Strona 1 z 3

pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 28 paź 2016, 14:49
przez tauroboliasta
Witam,
mam od niedawna Troopera z silnikiem 3,5 V6. Auto ma 15 lat i 150tys km przebiegu (przebieg jest faktyczny-znałem poprzedniego właściciela i historie auta od nowości). Poprzedni właściciel mówił mi, żebym sprawdzał olej często i dolewał. Sporo też w necie piszą o tym że ten motor bierze olej i trzeba dolewać. Ale mam pytanie czy ktoś się orientuje ile to jest "więcej", a ile "za dużo". Zrobiłem nim w 2 miesiące 2500km i dolałem około 2,5l oleju. Auto jeżdzi dobrze, jestem zadowolony, ale przy rozruchu pojawia się biały dym. Mieszkam w Islandii, zimny klimat i wiem że większość razy biały dym jest spowodowane porannym skraplaniem się wody i to normalny odruch. Może jestem przeczulony ale wydaje mi się ze jak gdzieś zaparkuje i po 30min-1h wracam do auta to też na początku pierwszy 1km czy 2km pojawia się dym. Sprawdziłem że pod korkiem oleju nie ma białego osadu, woda z chłodnicy nie ucieka. Może ten model tak ma? Ale ile uważacie, że może brać oleju i co jaki czas jest normalne że trzeba brać. Ewentualnie jest jakiś sposób zdiagnozowania co może być nie tak? Dziękuje z góry za wszelką pomoc i wskazówki.
pozdrawiam
Adam

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 28 paź 2016, 16:33
przez pocieszny
u mnie 3,2 bierze dużo ale dużo to jest 2 litry na 8-10 tysi :)21

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 13:38
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):u mnie 3,2 bierze dużo ale dużo to jest 2 litry na 8-10 tysi :)21

przy tej ilości to byś się nawet nie wygłupiał ze coś bierze :lol:

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 16:27
przez freefly
Issue: 3.5L burns an unnatural amount of oil, even with good maint.
Cause: Piston design flaw, the recess for the oil scraping ring only has 4 drain holes.
Fix: late production in '02 Isuzu changed piston design to include 10 drain holes in the oil scraping rings recess. (plus regularly changed oil).

Jeśli masz wczesną wersję tego silnika, musisz pogodzić się z konsumpcją oleju, ewentualnie zmodyfikować tłoki np. w taki sposób: https://m.youtube.com/watch?v=UrnblJ8VZtY

P.S. Skontrolować zawór PCV.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 21:56
przez Michał4x4
A czy w Trooperach z 2001-2002 ten problem został wyeliminowany?

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 22:00
przez Gocu
Ja też mam 3.5 i też mi bierze olej. Ale nie sprawdzałem jeszcze ile dokładnie na x km.
Orientujecie się ile w Trooperze wchodzi oleju pomiędzy MIN a MAX na bagnecie?

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 22:34
przez freefly
Michał4x4 napisał(a):A czy w Trooperach z 2001-2002 ten problem został wyeliminowany?


Chyba nie, bo w biuletynie serwisowym z roku 2003 Isuzu podaje informację:


"The sump and dipstick design is such that for a vehicle under normal driving conditions, customers may need to add oil before the next service"

Problem chyba istniał nadal, bo zaczęli wymyślać różne przyczyny i w końcu dali sobie spokój z produkcją tego silnika.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 22:45
przez Michał4x4
freefly napisał(a):
Michał4x4 napisał(a):A czy w Trooperach z 2001-2002 ten problem został wyeliminowany?


Chyba nie, bo w biuletynie serwisowym z roku 2003 Isuzu podaje informację:


"The sump and dipstick design is such that for a vehicle under normal driving conditions, customers may need to add oil before the next service"

Problem chyba istniał nadal, bo zaczęli wymyślać różne przyczyny i w końcu dali sobie spokój z produkcją tego silnika.


Dzięki za szybką odpowiedź.

Czyli pozostaje wiercenie tłoków.

A jeszcze jedno pytanie, czy coś takiego http://sklep-xado.pl/pl/p/1-Stage-do-si ... tatowe/449 Waszym zdaniem mogłoby zmniejszyć zużycie oleju?

Kiedyś jakieś testy tych produktów przeprowadzali w Automobiliście.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 22:56
przez freefly
Michał4x4 napisał(a):
A jeszcze jedno pytanie, czy coś takiego http://sklep-xado.pl/pl/p/1-Stage-do-si ... tatowe/449 Waszym zdaniem mogłoby zmniejszyć zużycie oleju?

Kiedyś jakieś testy tych produktów przeprowadzali w Automobiliście.


Takie preparaty nie eliminują wad kontrukcyjnych.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 01 lis 2016, 22:56
przez Gocu
Jak mój zacznie brać zbyt dużo oleju lub po prostu padnie, to zamienię go na 3.0D M57 z BMW :)21

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 02 lis 2016, 01:40
przez freefly
1999 Isuzu Truck Trooper V6-3.5L
Vehicle Level Technical Service Bulletins All Technical Service Bulletins Engine - Oil Consumption Usage Testing/Reporting


Engine - Oil Consumption Usage Testing/Reporting


TSB SB04-01-S004

Engine Oil Usage Testing and Reporting
(This Bulletin Supersedes IB00-01-S002 May 2000 )

ISSUE DATE: OCTOBER 2004

Affected Vehicles
All Isuzu Models.

Service Information

This bulletin has been revised to include new detailed procedures when completing the new updated Engine Oil Usage Test/Report. Please disregard information found in Isuzu bulletin IB00-01-S002.

Before performing any warranty repairs, based on a customer's complaint of excessive engine oil consumption, the Engine Oil Usage Test/Report shown must be completed in full.

The updated Engine Oil Usage Test/Report is divided into two parts, PROCEDURE # 1 and PROCEDURE # 2.

Procedure # 1, the inspection and testing portion of the Engine Oil Usage Test/Report, are eligible for warranty submission. Procedure # 1 warranty claim may only be submitted ONE time per vehicle. Review Procedure # 1 Results and perform the appropriate action. Complete all steps in Procedure # 1 before continuing on to Procedure # 2 (if required).

Procedure # 2, the validation portion, is NOT reimbursable under warranty. Complete all steps in Procedure # 2. Review Procedure # 2 Results and perform the appropriate action.

The Technician, Service Manager and Customer are to acknowledge the findings by signing and dating the bottom of the Engine Oil Usage Test/Report. Attach a copy of the completed report to the back of the Repair Order (R/O) hard copy and provide a copy to the customer.

NOTE: 1. Normal authorization procedures must be followed for such repairs.

2. Information released on paper and electronic format prior to bulletin release cannot be updated. For the most current and up to date information refer to IsuzuONE.com.




ENGINE OIL USAGE TEST/REPORT FORM

This Service Bulletin is intended for use by professional, qualified technicians. Attempting repairs or service without the appropriate training, tools, and equipment could cause injury to you or others and damage to your vehicle that may cause it not to operate properly.




Ostatecznie producent w specyfikacji zaczął podawać, że silnik może brać 1kwartę oleju/1000mil. To prawie litr.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 02 lis 2016, 08:19
przez pocieszny
Gocu napisał(a):Orientujecie się ile w Trooperze wchodzi oleju pomiędzy MIN a MAX na bagnecie?

w 3.2 jest to dokładnie litr ;)
podejrzewam że w 3,5 jest podobnie

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 02 lis 2016, 09:15
przez freefly
Niektórzy użytkownicy narzekali na olej silnikowy w świecach w starszych modelach 3.2. I w tym przypadku producent przyznaje się do winy. :lol: Podobno była to większa heca, niż konsumpcja oleju w 3.5. :)21



SERVICE INFORMATION

Some affected vehicles may experience oil accumulation in the spark plug tubes due to oil seepage at the spark plug tube-to-cylinder head interface.

To seal off the seepage, replace the original spark plug wire set with a new, improved spark plug wire set (see Parts Information section) using the procedure described in this Service Bulletin. The new spark plug wire set has an improved bushing design that controls oil seepage at the spark plug tube-to-cylinder interface.

SERVICE PROCEDURE

When servicing affected vehicles experiencing oil accumulation in the spark plug tubes due to oil seepage at the spark plug tube-to-cylinder head interface, be sure to refer only to Service Bulletin SB96-01-L005, issued 9/96.

The authorized repair for affected vehicles experiencing this condition, is to replace the original spark plug wire set with a new type wire set which features an improved bushing designed to control oil seepage at the spark plug tube-to-cylinder head interface. SB96-01-L005 describes this authorized repair.

1992-1995 Isuzu Truck Trooper V6-3165cc 3.2L SOHC (6VD1)
Vehicle Level Technical Service Bulletins All Technical Service Bulletins Cylinder Head Cover - Installation Precautions

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 04 lis 2016, 00:24
przez tauroboliasta
Witam ponownie, widze ze temat, ktory poruszylem sie rozwinal. Ale wciaz nie wiem czy 1l na 1000km to ba tyle duzo zeby jechac do mechanika i rozbierac silnik szukajac przyczyny czy czekac? Bialy dym jest na poczatku 1-2km...
Silnik pracuje rowno i trzyma moc.
Pozdrawiam

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 04 lis 2016, 10:06
przez pawel126
1l na 1000 to jest ok nic z tym nie rób.
Pytanie biały dym czy para?

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 05 lis 2016, 23:27
przez Michał4x4
tauroboliasta napisał(a):Witam ponownie, widze ze temat, ktory poruszylem sie rozwinal. Ale wciaz nie wiem czy 1l na 1000km to ba tyle duzo zeby jechac do mechanika i rozbierac silnik szukajac przyczyny czy czekac? Bialy dym jest na poczatku 1-2km...
Silnik pracuje rowno i trzyma moc.
Pozdrawiam


W zasadzie jak tak "łyka" olej to zawsze ma świeży w silniku. Taka wymiana na raty :)21

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 06 lis 2016, 03:21
przez freefly
tauroboliasta napisał(a):Witam ponownie, w]idze ze temat, ktory poruszylem sie rozwinal. Ale wciaz nie wiem czy 1l na 1000km to ba tyle duzo zeby jechac do mechanika i rozbierac silnik szukajac przyczyny czy czekac? Bialy dym jest na poczatku 1-2km...
Silnik pracuje rowno i trzyma moc.
Pozdrawiam



Zawór PCV w silniku masz taki:

Obrazek

czy taki:

Obrazek ?

Zawór PCV miał również swój udział w konsumpcji oleju przez ten silnik.

A efekt tak dużego spożycia oleju w 3.5 widać poniżej:


Obrazek

Otwory olejowe dające powyższy efekt

Obrazek

otwory w poprawionych tłokach

Obrazek

Obrazek

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 06 lis 2016, 14:29
przez Quentil
Zawór PCV miał udział w konsumpcji taki sam jak w innych silnikach, czyli jak działa jest spoko, a jak nie działa to zaczyna się konsumpcja. Pada dość rzadko,ale czasem pada :)21
Wciskany jest w silnikach ze starymi tłokami, a wkręcany w poprawionych - kiedyś chyba o tym wspominałem.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 06 lis 2016, 23:42
przez Michał4x4
freefly jaki jest numer OE tych poprawionych tłoków?

A może warto spisać w jednym poście rzeczy które warto wymienić w silniku aby maksymalnie zmniejszyć konsumpcje oleju?

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 07 lis 2016, 00:07
przez freefly
Wystarczy w starych nawiercić dodatkowe otwory. Na tym polegała tzw. zmiana konstrukcyjna. :lol:

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 07 lis 2016, 00:22
przez Gocu
Poważnie tylko tyle? Może spróbowałbym to na swoim, o ile nie wchodzą w grę żadne niepożądane skutki :)21

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 07 lis 2016, 00:31
przez Quentil
Popsuć trudno, na każdym tłoku potrzeba dorobić ok. 6 dodatkowych otworów rozmieszczonych w miarę symetrycznie ;)

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 07 lis 2016, 09:47
przez frendzel
Gocu napisał(a):Poważnie tylko tyle? Może spróbowałbym to na swoim, o ile nie wchodzą w grę żadne niepożądane skutki :)21



Gocu duże masz to zużycie oleju w tym silniku? Jestem na etapie poszukiwania seryjnej terenówki w 5 drzwiach z mocniejszym silnikiem i bardzo poważnie biorę montka z 3,5l pod uwagę.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 07 lis 2016, 10:20
przez Gocu
Tak dokładnie to nie liczyłem, ale raz na jakiś dłuższy czas dolewam po 0,5l. Ale od następnej dolewki zmierzę co i jak.

Re: pobór oleju 3,5 V6

PostNapisane: 07 lis 2016, 14:21
przez Quentil
Wszyscy się tego spalania oleju boją jak diabeł święconej wody :)21