Strona 1 z 1

Monterey 3.0 dti brak mocy

PostNapisane: 30 lis 2016, 23:30
przez gladius
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z mocą w Montereyu 3.0dti. Auto przyjechało nie palące ktoś wymienił pompę Hp i odpalało ale bardzo nie równo chodziło . Po zabawie techem wyszło że 4 cyl nie pracuje, pomiar kompresji na wszystkich cyl od 26 do 30 bar, więc pompkę zamieniłem miejscami i miałem pewność że to wina pompo wtrysku. Wysłałem wtrysk do Wrocławia i przysłali jakiś inny (brzydszy) i z innymi numerami ale odpalił trochę pokoślawił ale zaczoł lepiej pracować. Jednak mam wrażenie że ciut dłużej kręci przy rozruchu i dalej lekko telepie silnikiem i drążkiem biegów. Jednak najgorsze że ma ze 100PS, od 0do 100 ok 22sek. W parametrach nic groźnego nie znalazłem ciśnie oleju, doładowanie, dawka paliwa wyglądają dobrze. Nie działa zawór podciśnienia ten nad rozrusznikiem i nie daję podciśnienia na górę ale z tego co widzę to tylko egr jest tym sterowany. Nie mam pojęcia co mogę jeszcze sprawdzić mam wrażenie że to problem z wtryskami, ale to droga zabawa i korzystniej chyba kompletny silnik kupić.

Re: Monterey 3.0 dti brak mocy

PostNapisane: 01 gru 2016, 10:19
przez pocieszny
jeśli chodzi o 3.0 to lepiej go doprowadzić do stanu fabrycznego, większość chłamu na paletach jest w stanie gorszym niż Twój... zwykle
zwykle problemem w tych silnikach są czujniki więc dla wszelkiego spokoju można by je sprawdzić i pomierzyć ale to co piszesz to wygląda jak by był problem z paliwem albo z ciśnieniem wrysku albo z ilością podawaną do wtryskiwaczy popatrz po filtrach czy przypadkiem nie masz gdzieś syfu

Re: Monterey 3.0 dti brak mocy

PostNapisane: 01 gru 2016, 11:14
przez freefly
Masz możliwość podania parametrów z Tech-a, na jałowym biegu i 2500 obrotów?
Jaki jest stan pozostałych wtryskiwaczy? Testowane były pod względem elektrycznym (Tech2 -klik test dostępny z wersją oprogramowania Isuzu do techa - w wersji oplowskiej nie ma tego testu), jaka jest indukcyjność poszczególnych cewek w mH i oporność. Czy wtryskiwacze są w tej samej klasyfikacji, czy są prawidłowo zakodowane w sterowniku. Dawki paliwa z TECH2, są raczej teoretyczne niż faktyczne. To parametr ze sterownika,a nie parametr fizyczny z wtryskiwaczy.
Sterownik podaje dawki takie same do wszystkich wtryskiwaczy i wtryskiwacze tyle zaaplikują, pod warunkiem, że są z tej samej grupy i są odpowiednio przyporządkowane do każdego cylindra. Jak jest temperatura paliwa na rozgrzanym silniku w trakcie jazdy.
Jaki jest stan czujnika ciśnienia (ORPS) na szynie olejowej i regulatora ciśnienia oleju (RPCV) na pompie wysokiego ciśnienia.
Jakie jest ciśnienie na listwie podczas rozruchu przy którym sterownik otwiera wtryskiwacze.
Działanie EGR jest bezpośrednio powiązane w oprogramowaniu sterownika z pracą czujnika położenia przepustnicy (TPS) -jest zależność. I nie chodzi tutaj o zależność fizyczną, bo coś się nie otwiera i nie zamyka, a programową. Jedne parametry zadawane przez sterownik nie pozostają bez wpływu na to jak sterownik bedzie odpierał brak jakiegoś sygnały elektrycznego i jak będzie przez to wpływał na działanie innych elementów tej układanki. Gdy brakuje mu jakieś parametru, to zadaje wartość przewidzianą w trybie awaryjnym. Z odłączonym sygnałem z czujnika ciśnienia na szynie olejowej, też można jeździć, tylko że z efektem takim, że będzie miał brak mocy.
Czy jest szczelność szyny olejowej.
Sprawdź, czy paliwo swobodnie wychodzi ręcznej pompki paliwa, tej filtrem. Zdejmij przewód biegnący do pompy paliwowej podpompuj ręcznie.
Czy nie masz tej pompce takiego czegoś:
Obrazek


P.S. Podkładki miedziane wtryskiwaczy są jednorazowe jakby co, jak również uszczelki między wtryskiwaczami a szyną. Ulegają nieodwracalnemu sprasowaniu i istotne jest dokręcanie z właściwym momentem.
Kupić drugi silnik? A skąd wiadomo jaki jest stan wtryskiwaczy w innym silniku, chyba, że ktoś niedawno wymienił wtryskiwacze na nowe. Regeneracja wtryskiwaczy pod względem mechanicznym to działanie na krótką metę.
Natomiast nowe cewki nie są do zdobycia. Używane cewki mogą mieć właściwą indukcyjność, ale nie wiesz ile czasu podziałają.
Lepiej zakupić nowe wtryskiwacze. Takie wtryski wystarczą na 200-250 tyś.
W przypadku tych hydraulicznych wtryskiwaczy ważne dbanie o właściwy olej i jego częste wymiany.

No i jakie są luzy zaworowe. Ssące 0,15mm, wydechowe 0,25. Przy luzach ssących 0,6 -0,8 mm mój stracił moc. Luzy były spowodowane ubiciem gniazd zaworowych, a nie wytarciem krzywek, czy też płytek regulujących.

Re: Monterey 3.0 dti brak mocy

PostNapisane: 01 gru 2016, 20:32
przez gladius
Dziękuje za szybką odpowiedź. Techa mam tylko z Oplem i faktycznie nie ma tam testu wtryskiwaczy. Reszta raczej była zrobiona na zasadzie co dalej? ,bo było ryzyko że auto jest z mechanicznie uszkodzonym sinikiem. Miałem plan odpalić sprawdzić napędy skrzynie no i silnik, i jeśli wszystko będzie tak jak miało być ,czyli 1 właściciel i 190tkm to robimy go tak jak ma być. Chciałem zrobić obsady, uszczelnienia wtrysków, smoki i pompę wody z racji wieku auta, ale dostępność każdego detalu właściwie żadna, w Oplu ceny chore i terminy. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa pompka czysta filtr był ori isuzu, ale ktoś pomylił przewody zasilanie i powrót. Nie mam pojęcia jak to pracowało. Co do parametrów z tech nie wiem jak je wkleić na forum. Klasyfikacje wtrysków zmieniłem na C1, ale ten niby regenerowany ma zmienioną cewkę i Pan stwierdził że to pic na wodę. Do zaworów nie zajrzałem bo kompresja była w miarę.

Re: Monterey 3.0 dti brak mocy

PostNapisane: 13 mar 2017, 22:15
przez gladius
Ciągły brak czasu na zabawy z tym wynalazkiem spowodowała że temat ucichł. Ale pewnego dnia skatowałęm dziada na asfalcie i padła kolejna pompka, jednak tym razem kupiłem używkę za 250zl. Generalnie auto odżyło i przestało się trząść jak mój York ;), i jakoś się odpycha chociaż nie wiem jak to powinno jeździć. Rozpędza się równomiernie do ok 165km/h tylko tu już gorzej ze stabilnością w bardzo lekkich łukach przy takiej prędkości. Pojawił się następna usterka w postaci wyskakującego 5tego biegu przy odpuszczeniu gazu. Wygląda to jak by była zerwana poduszka lecz wcześniej niczego niepokojącego nie zauważyłem, wygląda że padalec nie przyjmuje nadmiaru mocy jaką otrzymał za całe 250zł :D .

Re: Monterey 3.0 dti brak mocy

PostNapisane: 13 mar 2017, 23:59
przez PiotrR
Przyczyną wypadania 5tki może być poduszka skrzyni biegów.Czasami wystarczy regulacja napięcia.