pobór oleju 3,5 V6
Napisane: 28 paź 2016, 14:49
Witam,
mam od niedawna Troopera z silnikiem 3,5 V6. Auto ma 15 lat i 150tys km przebiegu (przebieg jest faktyczny-znałem poprzedniego właściciela i historie auta od nowości). Poprzedni właściciel mówił mi, żebym sprawdzał olej często i dolewał. Sporo też w necie piszą o tym że ten motor bierze olej i trzeba dolewać. Ale mam pytanie czy ktoś się orientuje ile to jest "więcej", a ile "za dużo". Zrobiłem nim w 2 miesiące 2500km i dolałem około 2,5l oleju. Auto jeżdzi dobrze, jestem zadowolony, ale przy rozruchu pojawia się biały dym. Mieszkam w Islandii, zimny klimat i wiem że większość razy biały dym jest spowodowane porannym skraplaniem się wody i to normalny odruch. Może jestem przeczulony ale wydaje mi się ze jak gdzieś zaparkuje i po 30min-1h wracam do auta to też na początku pierwszy 1km czy 2km pojawia się dym. Sprawdziłem że pod korkiem oleju nie ma białego osadu, woda z chłodnicy nie ucieka. Może ten model tak ma? Ale ile uważacie, że może brać oleju i co jaki czas jest normalne że trzeba brać. Ewentualnie jest jakiś sposób zdiagnozowania co może być nie tak? Dziękuje z góry za wszelką pomoc i wskazówki.
pozdrawiam
Adam
mam od niedawna Troopera z silnikiem 3,5 V6. Auto ma 15 lat i 150tys km przebiegu (przebieg jest faktyczny-znałem poprzedniego właściciela i historie auta od nowości). Poprzedni właściciel mówił mi, żebym sprawdzał olej często i dolewał. Sporo też w necie piszą o tym że ten motor bierze olej i trzeba dolewać. Ale mam pytanie czy ktoś się orientuje ile to jest "więcej", a ile "za dużo". Zrobiłem nim w 2 miesiące 2500km i dolałem około 2,5l oleju. Auto jeżdzi dobrze, jestem zadowolony, ale przy rozruchu pojawia się biały dym. Mieszkam w Islandii, zimny klimat i wiem że większość razy biały dym jest spowodowane porannym skraplaniem się wody i to normalny odruch. Może jestem przeczulony ale wydaje mi się ze jak gdzieś zaparkuje i po 30min-1h wracam do auta to też na początku pierwszy 1km czy 2km pojawia się dym. Sprawdziłem że pod korkiem oleju nie ma białego osadu, woda z chłodnicy nie ucieka. Może ten model tak ma? Ale ile uważacie, że może brać oleju i co jaki czas jest normalne że trzeba brać. Ewentualnie jest jakiś sposób zdiagnozowania co może być nie tak? Dziękuje z góry za wszelką pomoc i wskazówki.
pozdrawiam
Adam