pokrywały się z otworami magistrali paliwowej w głowicy, która przebiega wzdłuż głowicy.


Wybacz moje prostackie pytania. Próbuję to zrozumieć :)
Czyli tak jak na załączonym obrazku otwór w obsadzie powinien pokrywać się z tym w magistrali. Zatem obsada nie jest w żaden sposób frezowana aby po włożeniu zająć prawidłową pozycję ? Trzeba ją włożyć z precyzją. Hmmm. Mam nadzieje, że nie jest to trudne :)


Dokładnie.
Złącze diagnostycze OBDII jest schowane nad pedałem gazu.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 11:13
przez sensson
Dobra wszystkie uszczelki do wtrysków i obsad mam już zamówione w oryginale. Będzie rzeźba haha.
Tarcza sprzęgła i dwumas wyjęte. Dwumas wysyłam do regeneracji tarczę do nabicia kewlarem.
Będzie co robić w te jesienne wieczory. :)

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 21:07
przez Jack
Co do czujnika oleju, który unieruchamia auto, jeśli się zepsuje trzeba auto wprowadzić w tryb awaryjny i wtedy można odpalić tak jakby z pominięciem czujnika. Jeden z właścicieli 3.0D wrócił w ten sposób ze Szwajcarii do PL. Jest to nieszkodliwe dla auta, tylko jest podobno trochę mniej mocy. Więc i tym pomyśleli :)2

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 21 paź 2016, 21:36
przez sensson
Jack napisał(a):Co do czujnika oleju, który unieruchamia auto, jeśli się zepsuje trzeba auto wprowadzić w tryb awaryjny i wtedy można odpalić tak jakby z pominięciem czujnika. Jeden z właścicieli 3.0D wrócił w ten sposób ze Szwajcarii do PL. Jest to nieszkodliwe dla auta, tylko jest podobno trochę mniej mocy. Więc i tym pomyśleli :)2


A wiesz może ajk to zrobił ?

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 22 paź 2016, 17:57
przez mcgiver
sensson napisał(a):
Jack napisał(a):Co do czujnika oleju, który unieruchamia auto, jeśli się zepsuje trzeba auto wprowadzić w tryb awaryjny i wtedy można odpalić tak jakby z pominięciem czujnika. Jeden z właścicieli 3.0D wrócił w ten sposób ze Szwajcarii do PL. Jest to nieszkodliwe dla auta, tylko jest podobno trochę mniej mocy. Więc i tym pomyśleli :)2


A wiesz może ajk to zrobił ?

niewiem czy w dizlu sie to sprawdza ale generalnie w benzynie próby odpiecia czujników na przekręconej stacyjce , a juz napewno lambdy lub mapsensora czy przepływki kończą sie przejściem w tryb awaryjny.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 22 paź 2016, 22:33
przez freefly
sensson napisał(a):
Jack napisał(a):Co do czujnika oleju, który unieruchamia auto, jeśli się zepsuje trzeba auto wprowadzić w tryb awaryjny i wtedy można odpalić tak jakby z pominięciem czujnika. Jeden z właścicieli 3.0D wrócił w ten sposób ze Szwajcarii do PL. Jest to nieszkodliwe dla auta, tylko jest podobno trochę mniej mocy. Więc i tym pomyśleli :)2


A wiesz może ajk to zrobił ?


Trzeba odłączyć przewód sygnałowy czujnika. Sterownik "myśli", że jest maksymalne ciśnienie na listwie olejowej i otwiera wtryskiwacze.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 22 paź 2016, 22:39
przez sensson
Mam jeszcze jedno pytanie. A mianowicie u mnie na biegu jałowym po odpaleniu wskaźnik ciśnienia oleju na desce pokazuje ok 3 kPa. Podczas jazdy 5.5-6.5 kPa . Na kilku filmach na youtube widziałem, że w innych samochodach na biegu jałowym wskaźnik pokazuje ok 6 kPa. O czym to może świadczyć ? Pompa ? Czujnik ciśnienia na listwie ? A może sam wskaźnik ? A może sobie tym dupy nie zawracać ? :)

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 22 paź 2016, 23:02
przez Quentil
Opcja ostatnia, a dla spokojności sumienia sprawdzić poziom oleju, a następnie wpiąć manometr i nim zmierzyć realne ciśnienie ;)

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 22 paź 2016, 23:19
przez freefly
sensson napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie. A mianowicie u mnie na biegu jałowym po odpaleniu wskaźnik ciśnienia oleju na desce pokazuje ok 3 kPa. Podczas jazdy 5.5-6.5 kPa . Na kilku filmach na youtube widziałem, że w innych samochodach na biegu jałowym wskaźnik pokazuje ok 6 kPa. O czym to może świadczyć ? Pompa ? Czujnik ciśnienia na listwie ? A może sam wskaźnik ? A może sobie tym dupy nie zawracać ? :)


Na wskaźniku są kPa x 100.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 22 paź 2016, 23:45
przez sensson
Quentil napisał(a):Opcja ostatnia, a dla spokojności sumienia sprawdzić poziom oleju, a następnie wpiąć manometr i nim zmierzyć realne ciśnienie ;)

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na listwie ? Gdzie mam wpiąć manometr ? W miejsce czujnika ciśnienia ?

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 23 paź 2016, 12:11
przez freefly
sensson napisał(a):
Quentil napisał(a):Opcja ostatnia, a dla spokojności sumienia sprawdzić poziom oleju, a następnie wpiąć manometr i nim zmierzyć realne ciśnienie ;)

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na listwie ? Gdzie mam wpiąć manometr ? W miejsce czujnika ciśnienia ?


Czujnik ciśnienia, który daje wskazanie na desce rozdzielczej znajduje się nad dużym filtrem oleju, poniżej coolera oleju tuż przy zaworze nadmiarowym.

Tak wygląda ( ma naciągniętą czarna gumowa osłonę)

Obrazek

a tak wygląda wnętrze czujnika

Obrazek

W zależności od eksploatacji pojazdu po latach czujnik ten może wyglądać tak, co daje dziwne wskazania ciśnienia na wskaźniku deski.

Obrazek

Nad miska olejową poniżej filtrów oleju są śruby na imbus, gdzie można wkręcić manometr.

Była akcja serwisowa wymiany smoków olejowych we wczesnych modelach. Smoki zasysające olej do układu smarowania miały zbyt duże oczka siatki i zasysały np.różne syfy, np kawałki silikonu itp i przytykały by-pass filtra oleju lub zawór nadmiarowy przed coolerem oleju lub dostawały się do turbosprężarki. Te syfy mogą się znaleźć w misce olejowej np. z powodu nieostrożności przy pracach związanych z potrzebą zdjęcia pokrywy zaworów (czyszczenie starego silikonu przed ponownym montażem uszczelki pokrywy zaworów itp.).

Co do wskaźnika ciśnienia na desce. Cytat z książki - instrukcji użytkownika:
Oil pressure gauge.
The oil pressure gauge indicates the pressure of the oil the engine while the engine is running.
The normal oil pressure gauge reading can range from 14 psi (1 x 100kPa) at hot idle to move than 140 psi (10 x 100kPa) during cold acceleration.
The oil pressure varies greatly with the temperature an engine speed.
If the oil pressure indication is too high or too low and will not increase eve, when the engine speed is increased, stop the engine immediately and check the oil level after allowing approximately 5 minutes for the oil to settle.
Ponadto zależy od kilku czynników. Od lepkości oleju i stanu filtra oleju itp.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 24 paź 2016, 19:14
przez Jack
U mnie na wskaźniku pokazuje na rozgrzanym silniku około 3 a mierzone zewnętrznym manometrem wyszło prawie 4. A co do odpalania z pominięciem czujnika na listwie, to według instrukcji, które otrzymałem (ale szczęśliwie nie musiałem próbować) trzeba:
1. zakręcić silnikiem tak z 10 razy, żeby uzyskać odpowiednie ciśnienie oleju do zasilenia wtryskiwaczy,
2. wyłączyć stacyjkę, potem rozłączyć złącze kabli wtryskiwaczy i czujnika ciśnienia (obok kolektora, po lewej stronie silnika - tej od strony serwa), u mnie to są 4 różowe i 1 biały kabelek,
3. włączyć stacyjkę i zakręcić - powinien włączyć się tryb awaryjny (kontrolka Check engine),
4. wyłączyć stacyjkę, połączyć złącze kabli wtryskiwaczy,
5. włączyć stacyjkę, zakręcić rozrusznikiem i silnik powinien zacząć działać.

Są jeszcze inne sposoby wprowadzenia w tryb awaryjny, ale bardziej inwazyjne :)21

Freefly - jeśli gdzieś coś pomyliłem to popraw ;)

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 28 paź 2016, 10:43
przez freefly
Jack napisał(a):U mnie na wskaźniku pokazuje na rozgrzanym silniku około 3 a mierzone zewnętrznym manometrem wyszło prawie 4. A co do odpalania z pominięciem czujnika na listwie, to według instrukcji, które otrzymałem (ale szczęśliwie nie musiałem próbować) trzeba:
1. zakręcić silnikiem tak z 10 razy, żeby uzyskać odpowiednie ciśnienie oleju do zasilenia wtryskiwaczy,
2. wyłączyć stacyjkę, potem rozłączyć złącze kabli wtryskiwaczy i czujnika ciśnienia (obok kolektora, po lewej stronie silnika - tej od strony serwa), u mnie to są 4 różowe i 1 biały kabelek,
3. włączyć stacyjkę i zakręcić - powinien włączyć się tryb awaryjny (kontrolka Check engine),
4. wyłączyć stacyjkę, połączyć złącze kabli wtryskiwaczy,
5. włączyć stacyjkę, zakręcić rozrusznikiem i silnik powinien zacząć działać.

Są jeszcze inne sposoby wprowadzenia w tryb awaryjny, ale bardziej inwazyjne :)21

Freefly - jeśli gdzieś coś pomyliłem to popraw ;)


Sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny za każdym razem, gdy nie otrzymuje sygnału z któregoś z komponentów składowych całego systemu sterowania silnikiem. Baz względu na to, co odłączysz na włączonej stacyjce, gdy ECU jest zasilany.
A co do odłączenia i ponownego podłączenia tej wiązki, to jest bez sensu. Odłączysz, masz Checka bez kręcenia, podłączysz Check zgaśnie. Zostanie jedynie zapisany błąd w pamięci sterownika, że coś takiego miało miejsce. Wrócisz do sytuacji początkowej.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 29 paź 2016, 09:09
przez Jack
Czyli trzeba na stałe odłączyć kabel od czujnika ciśnienia listwy olejowej z tej wtyczki, albo go przeciąć.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 30 paź 2016, 10:53
przez freefly
Odłączyć jeden z przewodów czujnika, sygnałowy. Wyciągnąć pin ze złącza. Szkoda ciąć.

Re: Podkładki, uszczelki wtryskiwaczy 3.0 TDI

PostNapisane: 02 lis 2016, 18:45
przez TrooperGPD
Witam jestem nowy ale już miałem przyjemność wymiany uszczelnień na wtryskach i obsadach. Nie jest to specjalnie trudne i skomplikowane. Dostać się do wtrysków nic prostszego zaś wyciągnąć obsady bez przyrządu pokazanego powyżej to już inna bajka. Ja poradziłem sobie bez niego oczywiście troszkę mi zeszło zanim osiągnąłem cel.
Poniżej pokazałem w jaki sposób wyjąłem obsady za pomocą śruby, nakrętki, podkładki, kołka rozporowego mosiężnego którego troszkę zmodyfikowałem (zrobiłem nacięcia od góry te krótsze abym mógł zblokować kołek za pomocą śrubokręta w trakcie wkręcania śruby w przeciwnym wypadku kołek zacznie się obracać w obsadzie), i walcowatego stożka stalowego wyciągniętego ze stalowego kołka rozporowego (dzięki niemu kołek się szybciej rozwiera i nie trzeba głęboko wkręcać śruby). Metalowy pręt na wałkach służył do oparcia podkładki o niego a kręcąc nakrętką pomału wyciągasz obsadę razem z kołkiem i śrubą ku górze. Najszybciej wyszła obsada po dwóch podejściach ta najbardziej oporna po okołu sześciu. Wysuwanie się obsad sprawdzałem suwmiarką dzięki czemu wiedziałem że pomysł zdaje egzamin.
1466164588343.jpg
1466164588343.jpg (32.84 KiB) Przeglądane 21443 razy

1466160959886.jpg
1466160959886.jpg (25.94 KiB) Przeglądane 21443 razy

20161102_170916.jpg
20161102_170916.jpg (142.49 KiB) Przeglądane 21443 razy